od používateľa Viktorrealita » 21 Nov 2022, 08:31
mikim napísal: ↑16 Nov 2022, 22:42
Kdo dodržuje Desatero přikázání nemá problém dodržet všech 10 + případná další platná dodnescz 613 + i všechny Ježíšova přikázání.
A když nedodrží může činit pokání a prosit za odpuštění a i spravedlivý a znovuzrozený může totiž padnout (zhřešit) podle bible o 7x za den.
Áno, aj vykúpený v Kristu môže zhrešiť, no činí pokánie. Je rozdiel zhrešiť, čo sa stane aj vykúpenému a vedome žiť v hriechu - neustále hrešiť. Teda zhrešiť a činiť pokánie, aby sa to už nestalo, no a je rozdiel žiť vedome v hriechu - hrešiť a teda nečiniť pokánie.
No a práve o to ide. Milosť Božia nezdokonaľuje neveriaceho, ale vykúpeného v Kristu, ktorý už uveril spasiteľnou vierou. Predsa ide o zdokonaľovanie – posvecovanie, čo už je procesom a to až do konca života, no samozrejme, že už žije vo vedomí istoty spasenia v Kristu. Počas tohto procesu sa stáva, že aj zhreší a urobí mnohé nesprávne rozhodnutia, no milosť Božia ho vyučuje, aby cit:
Tít 2 11 Lebo sa zjavila milosť Božia, spasiteľná všetkým ľuďom, 12 ktorá nás vyučuje, aby sme sa odriekli bezbožnosti a svetských žiadostí a aby sme rozumne a spravedlive a pobožne žili na tomto svete 13 očakávajúc blahoslavenú nádej a príchod slávy veľkého Boha a nášho Spasiteľa Ježiša Krista, 14 ktorý dal sám seba za nás, aby si nás vykúpil od každej neprávosti a očistil sebe ľud zvláštny, horlivý dobrých skutkov.
No tento proces zdokonaľovania nefunguje u neveriaceho a falošného kresťana. S takými to ide, ako sa hovorí, dole vodou a ich posledné veci sú horšie, ako prvé. Naopak, vykúpení v Kristu sú vyučovaní milosťou Božou a neustále sa zdokonaľujú v duchu Pravdy.
Zoberme si napríklad Petra
Zo začiatku v Petrovom srdci prevyšovala sebadôvera a vysoké zmýšľanie o sebe samom, čo aj dal najavo svojimi výrokmi :
...Peter odpovedal: “Pane, s tebou som hotový i do žalára a na smrť" (Luk. 22 : 31, 32). “Aj keby sa všetci pohoršili, ale nie ja" (Mark. 14 : 29), Peter mu povedal: Pane, prečo nemôžem ísť teraz za tebou? Svoj život položím za teba! (Ján 13:37)
Je to síce znakom odhodlania, ale to odhodlanie je postavené na dôvere vo vlastné sily - ja-ja-ja. Často sa v srdci človeka skrýva strach a zbabelosť, ktorá veľmi rýchlo poukáže na našu slabosť. A preto máme mať plné spoliahnutie v Bohu a nie v seba a svoje sily. Vtedy strach mizne. Iba v sebazaprení sa dá dať všetka chvála jedine Bohu. Neprijali sme vierou evanjelium strachu, ale evanjelium radosti a pokoja. Áno, keď nedbáme na seba a spoliehame sa jedine na Krista. Čo máme, čo by sme neboli dostali od Boha? No a čo sa týka Vody Života – evanjelia Ježiša Krista v ktorom je zasľúbenie večného života, tak aj to Ježiš dáva zdarma každému, kto po nej žizni:
Ján7 37 ... Ak niekto žízni, nech prijde ku mne a pije! Ján4 14 ale kto sa napije z vody, ktorú mu ja dám, ten nebude žízniť na veky; ale voda, ktorú mu dám, obráti sa v ňom na prameň vody, vyvierajúcej do večného života. Zj21 6 A riekol mi: Stalo sa. Ja som Alfa i Omega, počiatok i koniec. Ja dám tomu, kto žízni, z prameňa vody života zadarmo. 7 Kto víťazí, zdedí všetko, a budem mu Bohom, a on mi bude synom.
Tak teda odpoveď Ježiša na Petrovu sebadôveru a teda spoliehanie sa na seba, bola jasná:
“ 38Ježiš mu odpovedal: Svoj život položíš za mňa? Ameň, ameň ti hovorím, že nezaspieva kohút, až ma tri razy zaprieš.“
Pri Petrovom zapretí Ježiša, nepadla jeho viera v Boha, ale padla jeho sebadôvera, čo spôsobilo , že toto zlyhanie bolo pre Petra ponaučením a presvedčil sa o svojej vlastnej slabosti. Uvedomenie si toho, že je sám o sebe slabý, je podmienkou pre plnú závislosť na Bohu. Z tejto skúsenosti, i keď bolestnej a pokorujúcej, vyšiel Peter s hlbším vedomím závislosti na Pánovi. Takto milosť Božia vyučuje a zdokonaľuje vykúpeného v Kristu.
Pred svojím zapretím Ježiša, mal Peter vieru v Ježiša, ako Syna živého Boha, ale to bolo ešte zmiešané s prevyšujúcou sa dôverou v seba samého a vysokomyseľnosť o sebe samom. V momente, keď sa ukázala jeho slabosť z dôvodu závislosti na sebe samom a zaprel Ježiša, tak si to rýchlo uvedomil. Týmto jeho sebadôvera zhorela a v srdci sa vytvoril priestor plnej závislosti na Bohu a teda aj neobmedzené pôsobenie Svätého Ducha.
Ako vidíme, tak tým, že sa spoliehal na seba a zaprel Ježiša, tak jeho vysoká dôvera v seba sa rozsypala, ako domček s karát. Súčasne ho milosť Božia naučila cele závisieť na Bohu. No to neplatí u neveriaceho, alebo falošného kresťana.
Je vidieť priepastný rozdiel medzi Judášom a Petrom. Pritom Judáš zradil Ježiša a Peter zaprel Ježiša. No Judáš bol synom zatratenia a Peter bol vykúpený v Kristu, ktorý bol vyučovaný Božou milosťou a to skrz vieru v Krista.
[quote=mikim post_id=18865 time=1668634974 user_id=126]
Kdo dodržuje Desatero přikázání nemá problém dodržet všech 10 + případná další platná dodnescz 613 + i všechny Ježíšova přikázání.
A když nedodrží může činit pokání a prosit za odpuštění a i spravedlivý a znovuzrozený může totiž padnout (zhřešit) podle bible o 7x za den.
[/quote]
Áno, aj vykúpený v Kristu môže zhrešiť, no činí pokánie. Je rozdiel zhrešiť, čo sa stane aj vykúpenému a vedome žiť v hriechu - neustále hrešiť. Teda zhrešiť a činiť pokánie, aby sa to už nestalo, no a je rozdiel žiť vedome v hriechu - hrešiť a teda nečiniť pokánie.
No a práve o to ide. Milosť Božia nezdokonaľuje neveriaceho, ale vykúpeného v Kristu, ktorý už uveril spasiteľnou vierou. Predsa ide o zdokonaľovanie – posvecovanie, čo už je procesom a to až do konca života, no samozrejme, že už žije vo vedomí istoty spasenia v Kristu. Počas tohto procesu sa stáva, že aj zhreší a urobí mnohé nesprávne rozhodnutia, no milosť Božia ho vyučuje, aby cit: [b]Tít 2 11 Lebo sa zjavila milosť Božia, spasiteľná všetkým ľuďom, 12 ktorá nás vyučuje, aby sme sa odriekli bezbožnosti a svetských žiadostí a aby sme rozumne a spravedlive a pobožne žili na tomto svete 13 očakávajúc blahoslavenú nádej a príchod slávy veľkého Boha a nášho Spasiteľa Ježiša Krista, 14 ktorý dal sám seba za nás, aby si nás vykúpil od každej neprávosti a očistil sebe ľud zvláštny, horlivý dobrých skutkov.[/b]
No tento proces zdokonaľovania nefunguje u neveriaceho a falošného kresťana. S takými to ide, ako sa hovorí, dole vodou a ich posledné veci sú horšie, ako prvé. Naopak, vykúpení v Kristu sú vyučovaní milosťou Božou a neustále sa zdokonaľujú v duchu Pravdy.
