od používateľa Viktorrealita » 22 Sep 2024, 15:44
mikim napísal: ↑21 Sep 2024, 15:23
Opakuji ti znovu, že nikde v Bibli se nepíše, že by jakýkoliv člověk, který uvěřil v Boha už vešel do Božiho odpočinutí. To nastane až budeme jednou v nebi v ráji.
Ale píše, lebo znovuzrodené srdce z Boha vstupuje do tohoto Božieho odpočinku v Kristu. Vykúpený skrze vieru vstupuje srdcom do večného kráľovstva spravodlivosti, pokoja a radosti v Duchu Svätom. Ak o tom nevieš, tak si nevstúpil do tohto odpočinku. Nie je to to isté, ako telesný odpočinok. Evanjelium Ježiša Krista je evanjelium pokoja a teda odpočinutia v Kristu. Práve preto je ta správa od Boha radostná a nič sa jej nevyrovná. Pri príchode Pána, Boh oblečie do osláveného duchovného tela to, čo je podstatou vykúpeného a teda je to to isté vedomie osoby, ktoré bolo znovuzrodené zo Svätého Ducha a sformovalo sa už tu na Zemi. Môžeš si to nazvať ako chceš, ale nič iné nevstane do osláveného tela, iba to isté vedomie osoby s tou istou duchovnou schránkou - srdcom. Rozdiel je len v tom:
1Kor13 12 Lebo teraz vidíme v zrkadle, v záhade, ale potom tvárou v tvár; teraz poznávam z čiastky, ale potom poznám dokonale tak, ako aj som poznaný.
Zachovávat sedmý den v sobotu znamená na prvním mistě fyzický odpočinek + oslavování jediného pravého Boha Otce, který nám tento jeho odpočinek dal k bohoslužbě tím, že jej sám požehnal a posvětil.
Pomohlo striktné dodržiavanie fyzického odpočinku zákonníkom a farizejom, ak súčasne nevchádzali srdcom do Božieho odpočinku v Kristu – do kráľovstva Božieho? Dokonca hovorili o Bohu, ako o svojom Otcu a súčasne nenávideli Ježiša, lebo vraj im ruší sobotu a robí sa Bohom. No Ježiš sa nerobil Bohom, ale on Bol Bohom.
Matúša 23:13 Ale beda vám, zákonníci a farizeovia, pokrytci, pretože zavierate nebeské kráľovstvo pred ľuďmi, lebo vy do neho nevchádzate ani tých, ktorí vchádzajú, nenecháte vojsť.
Tí, ktorí vstupovali srdcom do toho Božieho kráľovstva pokoja a radosti, tak oni im bránili vojsť. Môžeš si položiť otázku – čim im bránili vojsť?
„ani tých, ktorí vchádzajú, nenecháte vojsť“ . Ako vidíme, tak Ježiš hovorí o prítomnom čase!
A aký je v súčasnej dobe rozdiel medzi tými, ktorí dodržiavajú fyzický odpočinok v „ správny“ siedmý deň – v sobotu, oproti tými, ktorí dodržiavajú fyzický odpočinok v kalendárnom siedmom dňi – v nedeľu, ak súčasne srdcom nevstúpili do Božieho odpočinku v Kristu? Ak niekto dodržiavaním “správneho" dňa fyzického odpočinku podmieňuje spásu a ešte si vytvorí na tom exkluzivitu cirkvi, ktorá je práve na tom zbudovaná, tak je to budovanie duchovnej pýchy. Súčasne táto cirkev ignoruje Boží pohľad, ktorý vidí svoje zostatký v rôzných cirkvách, zboroch a cirkevných zhromaždeniach aj mimo nich, teda po celom svete, v celom čase milosti, ktorých oživil a ktorí aj nasledujú Krista. Hovoriť, že iba my pod názvom XY, sme tí praví nasledovníci Krista, lebo vraj dodržiavame "správny" deň fyzického odpočinku, je vytváranie si vlastnej exkluzivity a duchovnej pýchy.
V sobotu je podle Ježíše dovoleno komukoliv pomoct, pokud je to neidkladné a nepočká to na další pracovni den. Neplést si to z běžným zaměstnáním jakýmkoliv. Ježíš ani apoštolové a v podstatě nikdo v Izraeli v sobotu nepracoval a žili.
