od používateľa Viktorrealita » 04 Okt 2018, 13:16
log napísal: ↑03 Okt 2018, 23:01
Viktorrealita napísal: ↑03 Okt 2018, 20:54
Predsa evanjelium je jedno. V Biblii je to isté evanjelium podané podľa Matuša, Lukáša atd.
Ano, tiez si myslim, ze Matus a Lukas su skoro ako jedno evanjelium. A Ty sa ho bojis ako cert kriza. Ani raz si nam z neho necitoval a to si uz popisal mnoho stran. Nez by si mal precitat jednu vetu od naseho Pana, ako nam ju zaznamenal Matus, radsej si precitas tisic viet ludskych vymyslov. Nie si sam, kto sa boji uzkej cesty, na sirokej ceste sebadovery a sebeistoty su vas miliony. Si si isty svojou spasou, no ti, ktori su dnes isti a prvi, budu nakoniec posledni. Veris ze spasa je v tom, ze si krestan. No daj si pozor, aby ta ateisti, moslimovia, budhisti a animisti nepredbehli do Bozieho kralovstva.
Istý muž mal dvoch synov a jednému z nich povedal: Syn môj, choď dnes pracovať na vinicu!
Syn však odpovedal: Nechce sa mi. Ale potom si to rozmyslel a šiel.O to isté požiadal druhého syna. Ten odpovedal: Áno, pôjdem! Ale nešiel.
Ktorý z dvoch synov poslúchol svojho otca?"
Odpovedali: Ten prvý."
Práve tak aj vás," odpovedal Ježiš, podvodníci a prostitútky predbiehajú do Božieho kráľovstva.
Ty to nechápeš. V Biblii je len jedno evanjelium. Je to predsa dobrá a teda radostná správa od Boha. Teda čo všetko Boh urobil pre našu spásu a dokončil to dokonalé dielo. Je to správa, že sme spasení jedine z milosti, skrze vieru v toho, ktorý sa obetoval na kríži za naše hriechy a to bez zásluh a zdarma.
Teraz je to také populárne zbožčovať vôľu človeka ako rozhodujúci faktor pre účinnosť spásy a tak živia v človeku namyslenosť a sebachválu. To práve chce satan. Kto je namyslený? Ten, ktorý zapiera samého seba, alebo ten kto si myslí, že aký je samospravedlivý, teda že sa spasí vlastným pričinením - záslužnými skutkami?
Ef2 8Lebo ste milosťou spasení skrze vieru, a to nie zo seba, je to dar Boží, 9nie zo skutkov, aby sa niekto nechválil. 10Lebo sme jeho dielom, stvorení v Kristu Ježišovi nato, aby sme konali dobré skutky, ktoré Bôh vopred prihotovil, aby sme v nich chodili.
Namyslenosť - sebachvála by bola, keby som si namýšľal, že sa spasím z vlastnej sily - sám svojimi skutkami a milosť Božiu by som považoval len ako nejakú pomocnú barlu pre vyzdvihovanie svojich vlastných zásluh. Týmto by som svedčil, že obeť Ježiša Krista je nedostatočná a teda aj zbytočná. Sebachvála a pýcha je predsa v samospasiteľnosti a teda v samospravedlivosti, ak sa teda vyzdvihujem vlastné "spásonosné ego" a svoju vôľu ako rozhodujúci faktor pre účinnosť spásy.
No ak ja vyzdvihujem nado všetko zvrchovaného Boha - Krista, jeho hotové a dokonalé dielo milosti, tak je zaujímavé sledovať, ako mi to mnohí vyčítajú. Pýtam sa, prečo? Ak by som vyzdvihoval človeka – jeho vôľu ako rozhodujúci faktor pri spáse, tak nikto z nich by mi to nevyčítal. Ako to, že ak vyzdvihujem Krista nado všetko, tak mnohí sa tomu protivia? Potom vyznávajú prevrátené evanjelium – evanjelium podľa človeka – evanjelium antikrista.
Použijem tieto verše, ktoré to dosť odkrývajú
Luk 17 7A kto z vás, kto má sluhu, ktorý orie alebo pasie, povie mu hneď, keď sa navráti s poľa: Poď, sadni si za stôl? 8Ale či mu nepovie: Prihotov mi večeru a opáš sa a obsluhuj ma, až sa najem a napijem, a potom budeš jesť a piť ty!? 9Či azda ďakuje tomu sluhovi, že urobil, čo mu bolo nariadené? Nezdá sa mi. 10Tak aj vy, keď učiníte všetko, čo vám bolo nariadené, hovorte: Neužitoční sluhovia sme; učinili sme, čo sme boli povinní učiniť.
9Či azda ďakuje tomu sluhovi, že urobil, čo mu bolo nariadené?
