Mluvení v JAZYCÍCH aneb pravý DAR JAZYKŮ od DS
Napísané: 14 Mar 2018, 12:55
Neoficiálne diskusné fórum (nielen) pre členov Cirkvi adventistov s. d.
https://acostym.sk/
Opět mluvíš úplné nesmysly jako lhář, falešný učitel a sluha satana v jednom. A zatím si stojím. Charismatici jsou ve skutečnosti, aniž by si to možná vůbec uvědomovali sluhové satana stejně jako ř. katolíci atd.Tomáš Plechatýý napísal: ↑17 Mar 2018, 16:56 Bible mluví:
jak o mluvení ve vytržení jinými jazyky, kdy dotyčné slyšel každý ve své vlastní řeči o velikých skutcích Božích. (Skutky 2), ale přesto se to i tam někomu zdálo jako blábolení v opilosti!
Tak o mluvení ve vytržení mysli jazyky nebeskými a chválením Boha. (Skutky 10 a Skutky 19), říkám nebeskými / andělskými a ne cizími lidskými, tak jako ve Skutcích 2 protože nedává smysl, aby mluvili jiným cizím lidským jazykem, protože v okolí byli už všichni takoví, kteří uvěřili takže řeč nebyla určena jim, ale Bohu a navíc si předtím normálně rozuměli lidským jazykem, nedává proto žádný smysl aby najednou začali mluvit jiným lidským jazykem.
O andělských jazycích se zmiňuje přímo Pavel pouze v 1. Korintským 13
Ale celkový kontext kapitol 12-14 jasně mluví o ,,charismatu" (to je řecký originál, který čeština nepřesně překládá jako ,,duchovní dary" , ale doslovně to znamená ,,projevy/účinky milosti" ) mluvení jazyky, jako o něčem, co se řadí mezi Projevy milosti nebo jak češi jsou zvyklí překládat duchovní dar, který buduje pouze samotného věřícího, který ten dar používá (1 Kor 14,4) k jeho vlastnímu užitku, ale ostatní z toho nic nemají.
Proto ve shromáždění Pavel Napomíná Korintské křesťany aby se v tomto ovládali a nemluvili všichni najednou, nebo jeden přes druhého a ještě bez výkladu.
Tento dar má užitek i pro ostatní v církvi jedině ve spojením s dalším charismatem (duchovním darem) a to darem výkladu.
Vlastně už i samotná existence tohoto charismatu výkladu jazyků, ukazuje na to, že se jedná o mluvení jazyky původně nesrozumitelnými, tedy o něčem jiném než ve skutcích 2 kapitole - mluvení jazyky, kdy vám každý rozumí ve své řeči.
Každopádně i toto jiné mluvení jazyky je podle Pavla vedené Duchem Svatým (1 Kor 14,2).
A Pavel píše, že Korintští (a potažmo tedy i my křesťané dnes) máme usilovat o lásku a horlit po (všech) charismatech. (1 Kor 14,1)
A poté, co Pavel popíše jaký má být ve shromáždění pořádek při používání charismat tak v závěru napíše:
A tak, bratří moji, horlivě se snažte prorokovat a nebraňte mluvit jazyky.
Všechno ať se děje slušně a spořádaně. (1 kor 14,39-40)
....................
Jestli lze dnes něco vytýkat letničním a charismatickým církvím, tak je to ignorování apoštola Pavla o tom, že má být ve shromáždění pořádek a mluvit má jeden po druhém a jedině, když v dopředu, že je tam někdo s výkladem a jinak ať mlčí nebo mluví jen k sobě a k Bohu( 1 Kor 14,28 ČSP) = ne nahlas před ostatními. A možná i výzvu, že kdo mluví ať se modlí aby mohl také vykládat - nevím jestli se to všude praktikuje.
Na druhou stranu CASD nemá v tomto ohledu letniční církve moc co poučovat, protože zatímco poukazuje na třísku v očích svých bratří má tam sama trám v podobě úplně rezignace na charismata. Místo aby po nich horlila, nebránila mluvit jazyky a snažila se prorokovat a pak vše rozsuzovala, tak rovnou charismata zavrhne jako nebezpečná až ďábelská.
A ještě má tu drzost své vytěsnění části písma omlouvat vyučováním o duchovních darech kde cituje výčty darů z Efezkým 4 a Římanům 12 a 1 Kor 13 a celé to překrucuje.
..................
Mýty ohledně vyučování o charismatech vyučované nejen v CASD.
To vyučování v praxi řekne že není potřeba mít všechny dary / horlit po nich nebo usilovat o ně, že je to přece ne Bohu, který rozdává.
Samozřejmě netřeba opomíjet nutně všechny dary, ale hlavně ta nadpřirozená charismata ze seznamu 1 Kor 12, naopak velice často se mluví o potřebě a užitku daru hudby, daru naslouchání, daru pomoci, daru vedení, nebo daru pohostinosti.
Hlavní cíl toho vyučování je ten, aby se lidé spokojili s tím co už mají (jako obdarování nebo talent, od Boha od narození) a to, že nemají žádná charismata jim nijak nevadilo a ani se po nich nesháněli (protože takové projevy církev nemůže lidsky kontrolovat a s nimi spojené komplikace se většinou nedají vyřešit jen lidskou moudrostí, ale právě zase Boží moudrostí.)
To je ale v úplném protikladu k jasné Pavlově výzvě, abychom (my nebo alespoň korintští) po charismatech horlili a usilovali o ně.(1 Kor 14,1). Jde jasně o ,,dary" nebo projevy, které dostávají křesťané, ale předtím je neměli. Proto se o ně usiluje, zatímco o naše přirozené talenty - přirozené protože jsme je dostali při(na)rození - neusilujeme, ale rozpoznáváme je. Nebo snad vidíte křesťany bez hudebního sluchu jak usilují o dar hudebního sluchu?
Takže nemíchat přirozené talenty které rozpoznáváme s nadpřirozenými charismaty, o které máme usilovat.
Dalším pokusem zneutralizovat svědomí věřících (kteří cítí, že narozdíl od prvních křesťanů se neděje mnoho zázraků a že je asi něco špatně) je výklad o tom, že stejně charismata jsou nedůležitá, protože je to mezistupeň a ale to nejdůležitější je vlastně láska ( k tomu se zneužívá 1 Kor 13) nebo ovoce Ducha z Gal 5.
Nemám vůbec nic proti ovoci Ducha z Gal 5 ani proti 1 Kor 13, ale je pokrytecké udělat z toho závěr, že vlastně na charismata můžeme zapomenout a odsunout je, když hned první verš po 1 Kor 13 kapitole zní:
,,Usilujte o lásku a dychtěte po duchovních projevech, nejvíce však, abyste prorokovali."
Takže láska tu jasně není MÍSTO charismat, ale máme usilovat o obojí.
Je jasné, že zrovna Korintští měli charismat plno, ale ovoce ducha v sobě mnoho ještě neměli (hádali se o to kdo se hlásí ke komu a je lepší, nedělili se o jídlo a místo památky V.P. měli jen hody a soutěžili o to, čí charisma je lepší. Pavel jim říká, že jsou jako děti. 1 Kor 3,1-3).
Ale stejně tak je špatné, když je církev sice uspořádaná, poslušná a orgasnizovaná, ale není duchovně živá a nedává mezi sebou vlastně Božímu projevu žádný prostor. Něco takového se stalo farizeům.
Kvůli silnému strachu CASD aby nebyla jako současní letniční, nebo tehdejší korintští, má naopak tendenci upadat k farizejství, které nadpřirozené divy Ježíšovy spíše začalo nenávidět, protože to nešlo kontrolovat a ohrožovalo to zavedený řád.
..............
Jsem všemi deseti pro duchovní obrození a oživení CASD ohledně charismat včetně daru jazyků. I když vím, že to bude nové, přijdou kvůli tomu i problémy a nebude to snadná změna.
Žádné andělské jazyky neexistují a nikdo jimi nemluví.
Ok milý malý mikimku, když jsi ty tu svou bibličku ještě natolik neznáš, že děláš tak rychlé unáhlené závěry, tak neboj se, já ti pomůžu to najít:o mluvení v andělském či nebeském jazyku není navíc v Písmu jediná zmínka!
Sám apoštol Pavel píše, že to umí více, než všichni korintští! A Děkuje za to Bohu!Žádné andělské jazyky neexistují a nikdo jimi nemluví.
Já znám osobu která má dar vykládat.a žádní vykládači nejsou, ani jeden na tomto světě, jinak bychom museli znát už dávno o čem mluví.
Studuj Tomášku, a probuď se, dokud máš ještě čas!!!Tomáš Plechatýý napísal: ↑17 Mar 2018, 20:35 Knihu: Na Pravdě Záleží od V. Weitha mám a několikrát jsem ji přečetl a tu pasáž o jazycích jsem si četl vícekrát.
Jako mladý jsem tomu věřil, protože jsem měl obecně důvěru ve Weitha a ten se ,,přece nemohl mýlit".
Problém je, že tady se mýlí. A nejen to. Vědomě překrucuje texty bible tak, aby se mu to hodilo do jeho představy.
Já nepopírám, že existovaly jak on píše v knize v minulosti mnohé výskyty mluvení neznámými jazyky v pohanských kultech a že za tím nebyl Bůh.
Ale on kvůli své představě popírá texty bible a ty taky.
Žádné andělské jazyky neexistují a nikdo jimi nemluví.Ok milý malý mikimku, když jsi ty tu svou bibličku ještě natolik neznáš, že děláš tak rychlé unáhlené závěry, tak neboj se, já ti pomůžu to najít:o mluvení v andělském či nebeském jazyku není navíc v Písmu jediná zmínka!
,,Kdybych mluvil jazyky lidskými i andělskými, ale lásku bych neměl, jsem jenom dunící kov a zvučící zvon."
Je to v 1 korintským 13. kapitole verši 1.
Sám apoštol Pavel píše, že to umí více, než všichni korintští! A Děkuje za to Bohu!Žádné andělské jazyky neexistují a nikdo jimi nemluví.
,,Děkuji Bohu, že mám dar mluvit jazyky více než vy všichni,
ve shromáždění však – abych poučil i druhé – raději řeknu pět slov srozumitelně než tisíce slov ve vytržení."
1 Kor 14,18-19
Já znám osobu která má dar vykládat.a žádní vykládači nejsou, ani jeden na tomto světě, jinak bychom museli znát už dávno o čem mluví.
...................
Ale já jsem zapomněl, ty vlastně považuješ za více biblickou EGW, než apoštola Pavla a je pro tebe falešný apoštol.
Potom to asi nemá cenu se s Tebou bavit.
- Ježíš pro tebe není rovnocenný Bůh který je věčný
- Jeho oběť na kříži pro tebe není dostatečná (musí podle tebe dále probíhat opakovaná služba v nebeské svatyni)
- Spasení milostí skrze víru pro tebe není dobré, je k němu potřeba přidat poslušnost skutkům zákona.
- Bible pro tebe není Boží slovo tak jak je, než bys přijal nepokřivenou zvěst evangelia, tak jak je, raději zavrhneš autora nejvíce knih nového zákona a nabereš si 50-100 tisíc stran spisů jedné ženy z 19. století, která často opisovala, sama si protiřečila, bibli občas protiřečila za své knihy si nechávala docela draze platit a ta ti ve tvé víře dělá jasněji než apoštol Pavel.
Myslím, že žít v biblických dobách skutků apoštolů Pavel by tě proklel(gal 1,8-9) protože hlásáš jiné evangelium, vydal by tě Satanu ke zkáze těla, aby Duch mohl být zachráněn v den Páně, vynesl by nad Tebou jasný soud (1 Kor 5) a všem křesťanům ve shromáždění kam chodíš by zdůraznil, že se tě mají stranit, jakožto sektáře (Titovi 3,9-11), protože přestože už tě vícekrát napomenuli, tak stále se hloupě hádáš o zákon, tedy jsi převrácený, hřešíš a tak sám nad sebou vynášíš soud.
Ode mne uslyšíš akorát:
Jdi do sebe. Před Bohem si vyjasni co je důležité a změň své myšlení odvrácením se od utrhání posuzování druhých a nakládání břemen na ostatní, kteří byli stejně jako TY zachráněni navzdory tomu jací jsou. Vždyť jaké ovoce ve tvém životě zatím přináší tvá víra? Jak se ostatním s Tebou žije? Komu jsi vzorem, který chce v něčem následovat? Komu jsi udělal a děláš svým životem radost?
(jejda teď tu kážu i sám sobě)
Hezký večer
Tapetáři.2. Stejný popis
Druhá podobnost je stejný popis. Jak ve Skutcích, tak v 1. Korintským 12–14 je dar jazyků popsán způsoby, kterými se popisují smysluplné jazyky. Takže například zázračná schopnost, jak je popsána ve Sk 2, je nadpřirozená schopnost mluvit v cizích jazycích. A to jsme si už vyjasnili. V 1. Korintským – skutečnost, že tyto jazyky mohou být vykládány… což je mimochodem překlad, jde ve skutečnosti o dar překládání, a my stále používáme to slovo v angličtině, když mluvíme o tlumočníkovi. Znamená překladatel… Skutečnost, že tyto jazyky mohou být překládány, naznačuje, že šlo o skutečné autentické cizí jazyky podobné těm ve Sk 2. Pavlova zmínka o mluvení v jazycích ve 14,10 a 11, kterou dnes pro krátkost času nebudeme číst, a také jeho odkaz na Iz 28,11 a 12 ve stejné kapitole, činí tento závěr, myslím, velmi přesvědčivým. Pavel mluví o těchto jazycích, jako kdyby to byly skutečné lidské jazyky, i tady v 1. Korintským 14.
Konstrukce vycucaná z prstu.6. Stejné spojení s proroctvím
A za šesté, stejné napojení na proroctví. V daru ve Skutcích 2 je dar jazyků poté následován Petrovou řečí o proroctví Jóela, které popisuje apoštolské období. A zde máme v 1. Korintským 12–14 jasná spojení s darem proroctví. To dokazuje, že dar jazyků byl na obou místech darem zjevení stejně jako dar prorokování.
...Tapetáři.Tomáš Plechatýý napísal: ↑18 Mar 2018, 10:28Tapetáři.2. Stejný popis
Druhá podobnost je stejný popis. Jak ve Skutcích, tak v 1. Korintským 12–14 je dar jazyků popsán způsoby, kterými se popisují smysluplné jazyky. Takže například zázračná schopnost, jak je popsána ve Sk 2, je nadpřirozená schopnost mluvit v cizích jazycích. A to jsme si už vyjasnili. V 1. Korintským – skutečnost, že tyto jazyky mohou být vykládány… což je mimochodem překlad, jde ve skutečnosti o dar překládání, a my stále používáme to slovo v angličtině, když mluvíme o tlumočníkovi. Znamená překladatel… Skutečnost, že tyto jazyky mohou být překládány, naznačuje, že šlo o skutečné autentické cizí jazyky podobné těm ve Sk 2. Pavlova zmínka o mluvení v jazycích ve 14,10 a 11, kterou dnes pro krátkost času nebudeme číst, a také jeho odkaz na Iz 28,11 a 12 ve stejné kapitole, činí tento závěr, myslím, velmi přesvědčivým. Pavel mluví o těchto jazycích, jako kdyby to byly skutečné lidské jazyky, i tady v 1. Korintským 14.
Jestliže v 1 Kor 12-14 jde o stejné jazyky, jako byli ty ve Sk 2 tak proč je potřeba daru výkladu, nebo i překladu!!!!!!!!!!!!!!
Jazykům ve skutcích 2 každý rozuměl !!!!
To je tak krásná ukázka manipulace s textem.
Ještě třeba tohle:
Konstrukce vycucaná z prstu.6. Stejné spojení s proroctvím
A za šesté, stejné napojení na proroctví. V daru ve Skutcích 2 je dar jazyků poté následován Petrovou řečí o proroctví Jóela, které popisuje apoštolské období. A zde máme v 1. Korintským 12–14 jasná spojení s darem proroctví. To dokazuje, že dar jazyků byl na obou místech darem zjevení stejně jako dar prorokování.
Ve skutcích 2 žádné prorokování neproběhlo. Po mluvení jazyky se rozhodl Petr kázat a odkázal na naplnění dřívějšího proroctví.
V 1 kor 12-14 je srovnávání prorokování a mluvení v jazycích, kdy prorokování dává srozumitelný užitek shromáždění, zatímco jazyk bez výkladu dává užitek pouze samotnému mluvícímu, proto bez vykladače/překladače ve shromáždění nemá jedinec mluvit.
A celá ta teze kterou to brání ten autor: ,,ukážu vám 7(nebo kolik) shod nebo podobností, u jedněch i druhých jazyků a tím dokážu že existují jenom jedny!
A to že v 1 Kor 13,1 Pavel píše:
Kdybych mluvil jazyky lidskými i andělskými, ale lásku bych neměl, jsem jenom dunící kov a zvučící zvon.
Raději zamlčím, nebo úplně shodím že je to věta ve smyslu (i kdyby trakaře padaly).
Až na to, že všechny další i kdyby, které Pavel uvádí jsou podle víry většiny křesťanů také pravdivé.
(Ježíš učil o víře, která přenáší hory, Pavel vyjmenovává charisma poznání, moudrosti i víry i jazyků už v 1 Kor 12 na které se zde odkazuje)
Ten autor nečte bibli aby zjistil, co o tom bible učí. Ten autor už má jasno, jak to je dopředu (kde k tomu asi přišel) a v bibli už jen hledá dokazovací výklad.
A proč vlastně má problém přijmout, že existuje lidem nesrozumitelný andělský jazyk?
