od používateľa Viktorrealita » 23 Mar 2023, 08:26
Martin Lejsal napísal: ↑22 Mar 2023, 13:53
Známkou duchovní dospělosti je, že člověk začíná tušit, že Bůh, ačkoli ho nutně uzavíráme do teologicko-dogmatických škatulek, přeci jen jejich hranice přesahuje a může přesahovat.
Zvrchovaný Boh sa stotožňuje vo svojom Slove. No a to Slovo sa stalo telo - Kristom a prebývalo medzi nami. Boh si nikdy neprotirečí a jeho Slovo je pevné a nemenné. Pravý význam a zmysel Božích slov je vždy rovnaký, ak je výklad v Božom Duchu. RKC - KC si účelovo prispôsobila výklad tak, aby vo svojej podobe mohla existovať. Tam nie je Kristov Duch. Ak by zmenila výklad, tak všetko sa zosype, ako domček s karát.
Jen by mne zajímalo, jak dlouho jste byl katolíkem, že můžete s takovou jistotou tvrdit, že vzhledem k jejich učení ani nejsou křesťany? Nebo jste podrobně studoval jejich dogmatiku a vyznáte se v ní?
Tí, ktorí vyznávajú učenie KC, tak nie sú kresťanmi, pokým neuveria v pravého Krista a nie v učenie KC. KC už v jadre svojho učenia, je padlá a falošná cirkevná inštitúcia. Mnohí síce sú vedení v KC, ako členy KC, no nie sú katolíkmi vyznávajúcimi učenie KC.
Katolíkom som nikdy nebol. Som dostatočne oboznámený s učením KC na to, aby som s istotou mohol tvrdiť, že to nie je kresťanstvo. Aj na plodoch tohto učenia, sa to dá poznať. No úplne sa vyznať v tej nesmiernej komplikovanosti a zložitosti tohto dvojtvárneho učenia nedokážu ani samotní katolícky duchovní. Storočia prekrúcania Božieho Slova a nabaľovania márnych tradícii a vlastných nariadení sformovalo túto cirkevnú inštitúciu do podoby, ako ju teraz vidíme a to z celou tou pompéznosťou, hromadením bohatstva, modlárstvom a ohavnosťami všetkého druhu.
Nepíšem o jednotlivcoch, ktorí sú síce členmi KC, no nepraktizujú toto náboženstvo. Nevidím do srdca nikoho a neviem, aký úmysel má s tým, ktorým človekom Boh.
Píšem o učení RKC - KC, ktoré vo svetle Písma, už kresťanstvom nie je.
Sám za sebe mohu vydat svědectví, že až teprve u katolíků jsem skutečně poznal význam a smysl Kristovy oběti a vzájemné vztahy v Trojici.
Ak existuje v KC učenie o očistci, tak už tento samotný fakt, robí z dokonalej obeti Ježiša Krista, obeť nedostatočnú. Čo je zjavná potupa Krista a jeho preliatej krvi za hriechy tých, ktorých vykúpil svojou drahocennou krvou a to raz a navždy. Ako sa v tom dá vidieť zmysel dokonalej Kristovej obeti za hriechy, ak učenie o očistci tomu jasne protirečí?
Ja v tom vidím, len nahradenie istoty spásy v Kristu a teda jedine z milosti skrze vieru v to, čo vykúpeným zasľúbil Boh a to istotou spásy skrz pomyselný očistec, čo zasľúbila katolíkovi KC. KC podmienila spásu členstvom, plnením ich vlastných nariadení a tradícii, aby katolík mal istotu, že sa dostane do očistca, v ktorom je istota, že ak tam už bude, tak pôjde a to skôr či neskôr rovno do neba. To je ta návnada – učenie, na ktorú sa chytajú tí, ktorým takáto návnada chutná.
Takéto učenie nepriamo nabáda žiť v hriechu. Ak neustále hreším s tým, že už dopredu predpokladám akt pokánia a pokryteckej ľútosti a tak neustále dookola to robím, no a súčasne sa spolieham, že ak ostanú nejaké tie hriešky, tak skrz členstvo a očistec sa to vybaví, tak je tu vidieť, že mnohým takéto učenie plne vyhovuje a tak sú radi, že sú členmi KC.
Ak katolík stráca milosť ospravedlnenia hriešnym skutkom, tak ako milosť ospravedlnenia znovu získava? Ak stráca skutkom, tak aj získava skutkom. Lenže milosť sa neudeľuje na základe zásluh, lebo milosť by už nebola milosťou, keďže milosť je nezaslúžená priazeň. Ak by sa milosť udeľovala na základe zásluh, tak by nebola milosťou, ale odmenou za skutky. Z tohto pohľadu nemôže KC tvrdiť, že učí spásu z milosti?
