Potreboval Ježiš vieru?

Napísať odpoveď


Odpoveď na túto otázku je potrebná pre odlíšenie skutočného používateľa od automatizovaných pokusov registráciu.
Smajlíky
:) :D ::rofl:: ::mocking:: ;) ::nea:: ::rolleyes:: ::spiteful:: :( ::cry:: :O ::stop:: ::Cherna:: ::pitiful:: ::shhh:: ::fool:: ::noo:: ::fie:: ::good:: ::hi:: :acute: :dance2: ::boredom:: ::clapping:: ::dash:: ::ireful:: ::read:: ::reead:: O:-) ::diablo:: ::pleas:: ::scratch:: ::bye:: ::empathy:: ::phil:: ::jew:: ::rtfm::
Zobraziť viac emotikonov

BBCode povolený
[img] je POVOLENÉ
[flash] zakázaný
[url] sú POVOLENÉ
Smajlíky sú POVOLENÝ

Prehľad témy
   

Ak chcete odovzdať jeden alebo viacero súborov, vyplňte nasledujúce položky.

Zbaliť Prehľad témy: Potreboval Ježiš vieru?

Re: Potreboval Ježiš vieru?

od používateľa Viktorrealita » 23 Feb 2025, 11:48

Každý človek z pohľadu Boha zhrešil a potrebuje milosť uplatnenú skrze vieru v Ježiša Krista, aby bol spasený a teda jedine skrze Krista prichádzame k Otcu.

No čo sa týka Ježiša Krista, tak Ježiš nebol iba človekom, ktorý nezhrešil, ale je aj Bohom, ktorý zišiel k nám. Ježiš nepotreboval vieru v Otca, lebo prišiel od Otca, Otec bol v ňom, Otec a Syn sú jedno. Syn videl Otca, sú v absolútnej jednote a teda aj v absolútnej dôvere. Osoba Otca, Syna a Ducha Svätého, je pre vykúpeného jedným a tým istým Bohom.

Viera je je presvedčenie z počutia a nie z videnia.

Ak niekoho už vidím, tak nepotrebujem vieru, aby som bol presvedčený, že existuje. No potrebujem vieru v to, ak niečo hovorí a ja to nevidím. Buď jeho slovu dôverujem, alebo nedôverujem.

Ak niekoho nevidím, ale o ňom len počujem, tak potrebujem najprv veriť v to, že existuje a taktiež v to, čo hovorí, aby som mu mohol dôverovať.

No čo sa týka Boha a duchovných veci, tak tie sa nedajú vidieť telesnými očami. Nedá sa vidieť napr. láska, ale dajú sa vidieť prejavy lásky, ako je sebazaprenie, ktoré je odpoveďou skutočnej lásky. Teda ak verím v zvrchovaného Boha, tak to nie je len viera v jeho osobnú existenciu, ale hlavne viera v to, čo hovorí, v Slovo Božie. Teda veriť Bohu, je veriť jeho Slovu – Kristu.

Kto verí zvrchovanému, všemocnému, spravodlivému, pravdivému a milostivému Bohu, tak má aj plnú dôveru v Božie zasľúbenie – v evanjelium Ježiša Krista. Božie deti veria, že Otec poslal svojho milovaného Syna, aby priniesol dokonalú obeť za ich hriechy, aby spasil to, čo už bolo zahynulo - čo už bolo mŕtve vo svojich hriechoch. Tak čo je viac, ako táto prejavená láska Otca na nebesiach a to voči svojím deťom, ale aj voči svetu, ktorý bol týmto zachránený? Teda Boh týmto zachránil aj svet a to aj napriek tomu, že je plný zlého, hriechu, bolesti a smrti. Na tomto svete sa rodia deti Božie, ktoré nie sú z tohto sveta, ale zatiaľ sú na tomto svete. To Otec ich oživuje, pritiahne zo sveta ku Kristu a skrze vieru v Krista prichádzajú k Otcu. Boh plodí svoje deti a to semenom Ducha – Slovom Božím a následne vyučuje a zdokonaľuje svojou láskou vo svojej milosti. Iba jeho ovce počujú na hlas svojho Pastiera - Krista. Ak sa naplní počet Božieho ľudu, tak Otec tento svet ukončí a pošle svojho Syna - Ježiša Krista v moci a sláve.

