Trojice nebo trojjedinost - špatné dědictví křesťanství

Napísať odpoveď


Odpoveď na túto otázku je potrebná pre odlíšenie skutočného používateľa od automatizovaných pokusov registráciu.
Smajlíky
:) :D ::rofl:: ::mocking:: ;) ::nea:: ::rolleyes:: ::spiteful:: :( ::cry:: :O ::stop:: ::Cherna:: ::pitiful:: ::shhh:: ::fool:: ::noo:: ::fie:: ::good:: ::hi:: :acute: :dance2: ::boredom:: ::clapping:: ::dash:: ::ireful:: ::read:: ::reead:: O:-) ::diablo:: ::pleas:: ::scratch:: ::bye:: ::empathy:: ::phil:: ::jew:: ::rtfm::
Zobraziť viac emotikonov

BBCode povolený
[img] je POVOLENÉ
[flash] zakázaný
[url] sú POVOLENÉ
Smajlíky sú POVOLENÝ

Prehľad témy
   

Ak chcete odovzdať jeden alebo viacero súborov, vyplňte nasledujúce položky.

Zbaliť Prehľad témy: Trojice nebo trojjedinost - špatné dědictví křesťanství

Re: Trojice nebo trojjedinost - špatné dědictví křesťanství

od používateľa hust » 20 Máj 2023, 06:16

mikim napísal: 18 Máj 2023, 18:42
John 3:16 napísal: 18 Máj 2023, 08:53 Cestuješ v sobotu autobusom, vlakom? Nemal by si. Používaš v sobotu elektrické spotrebiče? Nemal by si. Zavoláš v sobotu sanitku alebo hasičov? Nemal by si. Ideš v sobotu do reštaurácie? Nemal by si. .. A takto môžem pokračovať. Toľko k mikimkovi.
Služby hromadných prostředků v sobotu nevyužívám jezdím autem. Používat elektřinu v sobotu není zakázáno. Proto klidně můžu. Sanitku nebo hasiče nebo policii nemám problém v sobotu zavolat toto není porušení Desatera. V sobotu do restaurace jak někteří "adventisté" nechodím, protože nejlepší oběd týdne v sobotu mám vždy doma.

Alibismus.

Re: Trojice nebo trojjedinost - špatné dědictví křesťanství

od používateľa mikim » 18 Máj 2023, 18:42

John 3:16 napísal: 18 Máj 2023, 08:53 Cestuješ v sobotu autobusom, vlakom? Nemal by si. Používaš v sobotu elektrické spotrebiče? Nemal by si. Zavoláš v sobotu sanitku alebo hasičov? Nemal by si. Ideš v sobotu do reštaurácie? Nemal by si. .. A takto môžem pokračovať. Toľko k mikimkovi.
Služby hromadných prostředků v sobotu nevyužívám jezdím autem. Používat elektřinu v sobotu není zakázáno. Proto klidně můžu. Sanitku nebo hasiče nebo policii nemám problém v sobotu zavolat toto není porušení Desatera. V sobotu do restaurace jak někteří "adventisté" nechodím, protože nejlepší oběd týdne v sobotu mám vždy doma.

Re: Trojice nebo trojjedinost - špatné dědictví křesťanství

od používateľa John 3:16 » 18 Máj 2023, 08:53

Cestuješ v sobotu autobusom, vlakom? Nemal by si. Používaš v sobotu elektrické spotrebiče? Nemal by si. Zavoláš v sobotu sanitku alebo hasičov? Nemal by si. Ideš v sobotu do reštaurácie? Nemal by si. .. A takto môžem pokračovať. Toľko k mikimkovi.

Re: Trojice nebo trojjedinost - špatné dědictví křesťanství

od používateľa mikim » 18 Máj 2023, 06:45

Viktorrealita napísal: 17 Máj 2023, 10:15
Mikim napísal Ježíš nic žádný Boží zákon v sobotu neporušil proč pleteš uzdravování v sobotu k vymýšlené řk trojici?
Ja nepíšem, že Ježiš niečo porušil, ale aký je tvoj pohľad na dodržiavanie soboty a či je v súlade s pohľadom zákonníkov a farizejov, ak teda niekto nesie v sobotu ležisko, trhá na poli klasy a pod.