Nikto nepracoval a súčasne a to až doteraz neprijali Krista, takže mnohí ešte nevošli do Božieho odpočinutia. Ale aj tam má Boh svoj zostatok, ktorý svojím časom oživí v Kristu.
Predsa máme dobre činiť kedykoľvek a neodkladať to kvôli siedmemu dňu a to niekedy na neskôr! Veď práve o tom Ježiš hovorí:
Matúša 12:11 A on im povedal: Kto z vás bude taký človek, ktorý, keď bude mať jednu ovcu, a keby mu spadla v sobotu do jamy, či jej azda nepochytí a nevytiahne?
Ak spadne ovca do jamy v siedmý deň, tak ktorý je taký človek, že čaká až na ďalší deň? Vytiahne ju v siedmý deň, že. A o čo viac je treba dobre robiť a pomáhať človeku, že.
Mat12 12 A o koľko viac je človek než ovca! Preto sa smie v sobotu dobré robiť.
Jakubov list 4:17 Kto tedy vie dobre činiť a nečiní, má hriech.
Myslíš si, že hriech prestane byť hriechom, ak môžem, ale odmietnem urobiť dobre, alebo pomôcť niekomu, lebo je siedmý deň?
Jíst klasy v obilí není Bohem žádným jeho zákonem zakázáno stejně tak nošení vlastniho lůžka.
Podľa akého kritéria posudzuješ tieto veci a milióny činnosti človeka, čo je a čo nie je správne? Mnohí pracujú pre dobro druhých. Hrešia? Ježiš uzdravil a uzdravený niesol ležadlo. Prečo to vtedy vadilo zákonníkom? To je len príklad a nosenie lôžka uzdraveného bolo niečo, čo vadilo zákonníkom, lebo to podľa nich rušilo sobotu. Takto to môžeš uplatniť na čokoľvek a odsúdiť kohokoľvek, že porušuje sobotu. Ak už prišiel Kristus, tak vykúpený už vstúpil srdcom a to skrze vieru do Božieho odpočinutia v Kristu. Preto fyzický odpočinok je už pre spásu irelevantný, lebo naplnenie siedmeho dňa na rovine Božej je jedine znovuzrodením v Kristu.
[quote=mikim post_id=21311 time=1726924981 user_id=126]
Opakuji ti znovu, že nikde v Bibli se nepíše, že by jakýkoliv člověk, který uvěřil v Boha už vešel do Božiho odpočinutí. To nastane až budeme jednou v nebi v ráji. [/quote]
Ale píše, lebo znovuzrodené srdce z Boha vstupuje do tohoto Božieho odpočinku v Kristu. Vykúpený skrze vieru vstupuje srdcom do večného kráľovstva spravodlivosti, pokoja a radosti v Duchu Svätom. Ak o tom nevieš, tak si nevstúpil do tohto odpočinku. Nie je to to isté, ako telesný odpočinok. Evanjelium Ježiša Krista je evanjelium pokoja a teda odpočinutia v Kristu. Práve preto je ta správa od Boha radostná a nič sa jej nevyrovná. Pri príchode Pána, Boh oblečie do osláveného duchovného tela to, čo je podstatou vykúpeného a teda je to to isté vedomie osoby, ktoré bolo znovuzrodené zo Svätého Ducha a sformovalo sa už tu na Zemi. Môžeš si to nazvať ako chceš, ale nič iné nevstane do osláveného tela, iba to isté vedomie osoby s tou istou duchovnou schránkou - srdcom. Rozdiel je len v tom: [b]1Kor13 12 Lebo teraz vidíme v zrkadle, v záhade, ale potom tvárou v tvár; teraz poznávam z čiastky, ale potom poznám dokonale tak, ako aj som poznaný.[/b]
[quote]Zachovávat sedmý den v sobotu znamená na prvním mistě fyzický odpočinek + oslavování jediného pravého Boha Otce, který nám tento jeho odpočinek dal k bohoslužbě tím, že jej sám požehnal a posvětil. [/quote]
Pomohlo striktné dodržiavanie fyzického odpočinku zákonníkom a farizejom, ak súčasne nevchádzali srdcom do Božieho odpočinku v Kristu – do kráľovstva Božieho? Dokonca hovorili o Bohu, ako o svojom Otcu a súčasne nenávideli Ježiša, lebo vraj im ruší sobotu a robí sa Bohom. No Ježiš sa nerobil Bohom, ale on Bol Bohom. [b] Matúša 23:13 Ale beda vám, zákonníci a farizeovia, pokrytci, pretože zavierate nebeské kráľovstvo pred ľuďmi, lebo vy do neho nevchádzate ani tých, ktorí vchádzajú, nenecháte vojsť. [/b]
