Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)
Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)
další z kázání, které měl nejlepší Slovenský kazatel F. Varga nedávno u nás ve Slezsku a kde bylo téměř 200 bratrů a sester z okolních sborů..., kde se mimo jiné zamýšlí i o Zákoně a ustanoveních z Mojžíšova Zákona, které jsou platná i pro nás křesťany dodnes...
https://www.youtube.com/watch?v=nu7zOAKx5K0
https://www.youtube.com/watch?v=nu7zOAKx5K0
Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)
Mikime, jestli toto byl nejlepší slovenský kazatel, tak jsou na Slovensku na tom dost bídně. Někde jsem dokonce četl, že br.Varga už není profesionálním kazatelem, ale to není podstatné. Svoje námitky napíšu níže.
Domnívám se taky, že přeháníš o počtu zúčastněných (zdá se mi ze záběrů, že jich tam bylo okolo 50) a určitě se neshodneme v tom, co bylo námětem kázání. V první řadě byl vidět br. Ferdinand J., což mne nepřekvapilo.
Při každé úvaze si je třeba klást otázky-jaké je téma kázání? A co je cílem kázání? Má oporu v Písmu, nebo tam přednášející vkládá mnoho svých myšlenek? Přivedlo mne kázání blíž Ježíši?
Bratr Varga postavil, jak se zdá, svoje kázání, na prožitku v JAR, kdy jej oslovilo zvolání místního kazatele "Bůh je dobrý", tuto myšlenku zdůrazňoval asi polovinu úvahy, ne vždy ale s relevantním spojení s texty bible. Zkusme si úvahu rozkouskovat v čase:
-9:51 satan měl miliony let zkušeností (oproti Adamovi), dokonce miliardy let....zajímavé, odkud to ví?
-10:34 Bůh satana "přivázal" k jednomu stromu, svedl Adama...nebyl Adam spíše sveden Evou?
Adam byl jeden den stvořen a druhý zhřešil...snad to nemyslel doslova
-15:18 údajně jsou diskuze, že JK nemohl padnout, protože byl Bohem..takové diskuze se snad už ani nevedou, i když bratr tvrdí, že ano
-17:14 první zmínka či naznačení, že lze žít bez hříchu, ta se pak opakuje
-18:07 jak to Bůh zařídil, aby nás satan nemohl zabít
-18:51 bratr přidává slova, která v textu Job 1:10 nejsou
-19:15 Job je spravedlivý, údajně nepadá do hříchu, proto je chráněn...spíš je řeč satana o tom, že Job slouží zištně, protože má majetek(viz.biblický text)
-20:19 údajná slova JK, že Bůh posílá stín na spravedlivé a nespravedlivé...Mat 5:45 posílá déšť na spravedlivé a nespravedlivé
-20:42 když žijeme za ohradou (Božích zákonů), satan nemůže přijít...naivní myšlenka, ovšem typická, že když se "zavřeme", pokušení nebude. Vyzkoušela to katolická církev v klášterech po dobu již tisíce let - nefunguje to.
-24:20 (26:19) když budeme "zachovávat" , nebudeme mít problém s budoucností, budeme ji znát...myslím, že Vojkovické adventisty překvapil rok 1989 stejně, jako jiné věřící, neznali v tomto případě budoucnost. Pokud jsou to oni, kdo biblickou budoucnost znají (ne obecnou, ale konkrétní), nechť se podělí s ostatními.
-29:40 nejčastěji přestupujeme údajně 10.příkázání a pak 9.přikázání, 8., 7. atd. ...podle mne smyšlenky, ničím nepodložené, navíc si myslím, že nejčastěji porušujeme 1.přikázání
-30:35 prý zmínka o ostatku v Iz 58.k....v ČEP nenalezen
-34:35 Boží ustanovení - čisté a nečisté, desátky, půst, modlitba....první dvě věci jsou v NZ těžko doložitelné, desátky rozhodně ne
-35:36 "obřízka" srdce je údajně pro to, abychom obstáli
-36:32 "oběti" údajně stále v platnosti...myšlena oběť svého těla, citován Řím 12:2, je to spíše Řím 12:1, o oltáři v textu není zmínka
-37:56 zmíněny svátky Izraele...jak jsem psal, chybou mnoha kázání je, že kazatel mluví o všem možném, nemá jasnou hlavní myšlenku, to je zde typické. U člověka, který byl desetiletí kazatelem to překvapuje.
-40:13 aby jsme nežili v hříchu, potřebujeme "zeď" , myšleno Desatero....jak jsem napsal, je to naivní a dosvědčuje to zákonictví,ti si myslí, že když vně zachovají, vše je v pořádku. Nebo když se izolují, zavřou do kláštera,pokušení a hřích nepřijde, je to "mája"-iluze.
V průběhu kázání br.Varga několikrát vyzval "přečtěte si ještě texty doma", tím snižuje řečené, že neumí vyjádřit jasně co chce. Neznám nikoho, kdo by si pak doma dle dobře míněné rady toto udělal.
-44:46 v závěru Boží lid zvítězí nad každým pokušením a bude žít bezhříšný život...odkaz na bibli samozřejmě chybí
-46:12 Ježíš od nás očekává dle 1J 4.k., že nepadneme do hříchu...nenalezeno v uvedeném textu
-47:30 zapečetí Kristus lidi v hříchu? citace "to jsou to, kteří vyprali svá roucha.."....ovšem o vyprání je zmínka v Zj 7.k. a k uvedenému se moc nehodí
Zmínka o ostatku v Iz 58:12....v textu ovšem o ostatku není zmínka v ČEP
-49:20 můžeme se rozhodnout být Božím ostatkem
Moje hodnocení-nejsem překvapen, nakonec už okolnosti místa kázání, toho, kdo sem video dal atd. ukazovaly, že se bude jednat o velmi konzervativní směr v adventismu. Jsem zklamán, jak bratr skákal od jednoho tématu k druhému, z jedné části bible do druhé, texty byly komentovány povrchně, s vkládáním myšlenek, které v nich nejsou, nepřesně citoval. Zmínky o bezhříšnosti považuji, stejně jako učí oficiálně casd, za bludy. V uvedeném prostředí jsou ale stále komentovány, je to následek učení Andreasena a jiných, včetně zřejmě myšlenek z knih E.Whiteové. V kázání chyběly ilustrace, bylo to i dlouhé, 53 minut tak trochu nevýrazných. Co si měli lidé odnést? Že je potřeba se soustředit na zachovávání a bezhříšnost? Že se jim nemůže nic stát, když zachovávají? Že se mají stát ostatkem? Že je Bůh dobrý, protože nás ochraňuje?
Kdyby se známkovalo, jako ve škole, dávám 4, tedy žádné nadšení jako u Tebe Mikime. Podle mne jsem ztratil poslechem a komentářem dvě hodiny, které jsem mohl prožít užitečněji. Myšlenky mne nepřivedly blíž ke Kristu, ale spíš k soustřeďování se na sebe. Příště budu opatrnější sledovat podobná videa, je to podle mne ztráta času.
Domnívám se taky, že přeháníš o počtu zúčastněných (zdá se mi ze záběrů, že jich tam bylo okolo 50) a určitě se neshodneme v tom, co bylo námětem kázání. V první řadě byl vidět br. Ferdinand J., což mne nepřekvapilo.
Při každé úvaze si je třeba klást otázky-jaké je téma kázání? A co je cílem kázání? Má oporu v Písmu, nebo tam přednášející vkládá mnoho svých myšlenek? Přivedlo mne kázání blíž Ježíši?
Bratr Varga postavil, jak se zdá, svoje kázání, na prožitku v JAR, kdy jej oslovilo zvolání místního kazatele "Bůh je dobrý", tuto myšlenku zdůrazňoval asi polovinu úvahy, ne vždy ale s relevantním spojení s texty bible. Zkusme si úvahu rozkouskovat v čase:
-9:51 satan měl miliony let zkušeností (oproti Adamovi), dokonce miliardy let....zajímavé, odkud to ví?
-10:34 Bůh satana "přivázal" k jednomu stromu, svedl Adama...nebyl Adam spíše sveden Evou?
Adam byl jeden den stvořen a druhý zhřešil...snad to nemyslel doslova
-15:18 údajně jsou diskuze, že JK nemohl padnout, protože byl Bohem..takové diskuze se snad už ani nevedou, i když bratr tvrdí, že ano
-17:14 první zmínka či naznačení, že lze žít bez hříchu, ta se pak opakuje
-18:07 jak to Bůh zařídil, aby nás satan nemohl zabít
-18:51 bratr přidává slova, která v textu Job 1:10 nejsou
-19:15 Job je spravedlivý, údajně nepadá do hříchu, proto je chráněn...spíš je řeč satana o tom, že Job slouží zištně, protože má majetek(viz.biblický text)
-20:19 údajná slova JK, že Bůh posílá stín na spravedlivé a nespravedlivé...Mat 5:45 posílá déšť na spravedlivé a nespravedlivé
-20:42 když žijeme za ohradou (Božích zákonů), satan nemůže přijít...naivní myšlenka, ovšem typická, že když se "zavřeme", pokušení nebude. Vyzkoušela to katolická církev v klášterech po dobu již tisíce let - nefunguje to.
