Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)

Založte diskusiu o kázni, ktorú ste si vypočuli. (Bolo by dobre, ak by názov obsahoval meno kazateľa a názov kázne, príp. dátum a miesto, kde bola prednesená. Dôležité je, aby bol v príspevku uvedený aj odkaz, kde sa dá kázeň vypočuť - archív na zborových stránkach, youtube, vimeo, ...)
Milan
Príspevky: 434
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

„Ostatek“ před Druhým Kristovým příchodem je umělý pojem. Písmo ve Zjevení popisuje jednání věrných Božích služebníků, nikoli konkrétní učení a společenství církve. Tím, kdo posuzuje, je Hospodin, případně Ježíš Kristus. Tvrdit o sobě, že jsem ostatek, protože mám pravdu (věřím a jednám správně, na rozdíl od ostatních) je povyšování se nad Boží soud.
K tématu spasení v Kristu bych doporučil číst dopis Pavla do Říma (tedy křesťanům z pohanů, zejména 5. kapitolu). Případně zvažovat, co pro nás znamená Kristova řeč s Nikodémem (Jan, 3. kap.), nebo Ježíšova promluva při umývání nohou… ::reead::
Kristus za nás zemřel, jeho milost přijímáme vírou. Součástí života víry je, mimo jiné, i přemýšlení o vlastním jednání "před tváří Boží". Tedy rovněž vyznávání pochybení-před Bohem, a vůči těm, kterých jsme se dotkli. Prosba o odpuštění (proces, kterým k ní dospějeme) je přece součástí vztahu lásky.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Milan napísal: 20 Aug 2018, 19:12 „Ostatek“ před Druhým Kristovým příchodem je umělý pojem. Písmo ve Zjevení popisuje jednání věrných Božích služebníků, nikoli konkrétní učení a společenství církve. Tím, kdo posuzuje, je Hospodin, případně Ježíš Kristus. Tvrdit o sobě, že jsem ostatek, protože mám pravdu (věřím a jednám správně, na rozdíl od ostatních) je povyšování se nad Boží soud.
K tématu spasení v Kristu bych doporučil číst dopis Pavla do Říma (tedy křesťanům z pohanů, zejména 5. kapitolu). Případně zvažovat, co pro nás znamená Kristova řeč s Nikodémem (Jan, 3. kap.), nebo Ježíšova promluva při umývání nohou… ::reead::
Kristus za nás zemřel, jeho milost přijímáme vírou. Součástí života víry je, mimo jiné, i přemýšlení o vlastním jednání "před tváří Boží". Tedy rovněž vyznávání pochybení-před Bohem, a vůči těm, kterých jsme se dotkli. Prosba o odpuštění (proces, kterým k ní dospějeme) je přece součástí vztahu lásky.
Snažíš se to obkecat a velmi zjednodušovat. Samotná milost s tím, že již nemusíš nic dělat tě ale nespasí...
Můžeš si vzít ponaučení třeba od EGW, která píše o ostatku a vede nás ke KRISTU:
https://www.ellenwhiteova.cz/vybrana-po ... ce/search/

Oděni v Kristovu spravedlnost

Ostatek Božího lidu, který očišťuje své duše tím, že následuje pravdu, čerpá sílu ze zkoušky, jíž se uprostřed okolního odpadlictví prokazuje krása svatosti. Všechny tyto „jsem si vyryl do dlani“ (Iz 49,16), říká Hospodin. Zůstávají ve věčné, nehynoucí paměti. Nyní je nám nejvíc zapotřebí živé víry a živého svědectví, které se zařeže do srdce hříšníka. Příliš mnoho kážeme a málo sloužíme. Potřebujeme svatou horlivost, ducha pravdy a jejího žáru. Mnozí naši kazatelé cítí, že jim stojí v cestě nedostatky jejich vlastního charakteru. Ti musí prosit o Boží sílu, která vede k obrácení člověka.

Bůh žádal od Adama před jeho pádem, aby byl bezvýhradně poslušný Jeho zákona. Nyní po nás žádá totéž: naprostou poslušnost, spravedlnost, která je před Jeho očima bez jediného kazu. Kéž Mu můžeme s Jeho pomocí dát vše, co Jeho zákon žádá. To nemůžeme dělat bez víry, která uskutečňuje Kristovu spravedlnost v denním životě.

