od používateľa Viktorrealita » 27 Aug 2024, 06:46
Neregistrovaný napísal: ↑26 Aug 2024, 10:11
Už prvá veta je zavádzajúca. Pavol ako prvý zdôrazňoval smrť a vzkriesenie ako podmienku spasenia. Kristus nič také nehlásal.
Ježiš práve to zdôrazňoval, ale ako vieme, tak Peter mu oponoval:
Mat 16 21 Odvtedy začal Ježiš ukazovať svojim učeníkom, že musí odísť do Jeruzalema a mnoho vytrpieť od starších a od najvyšších kňazov a od zákonníkov a byť zabitý a na tretí deň vstať z mŕtvych. 22 Vtedy si ho pojal Peter a začal mu dohovárať hovoriac: Milosrdne sebe, Pane; to sa ti nikdy nestane! 23 Ale on sa obrátil a povedal Petrovi: Idi za mnou, satane; pohoršením si mi, lebo nemyslíš na Božie veci, ale na ľudské.
Smrť a vzkriesenie je ústredná téma kresťanstva:
Mat26 26 A keď jedli, vzal Ježiš chlieb, a keď bol dobrorečil, lámal a dával učeníkom a povedal: Vezmite, jedzte: toto je moje telo. 27 Potom vzal kalich a poďakujúc dal im so slovami: Pite z neho všetci, 28 lebo toto je moja tej novej smluvy krv, ktorá sa vylieva za mnohých na odpustenie hriechov.
No a čo je podmienkou spasenia?
Ježiš apeluje na vieru – verte :
Jána 11:25 Ježiš jej povedal: Ja som vzkriesenie i život; ten, kto verí vo mňa, aj keby zomrel, žiť bude.
Oživené srdce Otcom na nebesiach, prijíma spasiteľnou vierou to Slovo života – Krista.
Teda z viery, aby spása bola jedine z milosti. Aby bolo čo prijať a to vierou, tak Boh urobil predtým všetko pre to, aby došlo k zmiereniu a prijatiu. Zasľúbil nám večný život v spoločenstve s ním. Vierou prijímame Slovo života - Ježiša Krista, teda to všetko, čo o sebe svedčí – že je Syn živého Boha, že zišiel zhora - od Otca k nám v smrteľnom tele a teda sa narodil panne splodením zo Svätého Ducha, aby sa obetoval za nás na kríži, že na tretí deň vstal z mŕtvych, že odišiel k svojmu Otcu v nebesiach, aby nám pripravil miesto a zase príde, aby tam, kde je On aj my sme boli.
Pavol vymazal zákon, v tom zmysle že bol pribitý na kríž. Kristus naopak pokračoval v línii judaizmu, "amen vám hovorím, že ani písmeno ani čiarka nepominie "... Ježiš nikdy nespochybnil význam obriezky a soboty.
Ježiš nikdy nepovedal, že moja smrť je podmienkou spasenia. Viď príbeh s bohatým mládencom. Prečo mu nepovedal, uver vo mňa, počkaj na moje zmŕtvychvstanie a budeš spasený? Pavol naopak napísal, že kto uverí, bude spasený.
Zákon je svätý a dokonalý. Nikto ho nezrušil ani nevymazal. Nie je to obchádzanie zákona, ale naplnenie a to na rovine Božej. Je jasné, že zákon by každého z nas odsúdil na smrť, lebo nikto nedokáže do botky naplniť zákon. Zo zákona nebude ospravedlnené žiadné telo. Preto vyvolenému Izraelu Boh dal zákon, ale dal aj robiť neustále zvieracie obete za prestupenie zákona – za hriechy. Bez preliatia krvi niet odpustenia. To je spravodlivosť Božia. Za hriech sa musí zaplatiť životom. Aby ten, čo zhrešil nezomrel, tak Boh to urobil tak, že dal neustále zvieracie obete za ich hriechy. No zviera nejde na smrť dobrovoľne.
