od používateľa Viktorrealita » 21 Máj 2020, 05:21
Mikim
A kto hovorí, že Kristus nesedí na na svojom tróne aj na Otcovom tróne a to spolu s Otcom? Ide o to, že uvidíme jedine Krista a skrze Krista Otca. No Otca neuvidíme očami, ale v Kristu v duchovnom zmysle.
Ján3 21Tomu, kto víťazí, dám sedieť so sebou na svojom tróne, jako som i ja zvíťazil a sedím so svojím Otcom na jeho tróne.
Pýtal som sa mikim, či budeš vidieť Otca a po pravici sedieť Syna. Lenže Otca sa nedá vidieť, no Syna, už áno. Tak koho uvidíš sedieť na tróne a čo to znamená sedieť po pravici Otca?
Ak tomu, kto víťazí, tak Kristus mu dá sedieť s ním na jeho tróne, tak už tu je zrejme, že čo to znamená sedieť spolu s Kristom na jeho tróne.
To neviditeĺného Boha sa dá vidieť sedieť na tróne a po pravici jeho Syna? Nedá, lebo zmysel toho nie je vizuálny, ale vyjadruje vládnutie jedného a toho istého Boha. Neda sa to brať doslovne, ako keby sa dalo vidieť Otca a vedĺa po pravici sedieť Syna . Boh Otec, Syn a Duch Svätý sú v neoddeliteĺnej jednote a my očami uvidíme jedine Krista a skrz Krista uvidíme Otca, no Otca uvidíme v duchovnom zmysle a nie telesnými očami.
Ak povieš, že nemáme uctievať Ježiša Krista, teda toho, ktorý sedí na Otcovom tróne spolu s Otcom, tak čo je vlastne za tým, ak vieme, že nikto nepríde k Otcu, len skrze Krista - skrz vieru v Krista a v tom - vo viere, je spojené predsa uctievanie Krista. A ty napíšeš, že nemáme uctievať Krista?
Kol1 12ďakujúc Otcovi, ktorý nás učinil schopných k podielu na lose svätých vo svetle, 13ktorý nás vytrhnul z moci temnosti a premiestnil do kráľovstva Syna svojej lásky, 14v ktorom máme vykúpenie skrze jeho krv, odpustenie hriechov,
Ktorý je čo?
15ktorý je obrazom neviditeľného Boha, prvorodený všetkého stvorenstva;
Áno mikim, budeme vidieť očami jedine Krista, lebo Boh je neviditeĺný a Kristus je obrazom práve toho neviditeĺného Boha.
16lebo v ňom je stvorené všetko, všetko, čo je v nebesiach i čo je na zemi, viditeľné i neviditeľné, buď tróny buď panstvá buď kniežatstvá buď vrchnosti, to všetko je stvorené skrze neho a cieľom neho, 17a on je predo všetkým, a všetko v ňom povstalo a stojí, 18a on je hlavou tela, cirkvi, ktorý je počiatkom, prvorodeným z mŕtvych, aby on bol vo všetkom prvý. 19Lebo sa zaľúbilo Otcovi, aby v ňom prebývala všetka plnosť, 20a aby skrze neho smieril všetko cieľom neho urobiac pokoj skrze krv jeho kríža, skrze neho, buď to, čo je na zemi, buď to, čo je v nebesiach,
Kol2 8Hľaďte, aby vás niekto nezajal v lúpež filozofiou a prázdnym zvodom učiac podľa podania ľudí, podľa živlov sveta a nie podľa Krista; 9lebo v ňom prebýva všetka plnosť božstva v telesne,
Tak kto je obrazom neviditeĺného Boha a v ňom prebýva všetka plnosť božstva ? No predsa Kristus. A preto má byť Kristus v našom srdci jedinou skalou spasenia. Máme ho uctievať, lebo jedine skrz Krista prichádzame k Otcu , no v duchovnom zmysle.