-24:20 (26:19) když budeme "zachovávat" , nebudeme mít problém s budoucností, budeme ji znát...myslím, že Vojkovické adventisty překvapil rok 1989 stejně, jako jiné věřící, neznali v tomto případě budoucnost. Pokud jsou to oni, kdo biblickou budoucnost znají (ne obecnou, ale konkrétní), nechť se podělí s ostatními.
-29:40 nejčastěji přestupujeme údajně 10.příkázání a pak 9.přikázání, 8., 7. atd. ...podle mne smyšlenky, ničím nepodložené, navíc si myslím, že nejčastěji porušujeme 1.přikázání
-30:35 prý zmínka o ostatku v Iz 58.k....v ČEP nenalezen
-34:35 Boží ustanovení - čisté a nečisté, desátky, půst, modlitba....první dvě věci jsou v NZ těžko doložitelné, desátky rozhodně ne
-35:36 "obřízka" srdce je údajně pro to, abychom obstáli
-36:32 "oběti" údajně stále v platnosti...myšlena oběť svého těla, citován Řím 12:2, je to spíše Řím 12:1, o oltáři v textu není zmínka
-37:56 zmíněny svátky Izraele...jak jsem psal, chybou mnoha kázání je, že kazatel mluví o všem možném, nemá jasnou hlavní myšlenku, to je zde typické. U člověka, který byl desetiletí kazatelem to překvapuje.
-40:13 aby jsme nežili v hříchu, potřebujeme "zeď" , myšleno Desatero....jak jsem napsal, je to naivní a dosvědčuje to zákonictví,ti si myslí, že když vně zachovají, vše je v pořádku. Nebo když se izolují, zavřou do kláštera,pokušení a hřích nepřijde, je to "mája"-iluze.
V průběhu kázání br.Varga několikrát vyzval "přečtěte si ještě texty doma", tím snižuje řečené, že neumí vyjádřit jasně co chce. Neznám nikoho, kdo by si pak doma dle dobře míněné rady toto udělal.
-44:46 v závěru Boží lid zvítězí nad každým pokušením a bude žít bezhříšný život...odkaz na bibli samozřejmě chybí
-46:12 Ježíš od nás očekává dle 1J 4.k., že nepadneme do hříchu...nenalezeno v uvedeném textu
-47:30 zapečetí Kristus lidi v hříchu? citace "to jsou to, kteří vyprali svá roucha.."....ovšem o vyprání je zmínka v Zj 7.k. a k uvedenému se moc nehodí
Zmínka o ostatku v Iz 58:12....v textu ovšem o ostatku není zmínka v ČEP
-49:20 můžeme se rozhodnout být Božím ostatkem
Moje hodnocení-nejsem překvapen, nakonec už okolnosti místa kázání, toho, kdo sem video dal atd. ukazovaly, že se bude jednat o velmi konzervativní směr v adventismu. Jsem zklamán, jak bratr skákal od jednoho tématu k druhému, z jedné části bible do druhé, texty byly komentovány povrchně, s vkládáním myšlenek, které v nich nejsou, nepřesně citoval. Zmínky o bezhříšnosti považuji, stejně jako učí oficiálně casd, za bludy. V uvedeném prostředí jsou ale stále komentovány, je to následek učení Andreasena a jiných, včetně zřejmě myšlenek z knih E.Whiteové. V kázání chyběly ilustrace, bylo to i dlouhé, 53 minut tak trochu nevýrazných. Co si měli lidé odnést? Že je potřeba se soustředit na zachovávání a bezhříšnost? Že se jim nemůže nic stát, když zachovávají? Že se mají stát ostatkem? Že je Bůh dobrý, protože nás ochraňuje?
Kdyby se známkovalo, jako ve škole, dávám 4, tedy žádné nadšení jako u Tebe Mikime. Podle mne jsem ztratil poslechem a komentářem dvě hodiny, které jsem mohl prožít užitečněji. Myšlenky mne nepřivedly blíž ke Kristu, ale spíš k soustřeďování se na sebe. Příště budu opatrnější sledovat podobná videa, je to podle mne ztráta času.
Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)
...Domnívám se taky, že přeháníš o počtu zúčastněných (zdá se mi ze záběrů, že jich tam bylo okolo 50) a určitě se neshodneme v tom, co bylo námětem kázání.Hosť napísal: ↑19 Aug 2018, 09:56 Mikime, jestli toto byl nejlepší slovenský kazatel, tak jsou na Slovensku na tom dost bídně. Někde jsem dokonce četl, že br.Varga už není profesionálním kazatelem, ale to není podstatné. Svoje námitky napíšu níže.
Domnívám se taky, že přeháníš o počtu zúčastněných (zdá se mi ze záběrů, že jich tam bylo okolo 50) a určitě se neshodneme v tom, co bylo námětem kázání. V první řadě byl vidět br. Ferdinand J., což mne nepřekvapilo.
Při každé úvaze si je třeba klást otázky-jaké je téma kázání? A co je cílem kázání? Má oporu v Písmu, nebo tam přednášející vkládá mnoho svých myšlenek? Přivedlo mne kázání blíž Ježíši?
Bratr Varga postavil, jak se zdá, svoje kázání, na prožitku v JAR, kdy jej oslovilo zvolání místního kazatele "Bůh je dobrý", tuto myšlenku zdůrazňoval asi polovinu úvahy, ne vždy ale s relevantním spojení s texty bible. Zkusme si úvahu rozkouskovat v čase:
-9:51 satan měl miliony let zkušeností (oproti Adamovi), dokonce miliardy let....zajímavé, odkud to ví?
-10:34 Bůh satana "přivázal" k jednomu stromu, svedl Adama...nebyl Adam spíše sveden Evou?
Adam byl jeden den stvořen a druhý zhřešil...snad to nemyslel doslova
-15:18 údajně jsou diskuze, že JK nemohl padnout, protože byl Bohem..takové diskuze se snad už ani nevedou, i když bratr tvrdí, že ano
-17:14 první zmínka či naznačení, že lze žít bez hříchu, ta se pak opakuje
-18:07 jak to Bůh zařídil, aby nás satan nemohl zabít
-18:51 bratr přidává slova, která v textu Job 1:10 nejsou
-19:15 Job je spravedlivý, údajně nepadá do hříchu, proto je chráněn...spíš je řeč satana o tom, že Job slouží zištně, protože má majetek(viz.biblický text)
-20:19 údajná slova JK, že Bůh posílá stín na spravedlivé a nespravedlivé...Mat 5:45 posílá déšť na spravedlivé a nespravedlivé
-20:42 když žijeme za ohradou (Božích zákonů), satan nemůže přijít...naivní myšlenka, ovšem typická, že když se "zavřeme", pokušení nebude. Vyzkoušela to katolická církev v klášterech po dobu již tisíce let - nefunguje to.
-24:20 (26:19) když budeme "zachovávat" , nebudeme mít problém s budoucností, budeme ji znát...myslím, že Vojkovické adventisty překvapil rok 1989 stejně, jako jiné věřící, neznali v tomto případě budoucnost. Pokud jsou to oni, kdo biblickou budoucnost znají (ne obecnou, ale konkrétní), nechť se podělí s ostatními.
-29:40 nejčastěji přestupujeme údajně 10.příkázání a pak 9.přikázání, 8., 7. atd. ...podle mne smyšlenky, ničím nepodložené, navíc si myslím, že nejčastěji porušujeme 1.přikázání
-30:35 prý zmínka o ostatku v Iz 58.k....v ČEP nenalezen
-34:35 Boží ustanovení - čisté a nečisté, desátky, půst, modlitba....první dvě věci jsou v NZ těžko doložitelné, desátky rozhodně ne
-35:36 "obřízka" srdce je údajně pro to, abychom obstáli
-36:32 "oběti" údajně stále v platnosti...myšlena oběť svého těla, citován Řím 12:2, je to spíše Řím 12:1, o oltáři v textu není zmínka
-37:56 zmíněny svátky Izraele...jak jsem psal, chybou mnoha kázání je, že kazatel mluví o všem možném, nemá jasnou hlavní myšlenku, to je zde typické. U člověka, který byl desetiletí kazatelem to překvapuje.
-40:13 aby jsme nežili v hříchu, potřebujeme "zeď" , myšleno Desatero....jak jsem napsal, je to naivní a dosvědčuje to zákonictví,ti si myslí, že když vně zachovají, vše je v pořádku. Nebo když se izolují, zavřou do kláštera,pokušení a hřích nepřijde, je to "mája"-iluze.
V průběhu kázání br.Varga několikrát vyzval "přečtěte si ještě texty doma", tím snižuje řečené, že neumí vyjádřit jasně co chce. Neznám nikoho, kdo by si pak doma dle dobře míněné rady toto udělal.
-44:46 v závěru Boží lid zvítězí nad každým pokušením a bude žít bezhříšný život...odkaz na bibli samozřejmě chybí
-46:12 Ježíš od nás očekává dle 1J 4.k., že nepadneme do hříchu...nenalezeno v uvedeném textu
-47:30 zapečetí Kristus lidi v hříchu? citace "to jsou to, kteří vyprali svá roucha.."....ovšem o vyprání je zmínka v Zj 7.k. a k uvedenému se moc nehodí
Zmínka o ostatku v Iz 58:12....v textu ovšem o ostatku není zmínka v ČEP
-49:20 můžeme se rozhodnout být Božím ostatkem
Moje hodnocení-nejsem překvapen, nakonec už okolnosti místa kázání, toho, kdo sem video dal atd. ukazovaly, že se bude jednat o velmi konzervativní směr v adventismu. Jsem zklamán, jak bratr skákal od jednoho tématu k druhému, z jedné části bible do druhé, texty byly komentovány povrchně, s vkládáním myšlenek, které v nich nejsou, nepřesně citoval. Zmínky o bezhříšnosti považuji, stejně jako učí oficiálně casd, za bludy. V uvedeném prostředí jsou ale stále komentovány, je to následek učení Andreasena a jiných, včetně zřejmě myšlenek z knih E.Whiteové. V kázání chyběly ilustrace, bylo to i dlouhé, 53 minut tak trochu nevýrazných. Co si měli lidé odnést? Že je potřeba se soustředit na zachovávání a bezhříšnost? Že se jim nemůže nic stát, když zachovávají? Že se mají stát ostatkem? Že je Bůh dobrý, protože nás ochraňuje?
Kdyby se známkovalo, jako ve škole, dávám 4, tedy žádné nadšení jako u Tebe Mikime. Podle mne jsem ztratil poslechem a komentářem dvě hodiny, které jsem mohl prožít užitečněji. Myšlenky mne nepřivedly blíž ke Kristu, ale spíš k soustřeďování se na sebe. Příště budu opatrnější sledovat podobná videa, je to podle mne ztráta času.
Vyvodit z vide kolik tam bylo lidí, když kameraman stojí v popředí, no to jsi fakt frajer, já to mám z první ruky kolik tam bylo celkem lidí a nejen odpoledne, ale i dopoledne kdy měl také kázání, jak najdeš i na studiu Maják.
...Bratr Varga postavil, jak se zdá, svoje kázání, na prožitku v JAR, kdy jej oslovilo zvolání místního kazatele "Bůh je dobrý", tuto myšlenku zdůrazňoval asi polovinu úvahy,
Přesně tak je dobré když nezapomeneme jak říká v čase 6.30, že Bůh je dobrý...a pak dále rozvádí proč je Bůh k nám dobrý a mluví o pokušení lidském a o Bohu, jehož dobrota č.7.30 se projevuje v tom, že pokušení nemůže být silnější než můžeme snést...a přečetl tento verš:
1 Korintským 10:13 Pokušení vás nezachvátilo, než lidské. Ale věrnýť jest Bůh, kterýž nedopustí vás pokoušeti nad vaši možnost, ale způsobíť s pokušením také i vysvobození, abyste mohli snésti.
FV...proto musím říct, že Bůh je dobrý... (pozn. a to je fakt, s tím musí každý křesťan souhlasit).
přirovnání Adama a satana nemyslel doslova, ale vyzdvihl zde, že Bůh nedovolil satanovi, aby pokoušel Adama každý den na každém místě ráje (kdekoliv), jinak by Adam neobstál, v č. 12.30 FV...ta ilustrace slouží k tomu, že Bůh vyrovnal boj mezi Adamem a satanem. Jestli čerpal bližší info od EGW nevím, můžeš se ho na to zeptat, to ale není podstatné.
v č.13,10 FV říká podle mne špatně, že Pán Ježíš Kristus existuje od věčnosti, protože byl Boží Syn, toto téma a názor bratra Vargy na preexistenci Krista neznám, ale předpokládám, že bude stejný jako u většiny adventistických kazatelů a to je podle Písma zcela špatný názor viz spousta materiálu na toto téma:
Věřím
http://files.1buh.cz/200000030-0198c02929/Věřím....pdf
Jediný Bůh-Otec (jednoduše a stručně)
http://files.1buh.cz/200000026-e0442e13 ... ně%29.pdf
Stačí číst a opravdově studovat, poslouchat vše o jediném Bohu z Písma:
Bohu buď Sláva!
http://files.1buh.webnode.cz/200000053- ... 0Sláva.pdf
Doktrína o trojici:
http://focusonthekingdom.org/Czech.pdf
Videa od Nadera Mansoura (i když nemusím souhlasit úplně se vším jako je třeba i preexistence Krista), je v nich hodně pravdy, kterou církve ani adventisté neučí) o člověku Pánu Ježíši Kristu a o Božství jednoho jediného Boha Otce JHVH, pokud Vám nenajedou titulky, tak si je zapněte:
Pohanské kořeny Trojice a Trojjediného boha, Nader Mansour
https://www.youtube.com/watch?v=YnoyUz9sqd8&t=90s
Autorita Syna - Nader Mansour | CZ dabing
https://www.youtube.com/watch?v=-nvusoMwPc8&t=1180s
Noví bohové - Nader Mansour | CZ Dabing
https://www.youtube.com/watch?v=fXaOBAtKmz0&t=507s
Adam, Eva a učení o Trojici - Nader Mansour
https://www.youtube.com/watch?v=K6aVks1crNQ
Výzva na bratra Teda Wilsona, předsedu CASD, dabing
https://www.youtube.com/watch?v=HOkvFqEbOf0
Trojice vs Adventismus 1 Nader Mansour
https://www.youtube.com/watch?v=AEPHgqkO1GM&t=27s
Trojice vs Adventismus 2 Nader Mansour
https://www.youtube.com/watch?v=0-0QZxIt8Dk&t=17s
Znamení Antikrista Nader Mansour
https://www.youtube.com/watch?v=nUFsDAaonf8
CASD Znamení šelmy
https://www.youtube.com/watch?v=TdSWwRggeAo
Alfa a Omega smrtících bludů, Nader Mansour
https://www.youtube.com/watch?v=GMTvXigQSWQ&t=397s
Biblické 11. září - Nader Mansour - CZ dabing
https://www.youtube.com/watch?v=SmQckyYQ-UM
a dále ke kázání, v č.Host-15:18 údajně jsou diskuze, že JK nemohl padnout, protože byl Bohem..takové diskuze se snad už ani nevedou, i když bratr tvrdí, že ano
FV říká a Pán Ježíš jakou cestou porazil satana?
KB Židům 5:7 Kterýž za dnů těla svého modlitby a ponížené prosby k tomu, kterýž ho mohl zachovati od smrti, s křikem velikým a slzami obětoval, a uslyšán jest i vysvobozen z toho, čehož se strašil.
8 A ačkoli byl Syn Boží, z toho však, což strpěl, naučil se poslušenství.
9 A tak dokonalý jsa, učiněn jest všechněm sebe poslušným původem spasení věčného,
ČEP:Židům 5:7 Ježíš za svého pozemského života přinesl s bolestným voláním a slzami oběť modliteb a úpěnlivých proseb Bohu, který ho mohl zachránit před smrtí; a Bůh ho pro jeho pokoru slyšel.
8 Ačkoli to byl Boží Syn, naučil se poslušnosti z utrpení, jímž prošel,
9 tak dosáhl dokonalosti a všem, kteří ho poslouchají, stal se původcem věčné spásy,
FV: ve dnech svého lidského těla byl vyslyšen pro svou Bohabojnost...,č. 17.10, FV...jako druhý Adam volal k Otci, aby mu dal sílu obstát v daných zkouškách, č. 17.20 FV...každý z nás může volat k Otci nebeskému: Dej, abych mohl porazit pokušitele...
Takže zde má FV naprostou pravdu, že my s Boží pomocí můžeme překonat pokušení a hřích stejně jako to dokázal sám Pán Ježíš s Otcovou pomocí a tak nám dal příklad. Kdo podle mne učí něco jiného nezná Písmo a není křesťan.
