Boh je Laska. Vznetliva, ziarliva a zranujuca.

Napísať odpoveď


Odpoveď na túto otázku je potrebná pre odlíšenie skutočného používateľa od automatizovaných pokusov registráciu.
Smajlíky
:) :D ::rofl:: ::mocking:: ;) ::nea:: ::rolleyes:: ::spiteful:: :( ::cry:: :O ::stop:: ::Cherna:: ::pitiful:: ::shhh:: ::fool:: ::noo:: ::fie:: ::good:: ::hi:: :acute: :dance2: ::boredom:: ::clapping:: ::dash:: ::ireful:: ::read:: ::reead:: O:-) ::diablo:: ::pleas:: ::scratch:: ::bye:: ::empathy:: ::phil:: ::jew:: ::rtfm::
Zobraziť viac emotikonov

BBCode povolený
[img] je POVOLENÉ
[flash] zakázaný
[url] sú POVOLENÉ
Smajlíky sú POVOLENÝ

Prehľad témy
   

Ak chcete odovzdať jeden alebo viacero súborov, vyplňte nasledujúce položky.

Zbaliť Prehľad témy: Boh je Laska. Vznetliva, ziarliva a zranujuca.

Re: Boh je Laska. Vznetliva, ziarliva a zranujuca.

od používateľa Rastislav » 22 Jan 2019, 22:27

Obrázok

Re: Boh je Laska. Vznetliva, ziarliva a zranujuca.

od používateľa log » 24 Jan 2018, 21:10

Pri studiu tzv. "Stareho Zakona" stale znovu narazame na ten isty hlavny motiv - boh JHVH hovori: Ak ma budete vzyvat, pocuvat a zachovavat moj zakon, bude sa vam darit i po vojenskej a ekonomickej stranke, ale ak sa obratite k inym bohom a modlam, pridete o majetok, zem, slobodu I o zivot. Az nedavno som vsak narazil na to, ze Boh tuto svoju zakladnu povahovu crtu zobrazil v obraze-symbole "modly ziarlivosti" ci "oltara ziarlivosti", ktory nechal stat priamo na nadvori chramu - svojho pribytku.


Uvidel som postavu, ktorá vyzerala ako muž: od bedier dolu vyzerala ako oheň a od bedier vyššie vyzerala ako žiara, ako mosadzné zrkadlo. Potom vystrel niečo ako ruku a uchopil ma za kadere na hlave; duch ma zdvihol medzi zem a nebo a v božských videniach preniesol do Jeruzalema ku vchodu do vnútornej brány, obrátenej na sever, kde bol podstavec sochy žiarlivosti, ktorá vyvoláva žiarlivosť. Hľa, bola tam sláva Boha Izraela a podobala sa zjavu, ktorý som videl v údolí. Potom mi povedal: Človeče, pozri sa na sever! Keď som sa pozrel na sever, hľa, tu bol severne od brány hneď pri vchode oltár sochy žiarlivosti. Povedal mi: Človeče, či vidíš, čo robia? Veľké ohavnosti, ktoré tu pácha dom Izraela, ma vyháňajú z mojej svätyne. Uvidíš však ešte väčšie ohavnosti. Keď ma doviedol ku vchodu do nádvoria, uvidel som dieru v múre. Povedal mi: Človeče, preraz ten múr! Keď som prerazil múr, hľa, bol tam vchod. Povedal mi: Vojdi a pozri sa na strašné ohavnosti, ktoré tu páchajú. Keď som vošiel, videl som, že tam boli rôzne podoby plazov a zvierat, ohavných bytostí a všetkých modiel domu Izraela, vyryté dookola na stene. Stálo pred nimi sedemdesiat mužov spomedzi starších domu Izraela a uprostred nich stál Jaazanja, syn Šafána. Každý mal v ruke kadidelnicu a vôňa z oblaku kadidla vystupovala nahor. Povedal mi: Videl si, človeče, čo páchajú starší domu Izraela v tme, každý vo svojej miestnosti s modlou? Vravia si totiž: Hospodin nás nevidí.Hospodin opustil krajinu. Potom mi povedal: Počkaj ešte a uvidíš väčšie ohavnosti, ktoré páchajú. Priviedol ma ku vchodu do brány Hospodinovho domu obrátenej na sever. Tam sedeli ženy a oplakávali Tammúza. Povedal mi: Videl si, človeče? Počkaj ešte a uvidíš väčšie ohavnosti, než sú tieto. Priviedol ma do vnútorného nádvoria Hospodinovho domu, a hľa, pri vchode do Hospodinovho chrámu, medzi predsieňou a oltárom, bolo asi dvadsaťpäť mužov obrátených chrbtom k chrámu Hospodina a tvárou k východu. Boli obrátení na východ a klaňali sa slnku. Povedal mi: Videl si to, človeče? Či je primálo pre dom Júdu páchať ohavnosti, ktorých sa tu dopúšťajú? Veď naplnili krajinu násilím; znova ma popudzujú k hnevu. Hľa, prikladajú si k nosu viničové ratolesti. Preto aj ja budem konať v prchkosti, moje oko sa nezmiluje ani nebudem mať súcit. Hoci budú hlasno volať na mňa, nevypočujem ich.