Taktiež nepíšem o trojici, čo je pojmom z dielne RKC, ale o absolútnej jednote osoby Otca, Syna a Ducha Svätého, ako jedného a toho istého Boha. Môžeš to nazývať trojicou, je to tvojá vec. Čo má s tým spoločné to, že Ježiš povedal v sobotu uzdravenému – vezmi si ležisko a choď? Ak teda Ježiš prišiel z hora – z neba a má teda božskú podstatu, tak je to Boh, čo uzdravil chorého a povedal v sobotu uzdravenému - vezmi si svoje ležisko a choď. Boh pracuje až doteraz a teda Otec a Syn sú jedno a teda spolupracujú ! Ján5 17 A Ježiš im odpovedal: Môj Otec pracuje až doteraz, i ja pracujem.

Luk 6:5 A vravel im, že Syn človeka je pánom i soboty.

Ak ty pokladáš Ježiša – iba, ako človeka a vidíš spásu z dodržiavania zákona, tak máš veľký problém, lebo musíš dodržať celý zákon, že. Čo s tým, ak sa nedodrží nejaký puntík zo zákona? Ak teda z pohľadu Židov Ježiš porušil zákon a teda rušil sobotu, rúhal sa a robil sa rovný Bohu, tak či aj z tvojho pohľadu to takto vidíš, ako to teda videli Židia? Ak nie, tak prečo to vidíš ináč, ako to videli Židia? Predsa staviaš na dodržiavaní soboty do puntíku, alebo nie?

Ja predsa nič nepíšem, že Ježiš porušil Boží zákon. Práve naopak, jedine Ježiš celý zákon naplnil a to na rovine Božej, lebo je to Boh, ktorý zišiel k nám. Sám píšeš, že Ježiš je iba človekom. Z pohľadu mnohých Židov bol Ježiš taktiež, iba človekom. Ak bol Ježiš iba človekom, tak z ich pohľadu jeho obeť nemohla mať žiadnú výkupnú cenu. U mnohých Židov bol naopak hodný smrti za rúhanie. Obzvlášť im vadilo a to vraj rušenie soboty samotným Ježišom. Ich pojatie dodržiavania soboty bolo celkom iné. No a ty ich chceš napodobovať? Židia sa chceli predovšetkým dozvedieť od uzdraveného a to nie len to, kto ho v sobotu uzdravil, ale najmä to, kto mu to povedal – vezmi si ležisko a choď : Ján5 “ ... A kto je ten človek, ktorý ti povedal: Vezmi svoje ležisko a choď?“ Týmto podľa nich rušil sobotu a ešte sa robil rovný Bohu.

Tak mi jasne odpovedz: Rušil teda Ježiš týmto sobotu aj z tvojho pohľadu, ak v sobotu povedal uzdravenému - vezmi si svoje ležisko a choď? Zhrešil uzdravený, ak počuvnul Ježiša a vzal svoje ležisko a niesol ho v sobotu ? Alebo zhrešili učeníci, keď v sobotu tvrhali klasy?

Tvoja odpoveď napovie, či nie si podobným pokrytcom, ako boli zákonníci a farizeji. Chválili sa navonok striktným dodržiavaním soboty a to podľa ich vlastných predstáv a súčasne boli vo vnútri plní nečistoty.

Ja sa pýtam práve teba, že ak takto učíš za striktné dodržiavanie soboty a Ježiša pokladáš iba za človeka a to podobne, ako ho pokladali zákonníci a farizeji, tak či aj z tvojho pohľadu uzdravený porušil zákon, ak teda niesol v sobotu svoje ležisko a či aj z tvojho pohľadu aj Ježiš rušil sobotu tým, že uzdravenému povedal, aby niesol v sobotu ležisko. Alebo, či aj učeníci zhrešili, keď trhali klasy v sobotu.

Stačí odpovedať áno, alebo nie. Ak povieš, že nezhrešil nikto, tak sa pýtam, aké sú kritéria podľa ktorých budeš posudzovať, čo je už porušenie soboty – hriechom a čo ešte nie je porušením soboty?