Zoberme si napríklad Petra
Zo začiatku v Petrovom srdci prevyšovala sebadôvera a vysoké zmýšľanie o sebe samom, čo aj dal najavo svojimi výrokmi : [b]...Peter odpovedal: “Pane, s tebou som hotový i do žalára a na smrť" (Luk. 22 : 31, 32). “Aj keby sa všetci pohoršili, ale nie ja" (Mark. 14 : 29), Peter mu povedal: Pane, prečo nemôžem ísť teraz za tebou? Svoj život položím za teba! (Ján 13:37)[/b]
Je to síce znakom odhodlania, ale to odhodlanie je postavené na dôvere vo vlastné sily - ja-ja-ja. Často sa v srdci človeka skrýva strach a zbabelosť, ktorá veľmi rýchlo poukáže na našu slabosť. A preto máme mať plné spoliahnutie v Bohu a nie v seba a svoje sily. Vtedy strach mizne. Iba v sebazaprení sa dá dať všetka chvála jedine Bohu. Neprijali sme vierou evanjelium strachu, ale evanjelium radosti a pokoja. Áno, keď nedbáme na seba a spoliehame sa jedine na Krista. Čo máme, čo by sme neboli dostali od Boha? No a čo sa týka Vody Života – evanjelia Ježiša Krista v ktorom je zasľúbenie večného života, tak aj to Ježiš dáva zdarma každému, kto po nej žizni: [b]Ján7 37 ... Ak niekto žízni, nech prijde ku mne a pije! Ján4 14 ale kto sa napije z vody, ktorú mu ja dám, ten nebude žízniť na veky; ale voda, ktorú mu dám, obráti sa v ňom na prameň vody, vyvierajúcej do večného života. Zj21 6 A riekol mi: Stalo sa. Ja som Alfa i Omega, počiatok i koniec. Ja dám tomu, kto žízni, z prameňa vody života zadarmo. 7 Kto víťazí, zdedí všetko, a budem mu Bohom, a on mi bude synom.[/b]
Tak teda odpoveď Ježiša na Petrovu sebadôveru a teda spoliehanie sa na seba, bola jasná:[b]“ 38Ježiš mu odpovedal: Svoj život položíš za mňa? Ameň, ameň ti hovorím, že nezaspieva kohút, až ma tri razy zaprieš.“[/b]
Pri Petrovom zapretí Ježiša, nepadla jeho viera v Boha, ale padla jeho sebadôvera, čo spôsobilo , že toto zlyhanie bolo pre Petra ponaučením a presvedčil sa o svojej vlastnej slabosti. Uvedomenie si toho, že je sám o sebe slabý, je podmienkou pre plnú závislosť na Bohu. Z tejto skúsenosti, i keď bolestnej a pokorujúcej, vyšiel Peter s hlbším vedomím závislosti na Pánovi. Takto milosť Božia vyučuje a zdokonaľuje vykúpeného v Kristu.
Pred svojím zapretím Ježiša, mal Peter vieru v Ježiša, ako Syna živého Boha, ale to bolo ešte zmiešané s prevyšujúcou sa dôverou v seba samého a vysokomyseľnosť o sebe samom. V momente, keď sa ukázala jeho slabosť z dôvodu závislosti na sebe samom a zaprel Ježiša, tak si to rýchlo uvedomil. Týmto jeho sebadôvera zhorela a v srdci sa vytvoril priestor plnej závislosti na Bohu a teda aj neobmedzené pôsobenie Svätého Ducha.
Ako vidíme, tak tým, že sa spoliehal na seba a zaprel Ježiša, tak jeho vysoká dôvera v seba sa rozsypala, ako domček s karát. Súčasne ho milosť Božia naučila cele závisieť na Bohu. No to neplatí u neveriaceho, alebo falošného kresťana.
Je vidieť priepastný rozdiel medzi Judášom a Petrom. Pritom Judáš zradil Ježiša a Peter zaprel Ježiša. No Judáš bol synom zatratenia a Peter bol vykúpený v Kristu, ktorý bol vyučovaný Božou milosťou a to skrz vieru v Krista.