Priemerný člen cirkvi už na svojom zbore zažil viac kazateľov, prípadne má určitý prehľad aj o kazateľoch z okolia. Vyjadrite svoj názor na tých, o ktorých niečo viete a oznámkujte ich ako v škole: 1-výborný, ... 5 nedostatočný.
Skúste byť vo svojom hodnotení objektívni, zohľadnite všetky aspekty práce kazateľa. Nehodnoťte tých, ktorých nepoznáte.
V tejto ankete je možné si pozrieť výsledky hlasovania aj v prípade, že ste nehlasovali.
Jozef Kučera
Re: Jozef Kučera
Sestry a bratia, co si myslite o tom, ze v takom velkom zbore ako je PB, je clenkou menovacieho vyboru manzelka kazatela, ktory je predsedom men. vyboru?
Re: Jozef Kučera
...Myslím si, že ak ju členovia zvolili, tak je to v poriadkuXY68 napísal:Sestry a bratia, co si myslite o tom, ze v takom velkom zbore ako je PB, je clenkou menovacieho vyboru manzelka kazatela, ktory je predsedom men. vyboru?

Re: Jozef Kučera
Je to OK. Členovia ju zvolili, ich chyba... Mojžiš a Áron boli tiež bratia a boli obaja vo vedení.
Re: Jozef Kučera
Pri voľbách v našich zboroch sa často používa "zásada", že príbuzní by nemali byť spolu vo výbore (nemyslím menovací, ale ten riadny). Myslím si o tom toto:
1. Nie je to biblické - ako to už naznačil člen 777, v Biblii je plno rodinných zväzkov "na najvyšších miestach" (teraz nemyslím Otca a Syna
ale možno je to tiež dobrý príklad
). Nielen Mojžiš a Áron, ale aj medzi učeníkmi bolo viac pokrvných bratských dvojíc, a nik s tým nemal problém.
2. Žiadna takáto zásada nie je ani len zmienená v Cirkevnom poriadku CASD.
3. V cirkvi sme si všetci navzájom bratia a sestry, a tieto duchovné väzby sú často silnejšie než niektoré pokrvné. Takže zabraňovať rodinným väzbám vo výbore nemá logiku.
4. Tým, čo aplikujú takéto "zásady" pri voľbách, nevadí, že napr. v bežnú sobotu práve nejaká "rodina" ťahá celú bohoslužbu (uvádzanie, preberanie sš, hudobný doprovod, možno aj kázanie, ...), ale vo výbore byť nemôžu kvôli nejakej vymyslenej zásade. (Mám pocit, že tú "zásadu" používajú kazatelia na ovplyvnenie zloženia výboru.)
Nepoznám bližšie hore uvedený prípad zboru PB, ale som za to, aby vo výbore boli aktívni a ochotní členovia, a neboli diskriminovaní len preto, že sú v rodinnom vzťahu s niekým podobne aktívnym. Žiaľ že to opakovane zažívame aj v našom zbore, že do výboru sú formálne dosadení neaktívni členovia (lebo nie sú "rodina"), a "rodiny" makajú počas celého roku. Potom podľa toho vyzerajú aj niektoré rozhodnutia výboru, keďže niektorým to je jedno, čo sa schváli, hlavne už poďme domov.
1. Nie je to biblické - ako to už naznačil člen 777, v Biblii je plno rodinných zväzkov "na najvyšších miestach" (teraz nemyslím Otca a Syna


2. Žiadna takáto zásada nie je ani len zmienená v Cirkevnom poriadku CASD.
3. V cirkvi sme si všetci navzájom bratia a sestry, a tieto duchovné väzby sú často silnejšie než niektoré pokrvné. Takže zabraňovať rodinným väzbám vo výbore nemá logiku.
4. Tým, čo aplikujú takéto "zásady" pri voľbách, nevadí, že napr. v bežnú sobotu práve nejaká "rodina" ťahá celú bohoslužbu (uvádzanie, preberanie sš, hudobný doprovod, možno aj kázanie, ...), ale vo výbore byť nemôžu kvôli nejakej vymyslenej zásade. (Mám pocit, že tú "zásadu" používajú kazatelia na ovplyvnenie zloženia výboru.)
Nepoznám bližšie hore uvedený prípad zboru PB, ale som za to, aby vo výbore boli aktívni a ochotní členovia, a neboli diskriminovaní len preto, že sú v rodinnom vzťahu s niekým podobne aktívnym. Žiaľ že to opakovane zažívame aj v našom zbore, že do výboru sú formálne dosadení neaktívni členovia (lebo nie sú "rodina"), a "rodiny" makajú počas celého roku. Potom podľa toho vyzerajú aj niektoré rozhodnutia výboru, keďže niektorým to je jedno, čo sa schváli, hlavne už poďme domov.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Jozef Kučera
Dopředu nikdo neví jestli přítomnost více rodinných příslušníků ve výboru bude dobrá nebo špatná. To se hodnotí s odstupem času. Stačí, aby se dostal do výboru manželský velmi konzervativní pár a neštěstí je na světě. I takové jsou zkušenosti. Pokud je výběr je lepší tomu předejít. Je lepší, když je výbor rozložen věkově, muži-ženy, geograficky, atd.Může se tak někdy předcházet stížnostem. Viz příklad v NZ.Layman napísal:Pri voľbách v našich zboroch sa často používa "zásada", že príbuzní by nemali byť spolu vo výbore (nemyslím menovací, ale ten riadny). Myslím si o tom toto:
1. Nie je to biblické - ako to už naznačil člen 777, v Biblii je plno rodinných zväzkov "na najvyšších miestach" (teraz nemyslím Otca a Synaale možno je to tiež dobrý príklad
). Nielen Mojžiš a Áron, ale aj medzi učeníkmi bolo viac pokrvných bratských dvojíc, a nik s tým nemal problém.
2. Žiadna takáto zásada nie je ani len zmienená v Cirkevnom poriadku CASD.
3. V cirkvi sme si všetci navzájom bratia a sestry, a tieto duchovné väzby sú často silnejšie než niektoré pokrvné. Takže zabraňovať rodinným väzbám vo výbore nemá logiku.
4. Tým, čo aplikujú takéto "zásady" pri voľbách, nevadí, že napr. v bežnú sobotu práve nejaká "rodina" ťahá celú bohoslužbu (uvádzanie, preberanie sš, hudobný doprovod, možno aj kázanie, ...), ale vo výbore byť nemôžu kvôli nejakej vymyslenej zásade. (Mám pocit, že tú "zásadu" používajú kazatelia na ovplyvnenie zloženia výboru.)
Nepoznám bližšie hore uvedený prípad zboru PB, ale som za to, aby vo výbore boli aktívni a ochotní členovia, a neboli diskriminovaní len preto, že sú v rodinnom vzťahu s niekým podobne aktívnym. Žiaľ že to opakovane zažívame aj v našom zbore, že do výboru sú formálne dosadení neaktívni členovia (lebo nie sú "rodina"), a "rodiny" makajú počas celého roku. Potom podľa toho vyzerajú aj niektoré rozhodnutia výboru, keďže niektorým to je jedno, čo sa schváli, hlavne už poďme domov.
Není to o tom co je a není Biblické. Je to o směrování sboru a vnímání jednotlivce i celku. Vytvářet atmosféru porozumění. Hlavně je to zkušenost.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní