od používateľa Viktorrealita » 14 Jan 2024, 11:40
Neregistrovaný napísal: ↑12 Jan 2024, 20:49
Všechno jde podle Boží vůle a k jeho slávě, takže nekecej, že tu je někdo proti němu a tím mu upírá jeho MOC A SLÁVU.
(ti dnešní arminiáni

)
Táto tvoja argumentácia nie je nič nové. Pavol popisuje túto argumentáciu, ktorú mnohí používajú a to bez pravej známosti Boha a teda nepoznajú dôvody, prečo používa Boh túto metódu na dosiahnutie konečného cieľa. To prostredie – svet plný zla, hriechu, ohavností všetkého druhu a smrti je dočasné. V tom prostredí – vo svete, sa rodia aj deti Božie, no nie sú z tohto sveta. Práve v takomto prostredí sa ukazuje Božia moc a to pri formovaní deti Božích na obraz Božieho Syna, aby sa teda oslávil Boh v novom stvorení v Kristu Ježišovi. To nové stvorenie je narodené zo Svätého Ducha a teda splodené z Božieho semena a Svätý Duch v ich srdciach oslavuje vo večnosti zvrchovaného Boha. Práve v tom boji, sa ukazuje Božia zvrchovaná moc na formovaní nového stvorenia na Boží obraz a vždy sa stane to, čo povedal Boh a to aj napriek množstvu Božích nepriateľov. Boh používa všetky nádoby, aby sa stala Božia vôľa a nikto jeho ovcu z jeho ruky nevytrhne, lebo je zvrchovaným Bohom.
Rim9 19 Ale povieš mi tedy: A prečože potom karhá? Lebo veď kto kedy sa sprotivil jeho vôli, keď je tomu tak?
Pavol takýmto chytrákom odpovedá:
Rim9 ? 20 Nuž tedy, ó, človeče, ktože si ty, že odhováraš Bohu?! Či azda povie útvor tomu, kto ho utvoril: Prečo si ma tak učinil
Či snáď chce vlk byť ovcou, alebo ovca vlkom? Všetci zhrešili a všetci sú hodní odsúdenia spravodlivým Bohom a tak teda nie je žiadna nespravodlivosť u Boha, ak sa teda zmilováva nad tým, nad kým sa zmilováva a koho nechá tak, tak toho nechá zatvrdilým, koho oživí, toho oživí:
Rim9 18 Tak tedy nad kým sa chce zmilovať, nad tým sa zmilováva, a koho chce zatvrdiť, toho zatvrdzuje. 19 Ale povieš mi tedy: A prečože potom karhá? Lebo veď kto kedy sa sprotivil jeho vôli, keď je tomu tak? 20 Nuž tedy, ó, človeče, ktože si ty, že odhováraš Bohu?! Či azda povie útvor tomu, kto ho utvoril: Prečo si ma tak učinil?
Boh ma právo karhať a teda aj uplatniť svoju spravodlivosť, lebo všetci zhrešili. No a to, že sa nad niekým zmilováva a nad iným nie, tak Božia milosť neruší Božiu spravodlivosť, lebo za hriechy bolo dostatočne zaplatené a to krvou Božieho Syna.
Rim9 21 Alebo či nemá hrnčiar práva a moci nad hlinou, aby z toho istého blata učinil jednu nádobu na česť a druhú na nečesť? 22 A čo, ak Bôh chcúc ukázať svoj hnev a oznámiť to, čo je jemu možné, znášal vo veľkej zhovievavosti nádoby hnevu, pripravené na záhubu, 23 a aby oznámil bohatstvo svojej slávy na nádobách milosrdenstva, ktoré vopred prihotovil na slávu? - 24 Ktorých aj povolal, nás, nie len zo Židov, ale aj z pohanov
To je presne to - aby sa ukázala Božia moc a jeho milosť, pri stvorení nového stvorenia v Kristu Ježišovi a to, ako zo Židov, tak z pohanov, ktoré je určené na Božiu slávu.
