Strana 1 z 1

Hle, člověk

Napísané: 06 Júl 2023, 10:58
od používateľa mikim
Hle, člověk.      

     Jan 19:5 Tedy vyšel Ježíš ven, nesa trnovou korunu a plášť šarlatový. I řekl jim Pilát: Hle, člověk.

     Pilát doufal, že vyvolá pohledem na zmučeného a poníženého Ježíše soucit. Náboženský fanatismus davu podporovaný obavou veleknězi, aby neztratili své postavení, vykonal své satanské dílo. Láska, kterou měli prokazovat ze svého úřadu, se ztratila v sobeckém zájmu o moc a slávu.

     Pán Ježíš se narodil z ženy (Gal 4,4) byl plně člověkem.

      A) nikde v Písmu sv. nelze najít text, který by svědčil o zrození boha z člověka nebo inkarnace boha do člověka. Text (Jan 14,11) znamená, že nebeský Otec dal svému synu svého Ducha a nikoliv totožnost se svým Otcem, ani soupodstatnost Otce se Synem (Jan 5,19-27; 8,42).

     B) Z žádného textu Božího slova nevyplývá dvojí přirozenost Pána Ježíše jako boha a člověka. Jediný text Fil 2,6-7 zní: Ačkoli byl ve způsobu Božím, nepokládal za vytouženou kořist být roven Bohu, Být ve způsobu Božím znamenalo, že 1) byl poslán Bohem 2) měl Ducha svého Otce 3) svým životem, smrtí a vzkříšením naplnil vůli svého Otce, své mesiášské poslání. Nemožnost a nesmyslnost dvojí přirozenosti vyplývá z toho, že Bůh nemůže zemřít. Kde byla jeho božská přirozenost v době, kdy člověk Ježíš Kristus umíral na kříži? Proč by bylo třeba vzkřísit člověka Ježíše Krista, když byl bohem?

     C) Přesun úcty z nebeského Otce na Ježíše Krista, jako střed oslavování je v rozporu s dalšími texty Písma sv. (Jan 5; 1 Tim 2,5; 2 Pt 1,20; Jan 10,29; 14,28; 17,3; 20,17.31; Dan 7,13.14; Ef 1,3.17; 4,6;  Ř 10,9; Mt 16,6.19; Zj 1,1; Zj 4; 1 Pt 1,3; 1 Kor 8,6; )

     Pán Ježíš byl bezesporu výjimečným člověkem. Nám lidem dal jedinečný příklad života, víry a lásky podle Boží vůle. Slovy svého nebeského Otce nám ukázal cestu a cíl Boží království. Vzkříšením Bůh splnil slib v Pánu Ježíši a dá věčný život také nám. Proto věříme v poslání Pána Ježíše jako Mesiáše a zachránce a chceme jít podle jeho příkladu životem. Na této cestě do Božího království nás provází Duch našeho nebeského Otce, který je také Duchem našeho Pána Ježíše Krista. Duch je služba na záchranu člověka pro Boží království.

     Věříte v Boha, věřte také ve mne. AMEN

K. Müller