Pavol nezrušil zákon, ale na kríži bolo zaplatené výkupné a to raz a navždy, teda to bola dobrovolná a dokonalá zástupná obeť Syna Božieho a to práve za naše porušenie zákona – za naše hriechy, aby sme nezomreli, ale naopak, aby sme žili v Kristu Ježišovi, už naveky. To ale neznamená, že môžeme hrešiť, ale naopak, je to proces, ako Boh zdokonalí nedokonalého. Sme skrze vieru pod milosťou, lebo za naše hriechy bolo dostatočne zaplatené a to raz a navždy. No a vierou prijímameme túto zástupnú obeť Ježiša Krista, ktorý išiel sa obetovať dobrovolne. Tu už je priestor, aby sme následne boli z nekonečnej vďačnosti a lásky vyučovaní a zdokonaľovaní milosťou Božou v Duchu Svätom a to na obraz Božieho Syna. To sa môže diať iba s istotou spásy v Kristu skrz zasľúbenie Božie. Tento proces zdokonaľovania, na obraz Božieho Syna – Boha, prebieha v prostredí plného hriechu, zla, bolesti a smrti. No iba v tomto prostredí sa ukazuje Božia moc a jeho milosť na formovaní človeka na obraz Božieho Syna a to pôsobením lásky v jeho milosti.
Ježiš naplnil celý zákon, je Božím Synom a preto má jeho obeť takúto výkupnú cenu. Ježiš stavia napĺňanie zákona na rovinu Božiu a to z lásky k Bohu, ktorá má byť jediným motívom pri napĺňaní zákona. A to je tá Božia rovina. Je to viac, ako ľudská morálna rovina, kde prevláda formalizmus – povrchnosť.
Tak, ako láska Božia sa prejavila v Božej milosti a Otec poslal svojho Syna, aby spasil to, čo bolo zahynulo, tak aj pre vykúpeného má byť jedinou odpoveďou na Božiu milosť - láska. Láska k Bohu má byť pohnútkom ku všetkému čo robíme. Všetko, čo Boh vo svojej milosti koná je dôsledkom jeho lásky - všetko je bez zásluh a zdarma, čo vylučuje každý iný motív okrem lásky.
Ak by bolo potrebné konať niečo za tým účelom, aby sme si zaslúžili spasenie, také skutky by mali povahu osobného zisku a neboli by motivované láskou. Skutočnosť, že v milostí Boh dáva všetko zdarma, vylučuje každý iný motív okrem lásky. A to je tá Božia rovina.
Ježiš stavia napĺňanie zákona na rovinu Božiu a to najprv v obnove srdca. Poukazuje na pôvod hriechu, ktorý pramení v hĺbke porušeného srdca človeka.
Tu Ježiš zdôrazňuje princíp - obnova srdca – znovuzrodenie z Boha a teda, ako to Boh činí.
Teda princíp je v tom -
"urobte najprv strom dobrým, aby bolo ovocie dobrým" a vymení kamenné srdce - mŕtve, za mäsité - živé a zaseje svoje semeno, aby v srdci už vyrástol dobrý strom - nové vedomie života v Kristu a to je hlavný predpoklad, aby takýto strom už donášal dobré ovocie. Zlý strom nemôže donášať dobré ovocie. A je tu konštatovanie :
Mat 12:33 Ale urobte strom dobrým, a urobíte i jeho ovocie dobrým. Ako sa urobí dobrý strom? Ak vyrastie v srdci z Božieho semena - Slova. Plody tohoto stromu ukazujú o aký strom ide a ukazujú hlavne to, z akého semena vyrástol.
Božia rovina v napĺňaní zákona je viac, ako ľudské morálne predstavy, ktoré sa často menia. Božia rovina vychádza už z obnoveného srdca, keď chodenie vykúpeného - skutky viery a ovocie Ducha, pramení z obnoveného srdca, ktoré bolo predtým zdrojom hriechu a vzbury voči Bohu a teraz ho oslavuje už z nekonečnej vďačnosti a lásky. Tí, ktorí sú pod zákonom skutkov, chodia a napĺňajú zákon na rovine ľudskej. Tí ktorí sú pod zákonom viery a teda vyučovaní milosťou, napĺňajú zákon na rovine Božej, teda z lásky k Bohu. No a Boh pozerá na srdce, aby vykúpený v Kristu svojím novým životom oslavoval jedine Boha a takto napĺňal zákon vierou a teda na rovine Božej.