Chápanie absolútnej jednoty osoby Otca, Syna a Ducha Svätého, ako jedného Boha je súčasťou Písma. No aj v tom si KC protirečí. Ak KC vyhlasuje, že pápež a jeho úrad zastupuje Krista – Boha na Zemi s následníctvom a súčasne tvrdí, že osoba - Svätý Duch, je prítomný na Zemi a je teda osobou Boha - Bohom, tak z tohto pohľadu nemôže tvrdiť, že Boh potrebuje zastupovanie na Zemi a to hriešnym človekom, ak je prítomná osoba Boha – Svätý Duch. Ten na Zemi pôsobí - utešuje, vyučuje zjavuje Pravdu, oživuje a nepotrebuje následníctvo, lebo nezomiera, že. Existencia úradu pápeža – osoba pápeža, ako zástupcu Krista – Boha na Zemi, priamo popiera to, čo sama učí a to o osobe Otca, Syna a Ducha Svätého, ako Boha. Ak je absolútna jednota osoby Otca, Syna a Svätého Ducha Bohom a Syn je teraz pri osobe Otca a súčasne je osoba Svätého Ducha prítomná na Zemi a pôsobí, tak je to Boh, ktorý je prítomný na Zemi a pôsobí. Potom nie je potrebný viditeľný zástupca Krista – Boha na Zemi. Kto sa aj napriek tomu za neho vydáva, tak je to falošný zástupca a falošná cirkev, ktorá má takúto hlavu.
Kristus, ak odchádzal k Otcu na nebesia, tak bol poslaný na Zem Tešiteľ – Duch Pravdy – Svätý Duch. Z tohto dôvodu je nezmyslom poveriť osobu Petra, aby ho na Zemi zastupoval a teda ešte s nejakým následníctvom, ako to učí KC, ktorá prekrútila pravý význam a zmysel Ježišových slov z Mat 16:18.
Tou skalou je Kristus zjavený v Petrovom srdci a to Otcom na nebesiach a všetci, ktorým Otec zjavil Krista, tvoria cirkev Kristovú. No a práve na takej skale, Ježiš buduje svojú cirkev a nie na osobe Petra s nejakým následníctvom.
[quote="Martin Lejsal" post_id=19199 time=1679489587 user_id=198]
Známkou duchovní dospělosti je, že člověk začíná tušit, že Bůh, ačkoli ho nutně uzavíráme do teologicko-dogmatických škatulek, přeci jen jejich hranice přesahuje a může přesahovat.
[/quote]
Zvrchovaný Boh sa stotožňuje vo svojom Slove. No a to Slovo sa stalo telo - Kristom a prebývalo medzi nami. Boh si nikdy neprotirečí a jeho Slovo je pevné a nemenné. Pravý význam a zmysel Božích slov je vždy rovnaký, ak je výklad v Božom Duchu. RKC - KC si účelovo prispôsobila výklad tak, aby vo svojej podobe mohla existovať. Tam nie je Kristov Duch. Ak by zmenila výklad, tak všetko sa zosype, ako domček s karát.
[quote]Jen by mne zajímalo, jak dlouho jste byl katolíkem, že můžete s takovou jistotou tvrdit, že vzhledem k jejich učení ani nejsou křesťany? Nebo jste podrobně studoval jejich dogmatiku a vyznáte se v ní?[/quote]
Tí, ktorí vyznávajú učenie KC, tak nie sú kresťanmi, pokým neuveria v pravého Krista a nie v učenie KC. KC už v jadre svojho učenia, je padlá a falošná cirkevná inštitúcia. Mnohí síce sú vedení v KC, ako členy KC, no nie sú katolíkmi vyznávajúcimi učenie KC.
Katolíkom som nikdy nebol. Som dostatočne oboznámený s učením KC na to, aby som s istotou mohol tvrdiť, že to nie je kresťanstvo. Aj na plodoch tohto učenia, sa to dá poznať. No úplne sa vyznať v tej nesmiernej komplikovanosti a zložitosti tohto dvojtvárneho učenia nedokážu ani samotní katolícky duchovní. Storočia prekrúcania Božieho Slova a nabaľovania márnych tradícii a vlastných nariadení sformovalo túto cirkevnú inštitúciu do podoby, ako ju teraz vidíme a to z celou tou pompéznosťou, hromadením bohatstva, modlárstvom a ohavnosťami všetkého druhu.
Nepíšem o jednotlivcoch, ktorí sú síce členmi KC, no nepraktizujú toto náboženstvo. Nevidím do srdca nikoho a neviem, aký úmysel má s tým, ktorým človekom Boh.
Píšem o učení RKC - KC, ktoré vo svetle Písma, už kresťanstvom nie je.
[quote]Sám za sebe mohu vydat svědectví, že až teprve u katolíků jsem skutečně poznal význam a smysl Kristovy oběti a vzájemné vztahy v Trojici.
[/quote]
Ak existuje v KC učenie o očistci, tak už tento samotný fakt, robí z dokonalej obeti Ježiša Krista, obeť nedostatočnú. Čo je zjavná potupa Krista a jeho preliatej krvi za hriechy tých, ktorých vykúpil svojou drahocennou krvou a to raz a navždy. Ako sa v tom dá vidieť zmysel dokonalej Kristovej obeti za hriechy, ak učenie o očistci tomu jasne protirečí?
Ja v tom vidím, len nahradenie istoty spásy v Kristu a teda jedine z milosti skrze vieru v to, čo vykúpeným zasľúbil Boh a to istotou spásy skrz pomyselný očistec, čo zasľúbila katolíkovi KC. KC podmienila spásu členstvom, plnením ich vlastných nariadení a tradícii, aby katolík mal istotu, že sa dostane do očistca, v ktorom je istota, že ak tam už bude, tak pôjde a to skôr či neskôr rovno do neba. To je ta návnada – učenie, na ktorú sa chytajú tí, ktorým takáto návnada chutná.
Takéto učenie nepriamo nabáda žiť v hriechu. Ak neustále hreším s tým, že už dopredu predpokladám akt pokánia a pokryteckej ľútosti a tak neustále dookola to robím, no a súčasne sa spolieham, že ak ostanú nejaké tie hriešky, tak skrz členstvo a očistec sa to vybaví, tak je tu vidieť, že mnohým takéto učenie plne vyhovuje a tak sú radi, že sú členmi KC.
Ak katolík stráca milosť ospravedlnenia hriešnym skutkom, tak ako milosť ospravedlnenia znovu získava? Ak stráca skutkom, tak aj získava skutkom. Lenže milosť sa neudeľuje na základe zásluh, lebo milosť by už nebola milosťou, keďže milosť je nezaslúžená priazeň. Ak by sa milosť udeľovala na základe zásluh, tak by nebola milosťou, ale odmenou za skutky. Z tohto pohľadu nemôže KC tvrdiť, že učí spásu z milosti?
Chápanie absolútnej jednoty osoby Otca, Syna a Ducha Svätého, ako jedného Boha je súčasťou Písma. No aj v tom si KC protirečí. Ak KC vyhlasuje, že pápež a jeho úrad zastupuje Krista – Boha na Zemi s následníctvom a súčasne tvrdí, že osoba - Svätý Duch, je prítomný na Zemi a je teda osobou Boha - Bohom, tak z tohto pohľadu nemôže tvrdiť, že Boh potrebuje zastupovanie na Zemi a to hriešnym človekom, ak je prítomná osoba Boha – Svätý Duch. Ten na Zemi pôsobí - utešuje, vyučuje zjavuje Pravdu, oživuje a nepotrebuje následníctvo, lebo nezomiera, že. Existencia úradu pápeža – osoba pápeža, ako zástupcu Krista – Boha na Zemi, priamo popiera to, čo sama učí a to o osobe Otca, Syna a Ducha Svätého, ako Boha. Ak je absolútna jednota osoby Otca, Syna a Svätého Ducha Bohom a Syn je teraz pri osobe Otca a súčasne je osoba Svätého Ducha prítomná na Zemi a pôsobí, tak je to Boh, ktorý je prítomný na Zemi a pôsobí. Potom nie je potrebný viditeľný zástupca Krista – Boha na Zemi. Kto sa aj napriek tomu za neho vydáva, tak je to falošný zástupca a falošná cirkev, ktorá má takúto hlavu.
Kristus, ak odchádzal k Otcu na nebesia, tak bol poslaný na Zem Tešiteľ – Duch Pravdy – Svätý Duch. Z tohto dôvodu je nezmyslom poveriť osobu Petra, aby ho na Zemi zastupoval a teda ešte s nejakým následníctvom, ako to učí KC, ktorá prekrútila pravý význam a zmysel Ježišových slov z Mat 16:18.
Tou skalou je Kristus zjavený v Petrovom srdci a to Otcom na nebesiach a všetci, ktorým Otec zjavil Krista, tvoria cirkev Kristovú. No a práve na takej skale, Ježiš buduje svojú cirkev a nie na osobe Petra s nejakým následníctvom.