od používateľa Viktorrealita » Včera, 10:20
Kde Ježiš hovorí neisto?
Ježiš nikdy nezmenil ani neopravil veci, ktoré hovoril a učil. Nikdy nevrátil to, čo povedal. Nikdy nehádal – nepredpokladal a teda nehovoril neisto.
Ježiš dokonca upresňuje a to strašnú a smrteľnú povahu hriechu a stavia naplňanie zákona na rovinu Božiu – bolo povedané, ale já vám hovorím! Ako vidíme z Písma, tak Ježiš stavia na rovnakú úroveň a to hriech človeka hriešným skutkom a hriech človeka, pri hriešnom rozhodnutí v srdci – hriešný úmysel a teda, aj keď ku skutku z nejakého dôvodu nedošlo. Ako vidíme, tak človek v Božích očiach aj tak zhrešil a má činiť pokánie, lebo Boh vidí do srdca človeka. Ježiš stavia posudzovanie hriechu z pohľadu Boha a nie človeka.
Mat 5:28 každý, kto by pozrel na ženu s myšlienkou požiadať ju, už aj scudzoložil s ňou vo svojom srdci. Mat5 31Taktiež bolo povedané, že ktokoľvek by prepustil svoju manželku, nech jej dá rozvodný list. 32Ale ja vám hovorím, že ktokoľvek by prepustil svoju manželku krome príčiny smilstva, vedie ju k cudzoložstvu, a ktokoľvek by si vzal za ženu prepustenú, cudzoloží.
Mat5 21Počuli ste, že bolo povedané starým: Nezabiješ! A ktokoľvek by zabil, bude vinný, aby bol vydaný moci súdu. 22Ale ja vám hovorím, že každý, kto sa hnevá na svojho brata bez príčiny, bude vinný, aby bol vydaný moci súdu. A ktokoľvek by povedal svojmu bratovi: Ráka, bude vinný, aby bol vydaný moci vysokej rady; a ktokoľvek by povedal: Blázon, bude vinný, aby bol uvrhnutý do ohnivého pekla.
Láska Božia v Božej milosti vyučuje srdce, aby vykúpený sa zdokonaľoval a to, ako v skutkoch, tak aj v úmysloch a naplňal zákon na rovine Božej a teda z lásky k Bohu. No a láska k Bohu vidí všetky odtiene hriechu a vykúpený, je už vyučovaný milosťou zdokonaľovaný a to, ako v úmysloch, tak aj vo skutkoch. Komu sa veľa odpustilo, tak ten aj veľa miluje a toho, ktorého miluje, tak sa snaží nerobiť nič, čo by ho zarmútilo. To je napĺňanie zákona na rovine Božej, teda z lásky k Bohu no už v istote spasenia v Kristu Ježišovi.
No v Novom Zákone sa nikde nespomína, že nedodržiavanie siedmeho dňa telesného odpočinku, je hriechom v Božích očiach, ale je o to väčší dôraz na dodržiavanie ostatných prikázania zákona a to na rovine Božej - z lásky k Bohu. Prečo sa to nespomína, keďže dodržiavanie dňa telesného odpočinku v sobotu, je súčasťou Božích prikázaní?
Ako vidíme, tak Ježiš nás učí, že dobre robiť sa má každý deň, teda aj v sobotu! No a zle robiť by sme nemali nikdy, že! Ak spadne ovca do jamy v siedmy deň, tak ktorý je taký človek, že čaká, až na ďalší deň? Vytiahne ju v siedmý deň. A o čo viac je treba dobre robiť a aj fyzicky pomáhať človeku?! Mat12 12 A o koľko viac je človek než ovca! Preto sa smie v sobotu dobré robiť. Jakubov list 4:17 Kto tedy vie dobre činiť a nečiní, má hriech.
Ako vidíme tak v Novom Zákone je hriechom aj to, že ak viem dobre činiť a nečiním, teda aj v sobotu, že. Mnohí teda hrešia, ak vedia a odmietnú iným dobre činit, lebo majú siedmý deň telesného odpočinku.
Prečo sa v Novom zákone nespomína dodržiavanie telesného odpočinoku v siedmý deň? Pretože Ježiš dokonale naplnil a to na rovine Božej tento odpočinok a dal tento svoj odpočinok a pokoj vo Svätom Duchu, do sŕdc vykúpených – svojho ľudu.
Ježiš stavia dodržiavanie ostatných prikázaní zákona na rovinu Božiu a teda z lásky k Bohu. Je to na oveľa vyššej rovine, ako ľudské morálne predstavy, ktoré sa často menia.
Láska Božia v milosti poukazuje na všetky odtiene hriechu a teda nepozerá len na skutok , ale milosť vyučuje srdce, ten zdroj hriechu, aby vykúpený sa zdokonaľoval a to, ako v myslení, tak aj v konaní a tak naĺňal zákon na rovine Božej, teda z lásky k Bohu.
Kristus je ten odpočinok a pokoj v srdci vykúpeného! Preto, ak prišiel Kristus, tak dodržiavanie dňa telesného odpočinku, už nikdy nemôže nahradiť odpočinok a pokoj, ktorý dáva v srdci človeka Kristus. Telesný odpočinok v siedmý deň, je odpočinok tela, ale odpočinutie a pokoj v Kristu je večné.
Kde Ježiš hovorí neisto?
Ježiš nikdy nezmenil ani neopravil veci, ktoré hovoril a učil. Nikdy nevrátil to, čo povedal. Nikdy nehádal – nepredpokladal a teda nehovoril neisto.
Ježiš dokonca upresňuje a to strašnú a smrteľnú povahu hriechu a stavia naplňanie zákona na rovinu Božiu – bolo povedané, ale já vám hovorím! Ako vidíme z Písma, tak Ježiš stavia na rovnakú úroveň a to hriech človeka hriešným skutkom a hriech človeka, pri hriešnom rozhodnutí v srdci – hriešný úmysel a teda, aj keď ku skutku z nejakého dôvodu nedošlo. Ako vidíme, tak človek v Božích očiach aj tak zhrešil a má činiť pokánie, lebo Boh vidí do srdca človeka. Ježiš stavia posudzovanie hriechu z pohľadu Boha a nie človeka.
[b]Mat 5:28 každý, kto by pozrel na ženu s myšlienkou požiadať ju, už aj scudzoložil s ňou vo svojom srdci. Mat5 31Taktiež bolo povedané, že ktokoľvek by prepustil svoju manželku, nech jej dá rozvodný list. 32Ale ja vám hovorím, že ktokoľvek by prepustil svoju manželku krome príčiny smilstva, vedie ju k cudzoložstvu, a ktokoľvek by si vzal za ženu prepustenú, cudzoloží.
Mat5 21Počuli ste, že bolo povedané starým: Nezabiješ! A ktokoľvek by zabil, bude vinný, aby bol vydaný moci súdu. 22Ale ja vám hovorím, že každý, kto sa hnevá na svojho brata bez príčiny, bude vinný, aby bol vydaný moci súdu. A ktokoľvek by povedal svojmu bratovi: Ráka, bude vinný, aby bol vydaný moci vysokej rady; a ktokoľvek by povedal: Blázon, bude vinný, aby bol uvrhnutý do ohnivého pekla.[/b]
Láska Božia v Božej milosti vyučuje srdce, aby vykúpený sa zdokonaľoval a to, ako v skutkoch, tak aj v úmysloch a naplňal zákon na rovine Božej a teda z lásky k Bohu. No a láska k Bohu vidí všetky odtiene hriechu a vykúpený, je už vyučovaný milosťou zdokonaľovaný a to, ako v úmysloch, tak aj vo skutkoch. Komu sa veľa odpustilo, tak ten aj veľa miluje a toho, ktorého miluje, tak sa snaží nerobiť nič, čo by ho zarmútilo. To je napĺňanie zákona na rovine Božej, teda z lásky k Bohu no už v istote spasenia v Kristu Ježišovi.
No v Novom Zákone sa nikde nespomína, že nedodržiavanie siedmeho dňa telesného odpočinku, je hriechom v Božích očiach, ale je o to väčší dôraz na dodržiavanie ostatných prikázania zákona a to na rovine Božej - z lásky k Bohu. Prečo sa to nespomína, keďže dodržiavanie dňa telesného odpočinku v sobotu, je súčasťou Božích prikázaní?
Ako vidíme, tak Ježiš nás učí, že dobre robiť sa má každý deň, teda aj v sobotu! No a zle robiť by sme nemali nikdy, že! Ak spadne ovca do jamy v siedmy deň, tak ktorý je taký človek, že čaká, až na ďalší deň? Vytiahne ju v siedmý deň. A o čo viac je treba dobre robiť a aj fyzicky pomáhať človeku?! [b]Mat12 12 A o koľko viac je človek než ovca! Preto sa smie v sobotu dobré robiť. Jakubov list 4:17 Kto tedy vie dobre činiť a nečiní, má hriech.[/b]
Ako vidíme tak v Novom Zákone je hriechom aj to, že ak viem dobre činiť a nečiním, teda aj v sobotu, že. Mnohí teda hrešia, ak vedia a odmietnú iným dobre činit, lebo majú siedmý deň telesného odpočinku.
Prečo sa v Novom zákone nespomína dodržiavanie telesného odpočinoku v siedmý deň? Pretože Ježiš dokonale naplnil a to na rovine Božej tento odpočinok a dal tento svoj odpočinok a pokoj vo Svätom Duchu, do sŕdc vykúpených – svojho ľudu.
Ježiš stavia dodržiavanie ostatných prikázaní zákona na rovinu Božiu a teda z lásky k Bohu. Je to na oveľa vyššej rovine, ako ľudské morálne predstavy, ktoré sa často menia.
Láska Božia v milosti poukazuje na všetky odtiene hriechu a teda nepozerá len na skutok , ale milosť vyučuje srdce, ten zdroj hriechu, aby vykúpený sa zdokonaľoval a to, ako v myslení, tak aj v konaní a tak naĺňal zákon na rovine Božej, teda z lásky k Bohu.
Kristus je ten odpočinok a pokoj v srdci vykúpeného! Preto, ak prišiel Kristus, tak dodržiavanie dňa telesného odpočinku, už nikdy nemôže nahradiť odpočinok a pokoj, ktorý dáva v srdci človeka Kristus. Telesný odpočinok v siedmý deň, je odpočinok tela, ale odpočinutie a pokoj v Kristu je večné.