Mikim
A kto hovorí, že Kristus nesedí na na svojom tróne aj na Otcovom tróne a to spolu s Otcom? Ide o to, že uvidíme jedine Krista a skrze Krista Otca. No Otca neuvidíme očami, ale v Kristu v duchovnom zmysle.
[b]Ján3 21Tomu, kto víťazí, dám sedieť so sebou na svojom tróne, jako som i ja zvíťazil a sedím so svojím Otcom na jeho tróne.[/b]
Pýtal som sa mikim, či budeš vidieť Otca a po pravici sedieť Syna. Lenže Otca sa nedá vidieť, no Syna, už áno. Tak koho uvidíš sedieť na tróne a čo to znamená sedieť po pravici Otca?
Ak tomu, kto víťazí, tak Kristus mu dá sedieť s ním na jeho tróne, tak už tu je zrejme, že čo to znamená sedieť spolu s Kristom na jeho tróne.
To neviditeĺného Boha sa dá vidieť sedieť na tróne a po pravici jeho Syna? Nedá, lebo zmysel toho nie je vizuálny, ale vyjadruje vládnutie jedného a toho istého Boha. Neda sa to brať doslovne, ako keby sa dalo vidieť Otca a vedĺa po pravici sedieť Syna . Boh Otec, Syn a Duch Svätý sú v neoddeliteĺnej jednote a my očami uvidíme jedine Krista a skrz Krista uvidíme Otca, no Otca uvidíme v duchovnom zmysle a nie telesnými očami.
Ak povieš, že nemáme uctievať Ježiša Krista, teda toho, ktorý sedí na Otcovom tróne spolu s Otcom, tak čo je vlastne za tým, ak vieme, že nikto nepríde k Otcu, len skrze Krista - skrz vieru v Krista a v tom - vo viere, je spojené predsa uctievanie Krista. A ty napíšeš, že nemáme uctievať Krista?
[b]Kol1 12ďakujúc Otcovi, ktorý nás učinil schopných k podielu na lose svätých vo svetle, 13ktorý nás vytrhnul z moci temnosti a premiestnil do kráľovstva Syna svojej lásky, 14v ktorom máme vykúpenie skrze jeho krv, odpustenie hriechov, [/b]
Ktorý je čo?
[b]15ktorý je obrazom neviditeľného Boha, prvorodený všetkého stvorenstva; [/b]
Áno mikim, budeme vidieť očami jedine Krista, lebo Boh je neviditeĺný a Kristus je obrazom práve toho neviditeĺného Boha.
[b]16lebo v ňom je stvorené všetko, všetko, čo je v nebesiach i čo je na zemi, viditeľné i neviditeľné, buď tróny buď panstvá buď kniežatstvá buď vrchnosti, to všetko je stvorené skrze neho a cieľom neho, 17a on je predo všetkým, a všetko v ňom povstalo a stojí, 18a on je hlavou tela, cirkvi, ktorý je počiatkom, prvorodeným z mŕtvych, aby on bol vo všetkom prvý. 19Lebo sa zaľúbilo Otcovi, aby v ňom prebývala všetka plnosť, 20a aby skrze neho smieril všetko cieľom neho urobiac pokoj skrze krv jeho kríža, skrze neho, buď to, čo je na zemi, buď to, čo je v nebesiach[/b],
[b]Kol2 8Hľaďte, aby vás niekto nezajal v lúpež filozofiou a prázdnym zvodom učiac podľa podania ľudí, podľa živlov sveta a nie podľa Krista; 9lebo v ňom prebýva všetka plnosť božstva v telesne,[/b]
Tak kto je obrazom neviditeĺného Boha a v ňom prebýva všetka plnosť božstva ? No predsa Kristus. A preto má byť Kristus v našom srdci jedinou skalou spasenia. Máme ho uctievať, lebo jedine skrz Krista prichádzame k Otcu , no v duchovnom zmysle.