od používateľa Viktorrealita » 01 Jan 2023, 12:35
Je existencia množstva cirkví, cirkevných spoločenstiev, zborov na celom svete rozdelením kresťanstva, alebo je to spôsob oddeľovania pravého kresťanstva a to od falošného - od padlých cirkví? Nie je snaha dosiahnuť viditeľnú inštitucionálnu jednotu všetkých kresťanov v podstate bojom proti jednote, ktorá vždy existuje a to vo Svätom Duchu Slovom Božím?
Ak vo svete existuje množstvo cirkví a to pod rôznymi názvami, ale evanjelium majú v jadre to isté, tak to nevidím, ako nejaké rozdelenie, ale skôr je to Božím zámerom. Rozdelenie vidím v tom, ak niektorá začne učiť nejaké iné evanjelium. Náš pohľad na všetky kresťanské cirkvi, ktoré majú jedinú hlavu – Krista, by sme mohli nazvať všeobecný obraz cirkvi, teda ako všeobecnú cirkev, v ktorej sa nachádza cirkev Kristova a ktorú vidí jedine Boh. Takže rozdielnosť v názve cirkvi nemusí byť znakom rozdelenia kresťanov, ak teda jadro evanjelia je to isté, ale skôr ide o preosievanie - oddelovanie od padlých a teda falošných cirkví.
Ako vidíme, tak KC napodobnila tento všeobecný obraz cirkvi a vybudovala inštitucionálnu jednotu s úradom pápeža, kde je hlavou takejto KC hriešny človek, ako vraj zástupca Krista – Boha na Zemi. Začala tvrdiť, že iba v takejto KC s hlavou pápežom, je cirkev Kristova. Nesmierny zvod je v budovaní inštitucionálnej jednoty, ktorá nie je založená na jednote v Duchu Svätom, teda na Slove Božom, ale na hlave, ktorú je hriešny človek. Týmto vzniklo náboženstvo, ktoré učí a činí opak toho, čo učil Kristus. Je vidieť, že tam, kde nie je jedinou hlavou Kristus, tak sa ujíma moci antikrist.
Je to teda zásadný rozdiel oproti reformovanému chápaniu všeobecnej cirkvi s jedinou hlavou - Kristom, teda s množstvo cirkví, v ktorých sa nachádza cirkev Kristova, kde existuje jednota v Duchu Svätom a to Slovom Božím, oproti ištituciounálnej jednote takzv. KC, s úradom pápeža, kde je hlavou hriešny človek a teda aj s náboženským systémom, ktorý to všetko zastrešuje a vzťahuje tento univerzálny názov – všeobecná, jedine na seba.
Reformovaný pohľad na všeobecnú cirkev, v ktorej je cirkev Kristova je taký, že ju nevidí pod jednou zastrešujúcou inštitúciou, ale všetky kresťanské cirkvi, cirkvičky, zbory, cirkevné spoločenstvá a to na celom svete, ktorí majú iba jednu hlavu Krista – Slovo Božie, tak tvoria všeobecný obraz cirkvi, v ktorej je cirkev Kristova. Tento obraz je budovaný počas celého času milosti a to až do druhého príchodu Pána. V takejto všeobecnej cirkvi vždy existuje jednota v Duchu Svätom a teda takáto jednota nie je inštitucionálnou jednotou zbudovanou na hriešnom človeku. Práve v takejto jednote v Duchu Svätom, existuje cirkev Kristova. Takéto cirkvi totiž nezastrešuje a nezjednocuje náboženský systém, ale Svätý Duch a to Slovom Pravdy. No a práve v takejto všeobecnej cirkvi, je cirkev Kristova, ktorú vidí, ako celok jedine Boh, lebo iba Boh vie v ktorých srdciach kraľuje svojím Slovom - Duchom.
Zvod je práve v tom, ak sa buduje viditeľná jednota a to tak, že jedna z mnohých cirkvi si dá názov všeobecná cirkev. Povýši sa nad ostatné cirkvi a vyhlási, že to práve ona je tou jedinou pravou, ktorú založil Kristus a preto má právo zastrešiť všetky ostatné a to po svoj pláštik univerzality. Vytvorí si úrad pápeža a dosadí tam hriešneho človeka, ako námestníka Krista – Boha na Zemi a to ešte s následníctvom. No a chce zastrešiť všetkých pod svoj pláštik univerzality, aby všetci uznávali autoritu pápeža. Takáto viditeľná jednota je teda náramným zvodom, keď zvodca, chce zastrešiť pod svoje krídla zvodu všetkých a použije pritom univerzálny termín – všeobecná cirkev, no súčasne zo svojej vraj nadradenej pozície chce, aby aj ostatné cirkvi uznali pápeža, ako námestníka Krista Boha na zemi. Zastrešením nejakej cirkvi do takejto KC, podmieňuje splnením jej vlastných kritérii, ktoré sú vraj kritériami pravosti a a prítomnosť všetkých zložiek, ktoré vydáva za zložky ustanovené samotným Kristom.