Re: Boh je Laska. Vznetliva, ziarliva a zranujuca.

od používateľa log » 22 Jan 2018, 21:27

Biblia je fascinujuca kniznica a najvzrusujucejsie pribehy su prave v jej opominanych knihach. Casd sa vsak na rozdiel od inych cirkvi nevyhyba ani tymto kniham a jej vdacim za to ze mi otvorila tieto nove obzory. Casd dokonca velmi podrobne studuje a podporuje vsetkych, z coho si ja este aj dnes uz ako ateista beriem inspiraciu, v studiu tychto knih. Ako napriklad, vzrusujuci pribeh o tom, ako Boh rafinovane vyzrel na neverneho Achaba. Pribeh plny zvratov a falosnych a pravych prorokov, ktori vytvaraju taky chaos az nakoniec uz vobec skoro nikto nevie kto koho a preco poslal prorokovat. No Bozi rafinovany plan (paradoxne skoro prekazeny "pravym" prorokom, ktory prezradi "falosnych" prorokov paradoxne zoslanych od Boha) predsa len, ako vzdy, vyjde a nahodny sip trafi Achaba aj ked sa pokusal schovat.


Keď sa Omri uložil k svojim predkom, pochovali ho v Samárii. Po ňom sa stal kráľom jeho syn Acháb. Omriho syn Acháb sa stal v tridsiatom ôsmom roku vlády judského kráľa Asu kráľom nad Izraelom. Omriho syn Acháb panoval v Samárii nad Izraelom dvadsaťdva rokov. Omriho syn Acháb konal to, čo bolo zlé pred Hospodinom, a to viac než všetci jeho predchodcovia. Nestačilo mu, že chodil v hriechoch Nebátovho syna Jarobeáma, ale si vzal za ženu Izebel, dcéru Etbaala, kráľa Sidončanov, a chodieval slúžiť Baalovi a uctieval ho. Pre Baala zriadil oltár v Baalovom dome, ktorý postavil v Samárii.