č.17,49 FV Bůh zařídil, abychom zvítězili nad pokušitelem, aby nás satan nemohl zabít.
Nemám tomuto Jeho výroku jediný důvod nevěřit.
...H-18:51 bratr přidává slova, která v textu Job 1:10 nejsou
KBJób 1:9 A odpovídaje Satan Hospodinu, řekl: Zdaliž se Job darmo bojí Boha?
10 Zdaž jsi ty ho neohradil i domu jeho a všeho, což má, se všech stran? Dílu rukou jeho požehnal jsi, a dobytek jeho rozmnožil se na zemi.
11 Ale vztáhni nyní ruku svou, a dotkni se všeho, což má, nebude-liť zlořečiti v oči.
...H-19:15 Job je spravedlivý, údajně nepadá do hříchu, proto je chráněn...spíš je řeč satana o tom, že Job slouží zištně, protože má majetek(viz.biblický text)
FV Pán Bůh o Jobovi řekl, že je spravedlivý a to je fakt:
ČEP Jób 1:1 Byl muž v zemi Úsu jménem Jób; byl to muž bezúhonný a přímý, bál se Boha a vystříhal se zlého.
FV a neříkám to jen proto, že Bůh chránil jen Joba, ale chrání každého člověka, dobrého i zlého před satanem. Pro mně osobně to je zajímavá myšlenka, kterou jsem s tím stínem předtím ještě neslyšel a nevím kde bych ji já v Písmu nebo i třeba jako ten zlý našel, no možná podobnou třeba zde:
ČEP: Žalmy 121:7 Hospodin tě chrání ode všeho zlého, on chrání tvůj život.
Ale asi to nemá z Písma, protože tam je naopak kousek dál napsáno:
ČEP: Žalmy 145:20 Všechny, kdo ho milují, Hospodin ochraňuje, ale všechny svévolníky vyhlazuje.
...H-20:42 když žijeme za ohradou (Božích zákonů), satan nemůže přijít...naivní myšlenka, ovšem typická, že když se "zavřeme", pokušení nebude. Vyzkoušela to katolická církev v klášterech po dobu již tisíce let - nefunguje to.
č. 21.30 FV: je ochrana kolem každého člověka a to jsou Boží zákony, aby nás chránily a satan se nemohl k nám dostat a pokud zákony respektujeme, žijeme v bezpečí.
Tak s tím musím souhlasit. Dodržování zákonů Desatera totiž vede k dobrému životu a dle Pána Ježíše i k životu věčnému:
č.23.50 FV zajímavá myšlenka od EGW, kdyby lidé nezapomněli na svěcení soboty, tak by se nikdy neobjevila evoluční teorie...
Každopádně zachovávání soboty je podle FV pro nás jedině přínosem:
Izajáš 58:13 Jestliže odvrátíš od soboty nohu svou, abys nevykonával líbosti své v den svatý můj, anobrž nazůveš-li sobotu rozkoší, a svatou Hospodinu slavnou, a budeš-li ji slaviti tak, abys nečinil cest svých, ani vykonával, co by se líbilo, ani nemluvil slova:
14 Tehdy rozkoš míti budeš v Hospodinu, a uvedu tě na vysoká místa země, a způsobím to, abys užíval dědictví Jákoba otce svého; nebo ústa Hospodinova mluvila.
č. 29.40 FV ano 10, 9, 8, 7 přikázáné přestupujeme častěji než 4-té.
Což je fakt, většina adventistů přestupuje častěji 10 a 9 přikázání mnohem častěji než 4-té.
...H-30:35 prý zmínka o ostatku v Iz 58.k....v ČEP nenalezen,
ti, kteří z Tebe vzejdou, Tvůj lid, potomci = ostatek
ČEP: Izajáš 58:12 Co bylo od věků v troskách, vybudují ti, kdo z tebe vzejdou, opět postavíš, co založila minulá pokolení. Nazvou tě tím, jenž zazdívá trhliny a obnovuje stezky k sídlům.
CSP: Ti, kteří z tebe vyjdou, vybudují odvěké trosky, upevníš základy, které trvaly z generace na generaci. A nazvou tě tím, kdo zazdívá trhliny a obnovuje stezky k obydlím.
SEVP A tvoji potomkovia vystavajú dávne zrúcaniny, postavíš základy pre pokolenia. Pomenujú ťa opravovateľom trhlín, obnovovateľom ulíc na bývanie.
BOT Tvoj ľud znovu postaví dávne rozvaliny, znovu budeš stavať na základoch zašlých pokolení; budú ťa volať opravárom trhlín v múroch, obnoviteľom ciest k obydliam.
...H-34:35 Boží ustanovení - čisté a nečisté, desátky, půst, modlitba....první dvě věci jsou v NZ těžko doložitelné, desátky rozhodně ne
Nelze dokázat z NZ, že by čisté a nečisté přestalo platit, desátky také platí ale jen pro zemědělce (máta, kopr apod.) pro ostatní a v penězích ne, nelze dokázat NZ, půst a modlitba samozřejmě platí.
...H -35:36 "obřízka" srdce je údajně pro to, abychom obstáli
obřízka srdce snad neplatí a o je její součástí?
Kristova obřízka:
http://www.juda.cz/1774/1774/
...H-36:32 "oběti" údajně stále v platnosti...myšlena oběť svého těla, citován Řím 12:2, je to spíše Řím 12:1, o oltáři v textu není zmínka
ano správně je verš Řím. 12.1, splést se může každý...
Římanům 12:1 Protož prosím vás, bratří, skrze milosrdenství Boží, abyste vydávali těla svá v obět živou, svatou, Bohu libou, rozumnou službu vaši.
O oltáři v Písmu není zmínka, možná myšleno jen obrazně...
FV: Boží ostatek má opravit trhliny v Zákoně (Desatera),
na toto téma doporučuji poslechnout:
Opravovanie trhlin - Prof. Dr. Walter Veith
https://www.youtube.com/watch?v=jIn9OiAW5r8
FV: Nehemiáš opravil trhliny a to je předobraz pro nás, že když chceme konat Boží dílo, Bůh nám pomůže trhliny (nejen) v Zákoně opravit.
č. FV44.50 Boží lid zvítězí nad každým pokušením, protože budou žít pode Písma tak jak žil On (č.46.16) a ti kteří hřeší jej nepoznali.
č.FV48.00, v síle Ježíše krista je možné porazit každé pokušení.
Ostatkem Božího lidu není celý Boží lid stejně jako nebyl za doby Nehemiáše. Jen ostatek bude zachráněn.
Marek 14:38 Bděte a modlte se, abyste nevešli v pokušení. Duchť zajisté hotov jest, ale tělo nemocno.
Lukáš 11:4 I odpusť nám hříchy naše, nebo i my odpouštíme všelikému vinníku našemu. A neuvoď nás v pokušení, ale zbav nás od zlého.
Lukáš 22:40 A když přišel na místo, řekl jim: Modlte se, abyste nevešli v pokušení.
Lukáš 22:46 I řekl jim: Co spíte? Vstaňte a modlte se, abyste nevešli v pokušení.
Jakubův 1:12 Ale blahoslavený muž, kterýž snáší pokušení, nebo když bude zkušen, vezme korunu života, kterouž zaslíbil Pán těm, jenž ho milují.
2 Petrův 2:9 Umíť Pán zbožné z pokušení vytrhnouti, nepravých pak ke dni soudu potrestaných dochovati,
Zjevení Janovo 3:10 Nebo jsi ostříhal slova trpělivosti mé, i jáť tebe ostříhati budu od hodiny pokušení, kteréž přijíti má na všecken svět, aby zkušeni byli obyvatelé země.
H:
Moje hodnocení-nejsem překvapen, nakonec už okolnosti místa kázání, toho, kdo sem video dal atd. ukazovaly, že se bude jednat o velmi konzervativní směr v adventismu. Jsem zklamán, jak bratr skákal od jednoho tématu k druhému, z jedné části bible do druhé, texty byly komentovány povrchně, s vkládáním myšlenek, které v nich nejsou, nepřesně citoval. Zmínky o bezhříšnosti považuji, stejně jako učí oficiálně casd, za bludy. V uvedeném prostředí jsou ale stále komentovány, je to následek učení Andreasena a jiných, včetně zřejmě myšlenek z knih E.Whiteové. V kázání chyběly ilustrace, bylo to i dlouhé, 53 minut tak trochu nevýrazných. Co si měli lidé odnést? Že je potřeba se soustředit na zachovávání a bezhříšnost? Že se jim nemůže nic stát, když zachovávají? Že se mají stát ostatkem? Že je Bůh dobrý, protože nás ochraňuje?
Kdyby se známkovalo, jako ve škole, dávám 4, tedy žádné nadšení jako u Tebe Mikime.
