od používateľa Layman » 14 Máj 2015, 09:40
Pri voľbách v našich zboroch sa často používa "zásada", že príbuzní by nemali byť spolu vo výbore (nemyslím menovací, ale ten riadny). Myslím si o tom toto:
1. Nie je to biblické - ako to už naznačil člen 777, v Biblii je plno rodinných zväzkov "na najvyšších miestach" (teraz nemyslím Otca a Syna

ale možno je to tiež dobrý príklad

). Nielen Mojžiš a Áron, ale aj medzi učeníkmi bolo viac pokrvných bratských dvojíc, a nik s tým nemal problém.
2. Žiadna takáto zásada nie je ani len zmienená v Cirkevnom poriadku CASD.
3. V cirkvi sme si všetci navzájom bratia a sestry, a tieto duchovné väzby sú často silnejšie než niektoré pokrvné. Takže zabraňovať rodinným väzbám vo výbore nemá logiku.
4. Tým, čo aplikujú takéto "zásady" pri voľbách, nevadí, že napr. v bežnú sobotu práve nejaká "rodina" ťahá celú bohoslužbu (uvádzanie, preberanie sš, hudobný doprovod, možno aj kázanie, ...), ale vo výbore byť nemôžu kvôli nejakej vymyslenej zásade. (Mám pocit, že tú "zásadu" používajú kazatelia na ovplyvnenie zloženia výboru.)
Nepoznám bližšie hore uvedený prípad zboru PB, ale som za to, aby vo výbore boli aktívni a ochotní členovia, a neboli diskriminovaní len preto, že sú v rodinnom vzťahu s niekým podobne aktívnym. Žiaľ že to opakovane zažívame aj v našom zbore, že do výboru sú formálne dosadení neaktívni členovia (lebo nie sú "rodina"), a "rodiny" makajú počas celého roku. Potom podľa toho vyzerajú aj niektoré rozhodnutia výboru, keďže niektorým to je jedno, čo sa schváli, hlavne už poďme domov.
Pri voľbách v našich zboroch sa často používa "zásada", že príbuzní by nemali byť spolu vo výbore (nemyslím menovací, ale ten riadny). Myslím si o tom toto:
1. Nie je to biblické - ako to už naznačil člen 777, v Biblii je plno rodinných zväzkov "na najvyšších miestach" (teraz nemyslím Otca a Syna :) ale možno je to tiež dobrý príklad ::rofl:: ). Nielen Mojžiš a Áron, ale aj medzi učeníkmi bolo viac pokrvných bratských dvojíc, a nik s tým nemal problém.
2. Žiadna takáto zásada nie je ani len zmienená v Cirkevnom poriadku CASD.
3. V cirkvi sme si všetci navzájom bratia a sestry, a tieto duchovné väzby sú často silnejšie než niektoré pokrvné. Takže zabraňovať rodinným väzbám vo výbore nemá logiku.
4. Tým, čo aplikujú takéto "zásady" pri voľbách, nevadí, že napr. v bežnú sobotu práve nejaká "rodina" ťahá celú bohoslužbu (uvádzanie, preberanie sš, hudobný doprovod, možno aj kázanie, ...), ale vo výbore byť nemôžu kvôli nejakej vymyslenej zásade. (Mám pocit, že tú "zásadu" používajú kazatelia na ovplyvnenie zloženia výboru.)
Nepoznám bližšie hore uvedený prípad zboru PB, ale som za to, aby vo výbore boli aktívni a ochotní členovia, a neboli diskriminovaní len preto, že sú v rodinnom vzťahu s niekým podobne aktívnym. Žiaľ že to opakovane zažívame aj v našom zbore, že do výboru sú formálne dosadení neaktívni členovia (lebo nie sú "rodina"), a "rodiny" makajú počas celého roku. Potom podľa toho vyzerajú aj niektoré rozhodnutia výboru, keďže niektorým to je jedno, čo sa schváli, hlavne už poďme domov.