Ak chcete odovzdať jeden alebo viacero súborov, vyplňte nasledujúce položky. Súbory tiež môžete pridať metódou potiahni a pusť do textového okna, v ktorom píšete príspevok.
od používateľa log » 16 Dec 2019, 20:19
log napísal: ↑23 Okt 2019, 22:33 Zatial co bezny lud sa z uprimneho srdca navratil k Zakonu, Nehemias hral politicku hru. Nebola to vobec nahoda, ze z nicoho nic vytiahol Zakon. Nehemias bol v politickom boji proti Amoncom Sanbalatovi, Tobijovi a dalsim. Islo o ovladnutie Jeruzalemu a teda o mocensky boj. Nie je to nahoda, ze z celeho Zakona sa zameral prave na Amoncov ale jeho jasny ciel a umysel. Nehemias sa potreboval zbavit vsetkych Amoncov a udrzat ich za hradbami mesta. Islo mu totiz o vela aj o vlastny zivot. Vybrane stati Zakona sa stali zbranou v jeho rukach, zbranou proti Amoncom, s ktorymi bojovali o uzemie a o moc. Amonci nechceli dovolit, aby sa z Jeruzalemu stal mocny nepriatel a Nehemias zase nechcel dovolit aby boli Zidia pred svojimi nepriatelmi bezbranni. Keď sa Sanbalat, Tobija, Arab Gešem a ostatní naši nepriatelia dozvedeli, že som znovu vystaval hradby a nezostala v nich ani jedna trhlina – hoci som v tom čase ešte vráta neosadil do brán, Sanbalat a Gešem mi poslali tento odkaz: "Príď, stretnime sa v Kefirime v doline Ono." Oni však zamýšľali urobiť mi niečo zlé. Poslal som k nim poslov s týmto odkazom: "Som zamestnaný na veľkom diele a nemôžem prísť: prečo by sa mala robota zastaviť, keď ju nechám a pôjdem k vám?" Štyri razy mi poslali to isté pozvanie a ja som im vrátil tú istú odpoveď. Potom na piaty raz mi Sanbalat poslal svojho sluhu s otvoreným listom v ruke, v ktorom bolo napísané: "Počuť medzi národmi, aj Gašmu to tvrdí, že ty a Židia sa zamýšľate vzbúriť, preto staviaš hradby a ty sa staneš ich kráľom. Ba aj prorokovi si si vraj ustanovil, aby v Jeruzaleme o tebe vyhlasovali: V Judsku je kráľ! Ale takéto chýry môžu dôjsť do uší kráľovi, preto príď, nech sa spolu poradíme." Ja som mu však odkázal: "Nestalo sa nič také, ako ty tvrdíš. Je to len výmysel tvojho srdca!" Oni nás totiž všetci chceli zastrašiť, hovoriac: "Ich ruky ochabnú v práci a dielo sa nikdy neuskutoční." Ale naopak, ja som si svoje ruky posilňoval!
od používateľa log » 16 Dec 2019, 19:51
log napísal: ↑16 Dec 2019, 07:04 Zaujimavym smerom vsak posunul debatu brat Cernohorsky, ked sa opytal ako to, ze po navrate Nehemiasa do Babylonu nik iny pilier soboty nezachranil a lud znovu prepadol kozumu. Taka je ludska povaha, odpovedal brat Dvorak.
od používateľa log » 16 Dec 2019, 07:04
od používateľa log » 15 Dec 2019, 22:04
od používateľa Neregistrovaný » 13 Dec 2019, 19:06
od používateľa log » 09 Dec 2019, 21:35
ambassador napísal: ↑09 Dec 2019, 20:10 Jaké je potom evangelium podle Ezdráše a Nehemiáše, když byli vypuzeny vdané ženy i jejich děti, které byli násilně odtrženy od otce? Před časem řešila naše církev mnohoženství, kdy se muž musel rozhodnout jen pro jednu ženu a ostatní i s dětmi propustit. Časem se zjistilo, že to bylo jen další rozmnožení nepravosti. Evangelium jen pro vyvolený národ?
od používateľa log » 08 Dec 2019, 20:09
ambassador napísal: ↑08 Dec 2019, 19:18 K zamyšlení k tématu studia knihy Ezdráš a Nehemiáš https://spectrummagazine.org/sabbath-sc ... ah-one-act
od používateľa log » 17 Nov 2019, 21:09
ardi napísal: ↑17 Nov 2019, 20:12 Je tedy nová smlouva od staré smlouvy rozšířením a prohloubením našeho pochopení věčné smlouvy lásky? Podle 2 K 3,5-11 a Ga 4,24-31 je podstatný rozdíl mezi starou smlouvou a novou smlouvou. Jak tomu rozumíte? Díky za info.
ardi napísal: ↑17 Nov 2019, 20:12 Úkol SŠ 18.11.2019 Každá ze sedmi zmíněných smluv je jedinečná, ale všechny mají v sobě zakomponovanou myšlenku „věčné smlouvy“.
od používateľa ardi » 17 Nov 2019, 20:12
od používateľa log » 07 Nov 2019, 11:02
Hore