Otec sa stará o svoje deti, aby nezahynulo ani jedno z nich. Teda ide v prvom rade o duchovný život Božieho dieťaťa. Hoci Božie deti prechádzajú telesnými útrapami, tak Boh vie, čo naozaj potrebujú a to ešte skôr, ako ho prosia. Aj keď často telesne trpia, tak v srdci majú spravodlivosť, radosť a pokoj vo Svätom Duchu, ktorý svet nepozná. Vedia, že smerujú ku konečnému cieľu a tým cieľom je vo večnosti oslavovať svojho Spasiteľa – Boha a to v spoločenstve s ním.

Re: Potreboval Ježiš vieru?

od používateľa Viktorrealita » 16 Nov 2023, 09:19

Ja sa predsa nepýtam na dokonalosť tela Ježiša Krista. To by ani nemohol zomrieť, ak by mal dokonale telo. Ale hovorím o dokonalosti a postavenia jeho osoby, ako Syna Božieho. Bez tejto dokonalosti a jeho postavenia, by kresťanstvo ako také nemohlo existovať. Bez dokonalosti a teda aj bezhriešnosti, by obeť Ježiša Krista nemohla mať, takúto výkupnu cenu.

Kto tvrdí opak, nemal by sa hlásiť ku kresťanom!

Re: Potreboval Ježiš vieru?

od používateľa Sasko Jasko » 15 Nov 2023, 21:12

Zjavne si každý predstavuje pod slovom dokonalosť niečo iné. Rovnako ako si každý predstavuje niečo iné pod slovom Boh. Preto diskusia o Tom či je Boh dokonalý sa hodí akurát tak ku čaju, ale inak je zbytočná. Pretože sa hovorí o úplne iných veciach.

Re: Potreboval Ježiš vieru?

od používateľa Ro ert » 15 Nov 2023, 14:17

Teraz som ťa pochopil ako to myslíš. Keby si bol Boh ty každý živočích mal akurát dizajnované kĺby, oči aj nervový systém. Ja zase vidím tú dokonalosť v tej harmónii nedokonalosti. Ako inak by sa vytvoril rovnovážny stav na zemi?

Re: Potreboval Ježiš vieru?

od používateľa Neregistrovaný » 15 Nov 2023, 11:43

Ro ert napísal: 15 Nov 2023, 11:09
Neregistrovaný napísal: 15 Nov 2023, 08:05
Vesmír je nehostinné miesto pre život. Aj na našej planéte sú extrémne podmienky v niektorých oblastiach, preto sa flóra a fauna musela prispôsobiť danému prostrediu.
Vytvoril sa rovnovážny stav v rámci každého ekosystému, ale hovoriť o niečom, že je dokonalé je prehnané.
Tak daj nejaký príklad nedokonalosti na tomto svete lebo fakt úprimne ho nevidím.
Asi trpíš slepotou. Tých príkladov sú tisíce, ale dám niekoľko. Napríklad človek nie je schopný na rozdiel od iných cicavcov (okrem opíc) si vytvárať životne dôležitý vitamín C. V minulosti napríklad námorníci trpeli na chorobu skorbut.

Ďalším príkladom je nedokonale nadizajnovaný kolenný kĺb, skôr poddimenzovaný.

Sú živočíchy s lepším zrakom, sluchom, pohybovými schopnosťami a extra features ako dokonalé maskovanie, lietanie či dorastanie končatín. Ešte aj to, že sme teplokrvný druh nás núti stále hnať sa za jedlom.

K najlepším príkladom neschopnosti dizajnovať patrí aj nezmyselne umiestnený laryngeálny nerv, ktorý sa nachádza u každého cicavca a u našich predchodcov podobných rybám bol síce krátky a priamy (keďže nemali krk), no napríklad u žiráf znamená nezmyselné niekoľko-metrové prepojenie dvoch orgánov V hlave pozdĺž celého krku nadol a späť nahor.

Re: Potreboval Ježiš vieru?

od používateľa Ro ert » 15 Nov 2023, 11:09

Neregistrovaný napísal: 15 Nov 2023, 08:05
Vesmír je nehostinné miesto pre život. Aj na našej planéte sú extrémne podmienky v niektorých oblastiach, preto sa flóra a fauna musela prispôsobiť danému prostrediu.
Vytvoril sa rovnovážny stav v rámci každého ekosystému, ale hovoriť o niečom, že je dokonalé je prehnané.
Tak daj nejaký príklad nedokonalosti na tomto svete lebo fakt úprimne ho nevidím.

Re: Potreboval Ježiš vieru?

od používateľa Neregistrovaný » 15 Nov 2023, 08:05

Ro ert napísal: 14 Nov 2023, 21:59
Sasko Jasko napísal: 14 Nov 2023, 19:47
mikim napísal: 14 Nov 2023, 17:04 I my máme být dokonali jako Bůh říká Ježíš a neřekl buďte dokonalí jako já, protože se za dokonalého nikdy nepovažoval.
CEP Ekumenický překlad, 1979
Mat 5:48: "Buďte tedy dokonalí, jako je dokonalý váš nebeský Otec."
Áno. Ježiš sa za dokonalého nikdy nepovažoval. Akoby aj mohol ? Dokonalosť pripísal Bohu. No mnohí z nás pochybujeme či vôbec Boh môže byť dokonalý. Ja myslím, že nie. Starý Zákon dokonalého Boha nepoznal. A o kom hovoril Ježiš, ťažko povedať. Nič dokonale v tomto vesmíre neexistuje.
môj názor je že všetko v tomto vesmíre je dokonalé.
Vesmír je nehostinné miesto pre život. Aj na našej planéte sú extrémne podmienky v niektorých oblastiach, preto sa flóra a fauna musela prispôsobiť danému prostrediu.
Vytvoril sa rovnovážny stav v rámci každého ekosystému, ale hovoriť o niečom, že je dokonalé je prehnané.

Re: Potreboval Ježiš vieru?

od používateľa Ro ert » 14 Nov 2023, 21:59

Sasko Jasko napísal: 14 Nov 2023, 19:47
mikim napísal: 14 Nov 2023, 17:04 I my máme být dokonali jako Bůh říká Ježíš a neřekl buďte dokonalí jako já, protože se za dokonalého nikdy nepovažoval.
CEP Ekumenický překlad, 1979
Mat 5:48: "Buďte tedy dokonalí, jako je dokonalý váš nebeský Otec."
Áno. Ježiš sa za dokonalého nikdy nepovažoval. Akoby aj mohol ? Dokonalosť pripísal Bohu. No mnohí z nás pochybujeme či vôbec Boh môže byť dokonalý. Ja myslím, že nie. Starý Zákon dokonalého Boha nepoznal. A o kom hovoril Ježiš, ťažko povedať. Nič dokonale v tomto vesmíre neexistuje.
môj názor je že všetko v tomto vesmíre je dokonalé.

Re: Potreboval Ježiš vieru?

od používateľa Sasko Jasko » 14 Nov 2023, 19:47

mikim napísal: 14 Nov 2023, 17:04 I my máme být dokonali jako Bůh říká Ježíš a neřekl buďte dokonalí jako já, protože se za dokonalého nikdy nepovažoval.
CEP Ekumenický překlad, 1979
Mat 5:48: "Buďte tedy dokonalí, jako je dokonalý váš nebeský Otec."
Áno. Ježiš sa za dokonalého nikdy nepovažoval. Akoby aj mohol ? Dokonalosť pripísal Bohu. No mnohí z nás pochybujeme či vôbec Boh môže byť dokonalý. Ja myslím, že nie. Starý Zákon dokonalého Boha nepoznal. A o kom hovoril Ježiš, ťažko povedať. Nič dokonale v tomto vesmíre neexistuje.

Re: Potreboval Ježiš vieru?

od používateľa mikim » 14 Nov 2023, 17:04

Beru zpět spletl jsem si to s dobrým, kterým není Ježíš, ale dle Ježíše jedině Bůh.
CEP Ekumenický překlad, 1979
Luk 18:18-19: "Jeden z předních mužů se ho otázal: "Mistře dobrý, co mám dělat, abych měl podíl na věčném životě?" Ježíš mu řekl: "Proč mi říkáš `dobrý´? Nikdo není dobrý, jedině Bůh."

Ježíš se ale ani nikdy neprohlásil dokonalým, ale dokonalého považoval vždy jen Boha a někdy později po vzkříšení dokonalého Ježíše z něj učinil Bůh.
CEP Ekumenický překlad, 1979
Žid 2:10: "Bylo přirozené, že Bůh, pro něhož je vše a skrze něhož je vše, přivedl mnoho synů k slávě, když skrze utrpení učinil dokonalým původce jejich spásy."

I my máme být dokonali jako Bůh říká Ježíš a neřekl buďte dokonalí jako já, protože se za dokonalého nikdy nepovažoval.
CEP Ekumenický překlad, 1979
Mat 5:48: "Buďte tedy dokonalí, jako je dokonalý váš nebeský Otec."

Hore