Tí, ktorí vstupovali srdcom do toho Božieho kráľovstva pokoja a radosti, tak oni im bránili vojsť. Môžeš si položiť otázku – čim im bránili vojsť? [b] „ani tých, ktorí vchádzajú, nenecháte vojsť“ . Ako vidíme, tak Ježiš hovorí o prítomnom čase! [/b]
A aký je v súčasnej dobe rozdiel medzi tými, ktorí dodržiavajú fyzický odpočinok v „ správny“ siedmý deň – v sobotu, oproti tými, ktorí dodržiavajú fyzický odpočinok v kalendárnom siedmom dňi – v nedeľu, ak súčasne srdcom nevstúpili do Božieho odpočinku v Kristu? Ak niekto dodržiavaním “správneho" dňa fyzického odpočinku podmieňuje spásu a ešte si vytvorí na tom exkluzivitu cirkvi, ktorá je práve na tom zbudovaná, tak je to budovanie duchovnej pýchy. Súčasne táto cirkev ignoruje Boží pohľad, ktorý vidí svoje zostatký v rôzných cirkvách, zboroch a cirkevných zhromaždeniach aj mimo nich, teda po celom svete, v celom čase milosti, ktorých oživil a ktorí aj nasledujú Krista. Hovoriť, že iba my pod názvom XY, sme tí praví nasledovníci Krista, lebo vraj dodržiavame "správny" deň fyzického odpočinku, je vytváranie si vlastnej exkluzivity a duchovnej pýchy.
[quote]V sobotu je podle Ježíše dovoleno komukoliv pomoct, pokud je to neidkladné a nepočká to na další pracovni den. Neplést si to z běžným zaměstnáním jakýmkoliv. Ježíš ani apoštolové a v podstatě nikdo v Izraeli v sobotu nepracoval a žili. [/quote]
Nikto nepracoval a súčasne a to až doteraz neprijali Krista, takže mnohí ešte nevošli do Božieho odpočinutia. Ale aj tam má Boh svoj zostatok, ktorý svojím časom oživí v Kristu.
Predsa máme dobre činiť kedykoľvek a neodkladať to kvôli siedmemu dňu a to niekedy na neskôr! Veď práve o tom Ježiš hovorí: [b] Matúša 12:11 A on im povedal: Kto z vás bude taký človek, ktorý, keď bude mať jednu ovcu, a keby mu spadla v sobotu do jamy, či jej azda nepochytí a nevytiahne? [/b]
Ak spadne ovca do jamy v siedmý deň, tak ktorý je taký človek, že čaká až na ďalší deň? Vytiahne ju v siedmý deň, že. A o čo viac je treba dobre robiť a pomáhať človeku, že. [b] Mat12 12 A o koľko viac je človek než ovca! Preto sa smie v sobotu dobré robiť. [/b]
[b] Jakubov list 4:17 Kto tedy vie dobre činiť a nečiní, má hriech. [/b]
Myslíš si, že hriech prestane byť hriechom, ak môžem, ale odmietnem urobiť dobre, alebo pomôcť niekomu, lebo je siedmý deň?
[quote]Jíst klasy v obilí není Bohem žádným jeho zákonem zakázáno stejně tak nošení vlastniho lůžka. [/quote]
Podľa akého kritéria posudzuješ tieto veci a milióny činnosti človeka, čo je a čo nie je správne? Mnohí pracujú pre dobro druhých. Hrešia? Ježiš uzdravil a uzdravený niesol ležadlo. Prečo to vtedy vadilo zákonníkom? To je len príklad a nosenie lôžka uzdraveného bolo niečo, čo vadilo zákonníkom, lebo to podľa nich rušilo sobotu. Takto to môžeš uplatniť na čokoľvek a odsúdiť kohokoľvek, že porušuje sobotu. Ak už prišiel Kristus, tak vykúpený už vstúpil srdcom a to skrze vieru do Božieho odpočinutia v Kristu. Preto fyzický odpočinok je už pre spásu irelevantný, lebo naplnenie siedmeho dňa na rovine Božej je jedine znovuzrodením v Kristu.