No a niekto si založí na “dodržiavaní“ soboty exluzivitu a začne vyhlasovať, že iba tam sú ostatky z ostatkov a pod. Nie je to podobné ako u KC, ktorí svoju exluzivitu a teda, že iba v nej sú niekde zostatky zostatkov a teda cirkev Kristová tak radi prezentujú?

No biblia nás učí:
Jak 4:17 Kto tedy vie dobre činiť a nečiní, má hriech.
Mat 12:12 A o koľko viac je človek než ovca! Preto sa smie v sobotu dobré robiť
Kol 2:16 Tedy nech vás nikto nesúdi pre pokrm alebo nápoj alebo pre nejaký sviatok alebo novmesiac alebo pre soboty
Mat 12:8 Lebo Syn človeka je pánom i soboty


U vykúpeného je už celý jeho život, dňom odpočinutia v Kristu - sobotou. No a to je už večným odpočinkom v spravodlivosti, pokoji a radosti v Duchu Svätom.

Mnohí ľudia chodia do zamestnania a pod. pracujú aj v sobotu aj v nedeľu, aby zabezpečili mnohým chlieb, zdravotnú starostlivosť atd. atd. Tak teda robia dobré, alebo porušujú zákon? Podľa teba porušujú zákon, alebo neporušujú? Robia dobre, alebo zlé. Ak odmietnem v sobotu niekomu dobre urobiť, tak som dodržal sobotu, alebo nie? Porušil som sobotu, alebo nie?

Veď práve na tieto praktiky zákonníkov poukazoval Ježiš, keď urputne bránili v sobotu aj dobre robiť. A to nehovorím o predpisoch o stravovaní a pod. praktikách podobných zákonníckym.

Takže máme činiť dobré všetkým, teda aj nepriateľom a to sedem dní v týždni a nie len šesť.
Viktor ty zase motáš všechni do kupy páté přes deváté. Pokud pracuješ v sobotu porušuješ Boží Desatero. Ježíš v sobotu NEPRACOVAL pouze uzdravoval, což není zakázáno a nepovažuje se za FYZICKOU PRÁCI.
Ježíš byl tesař-kameník dělal tuto práci v sobotu? Ne!
Křesťan může být policajt, hasič, zdravotník apod., ale pokud chce dodržovat Desatero jako Ježíš a apoštolové musí si to buď umět zařídit tak, aby měl v sobotu volno nebo si najít jinou práci od po-pá.
Máme činit dobře, ale nesmíne porušit Desatero. Kdo ho porušuje vědomě nemůže být spasen.

Re: Trojice nebo trojjedinost - špatné dědictví křesťanství

od používateľa Viktorrealita » 17 Máj 2023, 10:15

Mikim napísal Ježíš nic žádný Boží zákon v sobotu neporušil proč pleteš uzdravování v sobotu k vymýšlené řk trojici?
Ja nepíšem, že Ježiš niečo porušil, ale aký je tvoj pohľad na dodržiavanie soboty a či je v súlade s pohľadom zákonníkov a farizejov, ak teda niekto nesie v sobotu ležisko, trhá na poli klasy a pod.

Taktiež nepíšem o trojici, čo je pojmom z dielne RKC, ale o absolútnej jednote osoby Otca, Syna a Ducha Svätého, ako jedného a toho istého Boha. Môžeš to nazývať trojicou, je to tvojá vec. Čo má s tým spoločné to, že Ježiš povedal v sobotu uzdravenému – vezmi si ležisko a choď? Ak teda Ježiš prišiel z hora – z neba a má teda božskú podstatu, tak je to Boh, čo uzdravil chorého a povedal v sobotu uzdravenému - vezmi si svoje ležisko a choď. Boh pracuje až doteraz a teda Otec a Syn sú jedno a teda spolupracujú ! Ján5 17 A Ježiš im odpovedal: Môj Otec pracuje až doteraz, i ja pracujem.

Luk 6:5 A vravel im, že Syn človeka je pánom i soboty.