To je múdrosť a metóda Zvrchovaného Boha, ako dosiahnuť konečný cieľ. Na poli, ktoré je Božím vlastníctvom, nepriateľ Boží zasial svoje semená – burinu a Boh necháva pšenicu a burinu spolu rásť, aby sa ukázala Božia moc a oslávil sa Boh v novom stvorení v Kristu Ježišovi. Ten veľký Babylón nebude donekonečna, ale má svoj účel a čas konca. No a výsledok je ten : človek stvorený na obraz Boží, aby ho s nekonečnej vďačnosti a láske naveky oslavoval. Týmto je odstránená chvála človeka, lebo spása je jedine Božím dielom a z Božej moci. Teda znovuzrodené srdce z Boha prijíma spasiteľnou vierou Slovo Božie plné milosti a Pravdy.Teda z viery, aby bolo podľa milosti
Skutočnosť, že na svete je množstvo učení namierených proti Bohu a množstvo ľudí v ktorých srdciach rastie burina, tak to predsa neznamená, že niet pšenice zasiatej do mnohých srdc. Iba pšenica patrí do Božej stodoly.
Božia milosť pre Boží ľud sa uplatnila aj na celý svet, aby svet mohol existovať, lebo na tomto svete sa rodia deti Božie. Ak sa naplní počet Božieho ľudu, tak Boh ukončí to všetko.
Arminiánizmus dáva chválu za spásu v prvom rade človeku a jeho vôli, ako niečo prvotné a rozhodujúce pri účinnosti spásy. Týmto sa Božia moc pri oživení duchovne mŕtveho srdca stáva druhoradou a teda až následnou záležitosťou. Arminiánizmus zbožčil vôľu človeka, ako keby v duchovne mŕtvom človeku bolo niečo oživujúce, ktoré by ho nejako oživilo a takýto človek by bol potom schopný sám od seba vidieť pravdu Božieho Slova. Ako keby duchovne mŕtvy človek mal život sám v sebe – ako Boh. Ako keby sme to boli my ti prví, čo sme si vyvolili Boha a teraz nám Boh dlží spásu? Z tejto zbožčilej ľudskej vôle pochádzajú iné evanjelia a to podľa človeka na chválu človeka. Pravé evanjelium nie je podľa človeka a na chválu človeka, ale je to evanjelium Ježiša Krista, ktoré dáva za našu spásu chválu jedine Bohu a nič z tej chvály neuberá.
[quote=Neregistrovaný post_id=21151 time=1705088980]
Všechno jde podle Boží vůle a k jeho slávě, takže nekecej, že tu je někdo proti němu a tím mu upírá jeho MOC A SLÁVU.
(ti dnešní arminiáni ::dash:: ::dash:: ::dash:: ::dash:: )
[/quote]
Táto tvoja argumentácia nie je nič nové. Pavol popisuje túto argumentáciu, ktorú mnohí používajú a to bez pravej známosti Boha a teda nepoznajú dôvody, prečo používa Boh túto metódu na dosiahnutie konečného cieľa. To prostredie – svet plný zla, hriechu, ohavností všetkého druhu a smrti je dočasné. V tom prostredí – vo svete, sa rodia aj deti Božie, no nie sú z tohto sveta. Práve v takomto prostredí sa ukazuje Božia moc a to pri formovaní deti Božích na obraz Božieho Syna, aby sa teda oslávil Boh v novom stvorení v Kristu Ježišovi. To nové stvorenie je narodené zo Svätého Ducha a teda splodené z Božieho semena a Svätý Duch v ich srdciach oslavuje vo večnosti zvrchovaného Boha. Práve v tom boji, sa ukazuje Božia zvrchovaná moc na formovaní nového stvorenia na Boží obraz a vždy sa stane to, čo povedal Boh a to aj napriek množstvu Božích nepriateľov. Boh používa všetky nádoby, aby sa stala Božia vôľa a nikto jeho ovcu z jeho ruky nevytrhne, lebo je zvrchovaným Bohom.
[b]Rim9 19 Ale povieš mi tedy: A prečože potom karhá? Lebo veď kto kedy sa sprotivil jeho vôli, keď je tomu tak?
[/b]
Pavol takýmto chytrákom odpovedá: [b]Rim9 ? 20 Nuž tedy, ó, človeče, ktože si ty, že odhováraš Bohu?! Či azda povie útvor tomu, kto ho utvoril: Prečo si ma tak učinil[/b]
Či snáď chce vlk byť ovcou, alebo ovca vlkom? Všetci zhrešili a všetci sú hodní odsúdenia spravodlivým Bohom a tak teda nie je žiadna nespravodlivosť u Boha, ak sa teda zmilováva nad tým, nad kým sa zmilováva a koho nechá tak, tak toho nechá zatvrdilým, koho oživí, toho oživí: [b]Rim9 18 Tak tedy nad kým sa chce zmilovať, nad tým sa zmilováva, a koho chce zatvrdiť, toho zatvrdzuje. 19 Ale povieš mi tedy: A prečože potom karhá? Lebo veď kto kedy sa sprotivil jeho vôli, keď je tomu tak? 20 Nuž tedy, ó, človeče, ktože si ty, že odhováraš Bohu?! Či azda povie útvor tomu, kto ho utvoril: Prečo si ma tak učinil?[/b]
Boh ma právo karhať a teda aj uplatniť svoju spravodlivosť, lebo všetci zhrešili. No a to, že sa nad niekým zmilováva a nad iným nie, tak Božia milosť neruší Božiu spravodlivosť, lebo za hriechy bolo dostatočne zaplatené a to krvou Božieho Syna.
[b]Rim9 21 Alebo či nemá hrnčiar práva a moci nad hlinou, aby z toho istého blata učinil jednu nádobu na česť a druhú na nečesť? 22 A čo, ak Bôh chcúc ukázať svoj hnev a oznámiť to, čo je jemu možné, znášal vo veľkej zhovievavosti nádoby hnevu, pripravené na záhubu,[color=#FF0000] 23 a aby oznámil bohatstvo svojej slávy na nádobách milosrdenstva, ktoré vopred prihotovil na slávu?[/color] - 24 Ktorých aj povolal, nás, nie len zo Židov, ale aj z pohanov [/b]
To je presne to - aby sa ukázala Božia moc a jeho milosť, pri stvorení nového stvorenia v Kristu Ježišovi a to, ako zo Židov, tak z pohanov, ktoré je určené na Božiu slávu.
To je múdrosť a metóda Zvrchovaného Boha, ako dosiahnuť konečný cieľ. Na poli, ktoré je Božím vlastníctvom, nepriateľ Boží zasial svoje semená – burinu a Boh necháva pšenicu a burinu spolu rásť, aby sa ukázala Božia moc a oslávil sa Boh v novom stvorení v Kristu Ježišovi. Ten veľký Babylón nebude donekonečna, ale má svoj účel a čas konca. No a výsledok je ten : človek stvorený na obraz Boží, aby ho s nekonečnej vďačnosti a láske naveky oslavoval. Týmto je odstránená chvála človeka, lebo spása je jedine Božím dielom a z Božej moci. Teda znovuzrodené srdce z Boha prijíma spasiteľnou vierou Slovo Božie plné milosti a Pravdy.Teda z viery, aby bolo podľa milosti
Skutočnosť, že na svete je množstvo učení namierených proti Bohu a množstvo ľudí v ktorých srdciach rastie burina, tak to predsa neznamená, že niet pšenice zasiatej do mnohých srdc. Iba pšenica patrí do Božej stodoly.
Božia milosť pre Boží ľud sa uplatnila aj na celý svet, aby svet mohol existovať, lebo na tomto svete sa rodia deti Božie. Ak sa naplní počet Božieho ľudu, tak Boh ukončí to všetko.
Arminiánizmus dáva chválu za spásu v prvom rade človeku a jeho vôli, ako niečo prvotné a rozhodujúce pri účinnosti spásy. Týmto sa Božia moc pri oživení duchovne mŕtveho srdca stáva druhoradou a teda až následnou záležitosťou. Arminiánizmus zbožčil vôľu človeka, ako keby v duchovne mŕtvom človeku bolo niečo oživujúce, ktoré by ho nejako oživilo a takýto človek by bol potom schopný sám od seba vidieť pravdu Božieho Slova. Ako keby duchovne mŕtvy človek mal život sám v sebe – ako Boh. Ako keby sme to boli my ti prví, čo sme si vyvolili Boha a teraz nám Boh dlží spásu? Z tejto zbožčilej ľudskej vôle pochádzajú iné evanjelia a to podľa človeka na chválu človeka. Pravé evanjelium nie je podľa človeka a na chválu človeka, ale je to evanjelium Ježiša Krista, ktoré dáva za našu spásu chválu jedine Bohu a nič z tej chvály neuberá.