[quote=Neregistrovaný post_id=21263 time=1724659875]
Už prvá veta je zavádzajúca. Pavol ako prvý zdôrazňoval smrť a vzkriesenie ako podmienku spasenia. Kristus nič také nehlásal. [/quote]
Ježiš práve to zdôrazňoval, ale ako vieme, tak Peter mu oponoval: [b]Mat 16 21 Odvtedy začal Ježiš ukazovať svojim učeníkom, že musí odísť do Jeruzalema a mnoho vytrpieť od starších a od najvyšších kňazov a od zákonníkov a byť zabitý a na tretí deň vstať z mŕtvych. 22 Vtedy si ho pojal Peter a začal mu dohovárať hovoriac: Milosrdne sebe, Pane; to sa ti nikdy nestane! 23 Ale on sa obrátil a povedal Petrovi: Idi za mnou, satane; pohoršením si mi, lebo nemyslíš na Božie veci, ale na ľudské.[/b]
Smrť a vzkriesenie je ústredná téma kresťanstva: [b]Mat26 26 A keď jedli, vzal Ježiš chlieb, a keď bol dobrorečil, lámal a dával učeníkom a povedal: Vezmite, jedzte: toto je moje telo. 27 Potom vzal kalich a poďakujúc dal im so slovami: Pite z neho všetci, 28 lebo toto je moja tej novej smluvy krv, ktorá sa vylieva za mnohých na odpustenie hriechov. [/b]
No a čo je podmienkou spasenia?
Ježiš apeluje na vieru – verte : [b]Jána 11:25 Ježiš jej povedal: Ja som vzkriesenie i život; ten, kto verí vo mňa, aj keby zomrel, žiť bude.[/b]
Oživené srdce Otcom na nebesiach, prijíma spasiteľnou vierou to Slovo života – Krista.
Teda z viery, aby spása bola jedine z milosti. Aby bolo čo prijať a to vierou, tak Boh urobil predtým všetko pre to, aby došlo k zmiereniu a prijatiu. Zasľúbil nám večný život v spoločenstve s ním. Vierou prijímame Slovo života - Ježiša Krista, teda to všetko, čo o sebe svedčí – že je Syn živého Boha, že zišiel zhora - od Otca k nám v smrteľnom tele a teda sa narodil panne splodením zo Svätého Ducha, aby sa obetoval za nás na kríži, že na tretí deň vstal z mŕtvych, že odišiel k svojmu Otcu v nebesiach, aby nám pripravil miesto a zase príde, aby tam, kde je On aj my sme boli.
[quote]Pavol vymazal zákon, v tom zmysle že bol pribitý na kríž. Kristus naopak pokračoval v línii judaizmu, "amen vám hovorím, že ani písmeno ani čiarka nepominie "... Ježiš nikdy nespochybnil význam obriezky a soboty.
Ježiš nikdy nepovedal, že moja smrť je podmienkou spasenia. Viď príbeh s bohatým mládencom. Prečo mu nepovedal, uver vo mňa, počkaj na moje zmŕtvychvstanie a budeš spasený? Pavol naopak napísal, že kto uverí, bude spasený.[/quote]
Zákon je svätý a dokonalý. Nikto ho nezrušil ani nevymazal. Nie je to obchádzanie zákona, ale naplnenie a to na rovine Božej. Je jasné, že zákon by každého z nas odsúdil na smrť, lebo nikto nedokáže do botky naplniť zákon. Zo zákona nebude ospravedlnené žiadné telo. Preto vyvolenému Izraelu Boh dal zákon, ale dal aj robiť neustále zvieracie obete za prestupenie zákona – za hriechy. Bez preliatia krvi niet odpustenia. To je spravodlivosť Božia. Za hriech sa musí zaplatiť životom. Aby ten, čo zhrešil nezomrel, tak Boh to urobil tak, že dal neustále zvieracie obete za ich hriechy. No zviera nejde na smrť dobrovoľne.