Milan
Príspevky: 434
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

Věřím, že Boží milost stačí jak na moje, tak na mikimovy hříchy... Snad se v Božím království slávy potkáme :)

Neregistrovaný

Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Ostatek se ztotožňuje s adventisty právě proto, že jen adventisté ve většině bodů Biblické Pravdy věří správně
A neměl by ostatek věřit ve všech bodech správně? Pokud vím, tak ostatek s adventisty ztotožňují pouze někteří adventisté, spíše vnímám, že vojkovičtí a spol. považují za ostatek ne adventisty, ale spíše sami sebe.
V Bibli se slovo legalismus nevyskytuje. Je to termín, který používají křesťané k popisu doktrinálního stanoviska zdůrazňujíc systém pravidel a předpisů pro dosáhnutí spásy i duchovního růstu.
Slovo se nevyskytuje, ale učení i spáse ze skutků ano a o to jde. Nejvíce zápasů svedl Ježíš s takto smýšlejícími lidmi.
Bez pravidel nedojde nikdo nikdy spásy od Boha
To pravidlo zní - kdo uvěří v Krista a přijme ho za Spasitele, bude spasen. Máš na mysli něco jiného?
Moc se neraduj, protože jen menšina z církve asd bude nakonec spasena a to budou ti, kteří tvoří ostatek!
Moje radost byla z toho, že na rozdíl od minulosti, více lidí pochopilo, o čem je spasení, že to není dodržování nějakých pravidel, ale živý vztah k Bohu. Vracet se zase do područí musíš-nesmíš, hlídání se, důraz na to co jíš, na co se díváš, zda máš TV namísto budování vztahu k Ježíši Kristu, to bych opravdu nechtěl. Naštěstí je ta doba, alespoň tam, kde žiju, pryč.
Jak vidíš ostatek již dávno řkatolické desatero opravil!!!
Je to pouze o slovíčkách, ale na rozdíl mezi zněním Desatera v Písmu a v církvi upozornili již dříve jiní, neudělal to adventistický ostatek. Spíš asi myslíš, že "ostatek" upozorňuje na rozdíly, ale desatero v řkc si musí opravit církev sama, ostatek s tím nemá co dělat.
napiš verš z Písma, ať se poučíme, který potvrzuje, že Pán Ježíš Kristus zemřel za hříchy nové smlouvy!
Pojem "nová smlouva" použil Kristus při poslední večeři a jasně říká, že kalich je nová smlouva, zpečetěná (jeho) krví
V listu, který je adresován předně Židům, vysvětluje Pavel roli Krista, je porovnána "první" smlouva(s Izraelem) a "nová smlouva" (s lidmi, kteří přijali Ježíše) - první smlouva pomíjí, i tu stvrdil Kristus svou obětí (Žid 9:15) a zároveň zemřel i ty, kteří ho očekávají (Žid 9:28), tj. za lidi nové smlouvy, jak vyplývá z kontextu.
Žid 12:24 a před Ježíšem, prostředníkem nové smlouvy, a před jeho krví, která nás očišťuje
Nakonec o pokání z pera Wesleye, dal jsi mi odkaz, ale myslím, že jsi si ho sám nepročetl, protože Wesley vůbec nekázal o tom, že by člověk dospěl k bezhříšnosti
-(Wesley) zároveň však věděl, že hřích nepřestal existovat, když jsme uvěřili, že zápas s ním neskončil
-(pokání je) jako určitý druh sebepoznání – poznání sebe jako hříšníka, jako provinilého, bezmocného hříšníka, i když víme, že jsme Boží děti.
- Když pak v srdci nepociťujeme žádné zlo, snadno si namlouváme, že už tam žádné není
-Přesvědčovali sebe, že když byli ospravedlněni, byli také posvěceni. Ano, udělali z toho všeobecné pravidlo navzdory Písmu, rozumu a zkušenosti (že už nehřeší)
-I když rádi uznáme, že „každý, kdo věří, je zrozen z Boha“ (1Jn 5:1) a „kdo je narozen z Boha, nedopouští se hříchu“ (1Jn 3:9), přece nemůžeme připustit, že už by jej v sobě nepociťoval: nevládne, ale zůstává
-Tak tomu však není vždycky, ani u člověka skutečně věřícího v Krista. Často zjistí, že se jeho vůle více či méně vzpírá Boží vůli
-hřích zůstává v našem srdci, tak také lpí na našich slovech a činech
-Když kárají hřích, nepociťují vnitřní hněv nebo nelaskavost k hříšníku? Když poučují nevědomé, necítí pýchu a sebepovyšování?

