Ať je při vás stejná mysl
Napísané: 05 Sep 2023, 06:26
Ať je při vás stejná mysl
Fil 2,3 Nic nečiňte skrze svár anebo marnou chválu, ale v pokoře jedni druhé za důstojnější sebe majíce. 4 Nehledejte jeden každý svých věcí, ale každý také toho, což je jiných. 5 ‚Ať je při vás stejná mysl, jaká byla při Kristu Ježíši, 6 Který jsa ve způsobu Božím, nepovažoval za kořist být rovný Bohu, 7 Ale samého sebe zmařil, způsob služebníka přijal, podobný lidem učiněn. 8 A jako člověk, ponížil se, poslušný jsa učiněn až do smrti, a to do smrti kříže.
Tyto texty jsou často využívány k dedukci, že Pán Ježíš měl preexistenci v nebi a snížil svou božskou důstojnost na roveň člověku. (Který jsa ve způsobu Božím). Chtěl Pavel takto vyložit daný text?
Pavel napomínal, aby bratři ve Filipi, aby v duchu lásky mysleli jeden na druhého. To je důležitým znakem vzájemné lásky pro všechny učedníky. Pán Ježíš dostal při křtu plnou moc Božího ducha, aby při svém hlásání příchodu Božího království bylo lidem patrné, že je Mesiášem, (povolaným, pověřeným). Tato moc jej nevedla k tomu, aby se domníval, že je bohem. Tatáž mysl měla vést i jeho učedníky a to bylo smyslem slov daného textu. (Ař je při vás stejná mysl, jaká byla při Pánu Ježíši). „Sebe samého zmařil“? Jak mohl sebe samého zmařit, když byl člověkem? V tom, že nepoužil svou moc Ducha Božího a jako člověk se podřídil Boží vůli a dobrovolně se vydal svým katům. (To je patrné při zatýkání, kdy stráže před prostým zjevem Pána Ježíše, padly na znak). Tak jako Pán Ježíš konal vůli Boží to měli učinit i jeho učedníci.
Jak prosté by na nás měla působit úvodní slova „Nic nečiňte skrze svár anebo marnou chválu, ale v pokoře jedni druhé za důstojnější mějte.“
V slovech Pavla do sboru ve Filipi je obrovské poučení i pro nás. Namísto falešného výkladu vytržené souvislosti několika veršů, má souvislý text zcela jiný význam. Boží slovo je v daném textu zneužito k vytvoření zbožštění Pána Ježíše. A tím má být dokazováno, že Pán Ježíš je bohem. S bolestí sleduji, jak v našich sborech se oslava nebeského Otce přesouvá na oslavu Pána Ježíše.
Pán Ježíš je našim vzorem, vůdcem, pastýřem, hlavou církve, králem Božího království a svým Duchem nás mění a vede. Ovšem modlitby, díky a oslava za dar spasení (záchrany pro Boží Království) patří nebeském Otci. AMEN
K. Müller
Fil 2,3 Nic nečiňte skrze svár anebo marnou chválu, ale v pokoře jedni druhé za důstojnější sebe majíce. 4 Nehledejte jeden každý svých věcí, ale každý také toho, což je jiných. 5 ‚Ať je při vás stejná mysl, jaká byla při Kristu Ježíši, 6 Který jsa ve způsobu Božím, nepovažoval za kořist být rovný Bohu, 7 Ale samého sebe zmařil, způsob služebníka přijal, podobný lidem učiněn. 8 A jako člověk, ponížil se, poslušný jsa učiněn až do smrti, a to do smrti kříže.
Tyto texty jsou často využívány k dedukci, že Pán Ježíš měl preexistenci v nebi a snížil svou božskou důstojnost na roveň člověku. (Který jsa ve způsobu Božím). Chtěl Pavel takto vyložit daný text?
Pavel napomínal, aby bratři ve Filipi, aby v duchu lásky mysleli jeden na druhého. To je důležitým znakem vzájemné lásky pro všechny učedníky. Pán Ježíš dostal při křtu plnou moc Božího ducha, aby při svém hlásání příchodu Božího království bylo lidem patrné, že je Mesiášem, (povolaným, pověřeným). Tato moc jej nevedla k tomu, aby se domníval, že je bohem. Tatáž mysl měla vést i jeho učedníky a to bylo smyslem slov daného textu. (Ař je při vás stejná mysl, jaká byla při Pánu Ježíši). „Sebe samého zmařil“? Jak mohl sebe samého zmařit, když byl člověkem? V tom, že nepoužil svou moc Ducha Božího a jako člověk se podřídil Boží vůli a dobrovolně se vydal svým katům. (To je patrné při zatýkání, kdy stráže před prostým zjevem Pána Ježíše, padly na znak). Tak jako Pán Ježíš konal vůli Boží to měli učinit i jeho učedníci.
Jak prosté by na nás měla působit úvodní slova „Nic nečiňte skrze svár anebo marnou chválu, ale v pokoře jedni druhé za důstojnější mějte.“
V slovech Pavla do sboru ve Filipi je obrovské poučení i pro nás. Namísto falešného výkladu vytržené souvislosti několika veršů, má souvislý text zcela jiný význam. Boží slovo je v daném textu zneužito k vytvoření zbožštění Pána Ježíše. A tím má být dokazováno, že Pán Ježíš je bohem. S bolestí sleduji, jak v našich sborech se oslava nebeského Otce přesouvá na oslavu Pána Ježíše.
Pán Ježíš je našim vzorem, vůdcem, pastýřem, hlavou církve, králem Božího království a svým Duchem nás mění a vede. Ovšem modlitby, díky a oslava za dar spasení (záchrany pro Boží Království) patří nebeském Otci. AMEN
K. Müller