Jedině konzervativní směr adventismu je ten správný, i když bych jej hudbou liberálně oživil

Kdyby se známkovalo ve škole dám br. Vargovi lepší 2 ku, protože nevysvětlil vše podrobněji, oproti ostatním kazatelům, kteří ode mne téměř každou sobotu dostávají 3-5 a jsou zralí na vyloučení z kazatelské služby díky jejich dlouhým o ničem kázáních postavených nejčastěji jen na SZ.
Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)
Jak to myslel, ví on sám, nemusíš mu dělat mluvčího, "vyrovnávání" boje beru jako osobní názor bratra, asi se snažil vysvětlit mechanismus pokušení.přirovnání Adama a satana nemyslel doslova, ale vyzdvihl zde, že Bůh nedovolil satanovi, aby pokoušel Adama každý den na každém místě ráje (kdekoliv), jinak by Adam neobstál, v č. 12.30 FV...ta ilustrace slouží k tomu, že Bůh vyrovnal boj mezi Adamem a satanem.
MIkime, podle mne máš určitý komplex, že Tě nikdo moc neposlouchá a realizuješ se zde na fóru-kdo od Tebe chtěl, aby jsi uvedel asi 18 odkazů, čemu věříš?v č.13,10 FV říká podle mne špatně, že Pán Ježíš Kristus existuje od věčnosti, protože byl Boží Syn
S hříšnou přirozeností hřích neporazíš, to je jasné. Neuvedl jsi ani jedniný text Písma, který by Tvůj názor podpořil. Hřích není pouze to, co děláš a co si někteří myslí, že nad tím zvítězí - hřích je hlavně v Tvé mysli, je Tvou součástí, nejde o vnějšek, ale hlavně o vnitřek. To je základní omyl legalistů-ti spoléhají na sebe (své skutky), ne na Krista, v tomto smyslu pak nepřijali jeho způsob záchrany.Takže zde má FV naprostou pravdu, že my s Boží pomocí můžeme překonat pokušení a hřích stejně jako to dokázal sám Pán Ježíš s Otcovou pomocí a tak nám dal příklad. Kdo podle mne učí něco jiného nezná Písmo a není křesťan.
Tak s tím nesouhlasím, myšlenky evoluce se objevily již před křesťanstvím, pokud tedy EGW nemyslí dokonce i starší dobu. Člověk má svobodu, myšlenka evoluce by se objevila, i kdyby všichni zachovávali sobotu. Existuje dokonce i v křesťanství u lidí, kteří věří ve stvoření, ale nedovedou si vysvětlit mechanismy v přírodě.zajímavá myšlenka od EGW, kdyby lidé nezapomněli na svěcení soboty, tak by se nikdy neobjevila evoluční teorie...
V této věci je dobré mluvit pouze sám za sebe, jinak s tím, co br.Varga i Ty tvrdíš, nesouhlasím-je to 1.přikázání.ano 10, 9, 8, 7 přikázáné přestupujeme častěji než 4-té.
Což je fakt, většina adventistů přestupuje častěji 10 a 9 přikázání mnohem častěji než 4-té.
Proč by potomci měli být ostatek? Je to pouze přání, není to v textu.ti, kteří z Tebe vzejdou, Tvůj lid, potomci = ostatek
Nevím, co by měl nějaký ostatek opravovat? V Zákoně jsou nějaké trhliny? Jak bude ostatek (kdo to je?) opravovat trhliny, co budou dělat? Kde jsou nějaké texty Písma?Boží ostatek má opravit trhliny v Zákoně (Desatera),
Buď jsi Boží lid, nebo ne, není nějaká třetí skupina, buď jsi spasen milostí Kristovou, nebo nejsi.Ostatkem Božího lidu není celý Boží lid stejně jako nebyl za doby Nehemiáše. Jen ostatek bude zachráněn.
Adventisté to o bezhříšnosti neučí a navíc mne napadáš (tím hřešíš), nevíš co chci nebo nechci (tím se stavíš do role soudce Boha, který mne jediný bude soudit a opět hřešíš).Jsi tedy s tím v rozporu s vlastní církví.To, že považuješ zmínky o bezhříšnosti za bludy tak jen ukazuješ co jsi zač za křesťana, který nezná Písmo a hlavně se mu nechce podle něj a rad Božích žít
Spasen dle Písma bude ten, kdo přijme Krista za osobního Spasitele, ne ten, kdo věří jako ostatek - to je skutečně blud. Mikime, jako už mnohokrát zde - tak to praví Písmo, teorie o bezhříšném ostatku se v něm nevyskytuje.Kdo nebude chtít věřit tak jak věří ostatek podle Písma nemá šanci být spasený, pokud bude věřit nebiblickým bludům
Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)
Host:...MIkime, podle mne máš určitý komplex, že Tě nikdo moc neposlouchá a realizuješ se zde na fóru-kdo od Tebe chtěl, aby jsi uvedel asi 18 odkazů, čemu věříš?Hosť napísal: ↑19 Aug 2018, 20:31Jak to myslel, ví on sám, nemusíš mu dělat mluvčího, "vyrovnávání" boje beru jako osobní názor bratra, asi se snažil vysvětlit mechanismus pokušení.přirovnání Adama a satana nemyslel doslova, ale vyzdvihl zde, že Bůh nedovolil satanovi, aby pokoušel Adama každý den na každém místě ráje (kdekoliv), jinak by Adam neobstál, v č. 12.30 FV...ta ilustrace slouží k tomu, že Bůh vyrovnal boj mezi Adamem a satanem.MIkime, podle mne máš určitý komplex, že Tě nikdo moc neposlouchá a realizuješ se zde na fóru-kdo od Tebe chtěl, aby jsi uvedel asi 18 odkazů, čemu věříš?v č.13,10 FV říká podle mne špatně, že Pán Ježíš Kristus existuje od věčnosti, protože byl Boží SynS hříšnou přirozeností hřích neporazíš, to je jasné. Neuvedl jsi ani jedniný text Písma, který by Tvůj názor podpořil. Hřích není pouze to, co děláš a co si někteří myslí, že nad tím zvítězí - hřích je hlavně v Tvé mysli, je Tvou součástí, nejde o vnějšek, ale hlavně o vnitřek. To je základní omyl legalistů-ti spoléhají na sebe (své skutky), ne na Krista, v tomto smyslu pak nepřijali jeho způsob záchrany.Takže zde má FV naprostou pravdu, že my s Boží pomocí můžeme překonat pokušení a hřích stejně jako to dokázal sám Pán Ježíš s Otcovou pomocí a tak nám dal příklad. Kdo podle mne učí něco jiného nezná Písmo a není křesťan.
Tak s tím nesouhlasím, myšlenky evoluce se objevily již před křesťanstvím, pokud tedy EGW nemyslí dokonce i starší dobu. Člověk má svobodu, myšlenka evoluce by se objevila, i kdyby všichni zachovávali sobotu. Existuje dokonce i v křesťanství u lidí, kteří věří ve stvoření, ale nedovedou si vysvětlit mechanismy v přírodě.zajímavá myšlenka od EGW, kdyby lidé nezapomněli na svěcení soboty, tak by se nikdy neobjevila evoluční teorie...
V této věci je dobré mluvit pouze sám za sebe, jinak s tím, co br.Varga i Ty tvrdíš, nesouhlasím-je to 1.přikázání.ano 10, 9, 8, 7 přikázáné přestupujeme častěji než 4-té.
Což je fakt, většina adventistů přestupuje častěji 10 a 9 přikázání mnohem častěji než 4-té.
Proč by potomci měli být ostatek? Je to pouze přání, není to v textu.ti, kteří z Tebe vzejdou, Tvůj lid, potomci = ostatek
Nevím, co by měl nějaký ostatek opravovat? V Zákoně jsou nějaké trhliny? Jak bude ostatek (kdo to je?) opravovat trhliny, co budou dělat? Kde jsou nějaké texty Písma?Boží ostatek má opravit trhliny v Zákoně (Desatera),
Buď jsi Boží lid, nebo ne, není nějaká třetí skupina, buď jsi spasen milostí Kristovou, nebo nejsi.Ostatkem Božího lidu není celý Boží lid stejně jako nebyl za doby Nehemiáše. Jen ostatek bude zachráněn.