Myslím, že ukázka stačí k tomu, aby bylo jasné, že Tvoje pojetí pokání je v přímém rozporu s Wesleyovým. Navíc ty vulgarismy, povyšování atd., které lze nalézt v Tvém písemném projevu, Tě usvědčují z hříchu a co teprve myšlenky, to ví jen Bůh.
Více se už v tomto tématu hrabat nebudu, podstatné bylo napsáno, máš možnost posledního slova.
Původně jsem reagoval na nekvalitní poselství br.Vargy, protože jsi dal link a byl jsi zřejmě videem nadšený, svůj pohled k tomu jsem napsal a bratr Varga sám má možnost dovysvětlit svoje postoje, nemusíš mu dělat advokáta a strhávat pozornost na sebe.Založ si vlákno o svých postojích, pak se budou diskutovat tam, kde mají.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Hosť napísal: 20 Aug 2018, 20:46
Ostatek se ztotožňuje s adventisty právě proto, že jen adventisté ve většině bodů Biblické Pravdy věří správně
A neměl by ostatek věřit ve všech bodech správně? Pokud vím, tak ostatek s adventisty ztotožňují pouze někteří adventisté, spíše vnímám, že vojkovičtí a spol. považují za ostatek ne adventisty, ale spíše sami sebe.
V Bibli se slovo legalismus nevyskytuje. Je to termín, který používají křesťané k popisu doktrinálního stanoviska zdůrazňujíc systém pravidel a předpisů pro dosáhnutí spásy i duchovního růstu.
Slovo se nevyskytuje, ale učení i spáse ze skutků ano a o to jde. Nejvíce zápasů svedl Ježíš s takto smýšlejícími lidmi.
Bez pravidel nedojde nikdo nikdy spásy od Boha
To pravidlo zní - kdo uvěří v Krista a přijme ho za Spasitele, bude spasen. Máš na mysli něco jiného?
Moc se neraduj, protože jen menšina z církve asd bude nakonec spasena a to budou ti, kteří tvoří ostatek!
Moje radost byla z toho, že na rozdíl od minulosti, více lidí pochopilo, o čem je spasení, že to není dodržování nějakých pravidel, ale živý vztah k Bohu. Vracet se zase do područí musíš-nesmíš, hlídání se, důraz na to co jíš, na co se díváš, zda máš TV namísto budování vztahu k Ježíši Kristu, to bych opravdu nechtěl. Naštěstí je ta doba, alespoň tam, kde žiju, pryč.
Jak vidíš ostatek již dávno řkatolické desatero opravil!!!
Je to pouze o slovíčkách, ale na rozdíl mezi zněním Desatera v Písmu a v církvi upozornili již dříve jiní, neudělal to adventistický ostatek. Spíš asi myslíš, že "ostatek" upozorňuje na rozdíly, ale desatero v řkc si musí opravit církev sama, ostatek s tím nemá co dělat.
napiš verš z Písma, ať se poučíme, který potvrzuje, že Pán Ježíš Kristus zemřel za hříchy nové smlouvy!
Pojem "nová smlouva" použil Kristus při poslední večeři a jasně říká, že kalich je nová smlouva, zpečetěná (jeho) krví
V listu, který je adresován předně Židům, vysvětluje Pavel roli Krista, je porovnána "první" smlouva(s Izraelem) a "nová smlouva" (s lidmi, kteří přijali Ježíše) - první smlouva pomíjí, i tu stvrdil Kristus svou obětí (Žid 9:15) a zároveň zemřel i ty, kteří ho očekávají (Žid 9:28), tj. za lidi nové smlouvy, jak vyplývá z kontextu.
Žid 12:24 a před Ježíšem, prostředníkem nové smlouvy, a před jeho krví, která nás očišťuje
Nakonec o pokání z pera Wesleye, dal jsi mi odkaz, ale myslím, že jsi si ho sám nepročetl, protože Wesley vůbec nekázal o tom, že by člověk dospěl k bezhříšnosti
-(Wesley) zároveň však věděl, že hřích nepřestal existovat, když jsme uvěřili, že zápas s ním neskončil
-(pokání je) jako určitý druh sebepoznání – poznání sebe jako hříšníka, jako provinilého, bezmocného hříšníka, i když víme, že jsme Boží děti.
- Když pak v srdci nepociťujeme žádné zlo, snadno si namlouváme, že už tam žádné není
-Přesvědčovali sebe, že když byli ospravedlněni, byli také posvěceni. Ano, udělali z toho všeobecné pravidlo navzdory Písmu, rozumu a zkušenosti (že už nehřeší)
-I když rádi uznáme, že „každý, kdo věří, je zrozen z Boha“ (1Jn 5:1) a „kdo je narozen z Boha, nedopouští se hříchu“ (1Jn 3:9), přece nemůžeme připustit, že už by jej v sobě nepociťoval: nevládne, ale zůstává
-Tak tomu však není vždycky, ani u člověka skutečně věřícího v Krista. Často zjistí, že se jeho vůle více či méně vzpírá Boží vůli
-hřích zůstává v našem srdci, tak také lpí na našich slovech a činech
-Když kárají hřích, nepociťují vnitřní hněv nebo nelaskavost k hříšníku? Když poučují nevědomé, necítí pýchu a sebepovyšování?

Myslím, že ukázka stačí k tomu, aby bylo jasné, že Tvoje pojetí pokání je v přímém rozporu s Wesleyovým. Navíc ty vulgarismy, povyšování atd., které lze nalézt v Tvém písemném projevu, Tě usvědčují z hříchu a co teprve myšlenky, to ví jen Bůh.
Více se už v tomto tématu hrabat nebudu, podstatné bylo napsáno, máš možnost posledního slova.
Původně jsem reagoval na nekvalitní poselství br.Vargy, protože jsi dal link a byl jsi zřejmě videem nadšený, svůj pohled k tomu jsem napsal a bratr Varga sám má možnost dovysvětlit svoje postoje, nemusíš mu dělat advokáta a strhávat pozornost na sebe.Založ si vlákno o svých postojích, pak se budou diskutovat tam, kde mají.
...A neměl by ostatek věřit ve všech bodech správně? Pokud vím, tak ostatek s adventisty ztotožňují pouze někteří adventisté, spíše vnímám, že vojkovičtí a spol. považují za ostatek ne adventisty, ale spíše sami sebe.

Ostatek by měl věřit ve všem podstatném správně, žel jen malá část ostatku věří správně vč. toho, že máme jednoho Boha Otce a jednoho člověka Pána Ježíše Krista - prostředníka mezi Bohem a lidmi.
Jestli Vojkovičtí považují sami sebe za ostatek nevím, ale podle toho jak věří mají k ostatku dobře našlápnuto a mohou se za něj začít považovat podle toho jak rostou ve víře a v Pravdě boží.

...Slovo se nevyskytuje, ale učení i spáse ze skutků ano a o to jde. Nejvíce zápasů svedl Ježíš s takto smýšlejícími lidmi.
No to pochybuji, že Pán ježíš Kristus, který jednoznačně schvaloval dodržování přikázání Desatera by proti němu někdy vedl zápas s kýmkoliv. Zápas vel jedině proti těm zákoníkům, kteří si vymýšleli zákony a břemena nad rámec Mojžíšova zákona vč. Desatera. Viz např. trhání obilí v sobotu.

...
Bez pravidel nedojde nikdo nikdy spásy od Boha
To pravidlo zní - kdo uvěří v Krista a přijme ho za Spasitele, bude spasen. Máš na mysli něco jiného?

Ano to je jedno z pravidel, které uvádíš, další je mít víru Kristovou (nejen v něj uvěřit, ale i žít stejně jak žil On) a zachovávat Boží přikázání. (neplést si Boží přikázání s dalšími kristovými přikázáními).

Marek 7:8  Opustili jste přikázání Boží a držíte tradici lidí."
Zjevení Janovo 14:12  Zde je vytrvalost svatých, kteří zachovávají přikázání Boží a Ježíšovu víru.

Žena = církev, ostatní z jejího potomstva jsou tím pravým ostatkem, protože ne každý v jakékoliv církvi vč. asd zachovává tak jak má všech 10 Božích přikázání:
Zjevení Janovo 12:17  Drak se na tu ženu rozzuřil a odešel, aby rozpoutal válku proti ostatním z jejího potomstva, kteří zachovávají přikázání Boží a mají Ježíšovo svědectví.

1 Janův 5:3  To je totiž láska k Bohu, že zachováváme jeho přikázání; a jeho přikázání nejsou těžká.

Naopak kdo Desatero nedodržuje nebude spasen:
Zjevení Janovo 22:14  Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázání jeho, aby měli právo k dřevu života a aby branami vešli do města.
Zjevení Janovo 22:15  Vně pak budou psi a čarodějníci, a smilníci, a vražedlníci, a modláři, i každý, kdož miluje a činí lež.
1 Korintským 6:10  Ani zloději, ani lakomci, ani opilci, ani zlolejci, ani dráči, dědictví království Božího nedůjdou.

Dalším pravidlem jsou skutky milosrdenství, které ti třeba i Bůh připraví nebo jakékoliv jiné podle Mt. 25 kap., které tě postaví buď mezi spasené ovce nebo zatracené kozly.

...Moje radost byla z toho, že na rozdíl od minulosti, více lidí pochopilo, o čem je spasení, že to není dodržování nějakých pravidel, ale živý vztah k Bohu. Vracet se zase do područí musíš-nesmíš, hlídání se, důraz na to co jíš, na co se díváš, zda máš TV namísto budování vztahu k Ježíši Kristu, to bych opravdu nechtěl. Naštěstí je ta doba, alespoň tam, kde žiju, pryč.