Chápu, někteří lidé opravdu jen tak v extázi mluví nesmysly a pak to vydávají za jazyky. A tak se rozhodl bránit. A kvůli těmto špatným příkladům se rozhodl, že si v bibli najde kladivo paušálně na kohokoliv kdo tím mluví, aby obešel potřebu charismatu rozlišovat duchy, protože to je samozřejmě zase další nadpřirozená jinak nedokazatelná schopnost. A protože nadpřirozeným projevům se brání protože se bojí.
Proč se křesťan bojí něčeho nadpřirozeného? Možná že si není dostatečně jistý tím, že je již zachráněn, že Bůh ho miluje a ochrání a že: ,,Kdo se narodil z Boha nehřeší, ale Syn Boží jej chrání a Zlý se ho ani nedotkne. (1 Jan 5,18)"
..................................................
Mě naprosto nedává smysl, že by v Korintském sboru, kde si všichni rozuměli (korintsky / řecky) najednou mluvili všichni cizími jazyky jako ve Skutcích 2 tak aby jim každý rozuměl ve vlastní řeči o velkých skutcích Božích.
Nedává mi žádný smysl, že by potom Pavel musel těmto lidem bránit aby mluvili všichni naráz, protože ve Skutcích 2 apoštolové také mluvili všichni naráz.
Nedává mi smysl proč by Pavel vůbec potřeboval mluvit o nějakém výkladu nebo překladu, protože ve Skutcích 2 také nikdo nepotřeboval žádný výklad nebo překlad.
Nedává mi smysl, že jim Pavel říká, v Korintským, že když mluví duchem k Bohu je to pro jejich osobní potřebu, protože ve Skutcích 2 mluvili apoštolové k lidem o velkých skutcích Božích a bylo to pro ty lidi.
Pokud jde o stejný projev
Nechápu proč to Pavel v Korintu s nimi řeší ve shromáždění uvnitř církve, kde jsou již všichni věřící v Ježíše, když ve Skutcích 2 to evidentně přitáhlo lidi zvenku kterým to bylo na svědectví a k obrácení, protože na ty svátky byli cizinci.
Parthové, Médové a Elamité, obyvatelé Mezopotámie, Judeje a Kappadokie, Pontu a Asie,
Frygie a Pamfylie, Egypta a krajů Libye u Kyrény a přistěhovalí Římané,
židé i obrácení pohané, Kréťané i Arabové
Takže výklad o pouze lidských jazycích přináší spoustu nesrovnalostí a nesmyslů v textu (potřeba vykládat/překládat něco čemu už stejně měl každý rozumět).
Oproti tomu bible mluví i o andělských jazycích, Pavel mluví o osobní potřebě kdy se modlí jeho duch ale mysl to ho není účastna. (1 K 14,14)
Mluví o tom, že v dobách, kdy ani nevíme jak se modlit se za nás přimlouvá Duch nevyslovitelných lkaním (Řím 8,26)
List Judův vyzývá k tomu abychom se modlili v Duchu svatém (Jd 1,20)
Což může znamenat i to nevyslovitelné lkání, které se modlí Duch za nás, kdy podle Pavla toho mysl není účastna.
V celé bibli i ve starém zákoně je spousta zmínek, že když na někoho sestoupil Duch Boží / Duch Svatý/ Duch Hospodinův, že se ti lidé často chovali velmi lidsky neracionálně. Ani Ježíšovy činy neumíme vždy vysvětlit, přesto věříme, že byl veden Duchem Svatým.
Proč například slepému dal do očí bláto z hlíny do které plivl?
Proč vedl Duch Svatý Jana Křtitele k tomu, aby jedl jenom kobylky a med a aby se oblékl jen do velbloudí srsti?
Proč se Danielovi zošklivila tvář a byl řadu dní nemocný po setkání s Bohem?
Jestliže i podle proroka Jóele má být Duch vylit na každé tělo, proč bychom neměli očekávat stejné podivné projevy u těchto lidí stejně jako byli u dřívějších lidí naplněných Duchem.
K zamyšlení
Jan 3, 8
Vítr vane, kam chce, jeho zvuk slyšíš, ale nevíš, odkud přichází a kam směřuje. Tak je to s každým, kdo se narodil z Ducha.“
1 Kor 2,14-15
Přirozený člověk nemůže přijmout věci Božího Ducha; jsou mu bláznovstvím a nemůže je chápat, protože se dají posoudit jen Duchem.
Člověk obdařený Duchem je schopen posoudit všecko, ale sám nemůže být nikým správně posouzen.