Ak ty pokladáš Ježiša – iba, ako človeka a vidíš spásu z dodržiavania zákona, tak máš veľký problém, lebo musíš dodržať celý zákon, že. Čo s tým, ak sa nedodrží nejaký puntík zo zákona? Ak teda z pohľadu Židov Ježiš porušil zákon a teda rušil sobotu, rúhal sa a robil sa rovný Bohu, tak či aj z tvojho pohľadu to takto vidíš, ako to teda videli Židia? Ak nie, tak prečo to vidíš ináč, ako to videli Židia? Predsa staviaš na dodržiavaní soboty do puntíku, alebo nie?

Ja predsa nič nepíšem, že Ježiš porušil Boží zákon. Práve naopak, jedine Ježiš celý zákon naplnil a to na rovine Božej, lebo je to Boh, ktorý zišiel k nám. Sám píšeš, že Ježiš je iba človekom. Z pohľadu mnohých Židov bol Ježiš taktiež, iba človekom. Ak bol Ježiš iba človekom, tak z ich pohľadu jeho obeť nemohla mať žiadnú výkupnú cenu. U mnohých Židov bol naopak hodný smrti za rúhanie. Obzvlášť im vadilo a to vraj rušenie soboty samotným Ježišom. Ich pojatie dodržiavania soboty bolo celkom iné. No a ty ich chceš napodobovať? Židia sa chceli predovšetkým dozvedieť od uzdraveného a to nie len to, kto ho v sobotu uzdravil, ale najmä to, kto mu to povedal – vezmi si ležisko a choď : Ján5 “ ... A kto je ten človek, ktorý ti povedal: Vezmi svoje ležisko a choď?“ Týmto podľa nich rušil sobotu a ešte sa robil rovný Bohu.

Tak mi jasne odpovedz: Rušil teda Ježiš týmto sobotu aj z tvojho pohľadu, ak v sobotu povedal uzdravenému - vezmi si svoje ležisko a choď? Zhrešil uzdravený, ak počuvnul Ježiša a vzal svoje ležisko a niesol ho v sobotu ? Alebo zhrešili učeníci, keď v sobotu tvrhali klasy?

Tvoja odpoveď napovie, či nie si podobným pokrytcom, ako boli zákonníci a farizeji. Chválili sa navonok striktným dodržiavaním soboty a to podľa ich vlastných predstáv a súčasne boli vo vnútri plní nečistoty.

Ja sa pýtam práve teba, že ak takto učíš za striktné dodržiavanie soboty a Ježiša pokladáš iba za človeka a to podobne, ako ho pokladali zákonníci a farizeji, tak či aj z tvojho pohľadu uzdravený porušil zákon, ak teda niesol v sobotu svoje ležisko a či aj z tvojho pohľadu aj Ježiš rušil sobotu tým, že uzdravenému povedal, aby niesol v sobotu ležisko. Alebo, či aj učeníci zhrešili, keď trhali klasy v sobotu.

Stačí odpovedať áno, alebo nie. Ak povieš, že nezhrešil nikto, tak sa pýtam, aké sú kritéria podľa ktorých budeš posudzovať, čo je už porušenie soboty – hriechom a čo ešte nie je porušením soboty?

No a niekto si založí na “dodržiavaní“ soboty exluzivitu a začne vyhlasovať, že iba tam sú ostatky z ostatkov a pod. Nie je to podobné ako u KC, ktorí svoju exluzivitu a teda, že iba v nej sú niekde zostatky zostatkov a teda cirkev Kristová tak radi prezentujú?

No biblia nás učí:
Jak 4:17 Kto tedy vie dobre činiť a nečiní, má hriech.
Mat 12:12 A o koľko viac je človek než ovca! Preto sa smie v sobotu dobré robiť
Kol 2:16 Tedy nech vás nikto nesúdi pre pokrm alebo nápoj alebo pre nejaký sviatok alebo novmesiac alebo pre soboty
Mat 12:8 Lebo Syn človeka je pánom i soboty


U vykúpeného je už celý jeho život, dňom odpočinutia v Kristu - sobotou. No a to je už večným odpočinkom v spravodlivosti, pokoji a radosti v Duchu Svätom.

Mnohí ľudia chodia do zamestnania a pod. pracujú aj v sobotu aj v nedeľu, aby zabezpečili mnohým chlieb, zdravotnú starostlivosť atd. atd. Tak teda robia dobré, alebo porušujú zákon? Podľa teba porušujú zákon, alebo neporušujú? Robia dobre, alebo zlé. Ak odmietnem v sobotu niekomu dobre urobiť, tak som dodržal sobotu, alebo nie? Porušil som sobotu, alebo nie?

Veď práve na tieto praktiky zákonníkov poukazoval Ježiš, keď urputne bránili v sobotu aj dobre robiť. A to nehovorím o predpisoch o stravovaní a pod. praktikách podobných zákonníckym.

Takže máme činiť dobré všetkým, teda aj nepriateľom a to sedem dní v týždni a nie len šesť.

Re: Trojice nebo trojjedinost - špatné dědictví křesťanství

od používateľa mikim » 28 Apr 2023, 08:29

Ježíš nic žádný Boží zákon v sobotu neporušil proč pleteš uzdravování v sobotu k vymýšlené řk trojici?
To, že Ježíše zplodil Bůh Otec v Marii nic nemění na tom, že jej musel zplodit jen jako člověka jinak by nemohl být jako my a být nám příkladem. Kdyby byl i Bůh bylo by celé jeho působení zde na zemi jedna velká fraška. Jak jsem ti uvedl verše Ježíš se musel ve všem spoléhat stejně jako my dnes jen na Boha Otce. Tudíž napsat, že Ježíš žadnou víru v Boha Otce neměl či nepotřeboval je jen Tvá lež.
Nikdo v Bibli nikdy nenapsal, že Ježíš je Bůh jako jeho Bůh Otec. Ježíš byl božský jako boží zástupce.
Bůh nemůže zemřít a proto musel být Ježíš jen a pouze člověk.

Re: Trojice nebo trojjedinost - špatné dědictví křesťanství

od používateľa Viktorrealita » 28 Apr 2023, 07:30

Mikim

Vyzerá to, že sa vyhýbaš odpovedať na tieto otázky. Tie ti nevoňajú, že:
Cit: Ale ako to zdôvodníš, ak napr. v sobotu odmietneš urobiť dobrý skutok, lebo je sobota? Dodržal by si zákon, alebo by si ho porušil?

Ak Ježiš povedal uzdravenému - "Vstaň, vezmi svoje ležisko a choď!"

Tak tu nám napíš - porušil ten človek zákon - zhrešil, že teda niesol v sobotu ležisko, alebo nezhrešil? No a Ježiš mu ešte povie - "Hľaď, ozdravel si; nikdy viac nehreš, aby sa ti nestalo niečo horšie!"
Mikim napísal: Znovu a dokola dokolečka se opakuješ jak papagaj a ničím jsi mne nepřesvědčil.
Už jsem to mnohokrát vysvětloval, že Ježíš nepřišel fyzicky z nebe, ale byl zplozen Svatým duchem v Marii (byl poprvé přiveden do existence) a tak se nebudu v tomto opakovat.
No a kde píšem že prišiel fyzicky z neba? Podsúvaš niečo, čo som nenapísal. Či snáď nevieš, že existuje aj duchovná rovina.
To už jsem ti psal taky, že Ježíš věřil a důvěřoval ve všem svému Bohu Otci takže musel mít obrovskou víru.
Otec a Syn sú jedno. Syn Boží vyšiel od Otca – Otec ho poslal a bol v nebi. Preto nikdy v Písme sa nedočítaš, že Ježiš potreboval vieru v Otca, alebo dokonca Otcovu milosť. Ak by bol iba človekom, tak by to potreboval, aby bol taktiež spasený. Ako vidím, tak si to v Písme nenašiel, len píšeš v rámci svojho presvedčenia a to bez argumentov z Písma. Otec bol v Ježišovi a ako Otec má život sám v sebe, tak aj dal Synovi, aby mal život sám v sebe. Sú jedno! Pre nás sú osoba Otca, Syna a Ducha Svätého jedným a tým istým Bohom. Je to duchovná rovina a takto sa má aj chápať.

Mikim definuj si pojem viera. Viera je presvedčenie o tom čo sa nevidí. Niekde len počujem niečo a buď tomu verím, alebo tomu neverím. Ak všetko už vidím, tak nepotrebujem vieru. Som už presvedčený aj bez viery. No a teraz si polož otázku: potreboval Ježiš vieru, ak bol pri Otcovi, videl Otca, sú jedno a Otec je v Ježišovi? Nepotreboval! To, že plnil Otcovu vôľu na tomto fakte nič nemení! To, že sa narodil, ako človek, taktiež na tomto fakte nič nemení, že ako osoba zišiel z neba – od Otca. Vie odkiaľ prichádza a kam ide o čom aj svedčí.
I ap.Pavel mluví o Ježíši jen jako o člověku.
A ja píšem niečo iné? Je rozdiel učiť o Ježišovi, ako o človeku, čo je v poriadku a v súlade s Písmom . A je priepastný rozdiel, ak niekto o Ježišovi učí, že je iba človek, že Mikim. Ty predsa vieš o čom je vec.
Židia boli presvedčení, že je iba človekom a pritom svedčí o sebe, že je Synom Božím a Boha volá svojím Otcom a teda to chápali, že sa robí rovný Bohu. Preto ho hľadali zabiť, že nie len rušil sobotu, ale že sa robí rovný Bohu.

Re: Trojice nebo trojjedinost - špatné dědictví křesťanství

od používateľa mikim » 27 Apr 2023, 22:02

...Aj keby si tu napísal hromadu svojích argumentov, tak sa nedá poprieť fakt, že obeť žiadného človeka, nemôže mať takúto výkupnú cenu, ak by teda bol iba človekom. Ak niekto učí, že Ježiš Kristus je iba človekom, tak v podstate nepriamo učí, že žiadná spása jedine z Božej milosti a to skrze vieru v Ježiša Krista, nie je možná. Týmto rozvracia evanjélium Ježiša Krista.

I ap.Pavel mluví o Ježíši jen jako o člověku.

CSP Český studijní překlad (2009)
Ř 5:15-21: "Avšak s darem milosti tomu není tak jako s proviněním. Jestliže proviněním jednoho člověka mnozí zemřeli, mnohem více se na mnohé rozhojnila Boží milost a dar spravedlnosti v milosti toho jednoho člověka, Ježíše Krista.

CEP Ekumenický překlad, 1979
1Kor 15:20-24: "Avšak Kristus byl vzkříšen jako první z těch, kdo zesnuli. A jako vešla do světa smrt skrze člověka, tak i zmrtvýchvstání: jako v Adamovi všichni umírají, tak v Kristu všichni dojdou života. Každý v daném pořadí: první vstal Kristus, potom při Kristově příchodu vstanou ti, kdo jsou jeho. Tu nastane konec, až Kristus zruší vládu všech mocností a sil a odevzdá království Bohu a Otci."

CEP Ekumenický překlad, 1979
Jan 8:28: "Ježíš jim řekl: "Teprve, až vyvýšíte Syna člověka, poznáte, že já jsem to a že sám od sebe nečiním nic, ale mluvím tak, jak mě naučil Otec."

Ap.Pavel pivažoval Ježíše za člověka:
CEP Ekumenický překlad, 1979
1Timo 2:5: "Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš,"

CEP Ekumenický překlad, 1979
Luk 23:47: "Když setník viděl, co se stalo, velebil Boha a řekl: "Tento člověk byl vskutku spravedlivý.""

A jen pokud budeš spravedlivý a budeš činit skutky spravedlnosti jako Ježíš budeš spasen.

CEP Ekumenický překlad, 1979
1Jan 2:6: "Kdo říká, že v něm zůstává, musí žít tak, jak žil on."

CEP Ekumenický překlad, 1979
1Kor 6:9-10: "Což nevíte, že nespravedliví nebudou mít účast v Božím království? Nemylte se: Ani smilníci, ani modláři, ani cizoložníci, ani nemravní, ani zvrácení, ani zloději, ani lakomci, opilci, utrhači, lupiči nebudou mít účast v Božím království."