Adventisté to o bezhříšnosti neučí a navíc mne napadáš (tím hřešíš), nevíš co chci nebo nechci (tím se stavíš do role soudce Boha, který mne jediný bude soudit a opět hřešíš).Jsi tedy s tím v rozporu s vlastní církví.To, že považuješ zmínky o bezhříšnosti za bludy tak jen ukazuješ co jsi zač za křesťana, který nezná Písmo a hlavně se mu nechce podle něj a rad Božích žít
Spasen dle Písma bude ten, kdo přijme Krista za osobního Spasitele, ne ten, kdo věří jako ostatek - to je skutečně blud. Mikime, jako už mnohokrát zde - tak to praví Písmo, teorie o bezhříšném ostatku se v něm nevyskytuje.Kdo nebude chtít věřit tak jak věří ostatek podle Písma nemá šanci být spasený, pokud bude věřit nebiblickým bludům
Já uvádím pouze PRAVDU v jednoho Boha, které samozřejmě zcela nekompromisně věřím, proto jsem reagoval na slova F. Vargy, který věří i na preexistenci Krista od věčnosti, což se dá vyvrátit podle Písma a já v to nevěřím, stejně tak jako menšina adventistů nevěřím v božství Pána Ježíše Krista, který nebyl Bůh Syn, ale Boží Syn-člověk, prostředník mezi Bohem a lidmi, nikoliv Bůh, to je také spolehlivě vyvráceno Písmem, které o tom ve skutečnosti téměř vůbec nic nepíše. A v Pána Ježíše Krista, což je velmi smutné věří většina křesťanů a dokonce i adventistů, ale už mnozí začínají na základě důkladného studia Bible procitat z řkatolického bludu ze 4.století, který si vymyslel trojici a tříosobního Boha. Pán Ježíš Kristus nikdy nebyl a dodnes není v nebi Bohem jako Jeho Otec jediný pravý Bůh.
Jestli mně někdo poslouchá nebo ne mi je celkem jedno, já jsem svou povinnost mluvit PRAVDU o jediném Bohu splnil.¨
...S hříšnou přirozeností hřích neporazíš, to je jasné.
Ale s pomocí Boží hřích porazím(to může zvládnout každý člověk), stejně jako Ježíš, který byl jen člověk a měl hříšnou přirozenost a s pomocí Boží každý hřích porazil a dal nám tak příklad, že to jde! Jak Ježíš tak apoštolové nás přece vyzývají, abychom nehřešili, proč asi? A navíc kdo se narodil z Boha tak se už nedopouští hříchu ba ani nemůže hřešit!
Nemůžeme jen spoléhat na to, že nás bude donekonečna Ježíšova krev očišťovat od každého hříchu:
1 Janův 1:7 Jestliže však chodíme v světle, jako on je v světle, máme společenství mezi sebou a krev Ježíše, jeho Syna, nás očišťuje od každého hříchu.
Proto ap. Jan pokračuje:
KB: 1 Janův 2:1 Synáčkové moji, totoť vám píši, abyste nehřešili. Pakliť by kdo zhřešil, přímluvci máme u Otce, Ježíše Krista spravedlivého.
2 A onť jest obět slitování za hříchy naše, a netoliko za naše, ale i za hříchy všeho světa.
3 A po tomť známe, že jsme jej poznali, jestliže přikázání jeho ostříháme.
4 Dí-liť kdo: Znám jej, a přikázání jeho neostříhá, lhářť jest, a pravdy v něm není.
5 Ale kdožť ostříhá slova jeho, v pravděť láska Boží v tom jest dokonalá. Po tomť známe, že jsme v něm.
6 Kdo praví, že v něm zůstává, máť, jakž on chodil, i tento tak choditi.
KB:1 Janův 3:4 Každý, kdo se dopouští hříchu, jedná i proti zákonu Božímu, neboť hřích je porušení zákona.
1 Janův 3:6 Každý tedy, kdož v něm zůstává, nehřeší; ale každý, kdož hřeší, neviděl ho, aniž ho poznal.
1 Janův 3:8 Kdo však se dopouští hříchu, je z ďábla, protože ďábel od počátku hřeší. Proto se zjevil Syn Boží, aby zmařil činy ďáblovy.
1 Janův 3:9 Kdo je narozen z Boha, nedopouští se hříchu, protože Boží símě v něm zůstává; ba ani nemůže hřešit, protože se narodil z Boha.
My musíme přestat hřešit:
ČEP: 1 Petrův 4:1 Když tedy Kristus podstoupil tělesné utrpení, i vy se vyzbrojte stejnou myšlenkou: Ten, kdo trpěl v těle, skoncoval s hříchem.
2 Proto i vy ve zbývajícím čase života nebuďte oddáni lidským vášním, ale vůli Boží.
Přijali jsme milost, tak se podle toho chovejme:
Titovi 2:11 Zjevilať se jest zajisté ta milost Boží spasitelná všechněm lidem,
12 Vyučující nás, abychom odřeknouce se bezbožnosti a světských žádostí, střízlivě, a spravedlivě, a zbožně živi byli na tomto světě,
13 Očekávajíce té blahoslavené naděje a příští slávy velikého Boha a Spasitele našeho Jezukrista,
14 Kterýž dal sebe samého za nás, aby nás vykoupil od všeliké nepravosti, a očistil sobě samému lid zvláštní, horlivě následovný dobrých skutků.
1 Janův 5:18 Víme, že každý, kdož se narodil z Boha, nehřeší; ale ten, jenž narozen jest z Boha, ostříhá sebe samého, a ten zlostník se ho nedotýká.
Jestliže hřešíme, oddělujeme se od Boha:
Izajáš 59:2 Ale nepravosti vaše rozloučily vás s Bohem vaším, a hříchové vaši to způsobili, že skryl tvář před vámi, aby neslyšel.
1 Korintským 15:34 Prociťte k konání spravedlnosti, a nehřešte. Nebo někteří ještě neznají Boha; k zahanbení vašemu toto mluvím.
H...Adventisté to o bezhříšnosti neučí a navíc mne napadáš (tím hřešíš), nevíš co chci nebo nechci (tím se stavíš do role soudce Boha, který mne jediný bude soudit a opět hřešíš).Jsi tedy s tím v rozporu s vlastní církví.
Zda adventisté o bezhříšnosti neučí není podstatné, podstatné je to co říká Písmo, nijak tě nenapadám, jen jsem vyjádřil to co říká Písmo! Jestli jsem v rozporu a adventisty mi je srdečně jedno! Mě zajímá Pravda ne bludy které adventisté učí!
H...nesouhlasím-je to 1.přikázání.
1. Já Hospodin jsem tvůj Bůh, který jsem tě vyvedl z egyptské země, z domu otroctví. Nebudeš mít jiné bohy vedle mne.
Máš pravdu, většina např. křesťanů věří v Ježíše Krista jako Boha a porušují přímo první přikázání. Dokonce z něj někteří dělají stejného Boha jako je jediný Bůh Otec.
H...Nevím, co by měl nějaký ostatek opravovat? V Zákoně jsou nějaké trhliny? Jak bude ostatek (kdo to je?) opravovat trhliny, co budou dělat? Kde jsou nějaké texty Písma?
Kdo je ostatek si můžeš přečíst třeba zde:
https://www.bibletv.cz/evangelium-pro-d ... ev-ostatku
http://www.info-bible.cz/tema/ostatek
https://www.adcz.cz/bible-a-vira/clanky ... o-ostatek/
Ostatek opravuje řkatolické Desatero, které je jak víme pozměněné a říká, jak má znít podle Písma správně, to je např. "opracování trhliny Desatera".
H...Tak s tím nesouhlasím, myšlenky evoluce se objevily již před křesťanstvím.
Tak to slyším poprvé, že by někdo věřil na evoluci před Darwinem v 18 století, dej důkaz kdo a kdy tomu věřil a učil to!
https://cs.wikipedia.org/wiki/Evoluce_člověka
H...Buď jsi Boží lid, nebo ne, není nějaká třetí skupina, buď jsi spasen milostí Kristovou, nebo nejsi.
Spasen nejsem určitě milostí Kristovou, ale darem milostí Boží skrze Pána Ježíše Krista s tím, že tato milost je zcela jednoznačně podmíněná. Tím darem milostí je Boží PRAVDA (slovo), která má moc spasit naše duše.
Koloským 1:6 Kteréž jest přišlo k vám, jako i na všecken svět, a ovoce nese, jako i u vás, od toho dne, v kterémž jste slyšeli a poznali milost Boží v pravdě,
[NBK] Jk 1:21 Odložte tedy všechnu špínu i přemíru špatnosti a s krotkostí přijímejte zaseté slovo, které má moc spasit vaše duše.
[KB1613] Jk 1:22 Buďtež pak činitelé slova, a ne posluchači toliko, oklamávajíce sami sebe.
[KB1613] Jk 1:23 Nebo byl-li by kdo posluchač slova, a ne činitel, ten podoben jest muži spatřujícímu oblíčej přirozený svůj v zrcadle.
[KB1613] Jk 1:25 Ale kdož by se vzhlédl v dokonalý zákon svobody, a zůstával by v něm, ten nejsa posluchač zapominatelný, ale činitel skutku, blahoslavený bude v skutku svém.
[KB1613] Jk 2:8 Jestliže pak plníte zákon královský podlé písma: Milovati budeš bližního svého, jako sebe samého, dobře činíte.
Titovi 3:7 Abychom, ospravedlněni jsouce milostí jeho, byli dědicové v naději života věčného.
1 Petrův 1:13 Protož přepášíce bedra mysli vaší, a střízlivi jsouce, dokonale doufejte v té milosti, kteráž vám dána bude při zjevení Ježíše Krista,
Římanům 6:23 Mzdou hříchu je smrt, ale darem Boží milosti je život věčný v Kristu Ježíši, našem Pánu.
H...Spasen dle Písma bude ten, kdo přijme Krista za osobního Spasitele, ne ten, kdo věří jako ostatek - to je skutečně blud. Mikime, jako už mnohokrát zde - tak to praví Písmo, teorie o bezhříšném ostatku se v něm nevyskytuje.
Ostatek samozřejmě věří na přijetí Krista jako Spasitele, takže v tomto jsi mimo a neznáš ani základní učení ostatku.
Veršů o tom, že máme být bezhříšní jsem uvedl dostatek, takže je jen na Tobě zda jim budeš věřit nebo si budeš klidně hřešit jako evangelikálové až do 2PJK a spoléhat na to, že ti i bez pokání Tvůj hřích někdo tam nahoře odpustí, když víme, že Pán Ježíš Kristus zemřel jen za spáchané hříchy za první smlouvy!!! Nikoliv tedy za budoucí a dnes moje i Tvoje! Proto musíme činit pokání z každého hříchu, pokud chceme, aby nám byl vůbec odpuštěn, ale to je už jiné téma.
Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)
Ostatek samozřejmě věří na přijetí Krista jako Spasitele, takže v tomto jsi mimo a neznáš ani základní učení ostatku.
Veršů o tom, že máme být bezhříšní jsem uvedl dostatek, takže je jen na Tobě zda jim budeš věřit nebo si budeš klidně hřešit jako evangelikálové až do 2PJK a spoléhat na to, že ti i bez pokání Tvůj hřích někdo tam nahoře odpustí, když víme, že Pán Ježíš Kristus zemřel jen za spáchané hříchy za první smlouvy!!! Nikoliv tedy za budoucí a dnes moje i Tvoje! Proto musíme činit pokání z každého hříchu, pokud chceme, aby nám byl vůbec odpuštěn, ale to je už jiné téma.
Problémem učení o ostatku je mimo jiné to, že zaměřuje pozornost na konkrétní skupinu lidí, jejich jednání, význam v době konce atd., a dokonce je ztotožňuje s adventisty sedmého dne a jejich vyznáním (souborem pravidel, dogmatikou). Pozornost se tak z Krista a Božího království – společenství a prostředí, ve kterém se děje Boží vůle a kde Kristus přebývá – přesouvá jinam.
Sebestřednost byla problémem Izraele i mnoha církevních společenství v dějinách Božího lidu. Proč se z toho nepoučíme?
Učení pisatele o Kristu, který umírá pouze za hříchy "první smlouvy" je opravdu "jiné téma". K pláči...
Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)
Ano, je to k pláči, ale každý volíme a máme zodpovědnost za to, co děláme, jak se vyjadřujeme i jak chceme myslet.Problémem učení o ostatku je mimo jiné to, že zaměřuje pozornost na konkrétní skupinu lidí, jejich jednání, význam v době konce atd., a dokonce je ztotožňuje s adventisty sedmého dne a jejich vyznáním (souborem pravidel, dogmatikou). Pozornost se tak z Krista a Božího království – společenství a prostředí, ve kterém se děje Boží vůle a kde Kristus přebývá – přesouvá jinam.
Sebestřednost byla problémem Izraele i mnoha církevních společenství v dějinách Božího lidu. Proč se z toho nepoučíme?
Učení pisatele o Kristu, který umírá pouze za hříchy "první smlouvy" je opravdu "jiné téma". K pláči...
Diskuse s Mikimem jako jasným legalistou mohou být v posledku varováním, že tudy cesta nevede. Jsem rád, že takoví lidé jsou v církvi v menšině, dříve to asi bylo horší.Na druhou stranu je mi ho líto, musí to být vyčerpávající takto žít a přemýšlet. Je to nějaké směs pelagianismu s ariánstvím.
Napsal třeba:
Ale s pomocí Boží hřích porazím(to může zvládnout každý člověk), stejně jako Ježíš, který byl jen člověk a měl hříšnou přirozenost
Je dobré si povšimnout, co zdůrazňuje v tomto textu:
Nemělo by to být zdůrazněno spíše ...pakli kdo zhřeší,máme Přímluvce, Ježíše ? To je ukázka směřování myšlení.KB: 1 Janův 2:1 Synáčkové moji, totoť vám píši, abyste nehřešili. Pakliť by kdo zhřešil, přímluvci máme u Otce, Ježíše Krista spravedlivého.
Dále:
Byl jsem nedávno v řk kostele a jejich Desatero nebylo pozměněno, ostatku se to tedy nějak nedaří opravit. Proč vyvíjejí aktivitu ale zde, kde řk Desatero není?Ostatek opravuje řkatolické Desatero, které je jak víme pozměněné a říká, jak má znít podle Písma správně, to je např. "opracování trhliny Desatera".
Odpuštění není odměnou za pokání, alespoň pro mne ne.Veršů o tom, že máme být bezhříšní jsem uvedl dostatek, takže je jen na Tobě zda jim budeš věřit nebo si budeš klidně hřešit jako evangelikálové až do 2PJK a spoléhat na to, že ti i bez pokání Tvůj hřích někdo tam nahoře odpustí, když víme, že Pán Ježíš Kristus zemřel jen za spáchané hříchy za první smlouvy!!!
Takže nezemřel za ty, kterých se první smlouva netýkala? Velmi zajímavý názor...Pán Ježíš Kristus zemřel jen za spáchané hříchy za první smlouvy!!!
Pokud Ježíš nezemřel za hříchy druhé, nové smlouvy, jak bude náš hřích odpuštěn? Zřejmě bude muset být znovu obětován.Proto musíme činit pokání z každého hříchu, pokud chceme, aby nám byl vůbec odpuštěn
Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)
Ostatek se ztotožňuje s adventisty právě proto, že jen adventisté ve většině bodů Biblické Pravdy věří správně na rozdíl od ostatních protestantských církví, což je patrné z jejich učení či bodů víry, které často nejsou v souladu s Písmem a nebo stojí na zcela špatném výkladu.Milan napísal: ↑20 Aug 2018, 11:21Ostatek samozřejmě věří na přijetí Krista jako Spasitele, takže v tomto jsi mimo a neznáš ani základní učení ostatku.
Veršů o tom, že máme být bezhříšní jsem uvedl dostatek, takže je jen na Tobě zda jim budeš věřit nebo si budeš klidně hřešit jako evangelikálové až do 2PJK a spoléhat na to, že ti i bez pokání Tvůj hřích někdo tam nahoře odpustí, když víme, že Pán Ježíš Kristus zemřel jen za spáchané hříchy za první smlouvy!!! Nikoliv tedy za budoucí a dnes moje i Tvoje! Proto musíme činit pokání z každého hříchu, pokud chceme, aby nám byl vůbec odpuštěn, ale to je už jiné téma.
Problémem učení o ostatku je mimo jiné to, že zaměřuje pozornost na konkrétní skupinu lidí, jejich jednání, význam v době konce atd., a dokonce je ztotožňuje s adventisty sedmého dne a jejich vyznáním (souborem pravidel, dogmatikou). Pozornost se tak z Krista a Božího království – společenství a prostředí, ve kterém se děje Boží vůle a kde Kristus přebývá – přesouvá jinam.
Sebestřednost byla problémem Izraele i mnoha církevních společenství v dějinách Božího lidu. Proč se z toho nepoučíme?
Učení pisatele o Kristu, který umírá pouze za hříchy "první smlouvy" je opravdu "jiné téma". K pláči...
...H...Pozornost se tak z Krista a Božího království – společenství a prostředí, ve kterém se děje Boží vůle a kde Kristus přebývá – přesouvá jinam.
No to určitě ne, ten kdo věří Kristu musí žít a věřit tak jak žil On a to ostatek právě na rozdíl od jiných dělá.
...H...Učení pisatele o Kristu, který umírá pouze za hříchy "první smlouvy" je opravdu "jiné téma". K pláči...
ČEP: Židům 9:15 Proto je Kristus prostředníkem nové smlouvy, aby ti, kdo jsou od Boha povoláni, přijali věčné dědictví, které jim bylo zaslíbeno - neboť jeho smrt přinesla vykoupení z hříchů, spáchaných za první smlouvy.
KMS: Židům 9:15 Proto je prostředníkem nové smlouvy, aby po jeho smrti, která nastala pro vykoupení z přestoupení spáchaných za první smlouvy, přijali zaslíbení věčného dědictví ti, kdo jsou povoláni.
Dle tohoto verše je zcela jasné, že Pán Ježíš Kristus zemřel pouze za hříchy spáchané za první smlouvy, což se např. nás dnes vůbec netýká. Pokud tomuto upřesnění někdo nevěří, pak ale nebere Písmo vážně a dělá z ap. Pavla lháře!
Nikdy z žádných pisatelů Písma nepíše nic o budoucích hříších za které Pán Ježíš Kristus položil svůj život.
Ano zemřel za hříchy celého světa apod. je psáno, ale vždy se to týká minulých hříchů spáchaných za první smlouvy.
Kdo se narodil z Boha v nové smlouvě přece už nehřeší, že? A když náhodou zhřeší, může prosit Pána Ježíše Krista za odpuštění a činit pokání a potom mu tento hřích může být krví Krista přikryt a odpuštěn. A o tom je pokání, ke kterému nás Bůh, Pán Ježíš Kristus a apoštolové neustále vzývají:
Skutky apoštolské 17:30 Nebo časy této neznámosti přehlídaje Bůh, již nyní zvěstuje lidem všechněm všudy, aby pokání činili,
Lukáš 13:5 Nikoli, pravím vám. Ale nebudete-li pokání činiti, všickni též zahynete.
Zjevení Janovo 9:20 Jiní pak lidé, kteříž nejsou zmordováni těmi ranami, nečinili pokání z skutků rukou svých, aby se neklaněly ďáblům, a modlám zlatým, a stříbrným, a měděným, i kamenným, i dřevěným, kteréžto ani hleděti nemohou, ani slyšeti, ani choditi.
21 Aniž činili pokání z vražd svých, ani z trávení svých, ani z smilstva svého, ani z krádeží svých.
o pokání jak jej máme praktikovat si můžeš přečíst zde:
Pokánie veriacich (v kázaní Johna Wesleyho)
http://www.granosalis.cz/modules.php?na ... id=2468123
Re: Ferdinand Varga - ODPOLEDNE (28.7.2018)
...Diskuse s Mikimem jako jasným legalistou mohou být v posledku varováním, že tudy cesta nevede.Hosť napísal: ↑20 Aug 2018, 17:19Ano, je to k pláči, ale každý volíme a máme zodpovědnost za to, co děláme, jak se vyjadřujeme i jak chceme myslet.Problémem učení o ostatku je mimo jiné to, že zaměřuje pozornost na konkrétní skupinu lidí, jejich jednání, význam v době konce atd., a dokonce je ztotožňuje s adventisty sedmého dne a jejich vyznáním (souborem pravidel, dogmatikou). Pozornost se tak z Krista a Božího království – společenství a prostředí, ve kterém se děje Boží vůle a kde Kristus přebývá – přesouvá jinam.
Sebestřednost byla problémem Izraele i mnoha církevních společenství v dějinách Božího lidu. Proč se z toho nepoučíme?
Učení pisatele o Kristu, který umírá pouze za hříchy "první smlouvy" je opravdu "jiné téma". K pláči...
Diskuse s Mikimem jako jasným legalistou mohou být v posledku varováním, že tudy cesta nevede. Jsem rád, že takoví lidé jsou v církvi v menšině, dříve to asi bylo horší.Na druhou stranu je mi ho líto, musí to být vyčerpávající takto žít a přemýšlet. Je to nějaké směs pelagianismu s ariánstvím.
Napsal třeba:
Ale s pomocí Boží hřích porazím(to může zvládnout každý člověk), stejně jako Ježíš, který byl jen člověk a měl hříšnou přirozenost
Je dobré si povšimnout, co zdůrazňuje v tomto textu:Nemělo by to být zdůrazněno spíše ...pakli kdo zhřeší,máme Přímluvce, Ježíše ? To je ukázka směřování myšlení.KB: 1 Janův 2:1 Synáčkové moji, totoť vám píši, abyste nehřešili. Pakliť by kdo zhřešil, přímluvci máme u Otce, Ježíše Krista spravedlivého.
Dále:Byl jsem nedávno v řk kostele a jejich Desatero nebylo pozměněno, ostatku se to tedy nějak nedaří opravit. Proč vyvíjejí aktivitu ale zde, kde řk Desatero není?Ostatek opravuje řkatolické Desatero, které je jak víme pozměněné a říká, jak má znít podle Písma správně, to je např. "opracování trhliny Desatera".Odpuštění není odměnou za pokání, alespoň pro mne ne.Veršů o tom, že máme být bezhříšní jsem uvedl dostatek, takže je jen na Tobě zda jim budeš věřit nebo si budeš klidně hřešit jako evangelikálové až do 2PJK a spoléhat na to, že ti i bez pokání Tvůj hřích někdo tam nahoře odpustí, když víme, že Pán Ježíš Kristus zemřel jen za spáchané hříchy za první smlouvy!!!Takže nezemřel za ty, kterých se první smlouva netýkala? Velmi zajímavý názor...Pán Ježíš Kristus zemřel jen za spáchané hříchy za první smlouvy!!!Pokud Ježíš nezemřel za hříchy druhé, nové smlouvy, jak bude náš hřích odpuštěn? Zřejmě bude muset být znovu obětován.Proto musíme činit pokání z každého hříchu, pokud chceme, aby nám byl vůbec odpuštěn
Legalismus se v Písmu nevyskytuje..
Otázka: Co říká Bible o legalismu?
Odpověď: V Bibli se slovo legalismus nevyskytuje. Je to termín, který používají křesťané k popisu doktrinálního stanoviska zdůrazňujíc systém pravidel a předpisů pro dosáhnutí spásy i duchovního růstu.
Začátek vysvětlení je správný , pokračování je však již jen jedna lež za druhou...
Bez pravidel nedojde nikdo nikdy spásy od Boha. Maximálně ho tak může spasit satan, který přijde brzo jako falešný kristus a který pravidla neuznává a nikdy neuznával.
Proto je třeba chránit se pravidly Božími před těmi, kteří je neuznávají a staví se proti samotnému Bohu a jeho vůli, kterou On chce, abychom činili a do které spadají všechny dodnes platná Boží pravidla a zákony.
Matouš 7:21 "Ne každý, kdo mi říká: `Pane, Pane´, vejde do království Nebes, ale ten, kdo činí vůli mého Otce, který je v nebesích.
...Jsem rád, že takoví lidé jsou v církvi v menšině, dříve to asi bylo horší.
Moc se neraduj, protože jen menšina z církve asd bude nakonec spasena a to budou ti, kteří tvoří ostatek! Mým osobním skromným odhadem tak 10-20% adventistů.
...Byl jsem nedávno v řk kostele a jejich Desatero nebylo pozměněno, ostatku se to tedy nějak nedaří opravit. Proč vyvíjejí aktivitu ale zde, kde řk Desatero není?
Neexistuje ani jeden řkatolický kostel s řkatolickou vírou, který by neměl v katechismu změněné Desatero:
http://www.desetprikazani.cz/zneni-desa ... -varianta/
Jak vidíš ostatek již dávno řkatolické desatero opravil!!! A již mnoho tisíců podvedených řkatolíků poznalo, že věří nejen v tomto špatně, proto jich spousta již z řkatolické církve odešlo,
...H...Pokud Ježíš nezemřel za hříchy druhé, nové smlouvy, jak bude náš hřích odpuštěn? Zřejmě bude muset být znovu obětován.
napiš verš z Písma, ať se poučíme, který potvrzuje, že Pán Ježíš Kristus zemřel za hříchy nové smlouvy!
Kdo je v nové smlouvě je narozen z Boha a již nehřeší...
1 Janův 3:6 Žádný, kdo v něm zůstává, nehřeší. Žádný, kdo hřeší, ho nespatřil ani nepoznal.
7 Dítky, ať vás nikdo nesvádí. Kdo činí spravedlnost, je spravedlivý, tak jako on je spravedlivý.
8 Kdo činí hřích, je z Ďábla, neboť Ďábel hřeší od počátku. Proto se zjevil Syn Boží, aby zmařil skutky Ďáblovy.
9 Žádný, kdo je narozen z Boha, nečiní hřích, protože Boží símě v něm zůstává; a nemůže hřešit, protože se narodil z Boha.
10 Podle toho se poznají děti Boží a děti Ďáblovy: žádný, kdo nečiní spravedlnost a kdo nemiluje svého bratra, není z Boha.
mnoho pravdy je i zde a znovu odkaz opakuji:
http://www.granosalis.cz/modules.php?na ... id=2468123
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní