od používateľa Viktorrealita » 14 Aug 2019, 07:32
log napísal: ↑13 Aug 2019, 15:18
Viktorrealita napísal: ↑13 Aug 2019, 14:57
Ak vieme z Písma, že druhá smrť je ohnivé jazero, tak z toho, čo som ti napísal a teda aj z celého kontextu Pisma, tak ako môže vyplývať , že Ježiš zomrel druhou smrťou? Veď je to nezmysel! Ježiš obetoval svoje telo a prelial svoju krv za nás a vstal, aby sme mohli žiť a tiež vstali v oslávenom tele.
Takze Ty neveris tomu, ze Jezis zomrel
namiesto nas ? Beries to teda ako krvavu obet, ale nie ako zastupnu smrt, ak som spravne pochopil ?
Nejako to divne chápeš
Ak Syn Boží zomrel namiesto nás, tak to neznamená, že už nemáme zomierať telesne. Vykúpený v Kristu sa nenadeje len na tento život, ale má večný život a to v Bohu. Ježiš nás vykúpil svojou preliatou krvou spod smrti za hriech a to nie spod telesnej smrti, ale spod odsúdenia a zatratenia spravodlivým Bohom a teda neúčasť na večnosti s Bohom. Ide o druhú smrť.
Smrťou Ježiša Krista na kríži sa udiala zámena. Kristus by nemal za svoj spravodlivý život zomrieť, ale vzal si potupnú smrť. Naopak, každý hriešník má vziať podĺa spravodlivosti Božej za svoje hriechy smrť a teda odsúdenie. No ak sa hriešnik stane účastným tejto zámeny, tak obdrží a to nezaslúžene - z milosti večný život. Stať sa účastným tejto zámeny znamená uveriť tomu, čo Kristus na kríži vykonal a vydobyl, uveriť tomu, že nás svojou preliatou krvou, smrťou a vzkriesením vykúpil. Posolstvo o tom, kto je Ježiš Kristus a čo sa na kríži udialo, sa nazýva evanjelium. Boh vyhlasuje každého, kto verí evanjeliu ukrižovaného a vzkrieseného Krista za spravodlivého a teda má pripočítanú Kristovú spravodlivosť. Boh počíta spravodlivosť z viery. Keďže je spása z viery, tak podĺa milosti a ak podĺa milosti, tak je spása nezaslúžená a preto sa nikto nebude môcť chváliť. Budú chváliť jedine Krista.
[quote=log post_id=12567 time=1565702289 user_id=155]
[quote=Viktorrealita post_id=12566 time=1565701056 user_id=199]
Ak vieme z Písma, že druhá smrť je ohnivé jazero, tak z toho, čo som ti napísal a teda aj z celého kontextu Pisma, tak ako môže vyplývať , že Ježiš zomrel druhou smrťou? Veď je to nezmysel! Ježiš obetoval svoje telo a prelial svoju krv za nás a vstal, aby sme mohli žiť a tiež vstali v oslávenom tele.
[/quote]
Takze Ty neveris tomu, ze Jezis zomrel [b]namiesto[/b] nas ? Beries to teda ako krvavu obet, ale nie ako zastupnu smrt, ak som spravne pochopil ?
[/quote]
Nejako to divne chápeš
Ak Syn Boží zomrel namiesto nás, tak to neznamená, že už nemáme zomierať telesne. Vykúpený v Kristu sa nenadeje len na tento život, ale má večný život a to v Bohu. Ježiš nás vykúpil svojou preliatou krvou spod smrti za hriech a to nie spod telesnej smrti, ale spod odsúdenia a zatratenia spravodlivým Bohom a teda neúčasť na večnosti s Bohom. Ide o druhú smrť.
Smrťou Ježiša Krista na kríži sa udiala zámena. Kristus by nemal za svoj spravodlivý život zomrieť, ale vzal si potupnú smrť. Naopak, každý hriešník má vziať podĺa spravodlivosti Božej za svoje hriechy smrť a teda odsúdenie. No ak sa hriešnik stane účastným tejto zámeny, tak obdrží a to nezaslúžene - z milosti večný život. Stať sa účastným tejto zámeny znamená uveriť tomu, čo Kristus na kríži vykonal a vydobyl, uveriť tomu, že nás svojou preliatou krvou, smrťou a vzkriesením vykúpil. Posolstvo o tom, kto je Ježiš Kristus a čo sa na kríži udialo, sa nazýva evanjelium. Boh vyhlasuje každého, kto verí evanjeliu ukrižovaného a vzkrieseného Krista za spravodlivého a teda má pripočítanú Kristovú spravodlivosť. Boh počíta spravodlivosť z viery. Keďže je spása z viery, tak podĺa milosti a ak podĺa milosti, tak je spása nezaslúžená a preto sa nikto nebude môcť chváliť. Budú chváliť jedine Krista.