od používateľa Viktorrealita » 25 Feb 2025, 19:21
Neregistrovaný napísal: ↑25 Feb 2025, 08:32
Když ti tu někdo oznámí nebo se sám přizná, že byl věřící v Krista a ztrácel víru nebo začal mít deprese a beznaděj - a takoví lidé sem již určitě psali.
Tak ty podle svého přemýšlení to vyhodnotíš tak, že tito lidé vlastně ve skutečnosti nebyli opravdově věřící v Krista, opravdově znovuzrození a opravdově Bohem povolaní, protože od víry přece nelze odpadnout.
Strácal vieru, alebo ju úplne stratil? Vychádzala jeho viera zo znovuzrodeného srdca z Boha, alebo je to len jeho tvrdenie, že veril a nič viac? Niekto povie – stratil som vieru. Mal si vôbec spasiteľnú vieru v Krista, alebo si len veril nejakej cirkvi a ešte mal ktoho vie aké motívy, aby si sa hlásil ku kresťanom.
Ide o Boží pohľad a teda o spasiteľnú vieru, ktorá vychádza zo znovuzrodeného srdca z Boha. Teda dieťa Božie nemôže strácať svoje postavenie voči Bohu a znovu získavať, ako na hojdačke. Dieťa Božie nemôže stratiť svoje postavenie - postavenie dieťaťa Božieho a to nie preto, že si samo udrží svoju vieru v Krista a odolá všetkým možným pokušeniam, zvodom a súženiam, ale preto, že Otec na nebesiach nedá, aby jeho dieťa bolo pokúšané nad jeho sily, aby teda stratilo vieru v Krista – spasenie a zahynulo. Posilňuje ho a dáva silu, aby to zvládlo. To, že Boh je zvrchovaným Bohom, tak niet nikoho, kto by vtrhnul Božie dieťa z ruky jeho Otca a to proti jeho vôli.
Je teda otázka, kto je skutočné znovuzrodené Božie dieťa a teda má spasiteľnú vieru v Krista a kto je ten, čo len hovorí, že verí v Krista a teda je to len jeho tvrdenie a nič viac. Odpoveď je jednoduchá – iba Otec vie, kto je jeho dieťa a koho splodil svojím živým Slovom – Duchom. No a toho aj udrží, lebo je zvrchovaným Bohom a je to jeho dieťa.
No a o to práve ide. Ten, ktorý len hovorí, že verí v Krista, ale navonok, teda na ovocí sa to nijako neprejavuje, tak to je len jeho tvrdenie, že má vieru a nič viac. Jednoducho spasiteľnú vieru nemá. Niekto povie - odpadol od viery v Krista. Lenže on neodpadol od Krista, lebo spasiteľnú vieru v Krista ani nemal a teda ani nemal od čoho odpadnúť. Nebol Božím dieťaťom.
To, že je vidieť odpadnutie od Krista, tak sa to týka často nejakých cirkví, alebo je to príchod falošného pokolenia. Čo sa týka jednotlivcov, tak hovoriť od odpadnutí Božieho dieťaťa od Krista, je z ľudského pohľadu a nie Božieho. Jedine Boh vidí do srdca človeka a vie, kto je jeho dieťa, ktoré aj vyučuje, napomína a trestá otcovským trestom, aby nezahynulo ani jedno z jeho detí. Z pohľadu človeka nikto nemôže s určitosťou vedieť, aké je postavenie toho ktorého človeka voči Bohu. Preto je vylúčené tvrdiť o odpadnutí Božieho dieťaťa od viery v Krista.
Ako to bolo za čias Ježiša, tak sa to deje aj teraz. Tak sa na to pozrime, ako to bolo a ako to aj je
Mnohí sa hlásili ku Kristu, no viedli ich k tomu rôzne iné motívy, no nie spasiteľná viera v Krista. Hoci sa tvárili ako veriaci, tak Ježiš vedel, ktorí to sú, čo v skutočnosti neveria. Teda ani nemohli odpadnúť od viery, lebo ju nemali. Preto práve po týchto Ježišových slovách aj odišli a nechodili viacej s Ježišom. Teda nikto nepríde k nemu, ak mu to nie je dané od jeho Otca:
Ján 6 64 Ale sú niektorí z vás, ktorí neveria. Lebo Ježiš vedel hneď od počiatku, ktorí sú to tí, ktorí neveria, a kto je ten, ktorý ho zradí. 65 A vravel: Preto som vám povedal, že nikto nemôže prijsť ku mne, keby mu to nebolo dané od môjho Otca. 66 Od tej chvíle odišli mnohí z jeho učeníkov nazad a nechodili viacej s ním.