Re: Trojice nebo trojjedinost - špatné dědictví křesťanství

od používateľa mikim » 27 Apr 2023, 21:30

Znovu a dokola dokolečka se opakuješ jak papagaj a ničím jsi mne nepřesvědčil.
Už jsem to mnohokrát vysvětloval, že Ježíš nepřišel fyzicky z nebe, ale byl zplozen Svatým duchem v Marii (byl poprvé přiveden do existence) a tak se nebudu v tomto opakovat.

...Ak niekto učí, že Ježiš Kristus je iba človekom, tak v podstate nepriamo učí, že žiadná spása jedine z Božej milosti a to skrze vieru v Ježiša Krista, nie je možná. Týmto rozvracia evanjélium Ježiša Krista. Totižto aj Ježiš, ak by bol iba človekom, tak by potom potreboval milosť Božiu a aj vieru, aby bol spasený. Písmo o tom, že by Ježiš potreboval vieru a milosť Božiu nikde neučí.

To už jsem ti psal taky, že Ježíš věřil a důvěřoval ve všem svému Bohu Otci takže musel mít obrovskou víru.
Ježíš nemůže sám ze sebe činit nic (nadpřirozeného) a hledá vůli svého Otce a plní ji, tudíž musí ve všem věřit svému Otci bez něj by nedokázal vůbec nic.
Jan 5:30 Nemohuť já sám od sebe nic činiti. Ale jakžť slyším, takť soudím, a soud můj spravedlivý jest. Nebo nehledám vůle své, ale vůle toho, jenž mne poslal, Otcovy.

Pokud Ježíš chtěl někoho třeba vzkřísit z mrtvých musel požádat svého Otce a ten by ho obživil, tudíž opět mu musel zcela být podřízen a věřit mu, že to udělá.
Jan 11:20 Tedy Marta, jakž uslyšela, že Ježíš jde, vyšla proti němu, ale Maria doma seděla.
21 I řekla Marta k Ježíšovi: Pane, kdybys ty byl zde, bratr můj byl by neumřel.
22 Ale i nyníť vím, že cožkoli požádal bys od Boha, dá tobě Bůh.

Opět věřil více Otci než sobě a snažil se splnit Jeho vůli.
Matouš 26:42 Opět po druhé odšed, modlil se, řka: Otče můj, nemůže-liť tento kalich minouti mne, než abych jej pil, staniž se vůle tvá.

Ježíš nebyl Bůh, ale jako každý člověk rostl v poznání:
L 2:52 CSP A Ježíš prospíval v moudrosti a v tělesném růstu a v přízni u Boha i u lidí.

Kniha Židům výslovně spojuje víru (důvěru) s Kristem a připisuje mu tato slova:
Žd 2:13 CSP A opět: ‚Já mu budu důvěřovat;‘ a opět: ‚Hle, já a děti, které mi dal Bůh.‘
[IGNT] Heb 2:13 και AND παλιν AGAIN εγω I εσομαι WILL BE πεποιθως TRUSTING επ IN αυτω HIM. και AND παλιν AGAIN, ιδου BEHOLD εγω I και AND τα THE παιδια CHILDREN α WHICH μοι ME εδωκεν ο GAVE θεος GOD.

Ježíš by jako poslušný Syn nemohl vydržet vše, co snášel, kdyby neměl lásku ke svému Otci.
Kristus musel důvěřovat svému Otci, doufat ve sliby svého Otce.

1 Petrův 2:21 K tomu jste přece byli povoláni; vždyť i Kristus trpěl za vás a zanechal vám tak příklad, abyste šli v jeho šlépějích.
22 On `hříchu neučinil a v jeho ústech nebyla nalezena lest´.
23 Když mu spílali, neodplácel spíláním; když trpěl, nehrozil, ale vkládal vše do rukou toho, jenž soudí spravedlivě.

Re: Trojice nebo trojjedinost - špatné dědictví křesťanství

od používateľa Viktorrealita » 27 Apr 2023, 08:42

Mikim

Či snáď píšem, že sa Ježiš nenarodil, ako človek, alebo niečo podobné. Bol v nebi a zišiel z hora a to tým, že sa narodil Márii, ktorá bola panna a to splodením Svätým Duchom. Vyzerá to, že nerozumieš tomu, čo je to príjsť v tele. Už len to pojem - prišlého v tele, by ti malo napovedať, že od nekiaľ prichádza, teda z hora - z neba - od Otca - Otec ho poslal, no a narodil sa - prišiel v tele.