Jak jsem už napsal bez správného chápání pravidel Božích není spásy, kdo přijal milost ctí Boží pravidla, kdo je nectí milost nepřijal a Boha nepoznal. Svůj vztah k Ježíši bez základních Božích pravidel nikdo nikdy nevybuduje, Bůh ani Ježíš takového člověka na modlitbě nikdy nevyslyší.
Přísloví 28:9  Odvrací-li se někdo od slyšení Zákona, i jeho modlitba je ohavností.
Jób 35:13  A jistě žeť ošemetnosti nevyslýchá Bůh silný, a Všemohoucí nepatří na ni.

Tento verš říká, že na sebe vzal hříchy mnohých (čili ne všech a ne těch z nové smlouvy to zde není uvedeno)
Židům 9:28  tak i Kristus byl jen jednou obětován, aby na sebe vzal hříchy mnohých; po druhé se zjeví ne už kvůli hříchu, ale ke spáse těm, kdo ho očekávají.

Zde nás Kristova krev očišťuje až když hříchy vyznáváme a činíme pokání, já tady vidím jiný proces než když zemřel za hříchy spáchané za první smlouvy bez vyznávání hříchů a bez pokání.
Židům 12:24  a před Ježíšem, prostředníkem nové smlouvy, a před jeho krví, která nás očišťuje, neboť volá naléhavěji než krev Ábelova.
1 Janův 1:7  Jestliže však chodíme v světle, jako on je v světle, máme společenství mezi sebou a krev Ježíše, jeho Syna, nás očišťuje od každého hříchu.
1 Janův 1:9  Jestliže doznáváme své hříchy, on je tak věrný a spravedlivý, že nám hříchy odpouští a očišťuje nás od každé nepravosti.

ale to nejde dělat donekonečna, jednou musíme všichni přestat hřešit a to už od té doby, když Ježíš se za nás nebude přimlouvat ve svatyni svatých.

...Nakonec o pokání z pera Wesleye, dal jsi mi odkaz, ale myslím, že jsi si ho sám nepročetl, protože Wesley vůbec nekázal o tom, že by člověk dospěl k bezhříšnosti

Máš pravdu nečetl, už jsem to nestihl, dal jsem jen odkaz a přečetl letmo pár řádků, ale i tak v mnohém s Wesleyem souhlasím, i když ne se vším (a ani jsem nenapsal že se vším souhlasím), protože bezhříšnosti lze dospět, i když to bude pro mnohé velmi těžké a samozřejmě ne sami, to by nezvládl nikdo, je to možné jen s pomocí Boží stejně jako to zvládl člověk Ježíš s pomocí Boží, nikoliv sám.

...Více se už v tomto tématu hrabat nebudu, podstatné bylo napsáno, máš možnost posledního slova.
Nehrab, bylo by to marné, marné a ještě jednou marné ::bye:: , já z Božího Slova neuhýbám a řídím se jim dokud mohu. ::reead::

Tak zase někdy...

Milan
Príspevky: 434
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

...jednou musíme všichni přestat hřešit a to už od té doby, když Ježíš se za nás nebude přimlouvat ve svatyni svatých
.
Poslední slova Pána Ježíše, podle Matoušova evangelia zní: Jsem s vámi po všechny dny až do skonání světa (tohoto věku).
To znamená, že neexistuje ani vteřina z našeho života/dějin světa, kdy by s námi/se svými věrnými nebyl.
Je ale možné, že někteří lidé o Jeho přítomnost nebudou stát, budou totiž "dokonalí ve všech svých skutcích" ...
Napadají mne dvě paralely: Ta první o dokonalé a bezúhoné bytosti z Ez. 28. kap a ta druhá z II.Kor.13.kap-o ústřední roli lásky ve vztahu k "dokonalosti".

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Milan napísal: 21 Aug 2018, 10:13
...jednou musíme všichni přestat hřešit a to už od té doby, když Ježíš se za nás nebude přimlouvat ve svatyni svatých
.
Poslední slova Pána Ježíše, podle Matoušova evangelia zní: Jsem s vámi po všechny dny až do skonání světa (tohoto věku).
To znamená, že neexistuje ani vteřina z našeho života/dějin světa, kdy by s námi/se svými věrnými nebyl.
Je ale možné, že někteří lidé o Jeho přítomnost nebudou stát, budou totiž "dokonalí ve všech svých skutcích" ...
Napadají mne dvě paralely: Ta první o dokonalé a bezúhoné bytosti z Ez. 28. kap a ta druhá z II.Kor.13.kap-o ústřední roli lásky ve vztahu k "dokonalosti".
Nerozumíš tomu správně, protože neznáš Písmo:

Já jsem s Vámi až do konce to ano, ale ne já se za Vás budu přimlouvat u Otce, aby Vám odpustil Vaše hříchy i v době kdy už nebudu ve svatyni svatých kde je kniha života a další knihy s našimi hříchy tedy po ukončení doby milosti v době 7 posledních ran (cca 1-6 měsíců dle trvání Egyptských ran) a v době na cestě na planetu zemi (což trvá dalších 7 dní-přesně tolik dní na novou planetu do nebe do Nového Jeruzaléma dle EGW poletíme), takže opakuji, to, že s námi Pán Ježíš bude (např. skrze anděly či ducha Svatého) neznamená, že se za nás v době ran bude moci přimlouvat u Otce, o tom opravdu v Písmu nic není.