Pavol nezrušil zákon, ale na kríži bolo zaplatené výkupné a to raz a navždy, teda to bola dobrovolná a dokonalá zástupná obeť Syna Božieho a to práve za naše porušenie zákona – za naše hriechy, aby sme nezomreli, ale naopak, aby sme žili v Kristu Ježišovi, už naveky. To ale neznamená, že môžeme hrešiť, ale naopak, je to proces, ako Boh zdokonalí nedokonalého. Sme skrze vieru pod milosťou, lebo za naše hriechy bolo dostatočne zaplatené a to raz a navždy. No a vierou prijímameme túto zástupnú obeť Ježiša Krista, ktorý išiel sa obetovať dobrovolne. Tu už je priestor, aby sme následne boli z nekonečnej vďačnosti a lásky vyučovaní a zdokonaľovaní milosťou Božou v Duchu Svätom a to na obraz Božieho Syna. To sa môže diať iba s istotou spásy v Kristu skrz zasľúbenie Božie. Tento proces zdokonaľovania, na obraz Božieho Syna – Boha, prebieha v prostredí plného hriechu, zla, bolesti a smrti. No iba v tomto prostredí sa ukazuje Božia moc a jeho milosť na formovaní človeka na obraz Božieho Syna a to pôsobením lásky v jeho milosti.
Ježiš naplnil celý zákon, je Božím Synom a preto má jeho obeť takúto výkupnú cenu. Ježiš stavia napĺňanie zákona na rovinu Božiu a to z lásky k Bohu, ktorá má byť jediným motívom pri napĺňaní zákona. A to je tá Božia rovina. Je to viac, ako ľudská morálna rovina, kde prevláda formalizmus – povrchnosť.
Tak, ako láska Božia sa prejavila v Božej milosti a Otec poslal svojho Syna, aby spasil to, čo bolo zahynulo, tak aj pre vykúpeného má byť jedinou odpoveďou na Božiu milosť - láska. Láska k Bohu má byť pohnútkom ku všetkému čo robíme. Všetko, čo Boh vo svojej milosti koná je dôsledkom jeho lásky - všetko je bez zásluh a zdarma, čo vylučuje každý iný motív okrem lásky.
Ak by bolo potrebné konať niečo za tým účelom, aby sme si zaslúžili spasenie, také skutky by mali povahu osobného zisku a neboli by motivované láskou. Skutočnosť, že v milostí Boh dáva všetko zdarma, vylučuje každý iný motív okrem lásky. A to je tá Božia rovina.
Ježiš stavia napĺňanie zákona na rovinu Božiu a to najprv v obnove srdca. Poukazuje na pôvod hriechu, ktorý pramení v hĺbke porušeného srdca človeka.
Tu Ježiš zdôrazňuje princíp - obnova srdca – znovuzrodenie z Boha a teda, ako to Boh činí.
Teda princíp je v tom - [b]"urobte najprv strom dobrým, aby bolo ovocie dobrým"[/b] a vymení kamenné srdce - mŕtve, za mäsité - živé a zaseje svoje semeno, aby v srdci už vyrástol dobrý strom - nové vedomie života v Kristu a to je hlavný predpoklad, aby takýto strom už donášal dobré ovocie. Zlý strom nemôže donášať dobré ovocie. A je tu konštatovanie :[b] Mat 12:33 Ale urobte strom dobrým, a urobíte i jeho ovocie dobrým. [/b]Ako sa urobí dobrý strom? Ak vyrastie v srdci z Božieho semena - Slova. Plody tohoto stromu ukazujú o aký strom ide a ukazujú hlavne to, z akého semena vyrástol.
Božia rovina v napĺňaní zákona je viac, ako ľudské morálne predstavy, ktoré sa často menia. Božia rovina vychádza už z obnoveného srdca, keď chodenie vykúpeného - skutky viery a ovocie Ducha, pramení z obnoveného srdca, ktoré bolo predtým zdrojom hriechu a vzbury voči Bohu a teraz ho oslavuje už z nekonečnej vďačnosti a lásky. Tí, ktorí sú pod zákonom skutkov, chodia a napĺňajú zákon na rovine ľudskej. Tí ktorí sú pod zákonom viery a teda vyučovaní milosťou, napĺňajú zákon na rovine Božej, teda z lásky k Bohu. No a Boh pozerá na srdce, aby vykúpený v Kristu svojím novým životom oslavoval jedine Boha a takto napĺňal zákon vierou a teda na rovine Božej.