Aj keby si tu napísal hromadu svojích argumentov, tak sa nedá poprieť fakt, že obeť žiadného človeka, nemôže mať takúto výkupnú cenu, ak by teda bol iba človekom. Ak niekto učí, že Ježiš Kristus je iba človekom, tak v podstate nepriamo učí, že žiadná spása jedine z Božej milosti a to skrze vieru v Ježiša Krista, nie je možná. Týmto rozvracia evanjélium Ježiša Krista. Totižto aj Ježiš, ak by bol iba človekom, tak by potom potreboval milosť Božiu a aj vieru, aby bol spasený. Písmo o tom, že by Ježiš potreboval vieru a milosť Božiu nikde neučí. Naopak, to človek potrebuje milosť Božiu a skrze vieru v Ježiša Krista je spasený.

Ty predpokladáš, že Ježiš je jediný, ktorý je bez hriechu a je iba človekom. No písmo učí, že niet takého človeka. Preto tu vidíme tvoje zákonníctvo, ktoré vo svojej nejakej vlastnej forme zastávaš, že Mikim. V podstate ku svojej spáse nepotrebuješ Ježiša Krista a spasíš sa zo svojich skutkov? Ale ako to zdôvodníš, ak napr. v sobotu odmietneš urobiť dobrý skutok, lebo je sobota? Dodržal by si zákon, alebo by si ho porušil?

Ak Ježiš povedal uzdravenému - "Vstaň, vezmi svoje ležisko a choď!"

Tak tu nám napíš - porušil ten človek zákon - zhrešil, že teda niesol v sobotu ležisko, alebo nezhrešil? No a Ježiš mu ešte povie - "Hľaď, ozdravel si; nikdy viac nehreš, aby sa ti nestalo niečo horšie!"

Ján5 8 Vtedy mu riekol Ježiš: Vstaň, vezmi svoje ležisko a choď! 9 A človek hneď ozdravel a vzal svoje ležisko a chodil. A bolo to v sobotu. 10 Preto hovorili Židia uzdravenému: Je sobota, nepatrí sa ti nosiť ležisko. 11 A on im odpovedal: Ten, ktorý ma uzdravil, mi povedal: Vezmi svoje ležisko a choď! 12 A tak sa ho opýtali: A kto je ten človek, ktorý ti povedal: Vezmi svoje ležisko a choď? 13 Ale uzdravený nevedel, kto je, lebo Ježiš sa bol vzdialil ztade, kým bol zástup na tom mieste. 14 Potom ho našiel Ježiš v chráme a povedal mu: Hľaď, ozdravel si; nikdy viac nehreš, aby sa ti nestalo niečo horšie! 15 A človek odišiel a povedal Židom, že je to Ježiš, ktorý ho uzdravil. 16 A preto prenasledovali Židia Ježiša a hľadali ho zabiť, že to učinil v sobotu. 17 A Ježiš im odpovedal: Môj Otec pracuje až doteraz, i ja pracujem. 18 Preto ho Židia ešte viacej hľadali zabiť, že nie len že rušil sobotu, ale že aj Boha volal svojím Otcom robiac sa rovným Bohu.

To, že zákonníci odmietali svedectvo Ježiša Krista, že je synom Božím, že On a Otec sú jedno, že zišiel zhora – z neba od Otca, Otec ho poslal a pokladali ho za iba človeka, ktorý sa robí rovný Bohu, tak ako sa to odlišuje od toho, čo tu zastávaš ty Mikim? Islam ho taktiež vníma, teda - iba ako človeka – proroka a popierajú, že by bol Synom Božím. Aj ateisti – humanisti ho vnímajú - iba ako človeka.

Ale ak Ježiš Kristus nie je iba človek, ale bol v nebi a stal sa aj človekom, tak týmto všetko do seba zapadá. Teda bol bez hriechu a jeho obeť už mala takúto výkupnú cenu, aby nie len spasil svet, ale aby spasil svoje ovce, ktoré sú na tomto svete.

Hore