Ak sa buduje takáto viditeľná jednota, založená na hriešnom človeku, tak sa týmto ignoruje fakt, že už existuje jednota v Duchu Svätom a to v mnohých cirkevných spoločenstvách, kde je hlavou jedine Kristus – Slovo Božie.
Keď si zoberieme v úvahu terajšiu KC na čele s pápežom a jej náboženský systém, tak v žiadnom prípade to nie je pôvodný všeobecný obraz cirkvi, ako to vnímali ranní kresťania. Následný vznik elitárstva jednej z mnohých cirkvi vo vtedajšej rímskej ríši, ktorá si vytvorila úrad pápeža, nemohla zastrešovať aj tých, ktorí mali jedinú hlavu - Krista. A to je to oddelenie od falošného kresťanstva.
Peter nebol žiadny pápež. Vtedajšie cirkvi a zbory mali iba jednu hlavu a to Krista – Božie Slovo a nie pápeža, alebo cisára. Tvorili jednotu v Duchu Svätom a nie viditeľnú jednotu. Boli to rôzne cirkevné zbory a cirkvi s menami miest v Rímskej ríši a to všetko by sme mohli nazvať - všeobecnou cirkvou. Nebola to teda inštitucionálna jednota, ktorá by sa nazývala všeobecná cirkev, aby zastrešovala všetky cirkvi. Ale všetky vtedajšie viditeľné cirkvi a zbory, ktoré v pravde nasledovali Krista, by sme mohli len nazvať - všeobecnou cirkvou a teda jednota existovala v Duchu Svätom Slovom Božím. To je úplne iný pohľad na to, čo je všeobecná cirkev, ako to vníma terajšia KC.
[b]Je existencia množstva cirkví, cirkevných spoločenstiev, zborov na celom svete rozdelením kresťanstva, alebo je to spôsob oddeľovania pravého kresťanstva a to od falošného - od padlých cirkví? Nie je snaha dosiahnuť viditeľnú inštitucionálnu jednotu všetkých kresťanov v podstate bojom proti jednote, ktorá vždy existuje a to vo Svätom Duchu Slovom Božím?
[/b]
Ak vo svete existuje množstvo cirkví a to pod rôznymi názvami, ale evanjelium majú v jadre to isté, tak to nevidím, ako nejaké rozdelenie, ale skôr je to Božím zámerom. Rozdelenie vidím v tom, ak niektorá začne učiť nejaké iné evanjelium. Náš pohľad na všetky kresťanské cirkvi, ktoré majú jedinú hlavu – Krista, by sme mohli nazvať všeobecný obraz cirkvi, teda ako všeobecnú cirkev, v ktorej sa nachádza cirkev Kristova a ktorú vidí jedine Boh. Takže rozdielnosť v názve cirkvi nemusí byť znakom rozdelenia kresťanov, ak teda jadro evanjelia je to isté, ale skôr ide o preosievanie - oddelovanie od padlých a teda falošných cirkví.
Ako vidíme, tak KC napodobnila tento všeobecný obraz cirkvi a vybudovala inštitucionálnu jednotu s úradom pápeža, kde je hlavou takejto KC hriešny človek, ako vraj zástupca Krista – Boha na Zemi. Začala tvrdiť, že iba v takejto KC s hlavou pápežom, je cirkev Kristova. Nesmierny zvod je v budovaní inštitucionálnej jednoty, ktorá nie je založená na jednote v Duchu Svätom, teda na Slove Božom, ale na hlave, ktorú je hriešny človek. Týmto vzniklo náboženstvo, ktoré učí a činí opak toho, čo učil Kristus. Je vidieť, že tam, kde nie je jedinou hlavou Kristus, tak sa ujíma moci antikrist.
Je to teda zásadný rozdiel oproti reformovanému chápaniu všeobecnej cirkvi s jedinou hlavou - Kristom, teda s množstvo cirkví, v ktorých sa nachádza cirkev Kristova, kde existuje jednota v Duchu Svätom a to Slovom Božím, oproti ištituciounálnej jednote takzv. KC, s úradom pápeža, kde je hlavou hriešny človek a teda aj s náboženským systémom, ktorý to všetko zastrešuje a vzťahuje tento univerzálny názov – všeobecná, jedine na seba.
Reformovaný pohľad na všeobecnú cirkev, v ktorej je cirkev Kristova je taký, že ju nevidí pod jednou zastrešujúcou inštitúciou, ale všetky kresťanské cirkvi, cirkvičky, zbory, cirkevné spoločenstvá a to na celom svete, ktorí majú iba jednu hlavu Krista – Slovo Božie, tak tvoria všeobecný obraz cirkvi, v ktorej je cirkev Kristova. Tento obraz je budovaný počas celého času milosti a to až do druhého príchodu Pána. V takejto všeobecnej cirkvi vždy existuje jednota v Duchu Svätom a teda takáto jednota nie je inštitucionálnou jednotou zbudovanou na hriešnom človeku. Práve v takejto jednote v Duchu Svätom, existuje cirkev Kristova. Takéto cirkvi totiž nezastrešuje a nezjednocuje náboženský systém, ale Svätý Duch a to Slovom Pravdy. No a práve v takejto všeobecnej cirkvi, je cirkev Kristova, ktorú vidí, ako celok jedine Boh, lebo iba Boh vie v ktorých srdciach kraľuje svojím Slovom - Duchom.
Zvod je práve v tom, ak sa buduje viditeľná jednota a to tak, že jedna z mnohých cirkvi si dá názov všeobecná cirkev. Povýši sa nad ostatné cirkvi a vyhlási, že to práve ona je tou jedinou pravou, ktorú založil Kristus a preto má právo zastrešiť všetky ostatné a to po svoj pláštik univerzality. Vytvorí si úrad pápeža a dosadí tam hriešneho človeka, ako námestníka Krista – Boha na Zemi a to ešte s následníctvom. No a chce zastrešiť všetkých pod svoj pláštik univerzality, aby všetci uznávali autoritu pápeža. Takáto viditeľná jednota je teda náramným zvodom, keď zvodca, chce zastrešiť pod svoje krídla zvodu všetkých a použije pritom univerzálny termín – všeobecná cirkev, no súčasne zo svojej vraj nadradenej pozície chce, aby aj ostatné cirkvi uznali pápeža, ako námestníka Krista Boha na zemi. Zastrešením nejakej cirkvi do takejto KC, podmieňuje splnením jej vlastných kritérii, ktoré sú vraj kritériami pravosti a a prítomnosť všetkých zložiek, ktoré vydáva za zložky ustanovené samotným Kristom.
Ak sa buduje takáto viditeľná jednota, založená na hriešnom človeku, tak sa týmto ignoruje fakt, že už existuje jednota v Duchu Svätom a to v mnohých cirkevných spoločenstvách, kde je hlavou jedine Kristus – Slovo Božie.
Keď si zoberieme v úvahu terajšiu KC na čele s pápežom a jej náboženský systém, tak v žiadnom prípade to nie je pôvodný všeobecný obraz cirkvi, ako to vnímali ranní kresťania. Následný vznik elitárstva jednej z mnohých cirkvi vo vtedajšej rímskej ríši, ktorá si vytvorila úrad pápeža, nemohla zastrešovať aj tých, ktorí mali jedinú hlavu - Krista. A to je to oddelenie od falošného kresťanstva.
Peter nebol žiadny pápež. Vtedajšie cirkvi a zbory mali iba jednu hlavu a to Krista – Božie Slovo a nie pápeža, alebo cisára. Tvorili jednotu v Duchu Svätom a nie viditeľnú jednotu. Boli to rôzne cirkevné zbory a cirkvi s menami miest v Rímskej ríši a to všetko by sme mohli nazvať - všeobecnou cirkvou. Nebola to teda inštitucionálna jednota, ktorá by sa nazývala všeobecná cirkev, aby zastrešovala všetky cirkvi. Ale všetky vtedajšie viditeľné cirkvi a zbory, ktoré v pravde nasledovali Krista, by sme mohli len nazvať - všeobecnou cirkvou a teda jednota existovala v Duchu Svätom Slovom Božím. To je úplne iný pohľad na to, čo je všeobecná cirkev, ako to vníma terajšia KC.