No a prečo práve tí, čo ostali, tak prečo ostali?
Peter povedal:
Ján6 69 a my sme uverili a poznali, že si ty Kristus, ten Syn živého Boha.
No a Ježiš mu jasne odpovedá, prečo práve oni uverili a teda aj ostali:
Ján6 70 Ježiš im odpovedal: Či som si ja nevyvolil vás dvanástich? A jeden z vás je diabol.
Ahá, tak tak to je. Tak čo ty na to s tým kruhom. Kruh sa uzavrel a teda viere predchádza vyvolenie Bohom, znovuzrodenie z Boha a následne spasiteľná viera v Krista, ktorá už donáša skutky viery a ovocie Ducha. Božie dieťa už má istotu spásy v Kristu a teda nie je to z jeho moci sa spasiť a teda aj udržať a to do konca, ale z Božej moci.
No a to je ten argument v kruhu, který tu předvádíš skoro ve všem.
Protože jsi přesvědčený, že od víry se nemůže odpadnout, tak při pozorování musíš dojít k: ,,Nezdá sa mi, že by vykúpení v Kristu starobou strácali vieru v Krista a zomierali v depresii a beznádeji."
To je moja polemická odpoveď. Nepochybuje o tom, že Otec udrží svoje dieťa až dokonca, aby došlo k spaseniu a nezahynulo. Skade sa vôbec berie také učenie, že Otec na nebesiach, by nechal niektoré svoje deti zahynúť v pekle? To je úplný nezmysel. Boh sa stará o svoje deti a to od počiatku. Vyučuje svojou milosťou, napomína, karhá, aj trestá Otcovským trestom, aby nezahynulo ani jedno z jeho detí. Na tom je vidieť opateru Otca o svoje deti.
To, čo píšem je už zjavené v Písme a nie je z môjho vlastného poznania. Nemusím vychádzať zo svojích vlastných domnienok - hypotéz, lebo to, čo je zjavené v Písme je Pravdou Božou a to nám má stačiť. To, že dôjdeme aj k plnému poznaniu, tak to nebude taktiež z nás, ale od Boha.
[quote=Neregistrovaný post_id=21906 time=1740468729]
Když ti tu někdo oznámí nebo se sám přizná, že byl věřící v Krista a ztrácel víru nebo začal mít deprese a beznaděj - a takoví lidé sem již určitě psali.
Tak ty podle svého přemýšlení to vyhodnotíš tak, že tito lidé vlastně ve skutečnosti nebyli opravdově věřící v Krista, opravdově znovuzrození a opravdově Bohem povolaní, protože od víry přece nelze odpadnout.[/quote]
Strácal vieru, alebo ju úplne stratil? Vychádzala jeho viera zo znovuzrodeného srdca z Boha, alebo je to len jeho tvrdenie, že veril a nič viac? Niekto povie – stratil som vieru. Mal si vôbec spasiteľnú vieru v Krista, alebo si len veril nejakej cirkvi a ešte mal ktoho vie aké motívy, aby si sa hlásil ku kresťanom.
Ide o Boží pohľad a teda o spasiteľnú vieru, ktorá vychádza zo znovuzrodeného srdca z Boha. Teda dieťa Božie nemôže strácať svoje postavenie voči Bohu a znovu získavať, ako na hojdačke. Dieťa Božie nemôže stratiť svoje postavenie - postavenie dieťaťa Božieho a to nie preto, že si samo udrží svoju vieru v Krista a odolá všetkým možným pokušeniam, zvodom a súženiam, ale preto, že Otec na nebesiach nedá, aby jeho dieťa bolo pokúšané nad jeho sily, aby teda stratilo vieru v Krista – spasenie a zahynulo. Posilňuje ho a dáva silu, aby to zvládlo. To, že Boh je zvrchovaným Bohom, tak niet nikoho, kto by vtrhnul Božie dieťa z ruky jeho Otca a to proti jeho vôli.
Je teda otázka, kto je skutočné znovuzrodené Božie dieťa a teda má spasiteľnú vieru v Krista a kto je ten, čo len hovorí, že verí v Krista a teda je to len jeho tvrdenie a nič viac. Odpoveď je jednoduchá – iba Otec vie, kto je jeho dieťa a koho splodil svojím živým Slovom – Duchom. No a toho aj udrží, lebo je zvrchovaným Bohom a je to jeho dieťa.
No a o to práve ide. Ten, ktorý len hovorí, že verí v Krista, ale navonok, teda na ovocí sa to nijako neprejavuje, tak to je len jeho tvrdenie, že má vieru a nič viac. Jednoducho spasiteľnú vieru nemá. Niekto povie - odpadol od viery v Krista. Lenže on neodpadol od Krista, lebo spasiteľnú vieru v Krista ani nemal a teda ani nemal od čoho odpadnúť. Nebol Božím dieťaťom.
To, že je vidieť odpadnutie od Krista, tak sa to týka často nejakých cirkví, alebo je to príchod falošného pokolenia. Čo sa týka jednotlivcov, tak hovoriť od odpadnutí Božieho dieťaťa od Krista, je z ľudského pohľadu a nie Božieho. Jedine Boh vidí do srdca človeka a vie, kto je jeho dieťa, ktoré aj vyučuje, napomína a trestá otcovským trestom, aby nezahynulo ani jedno z jeho detí. Z pohľadu človeka nikto nemôže s určitosťou vedieť, aké je postavenie toho ktorého človeka voči Bohu. Preto je vylúčené tvrdiť o odpadnutí Božieho dieťaťa od viery v Krista.
Ako to bolo za čias Ježiša, tak sa to deje aj teraz. Tak sa na to pozrime, ako to bolo a ako to aj je
Mnohí sa hlásili ku Kristu, no viedli ich k tomu rôzne iné motívy, no nie spasiteľná viera v Krista. Hoci sa tvárili ako veriaci, tak Ježiš vedel, ktorí to sú, čo v skutočnosti neveria. Teda ani nemohli odpadnúť od viery, lebo ju nemali. Preto práve po týchto Ježišových slovách aj odišli a nechodili viacej s Ježišom. Teda nikto nepríde k nemu, ak mu to nie je dané od jeho Otca:[b] Ján 6 64 Ale sú niektorí z vás, ktorí neveria. Lebo Ježiš vedel hneď od počiatku, ktorí sú to tí, ktorí neveria, a kto je ten, ktorý ho zradí. 65 A vravel: Preto som vám povedal, že nikto nemôže prijsť ku mne, keby mu to nebolo dané od môjho Otca. 66 Od tej chvíle odišli mnohí z jeho učeníkov nazad a nechodili viacej s ním. [/b]
No a prečo práve tí, čo ostali, tak prečo ostali?
Peter povedal: [b]Ján6 69 a my sme uverili a poznali, že si ty Kristus, ten Syn živého Boha.[/b]
No a Ježiš mu jasne odpovedá, prečo práve oni uverili a teda aj ostali: [b]Ján6 70 Ježiš im odpovedal: Či som si ja nevyvolil vás dvanástich? A jeden z vás je diabol.[/b]
Ahá, tak tak to je. Tak čo ty na to s tým kruhom. Kruh sa uzavrel a teda viere predchádza vyvolenie Bohom, znovuzrodenie z Boha a následne spasiteľná viera v Krista, ktorá už donáša skutky viery a ovocie Ducha. Božie dieťa už má istotu spásy v Kristu a teda nie je to z jeho moci sa spasiť a teda aj udržať a to do konca, ale z Božej moci.
[quote]No a to je ten argument v kruhu, který tu předvádíš skoro ve všem.
Protože jsi přesvědčený, že od víry se nemůže odpadnout, tak při pozorování musíš dojít k: ,,Nezdá sa mi, že by vykúpení v Kristu starobou strácali vieru v Krista a zomierali v depresii a beznádeji."[/quote]
To je moja polemická odpoveď. Nepochybuje o tom, že Otec udrží svoje dieťa až dokonca, aby došlo k spaseniu a nezahynulo. Skade sa vôbec berie také učenie, že Otec na nebesiach, by nechal niektoré svoje deti zahynúť v pekle? To je úplný nezmysel. Boh sa stará o svoje deti a to od počiatku. Vyučuje svojou milosťou, napomína, karhá, aj trestá Otcovským trestom, aby nezahynulo ani jedno z jeho detí. Na tom je vidieť opateru Otca o svoje deti.
To, čo píšem je už zjavené v Písme a nie je z môjho vlastného poznania. Nemusím vychádzať zo svojích vlastných domnienok - hypotéz, lebo to, čo je zjavené v Písme je Pravdou Božou a to nám má stačiť. To, že dôjdeme aj k plnému poznaniu, tak to nebude taktiež z nás, ale od Boha.