Tak jsem trochu studoval
K prvnímu článku:
Ten první článek je psán více opatrně, protože už je dnešní a autor už pochopil že původní učení o ostatcích se pyšné a arogantní a tak to zkouší utlumit.
Autor zkouší jakože biblicky dokládat charakteristiky a vlastnosti ostatku, které ukazují na CASD.
Akorát že propojení Zj 12,17 (ze kterého odvozuje CASD svou identitu jako ostatku) s Noem, Lotem, Jákobem, Josefem a 7000 lidí za Eliáše je jen velice volný a z kontextu kapitoly nemá žádnou závaznou hodnotu ohledně identifikace ostatku.
To co dělali výše jmenovaní jedinci jakožto ,,ostatek" neurčuje to jaká bude/má být takzvaná ,,církev ostatků" ve Zj 12,17.
Spousta závěrů v článku je vycucaná z prstu a ničím nepodložená.
např.
,,Ostatek varuje před katastrofou fyzickou, náboženskou, morální a eschatologickou."
nebo:
,,Ostatek se vždy objevuje v kritické situaci a ve vrcholném okamžiku dějin. Je mu svěřeno poselství, které má zvěstovat všem Božím dětem (Zj 14,6-11; 18,1-4)."
To jsou fakt perly.
Odkazy?
Ve Zj 14 je svěřeno poselství k hlásání andělům! Andělé to je tedy příklad ostatku?
Ve Zj 18 je řečeno Božímu lidu, který je v Babylonu, aby z něj vyšel ven a neměl účast na jeho hříších, aby neschytal jeho pohromy.
NENÍ TAM ŽÁDNÝ POPIS POSELSTVÍ, KTERÉ BŮH TOMU LIDE SVĚŘIL ABY HO HLÁSAL VŠEM BOŽÍM DĚTEM.
Tohle je shrnutí které autor článku nabízí
,,Poselství, které ostatek zvěstuje dnešnímu světu a zvlášť těm, kteří o sobě tvrdí, že jsou Boží děti,
varuje před celosvětovou ekologickou katastrofou (Noe), poukazuje na důležitost pohostinnosti a vztahu k bližním (Lot), na význam duchovního vztahu k Bohu (Jákob),
na důležitost rodinných vztahů a odpuštění (Josef), na význam pravé modloslužby (Zj 13 a 14).
Všechny výzvy jsou založeny na tom, že ostatek se drží prorockého slova, které je neměnným měřítkem Boží vůle. O významu trojandělského poselství v době konce jsme už hovořili při předcházejícím studiu."
Takže ekologií se naplňuje poslání ostatku HAHAHA!
Důležitost pohostinství, důležitost rodinných vztahů a odpuštění
všechny tyto výzvy jsou založeny na tom, že se ostatek drží prorockého slova (EGW!!??), které je neměnným měřítkem Boží vůle.
Kdyby myslel bibli, tak by napsal Boží slovo, prorocké slovo odkazuje jasně na EGW a toto slovo je prý neměnným měřítkem Boží vůle.
TAKOVÁ skrytá DRZOST!
První článek je odporná snaha smíchat dobré učení z jiných částí bible dohromady s otravným původním učením o církvi ostatků, která se lidem už dnes oprávněně zajídá. A protože to učení samo o sobě nic dobrého nenese, tak ho míchají s hlásáním o ospravedlnění z víry, odpuštění, rodinými vztahy a dokonce i ekologií

.
O tom, co asi znamená :
,,kdo zachovávají přikázání Boží a drží se svědectví Ježíšova."
,,se ukáže vytrvalost svatých, kteří zachovávají Boží přikázání a věrnost Ježíši.“
Ze Zj 12 a Zj 14
píšu podrobněji v tomto článku:
http://adventismus.cz/?p=627
Ale je hezké že v tom prvním článku autor alespoň přizná kam víra JEDNU CÍRKEV OSTATKŮ VEDE např. zde:
,,Druhý přístup ztotožňuje jedinou pravou křesťanskou církev s konkrétní organizací. Podle takového názoru existuje jen jedna církev, která je představitelkou toho, čeho Kristus chce dosáhnout s Božím lidem, a proto je pro lidi primárním zdrojem spasení. Spasení je tedy dáno (i) tím, že budete patřit k této církvi, i když teoreticky je to možné i pro lidi, kteří s "pravou" církví nejsou organizačně spojeni. Tento model většinou vede k označování ostatních církví za falešné, nepravé či jinak od pravdy a spasení vzdálené a oddělené."
Autor
sice tvrdí, že to je jeden z extrémů, že druhý extrém je naopak tvrzení že neexistuje žádná konkrétní církev ostatků a tedy že je vlastně jedno do jaké církve chodíme.
Pak řekne, že ideál leží někde mezi.
Ale ve skutečnosti právě tento popsaný extrém původní adventisté přijali jako svou víru a učení o církvi ostatků.