...
(Judsky kral) Jošafát mal nesmierne bohatstvo a slávu. Zošvagril sa s Achábom. Po niekoľkých rokoch zišiel k Achábovi do Samárie. Acháb obetoval na jeho počesť a pre jeho sprievod množstvo oviec a dobytka. Pritom ho navádzal na výpravu proti Ramót-Gileádu. Izraelský kráľ Acháb sa spýtal Jošafáta, judského kráľa: Pôjdeš so mnou proti Ramót-Gileádu? Ten mu povedal: Ja rovnako ako ty, môj ľud ako tvoj ľud, pôjdeme spolu do vojny. Jošafát však navrhol izraelskému kráľovi: Spýtaj sa najprv na Hospodinovo slovo. Nato izraelský kráľ zhromaždil prorokov, spolu štyristo mužov, a spýtal sa ich: Máme ísť do boja proti Ramót-Gileádu alebo to nechať tak? Povedali: Choď, Boh ho vydá do moci kráľa.
Jošafát sa však spýtal: Nie je tu ešte nejaký Hospodinov prorok, na ktorého by sme sa obrátili o radu? Izraelský kráľ povedal Jošafátovi: Je tu ešte jeden, prostredníctvom ktorého by sme sa mohli dopytovať Hospodina. Ja ho však nenávidím, lebo mi neprorokuje nič dobré, ale vždy len zlé. Je to Jimlov syn Micha. Jošafát poznamenal: Nepatrí sa tak kráľovi hovoriť. Nato si izraelský kráľ zavolal jedného dvorana a prikázal mu: Priveď hneď Jimlovho syna Michu. Izraelský kráľ a judský kráľ Jošafát sedeli každý na svojom tróne zaodiati v kráľovskom rúchu. Sedeli na humne pri vchode do Samárijskej brány a všetci proroci pred nimi prorokovali. Kenaanov syn Cidkija si zhotovil železné rohy a volal: Takto vraví Hospodin: Nimi budeš klať Sýrčanov, kým ich nezničíš. Tak prorokovali všetci proroci: Vyraz proti Ramót-Gileádu. Budeš mať úspech, lebo Hospodin ho vydá do moci kráľa. Posol, ktorý šiel po Michu, ho prehováral: Predpovede prorokov sú jednoznačne pre kráľa priaznivé. I tvoja predpoveď musí znieť ako jedného z nich. Predpovedaj úspech. Micha však povedal: Akože žije Hospodin, budem hovoriť len to, čo mi povie môj Boh.Keď prišiel ku kráľovi, ten sa ho spýtal: Micha, máme sa pustiť do boja proti Ramót-Gileádu, alebo to nechať tak? Odpovedal: Choďte a budete mať úspech, padnú vám do rúk. Kráľ ho však zahriakol: Koľkokrát ťa mám zaprisahať, aby si mi v Hospodinovom mene hovoril iba pravdu? Ten na to: Videl som všetok Izrael rozptýlený po vrchoch ako ovce bez pastiera. Hospodin povedal: Tí nemajú pána! Každý sa môže pokojne vrátiť domov. Izraelský kráľ povedal Jošafátovi: Nevravel som ti, že mi nebude prorokovať nič dobré, ale zlé? Ten však pokračoval: Preto čujte slovo Hospodina: Videl som Hospodina sedieť na tróne a celé nebeské vojsko mu stálo po pravici i ľavici. Hospodin sa spýtal: Kto navedie izraelského kráľa Achába, aby šiel na výpravu a pri Ramót-Gileáde padol? Odzneli rôzne návrhy. Tu predstúpil akýsi duch, zastal si pred Hospodinom a povedal: Ja ho navediem. Hospodin sa spýtal: Čím? Odpovedal: Pôjdem a stanem sa lživým duchom v ústach všetkých jeho prorokov. Povedal: Tebe sa ho podarí naviesť. Choď a urob to! Ako vidno, Hospodin vložil teraz lživého ducha do úst týchto tvojich prorokov, kým on sám ti predpovedá nešťastie. Tu pristúpil Kenaanov syn Cidkija, udrel Michu po líci a povedal: Kam odišiel odo mňa Hospodinov duch, aby hovoril s tebou? Micha odpovedal: To uvidíš, keď budeš pobehávať z izby do izby, aby si sa skryl. Izraelský kráľ prikázal: Chopte sa Michu a odveďte ho späť k veliteľovi mesta Amónovi a k princovi Joášovi. Zahláste: Takto prikazuje kráľ: Strčte ho do žalára a chovajte ho najnutnejšou dávkou chleba a vody, kým sa šťastne nevrátim. Micha však povedal: Keby si sa šťastne vrátil, nehovoril skrze mňa Hospodin. Pritom dodal: Čujte to všetci ľudia! Keď sa izraelský kráľ a judský kráľ Jošafát vypravili proti Ramót-Gileádu, navrhol izraelský kráľ Jošafátovi: Pustím sa do boja v prestrojení, ty si však svoj odev ponechaj. Izraelský kráľ sa prestrojil a tak šli do boja. Sýrsky kráľ prikázal veliteľom svojich bojových vozov: Neútočte proti nízko či vysoko postavenému, ale jedine proti izraelskému kráľovi. Keď zbadali velitelia bojových vozov Jošafáta, mysleli si, že je to izraelský kráľ a zaútočili proti nemu. Vtedy Jošafát skríkol, Hospodin mu pomohol a Boh ich odpútal od neho. Len čo zbadali velitelia bojových vozov, že to nie je izraelský kráľ, nechali ho tak. Tu ktosi len tak voslep vystrelil z luku a zasiahol izraelského kráľa medzi spojovacie remence a brnenie. Ten prikázal vozatajovi: Obráť sa a vyvez ma z bojiska, lebo som ranený. V ten deň sa boj proti Sýrčanom zostril, takže izraelský kráľ musel zostať vo voze až do večera a pri západe slnka skonal.