Každopádně podle Zj. Jana nemáme mít účast na hříších Babylónu (padlé církve), jinými slovy nesmíme již hřešit v době ran po skončení doby milosti, jinak by se mohlo stát, že tě Pán Bůh vymaže z knihy života:

Zjevení Janovo 18:3  neboť vínem Božího hněvu pro smilství té nevěstky byly opojeny všecky národy, králové světa s ní smilnili a bohatí kupci země bohatli z její rozmařilosti a přepychu."
4  A slyšel jsem jiný hlas z nebe: "Vyjdi, lide můj, z toho města, nemějte účast na jeho hříších, aby vás nestihly jeho pohromy.
5  Neboť jeho hříchy se navršily až k nebi a Bůh nezapomněl na jeho viny.

Zjevení Janovo 21:27  A nevstoupí tam nic nesvatého ani ten, kdo se rouhá a lže, nýbrž jen ti, kdo jsou zapsáni v Beránkově knize života.

Zjevení Janovo 22:14  Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázání jeho, aby měli právo k dřevu života a aby branami vešli do města.
15  Vně pak budou psi a čarodějníci, a smilníci, a vražedlníci, a modláři, i každý, kdož miluje a činí lež.

Jinak o dokonalost máme přece podle Boha i Podle Pána Ježíše Krista a učedníků usilovat ne? Nebo všichni podle Tebe lžou?

Deuteronomium 18:13  Dokonalý budeš před Hospodinem Bohem svým.
Matouš 5:48  Buďtež vy tedy dokonalí, jako i Otec váš nebeský dokonalý jest.
Lukáš 6:40  Neníť učedlník nad mistra svého, ale dokonalý bude každý, bude-li jako mistr jeho.
2 Korintským 13:9  Radujeme se zajisté, že ač jsme mdlí, ale vy jste silní, a za toť se i modlíme, abyste vy byli dokonalí.
2 Korintským 13:11  Naposledy, bratří mějtež se dobře, dokonalí buďte, potěšujte se, jednostejně smyslte, pokoj mějte. A Bůh lásky a pokoje budeť s vámi.
Filipským 3:15  Protož kteřížkoli jsme dokonalí, to smýšlejme. A pakli v čem jinak smyslíte, i toť vám Bůh zjeví.
Koloským 4:12  Pozdravuje vás Epafras, kterýž od vás jest, slouha Kristův, kterýž vždycky úsilně pracuje na modlitbách za vás, abyste stáli dokonalí a plní ve vší vůli Boží.
2 Timoteovi 3:17  Aby byl dokonalý člověk Boží, ke všelikému skutku dobrému hotový.
Jakubův 1:4  Trpělivost pak ať má dokonalý skutek, abyste byli dokonalí a celí, v ničemž nemajíce nedostatku.
Jakubův 3:2  V mnohém zajisté klesáme všickni. Kdožť neklesá v slovu, tenť jest dokonalý muž, mohoucí jako uzdou spravovati všecko tělo.
1 Janův 4:18  Bázněť není v lásce, ale láska dokonalá ven vyhání bázeň; nebo bázeň trápení má, kdož se pak bojí, není dokonalý v lásce.

Guy
Príspevky: 136
Dátum registrácie: 28 Jan 2016, 17:53
Kontaktovať používateľa:

Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)

Neprečítaný príspevok od používateľa Guy »

Nerozumíš tomu správně, protože neznáš Písmo:
Já jsem s Vámi až do konce to ano, ale ne já se za Vás budu přimlouvat u Otce, aby Vám odpustil Vaše hříchy i v době kdy už nebudu ve svatyni svatých kde je kniha života a další knihy s našimi hříchy tedy po ukončení doby milosti v době 7 posledních ran (cca 1-6 měsíců dle trvání Egyptských ran) a v době na cestě na planetu zemi (což trvá dalších 7 dní-přesně tolik dní na novou planetu do nebe do Nového Jeruzaléma dle EGW poletíme), takže opakuji, to, že s námi Pán Ježíš bude (např. skrze anděly či ducha Svatého) neznamená, že se za nás v době ran bude moci přimlouvat u Otce, o tom opravdu v Písmu nic není.
Musel jsem se docela zasmát tomuto oddílu o 7-mi posledních ranách v době do půl roku, letu na novou planetu 7 dní, umístění různých knih ve svatyni atd. Docela takový duchovní gulášek. Kde je to v Písmu napsáno? Ptám se Tebe Mikime, protože Milan tomu prý nerozumí..
Každopádně podle Zj. Jana nemáme mít účast na hříších Babylónu (padlé církve), jinými slovy nesmíme již hřešit v době ran po skončení doby milosti, jinak by se mohlo stát, že tě Pán Bůh vymaže z knihy života:
Co jsou to hříchy Babylónu, na kterých nemáme mít účast? Opravdu to znamená "nesmět hřešit" ? Jak to v praxi udělat, co když přijde (a určitě přijde a to ihned) hříšná myšlenka? Jak vydržet "nehřešit" ? Takový čistý legalismus - já to "zvládnu", dokonce i bez Boha.
Jinak o dokonalost máme přece podle Boha i Podle Pána Ježíše Krista a učedníků usilovat ne? Nebo všichni podle Tebe lžou?
Ale nelžou, jen je třeba definovat, co je to dokonalost a co tím myslí, je dokonalost to samé jako bezhříšnost?