Tak prečo niekto očakáva vďačnosť a zásluhy za dobré skutky, teda za to, čo mu bolo nariadené, ak má to plniť ako samozrejmosť?
učinili sme, čo sme boli povinní učiniť. Pýtam sa, kde je tu sebachvála?
Áno, ak činíme to, čo sme povinní činiť , tak samozrejme že máme činiť dobré skutky. No čo je záslužné na samozrejmosti, že.
Robiť dobré by malo byť predsa samozrejmosťou a nie robiť dobre za odmenu. Ak robím dobre len za odmenu, tak to predpokladá, že keď nie som motivovaný odmenou, tak nerobím dobre skutky, či ako?
Predsa motívom u vykúpeného v Kristu je láska. Láska musí byť pohnútkou ku všetkému, čo robíme ako odpoveď na milosť. Všetko, čo Boh v milosti koná, je dôsledok Jeho nekonečnej lásky; všetko je bez zásluh a zdarma.
Ak by bolo potrebné konať niečo za tým účelom, aby sme si zaslúžili spasenie, také skutky by mali povahu osobného zisku pre vlastnú chválu a neboli by motivované láskou. Skutočnosť, že v milostí Boh dáva všetko zdarma, vylučuje každý iný motív okrem lásky.
A preto, čo je záslužné na samozrejmosti dobrých skutkov?
Ak to vezmeme z druhej strany, tak skutky môžu byť aj bez viery a teda aj bez lásky (pokrytecké), no jedine viera v Pravdu evanjelia Ježiša Krista, ktorá jediná je nám na spasenie, tak vždy vypôsobí skutky viery a ovocie Ducha, teda v prejave lásky v Pravde. Teda nie sú pokrytecké, ale vychádzajú priamo z novej podstaty človeka, narodeného z Ducha a to jedine na Božiu chválu. Ide tu o narodenie z Ducha – z Boha, teda Slovom Božím. Prečo sa vierou v Slovo Pravdy rodíme z Ducha? Pretože to Slovo, ktoré vyšlo z Božích úst je Duch a je život. Ak ho príjmeme vierou, tak prijímame Ducha Božieho do svojho srdca. To Slovo – semeno Ducha Božieho v nás žije a preto aj vypôsobí chcenie aj robenie – skutky viery a ovocie Ducha.
,,lebo je to Boh, ktorý vo vás pôsobí i chcenie i činenie pre záľubu" (Fil. 2 : 13).
[quote=log post_id=9675 time=1538600511 user_id=155]
[quote=Viktorrealita post_id=9673 time=1538592861 user_id=199]
Predsa evanjelium je jedno. V Biblii je to isté evanjelium podané podľa Matuša, Lukáša atd.
[/quote]
Ano, tiez si myslim, ze Matus a Lukas su skoro ako jedno evanjelium. A Ty sa ho bojis ako cert kriza. Ani raz si nam z neho necitoval a to si uz popisal mnoho stran. Nez by si mal precitat jednu vetu od naseho Pana, ako nam ju zaznamenal Matus, radsej si precitas tisic viet ludskych vymyslov. Nie si sam, kto sa boji uzkej cesty, na sirokej ceste sebadovery a sebeistoty su vas miliony. Si si isty svojou spasou, no ti, ktori su dnes isti a prvi, budu nakoniec posledni. Veris ze spasa je v tom, ze si krestan. No daj si pozor, aby ta ateisti, moslimovia, budhisti a animisti nepredbehli do Bozieho kralovstva.
[i]Istý muž mal dvoch synov a jednému z nich povedal: Syn môj, choď dnes pracovať na vinicu!
Syn však odpovedal: Nechce sa mi. Ale potom si to rozmyslel a šiel.O to isté požiadal druhého syna. Ten odpovedal: Áno, pôjdem! Ale nešiel.
Ktorý z dvoch synov poslúchol svojho otca?"
Odpovedali: Ten prvý."
Práve tak aj vás," odpovedal Ježiš, podvodníci a prostitútky predbiehajú do Božieho kráľovstva.[/i]
[/quote]
Ty to nechápeš. V Biblii je len jedno evanjelium. Je to predsa dobrá a teda radostná správa od Boha. Teda čo všetko Boh urobil pre našu spásu a dokončil to dokonalé dielo. Je to správa, že sme spasení jedine z milosti, skrze vieru v toho, ktorý sa obetoval na kríži za naše hriechy a to bez zásluh a zdarma.
Teraz je to také populárne zbožčovať vôľu človeka ako rozhodujúci faktor pre účinnosť spásy a tak živia v človeku namyslenosť a sebachválu. To práve chce satan. Kto je namyslený? Ten, ktorý zapiera samého seba, alebo ten kto si myslí, že aký je samospravedlivý, teda že sa spasí vlastným pričinením - záslužnými skutkami? [b]Ef2 8Lebo ste milosťou spasení skrze vieru, a to nie zo seba, je to dar Boží, 9nie zo skutkov, aby sa niekto nechválil. 10Lebo sme jeho dielom, stvorení v Kristu Ježišovi nato, aby sme konali dobré skutky, ktoré Bôh vopred prihotovil, aby sme v nich chodili. [/b]
Namyslenosť - sebachvála by bola, keby som si namýšľal, že sa spasím z vlastnej sily - sám svojimi skutkami a milosť Božiu by som považoval len ako nejakú pomocnú barlu pre vyzdvihovanie svojich vlastných zásluh. Týmto by som svedčil, že obeť Ježiša Krista je nedostatočná a teda aj zbytočná. Sebachvála a pýcha je predsa v samospasiteľnosti a teda v samospravedlivosti, ak sa teda vyzdvihujem vlastné "spásonosné ego" a svoju vôľu ako rozhodujúci faktor pre účinnosť spásy.
No ak ja vyzdvihujem nado všetko zvrchovaného Boha - Krista, jeho hotové a dokonalé dielo milosti, tak je zaujímavé sledovať, ako mi to mnohí vyčítajú. Pýtam sa, prečo? Ak by som vyzdvihoval človeka – jeho vôľu ako rozhodujúci faktor pri spáse, tak nikto z nich by mi to nevyčítal. Ako to, že ak vyzdvihujem Krista nado všetko, tak mnohí sa tomu protivia? Potom vyznávajú prevrátené evanjelium – evanjelium podľa človeka – evanjelium antikrista.
Použijem tieto verše, ktoré to dosť odkrývajú
[b]Luk 17 7A kto z vás, kto má sluhu, ktorý orie alebo pasie, povie mu hneď, keď sa navráti s poľa: Poď, sadni si za stôl? 8Ale či mu nepovie: Prihotov mi večeru a opáš sa a obsluhuj ma, až sa najem a napijem, a potom budeš jesť a piť ty!? 9Či azda ďakuje tomu sluhovi, že urobil, čo mu bolo nariadené? Nezdá sa mi. 10Tak aj vy, keď učiníte všetko, čo vám bolo nariadené, hovorte: Neužitoční sluhovia sme; [u]učinili sme, čo sme boli povinní učiniť.[/u]
[/b]
[b]9Či azda ďakuje tomu sluhovi, že urobil, čo mu bolo nariadené? [/b]
Tak prečo niekto očakáva vďačnosť a zásluhy za dobré skutky, teda za to, čo mu bolo nariadené, ak má to plniť ako samozrejmosť?
[b]učinili sme, čo sme boli povinní učiniť.[/b] Pýtam sa, kde je tu sebachvála?
Áno, ak činíme to, čo sme povinní činiť , tak samozrejme že máme činiť dobré skutky. No čo je záslužné na samozrejmosti, že.
Robiť dobré by malo byť predsa samozrejmosťou a nie robiť dobre za odmenu. Ak robím dobre len za odmenu, tak to predpokladá, že keď nie som motivovaný odmenou, tak nerobím dobre skutky, či ako?
Predsa motívom u vykúpeného v Kristu je láska. Láska musí byť pohnútkou ku všetkému, čo robíme ako odpoveď na milosť. Všetko, čo Boh v milosti koná, je dôsledok Jeho nekonečnej lásky; všetko je bez zásluh a zdarma.
Ak by bolo potrebné konať niečo za tým účelom, aby sme si zaslúžili spasenie, také skutky by mali povahu osobného zisku pre vlastnú chválu a neboli by motivované láskou. Skutočnosť, že v milostí Boh dáva všetko zdarma, vylučuje každý iný motív okrem lásky.
A preto, čo je záslužné na samozrejmosti dobrých skutkov?
Ak to vezmeme z druhej strany, tak skutky môžu byť aj bez viery a teda aj bez lásky (pokrytecké), no jedine viera v Pravdu evanjelia Ježiša Krista, ktorá jediná je nám na spasenie, tak vždy vypôsobí skutky viery a ovocie Ducha, teda v prejave lásky v Pravde. Teda nie sú pokrytecké, ale vychádzajú priamo z novej podstaty človeka, narodeného z Ducha a to jedine na Božiu chválu. Ide tu o narodenie z Ducha – z Boha, teda Slovom Božím. Prečo sa vierou v Slovo Pravdy rodíme z Ducha? Pretože to Slovo, ktoré vyšlo z Božích úst je Duch a je život. Ak ho príjmeme vierou, tak prijímame Ducha Božieho do svojho srdca. To Slovo – semeno Ducha Božieho v nás žije a preto aj vypôsobí chcenie aj robenie – skutky viery a ovocie Ducha.
[b],,lebo je to Boh, ktorý vo vás pôsobí i chcenie i činenie pre záľubu" (Fil. 2 : 13).[/b]