Re: Boh je Laska. Vznetliva, ziarliva a zranujuca.

od používateľa ambassador » 19 Jan 2018, 19:40

To je lidský způsob jednání, který není možné přisoudit Bohu. Potíž je v tom, že naše lidská interpretace a chápání příběhů Bible, může být protichůdné a nemusí vystihnout záměr pisatelů Bible. Příběhy v Bibli jsou převzaty z tradování z dob ještě "dříve" dřívějších. Lidské výrazy-slova nejsou schopna dokonale postihnout Boha-duchovní Bytost. K tomu jsou použity příběhy na této a z této země. "Pisatel" zakomponuje tradovaný příběh do Bible s cílem oslovit izraelskou komunitu proto, aby pomoci tradice poukázal na jedinečného Boha, který je jiný. Bůh nestvořený, nadčasový, vševládný. Bůh, který nemá konkurenci, patří pod jeho pravomoc dobro i zlo. Ve vesmíru není místo, kde by mělo své místečko zlo a tam si neomezeně vládlo. Pro někoho může mít zlo své vládce, kteří mohou konkurovat Bohu-Stvořiteli. To je představa, která muže mít zdánlivě podporu ve vytržených textech z Bible. Bible představuje Boha-Stvořitele ve svém příběhu, jako toho, který není zaskočen a má vždy východisko ve všech situacích, byť se "musí" dívat na utrpení svého stvoření.
Celistvost Bible je tedy v tom, že představuje Boha zcela odlišně a radikálně od pohanských bohů.
Čtenář Bible může s odstupem od "obrazu příběhů Bible" spatřit skutečný obraz Jedinečného, Milosrdného, Stvořitele a Spasitele. Krása obrazu se vyjeví jen v odstoupení do patřičné vzdálenosti v niž detaily splynou v celek a odhalí záměr malíře.
Teologická výpověď nemusí nutně znamenat odsouzení historicity příběhu.

Re: Boh je Laska. Vznetliva, ziarliva a zranujuca.

od používateľa log » 19 Jan 2018, 07:00

ambassador napísal: 19 Jan 2018, 05:17 Ta výpověď je více teologická
než historická. Jinými slovy teologická výpověď má větší hodnotu a je nadřazena historii.
Tak to je jedine na com sa zhodneme ) Teologia tu hovori, v Bohu po case "zovrela krv" a "praskli mu nervy" a tak vyhladil celu zem (predpokladam ze v starovekom jazyku sa tu mysli asi povodie nejakej rieky niekde v mezopotamii alebo vyliatie mora na pevninu ?). Petrova interpretacia je uz trochu inde. No v Genesis najprv Boh olutoval, ze cloveka stvoril a potom zase olutoval, ze ho vyhladil. Proste "horuca hlava", ale to je mi sympaticke.

Hospodin videl, že ľudská zloba na zemi je veľká a všetko zmýšľanie ľudského srdca je ustavične naklonené len k zlu. Hospodin oľutoval, že utvoril človeka na zemi a cítil v srdci bolesť. Hospodin povedal: Človeka, ktorého som stvoril, vyhubím z povrchu zeme; počnúc človekom až po dobytok, plazy a nebeské vtáctvo, lebo ľutujem, že som ich utvoril. Ale Noach našiel u Hospodina milosť.
....
Voda tak veľmi stúpala nad pevninou, že zatopila všetky vysoké vrchy pod šírym nebom. O pätnásť lakťov prevyšovala voda vrchy, ktoré pokryla. Zahynuli všetky tvory, ktoré sa pohybovali po zemi, vtáctvo, dobytok, divá zver, plazy, ktoré sa hýbali po zemi, i všetci ľudia. Z toho, čo bolo na suchej zemi, zahynulo všetko, čo malo v nozdrách dych života. Boh zahubil všetky bytosti, čo boli na povrchu zeme: ľudí, dobytok, plazy a nebeské vtáctvo. Všetko bolo vyhubené zo zeme, ostal iba Noach a to, čo bolo s ním v korábe. Voda ovládala zem stopäťdesiat dní.
...
Potom Noach postavil oltár Hospodinovi, vzal zo všetkého čistého dobytka i z čistých vtákov a priniesol spaľované obety na oltár. Hospodin pocítil príjemnú vôňu a povedal si: Už nikdy pre človeka neprekľajem zem, lebo zmýšľanie ľudského srdca je od mladosti náklonné na zlé. Preto už nikdy nevyhubím všetky živé bytosti, ako som to urobil.

Re: Boh je Laska. Vznetliva, ziarliva a zranujuca.

od používateľa ambassador » 19 Jan 2018, 05:17

log napísal: 18 Jan 2018, 15:05
ambassador napísal: 18 Jan 2018, 13:10
Laco napísal: 17 Jan 2018, 22:00
ambassador napísal: 10 Jan 2018, 22:06Není to o svévolném, tvrdém a nelítostném Bohu.
Možno táto pasáž nie ale v Biblii je mnoho príkladov kde Boh nemá zľutovanie.
V tom případě je dobré a žádoucí uvést místo v Bibli, kde se taková myšlenka nachází.
Nasepkam Lacovi: Zeby vtedy ked utopil v studenej vode vsetkych ludi a vsetky zvierata tejto planety ? Ok, do desat ich prezilo, aby sme boli fairovi.
Na základě čeho usuzuješ, že potopa je dokladem toho, že Bůh nemá slitování?
1P 3:20: "............kteří kdysi neuposlechli, když Boží trpělivost ve dnech Noemových vyčkávala,......."
Když Bůh nabízí záchranu, to není o slitování? Když nenastoupím do "záchranného člunu", čí je to vina?
Když pohrdnu nabídkou, znamená to, že "Dárce záchrany" nemá slitování?
Výpověď v příběhu potopy je více slitovná než je možné vůbec pochopit. Ta výpověď je více teologická
než historická. Jinými slovy teologická výpověď má větší hodnotu a je nadřazena historii.

Re: Boh je Laska. Vznetliva, ziarliva a zranujuca.

od používateľa log » 18 Jan 2018, 15:05

ambassador napísal: 18 Jan 2018, 13:10
Laco napísal: 17 Jan 2018, 22:00
ambassador napísal: 10 Jan 2018, 22:06Není to o svévolném, tvrdém a nelítostném Bohu.
Možno táto pasáž nie ale v Biblii je mnoho príkladov kde Boh nemá zľutovanie.
V tom případě je dobré a žádoucí uvést místo v Bibli, kde se taková myšlenka nachází.
Nasepkam Lacovi: Zeby vtedy ked utopil v studenej vode vsetkych ludi a vsetky zvierata tejto planety ? Ok, do desat ich prezilo, aby sme boli fairovi.

Re: Boh je Laska. Vznetliva, ziarliva a zranujuca.

od používateľa ambassador » 18 Jan 2018, 13:10

Laco napísal: 17 Jan 2018, 22:00
ambassador napísal: 10 Jan 2018, 22:06Není to o svévolném, tvrdém a nelítostném Bohu.
Možno táto pasáž nie ale v Biblii je mnoho príkladov kde Boh nemá zľutovanie.
V tom případě je dobré a žádoucí uvést místo v Bibli, kde se taková myšlenka nachází.

Re: Boh je Laska. Vznetliva, ziarliva a zranujuca.

od používateľa Laco » 17 Jan 2018, 22:00

ambassador napísal: 10 Jan 2018, 22:06Není to o svévolném, tvrdém a nelítostném Bohu.
Možno táto pasáž nie ale v Biblii je mnoho príkladov kde Boh nemá zľutovanie.

Re: Boh je Laska. Vznetliva, ziarliva a zranujuca.

od používateľa ambassador » 10 Jan 2018, 22:06

Uvedená pasáž je z Bible, Pláč Jeremiášův 3 kapitola 1 - 38.
Je to zkušenost proroka, který poukazuje na Boží svrchovanost.
Není to o svévolném, tvrdém a nelítostném Bohu.
Přes všechny trpké prožitky ve svém životě pro Slovo Hospodinovo,
které věrně tlumočil, představuje Boha velmi kladně.
Tuto knihu je potřeba číst v návaznosti na proroctví Jeremiáše.
Současně ve své zkušenosti na sobě ukazuje dále na zkušenost židovského národa.

Hore