Milan
Príspevky: 434
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

Já jsem s Vámi až do konce to ano, ale ne já se za Vás budu přimlouvat u Otce, aby Vám odpustil Vaše hříchy i v době kdy už nebudu ve svatyni svatých kde je kniha života a další knihy s našimi hříchy tedy po ukončení doby milosti v době 7 posledních ran (cca 1-6 měsíců dle trvání Egyptských ran) a v době na cestě na planetu zemi (což trvá dalších 7 dní-přesně tolik dní na novou planetu do nebe do Nového Jeruzaléma dle EGW poletíme), takže opakuji, to, že s námi Pán Ježíš bude (např. skrze anděly či ducha Svatého) neznamená, že se za nás v době ran bude moci přimlouvat u Otce, o tom opravdu v Písmu nic není.

Co říci k tomuto učení: Bůh Otec, který z lásky k lidem obětuje svého jediného Syna pro jejich spásu (Jan 3:16), některé z nich v závěru dějin zatratí, neboť jeho Syn se vydal od nebeského soudu na Zem, a tudíž se nepřimlouvá...

Písmo hovoří o svatyni v nebi a o nebeských knihách a také o soudu. Umělecká díla nám líčí, jak si je fantazie či obrazotvornost jejich tvůrců představuje. Fundamentalisté biblické obrazy chápou doslova a do písmene, ba ještě jdou dál, kdo nevěří, budiž proklet! Počtáři by vám řekli, že na 1 miliardu věřících a 1 minutu soudního procesu by bylo třeba kolem 1900 let, rok sem, rok tam…
Mám za to, že spásná zvěst je jiného druhu: Existuje hřích, život odvrácený od Otce a existuje milost, dar skrze život, smrt a vzkříšení Krista, přijímaný a prožívaný vírou. Bude soud, který vyjeví, kdo žil s Kristem a kdo nikoliv. Určovat Bohu rozpis služeb nám nepřísluší. Detailně popisovat zasedací pořádek v nebi, číst nadpisy nebeských knih, nebo sčítat zástupy andělů znamená vlamovat se do tajemství, „které oko nepatřilo a ucho neslyšelo a na mysl lidskou nevstoupilo…“

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Guy napísal: 21 Aug 2018, 17:13
Nerozumíš tomu správně, protože neznáš Písmo:
Já jsem s Vámi až do konce to ano, ale ne já se za Vás budu přimlouvat u Otce, aby Vám odpustil Vaše hříchy i v době kdy už nebudu ve svatyni svatých kde je kniha života a další knihy s našimi hříchy tedy po ukončení doby milosti v době 7 posledních ran (cca 1-6 měsíců dle trvání Egyptských ran) a v době na cestě na planetu zemi (což trvá dalších 7 dní-přesně tolik dní na novou planetu do nebe do Nového Jeruzaléma dle EGW poletíme), takže opakuji, to, že s námi Pán Ježíš bude (např. skrze anděly či ducha Svatého) neznamená, že se za nás v době ran bude moci přimlouvat u Otce, o tom opravdu v Písmu nic není.
Musel jsem se docela zasmát tomuto oddílu o 7-mi posledních ranách v době do půl roku, letu na novou planetu 7 dní, umístění různých knih ve svatyni atd. Docela takový duchovní gulášek. Kde je to v Písmu napsáno? Ptám se Tebe Mikime, protože Milan tomu prý nerozumí..
Každopádně podle Zj. Jana nemáme mít účast na hříších Babylónu (padlé církve), jinými slovy nesmíme již hřešit v době ran po skončení doby milosti, jinak by se mohlo stát, že tě Pán Bůh vymaže z knihy života:
Co jsou to hříchy Babylónu, na kterých nemáme mít účast? Opravdu to znamená "nesmět hřešit" ? Jak to v praxi udělat, co když přijde (a určitě přijde a to ihned) hříšná myšlenka? Jak vydržet "nehřešit" ? Takový čistý legalismus - já to "zvládnu", dokonce i bez Boha.
Jinak o dokonalost máme přece podle Boha i Podle Pána Ježíše Krista a učedníků usilovat ne? Nebo všichni podle Tebe lžou?
Ale nelžou, jen je třeba definovat, co je to dokonalost a co tím myslí, je dokonalost to samé jako bezhříšnost?
...Musel jsem se docela zasmát tomuto oddílu o 7-mi posledních ranách v době do půl roku, letu na novou planetu 7 dní, umístění různých knih ve svatyni atd. Docela takový duchovní gulášek. Kde je to v Písmu napsáno? Ptám se Tebe Mikime, protože Milan tomu prý nerozumí..

Co ti na tom není jasné, ty nemáš počítač, aby sis to vygooglil jak dlouho trvalo 10 ran v Egyptě anglicky, když to neumíš najít česky?
Tady to máš je zde spočítáno, že celkem trvaly 4-5 měsíců:
http://jesusalive.cc/ques219.htm

To, že budeme ve vesmírné lodi cestovat sedm dní je výrok EGW čerpány odtud z adventistické diskuze:
http://www.adventistonline.com/forum/to ... to-spend-a
"We all entered the cloud together, and were seven days ascending to the sea of glass, when Jesus brought the crowns, and with His own right hand placed them on our heads." {Early Writings pg. 16}
GOOGLE: "Všichni jsme vstoupili do oblaku a sedm dní stoupali do moře skla, když Ježíš přinesl korunu a se svou vlastní pravou rukou položil je na naše hlavy."

Knihy života (i těch knih života je více, nikoliv jen jedna) a souzeni budeme podle našich skutků zapsaných v "jiných" knihách (předpokládám, že to budou spíše knihy psané "v počítačích", protože by jich tam musely být snad miliony o všech lidech na zemi) kdo bude zaspán v knize života bude žít navěky:

Daniel 7:10  Potok ohnivý tekl a vycházel od něho, tisícové tisíců sloužili jemu, a desetkrát tisíckrát sto tisíců stálo před ním; soud zasedl, a knihy otevříny byly.

Zjevení Janovo 20:11  I viděl jsem trůn veliký bílý, a sedícího na něm, před jehož tváří utekla země i nebe, a místo jim není nalezeno.
12  I viděl jsem mrtvé, malé i veliké, stojící před obličejem Božím, a knihy otevříny jsou. A jiné knihy také jsou otevříny, to jest knihy života, i souzeni jsou mrtví podle toho, jakž psáno bylo v knihách, totiž podle skutků svých.
13  A vydalo moře mrtvé, kteříž byli v něm, tolikéž smrt i peklo vydali ty, kteříž v nich byli, i souzeni jsou jeden každý podle skutků svých.
14  Smrt pak a peklo uvrženi jsou do jezera ohnivého, a toť jest smrt druhá.
15  I ten, kdož není nalezen v knihách života, uvržen jest do jezera ohnivého.

Knih různých je u trůnu více:
Zjevení Janovo 5:1  I viděl jsem po pravici sedícího na trůnu knihy popsané vnitř i zevnitř, zapečetěné sedmi pečetmi

Malachiáš 3:16  Tehdy ti, kteříž se bojí Hospodina, tytýž mluvili jeden k druhému. I pozoroval Hospodin a slyšel, a psána jest kniha pamětná před ním pro ty, kteříž se bojí Hospodina, a myslí na jméno jeho.

...Co jsou to hříchy Babylónu, na kterých nemáme mít účast? Opravdu to znamená "nesmět hřešit" ? Jak to v praxi udělat, co když přijde (a určitě přijde a to ihned) hříšná myšlenka? Jak vydržet "nehřešit" ? Takový čistý legalismus - já to "zvládnu", dokonce i bez Boha.

Hříchy Babylónu jsou zejména hříchy porušování Desatera přikázání, jeho změna podle řkatolické církve apod.
Kdo se narodil z Boha nehřeší a nebo ho vůbec nepoznal. Takže otázka "Jak vydržet nehřešit..." je úplně mimo mísu.
Každý může přestat hřešit s pomocí Boží, jak už jsem napsal. Že bych mohl přestat hřešit bez pomocí Boha jsem nikdy neřekl.

...Ale nelžou, jen je třeba definovat, co je to dokonalost a co tím myslí, je dokonalost to samé jako bezhříšnost?
Podle EGW se jedná o dokonalost našeho charakteru, protože to je to jediné co si ze země do nebe odneseme. Kdo je dokonalý nemá potřebu hřešit, takže se to dá spojit.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných