Harmonie Slova Božího
Harmonie Slova Božího
Žalmy 137:8 Záhubě propadlá babylónská dcero, blaze tomu, kdo ti odplatí za skutky spáchané na nás.
Žalmy 137:9 Blaze tomu, kdo tvá nemluvňata uchopí a roztříští o skálu.
Římanům 12:17 Nikomu neodplácejte zlým za zlé. Vůči všem mějte na mysli jen dobré.
Matouš 7:12 Jak byste chtěli, aby lidé jednali s vámi, tak vy ve všem jednejte s nimi (pravda); v tom je celý Zákon i Proroci (lež).
Poslední výrok je typickým příkladem snahy o zasazení universálně platného výroku velké osobnosti ducha do umělých propagandistických kulis SZ. Vzniká tak kalný konglomerát NZ, kde jsou ušlechtilé myšlenky posbírány, převzaty a zabaleny do - pro soudobého Žida - lákavého balení exkluzivní "spásy ze Židů".
Žalmy 137:9 Blaze tomu, kdo tvá nemluvňata uchopí a roztříští o skálu.
Římanům 12:17 Nikomu neodplácejte zlým za zlé. Vůči všem mějte na mysli jen dobré.
Matouš 7:12 Jak byste chtěli, aby lidé jednali s vámi, tak vy ve všem jednejte s nimi (pravda); v tom je celý Zákon i Proroci (lež).
Poslední výrok je typickým příkladem snahy o zasazení universálně platného výroku velké osobnosti ducha do umělých propagandistických kulis SZ. Vzniká tak kalný konglomerát NZ, kde jsou ušlechtilé myšlenky posbírány, převzaty a zabaleny do - pro soudobého Žida - lákavého balení exkluzivní "spásy ze Židů".
Re: Harmonie Slova Božího
Biblické texty je třeba číst v kontextu a udělat pořádnou exegezi. Bez toho dojdeš k chybnému výsledku a to se stalo.Vzniká tak kalný konglomerát NZ, kde jsou ušlechtilé myšlenky posbírány, převzaty a zabaleny do - pro soudobého Žida - lákavého balení exkluzivní "spásy ze Židů".
Boží slovo nazýváš "kalným konglomerátem" a přitom předkládáš sám filosofii okultismu, gnose a kdovíčeho dalšího. Zakládáš opět další vlákno, aby jsi dehonestoval Boha a jeho následovníky..je to jasné, koho následuješ.
Re: Harmonie Slova Božího
Ještěže Tě tady máme bratře Koniáši. Už jsi našel ten zdroj pro souložení starých Slovanů s vlastními dcerami? 

Re: Harmonie Slova Božího
Budhistické džátaky a Šalamounova moudrost.
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc ... l_base=NKC
Budhistické džátaky patří k nejstarší budhistické literatuře. Zajímavá je džátaka č. 546 a její paralela ve SZ. Předkládám oba texty k porovnání:
Budhistický příběh:
"Pravá matka a divoženka v ženské postavě se hádaly o dítě. Moudrý soudce nakreslil na zemi čáru a položil dítě přesně doprostřed. Potom poručil divožence a pravé matce uchopit dítě za ruce a nohy a řekl: 'Teď táhněte a která přetáhne dítě na svou stranu, té bude také patřit.' Tu obě táhly. Dítě ale, kterému přetahování působilo bolest, začalo křičet a to nemohla vydržet pravá matka, upustila ho a zůstala plačíc stát. Tu se zeptal moudrý soudce lidu: 'Čí srdce je citlivé vůči dítěti - pravé nebo falešné matky?' ,Pravé matky - ó moudrý', načež bylo dítě přisouzeno pravé matce a ta, soudci blahořečíc, s dítětem odešla."
Židovský příběh:
16Tehdy přišly ke králi dvě ženy nevěstky a postavily se před něj.
17Jedna z těch žen řekla: „Prosím, můj pane, já a tato žena bydlíme v jednom domě a já jsem u ní v domě porodila.
18Třetího dne po mém porodu také tato žena porodila. Byly jsme spolu a v tom domě s námi nebyl nikdo cizí, v domě nebyl nikdo kromě nás dvou.
19Syn této ženy však v noci zemřel, neboť ho zalehla.
20Proto v noci vstala, a zatímco tvá otrokyně spala, vzala mého syna od mého boku, položila si ho do klína a svého mrtvého syna položila do klína mně.
21Ráno jsem vstala, abych svého syna nakojila, ale on byl mrtev. Když jsem si ho však zrána pozorně prohlédla, zjistila jsem, že to není můj syn, kterého jsem porodila.“
22Druhá žena však prohlásila: „Nikoli. Můj syn je ten živý, a ten mrtvý je tvůj.“ Ale první trvala na svém: „Ne. Tvůj syn je ten mrtvý, a ten živý je můj.“ A tak se před králem hádaly.
23Král řekl: „Tato tvrdí: ‚Ten živý je můj syn, a ten mrtvý je tvůj.‘ A tato tvrdí: ‚Ne, tvůj syn je ten mrtvý, a ten živý je můj.‘“
24Král proto poručil: „Podejte mi meč.“ Přinesli tedy před krále meč.
25A král nařídil: „Rozetněte to živé dítě ve dví. Jednu polovinu dejte jedné a druhou polovinu druhé.“
26Tu řekla králi žena, jejíž syn byl ten živý a jíž se srdce svíralo soucitem nad jejím synem: „Prosím, můj pane, dejte to živé novorozeně jí, jen je neusmrcujte!“ Ale druhá řekla: „Ať není ani moje ani tvoje. Rozetněte je !“
27Tu král rozhodl: „Dejte to živé novorozeně té, která řekla : ‚Neusmrcujte je,‘ to je jeho matka.“
28Když se celý Izrael dozvěděl o rozsudku, který král vynesl, jala je bázeň před králem. Viděli, že je nadán Boží moudrostí k vykonávání soudu.
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc ... l_base=NKC
Budhistické džátaky patří k nejstarší budhistické literatuře. Zajímavá je džátaka č. 546 a její paralela ve SZ. Předkládám oba texty k porovnání:
Budhistický příběh:
"Pravá matka a divoženka v ženské postavě se hádaly o dítě. Moudrý soudce nakreslil na zemi čáru a položil dítě přesně doprostřed. Potom poručil divožence a pravé matce uchopit dítě za ruce a nohy a řekl: 'Teď táhněte a která přetáhne dítě na svou stranu, té bude také patřit.' Tu obě táhly. Dítě ale, kterému přetahování působilo bolest, začalo křičet a to nemohla vydržet pravá matka, upustila ho a zůstala plačíc stát. Tu se zeptal moudrý soudce lidu: 'Čí srdce je citlivé vůči dítěti - pravé nebo falešné matky?' ,Pravé matky - ó moudrý', načež bylo dítě přisouzeno pravé matce a ta, soudci blahořečíc, s dítětem odešla."
Židovský příběh:
16Tehdy přišly ke králi dvě ženy nevěstky a postavily se před něj.
17Jedna z těch žen řekla: „Prosím, můj pane, já a tato žena bydlíme v jednom domě a já jsem u ní v domě porodila.
18Třetího dne po mém porodu také tato žena porodila. Byly jsme spolu a v tom domě s námi nebyl nikdo cizí, v domě nebyl nikdo kromě nás dvou.
19Syn této ženy však v noci zemřel, neboť ho zalehla.
20Proto v noci vstala, a zatímco tvá otrokyně spala, vzala mého syna od mého boku, položila si ho do klína a svého mrtvého syna položila do klína mně.
21Ráno jsem vstala, abych svého syna nakojila, ale on byl mrtev. Když jsem si ho však zrána pozorně prohlédla, zjistila jsem, že to není můj syn, kterého jsem porodila.“
22Druhá žena však prohlásila: „Nikoli. Můj syn je ten živý, a ten mrtvý je tvůj.“ Ale první trvala na svém: „Ne. Tvůj syn je ten mrtvý, a ten živý je můj.“ A tak se před králem hádaly.
23Král řekl: „Tato tvrdí: ‚Ten živý je můj syn, a ten mrtvý je tvůj.‘ A tato tvrdí: ‚Ne, tvůj syn je ten mrtvý, a ten živý je můj.‘“
24Král proto poručil: „Podejte mi meč.“ Přinesli tedy před krále meč.
25A král nařídil: „Rozetněte to živé dítě ve dví. Jednu polovinu dejte jedné a druhou polovinu druhé.“
26Tu řekla králi žena, jejíž syn byl ten živý a jíž se srdce svíralo soucitem nad jejím synem: „Prosím, můj pane, dejte to živé novorozeně jí, jen je neusmrcujte!“ Ale druhá řekla: „Ať není ani moje ani tvoje. Rozetněte je !“
27Tu král rozhodl: „Dejte to živé novorozeně té, která řekla : ‚Neusmrcujte je,‘ to je jeho matka.“
28Když se celý Izrael dozvěděl o rozsudku, který král vynesl, jala je bázeň před králem. Viděli, že je nadán Boží moudrostí k vykonávání soudu.
Re: Harmonie Slova Božího
Veľké príbehy starého orientu a číny sú zákonite v oboch náboženstvách pretlačené ako relieéf a vzájomne si vykrádajú pointy. Rozprávky slúžia od pradávna ako poučenie a dávali návod ako žiť. Teraz cez sviatky keď sa vnuk díval na rozprávku o hlúpom Janovi ktorý sedí na peci, potom porazí draka a zoberie si krásnu princeznú za ženu, tak som si hned vybavil príbehy ako dávid porazil goliáša, alebo ako málo početní vojaci porazia obrovské vojisko, "posledný musia byť prvý"
Re: Harmonie Slova Božího
Tvrdenie "vzajomne si vykradaju" je trochu nespravodlive. Ukradol to jeden druhemu, jeden je vinnik a druhy poskodeny. Treba len zistit kto je kto.Rastislav napísal: ↑15 Apr 2020, 06:35 Veľké príbehy starého orientu a číny sú zákonite v oboch náboženstvách pretlačené ako relieéf a vzájomne si vykrádajú pointy.
Pocul som nazor a nie som daleko od toho sa s nim ztotoznit, ze rozpravka o hlupom Janovi je naozaj antivychovnym nastrojom a zkazila cele generacie Slovakov (!) , vystavuje hodnoty ako hlupost a lenivost a spaja ich s uspechom, majetkom a rodinnym stastim. Vychovala z nas vraj lenivcoch, ktorym sa na sebe nechce pracovat a ktori su len nahnevani, ked im osud nedozici viac ako druhym. To iste sedi, mam na to vlastnu skusenost. S Davidom by som to velmi neporovnaval, ten predsa len od detstva pracoval, trenoval, makal a modlil sa. Ozveny rozpravky o hlupom Janovi skor vidim v krestanstve vsade tam, kde nam polahky slubuju vecny zivot, staci vraj len uverit.Rastislav napísal: ↑15 Apr 2020, 06:35 Rozprávky slúžia od pradávna ako poučenie a dávali návod ako žiť. Teraz cez sviatky keď sa vnuk díval na rozprávku o hlúpom Janovi ktorý sedí na peci, potom porazí draka a zoberie si krásnu princeznú za ženu, tak som si hned vybavil príbehy ako dávid porazil goliáša, alebo ako málo početní vojaci porazia obrovské vojisko, "posledný musia byť prvý"
Re: Harmonie Slova Božího
Harmonia tam nie je. Netrufam si povedat, ktora nauka je lepsia a ktora horsia.Realista napísal: ↑14 Apr 2020, 21:28 Žalmy 137:8 Záhubě propadlá babylónská dcero, blaze tomu, kdo ti odplatí za skutky spáchané na nás.
Žalmy 137:9 Blaze tomu, kdo tvá nemluvňata uchopí a roztříští o skálu.
Římanům 12:17 Nikomu neodplácejte zlým za zlé. Vůči všem mějte na mysli jen dobré.
Matouš 7:12 Jak byste chtěli, aby lidé jednali s vámi, tak vy ve všem jednejte s nimi (pravda); v tom je celý Zákon i Proroci (lež).
Poslední výrok je typickým příkladem snahy o zasazení universálně platného výroku velké osobnosti ducha do umělých propagandistických kulis SZ. Vzniká tak kalný konglomerát NZ, kde jsou ušlechtilé myšlenky posbírány, převzaty a zabaleny do - pro soudobého Žida - lákavého balení exkluzivní "spásy ze Židů".
Vsetci vieme, ze ked chceme presadit nieco nove, tak cez stare struktury to nikdy neprejde. Niektori si to nove vybojuju hrubou silou, niektori rezignuju a niektori figliari skusia to, o com pises, zabalit to nove do balicku aby to vyzeralo ako to stare, aby to ludia "zozrali". Ono to ale tiez niekedy nezaberie. Vo vysledku sa vsetci krestania prehrabuju v tom balicku a snazia sa z toho vysomarit, co ale nie je mozne. Mozes o tom 100 rokov tyzden co tyzden viest diskusie a predsa sa z toho nevysomaris. Najnovsie sa o to pokusa brat teolog Svoboda https://youtu.be/jb1QQOFNupY s akousi myslienkou riadenej mravnej evolucie, predstavuje si to tak, ze Boh ludi vychovava krok po kroku, kedze zacali vraj totalne na nule, prida im tam najprv par zakonov "oko za oko", potom nastane akysi vyvojovy krok Bozieho zakona, dostaneme "oko za pol oka", potom nastane dalsi krok, dostaneme "oko za nic", potom zase Boh ucini dalsi tah mravnej evolucie a prida nam "ked ti vypichne jedno oko, nastav mu aj druhe". Aj to je jeden z pokusov, pravdepodobne inspirovany darwinismom, ako sa z toho celeho teologicky vysomarit. Brat Svoboda ma, svojim sposobom, pravdu, ale asi inak, ako si to predstavuje, vsetky zakony vsetkych spolocnosti su naozaj vysledkov vyvoja civilizacii, produktom ludskeho spolocenstva.
Re: Harmonie Slova Božího
A neni to úpne jedno, rozprávka - príbeh či už pochádza z biblie alebo ju vymysleli 500 rokov pred tým budhisti je úplne šumák . Ked to niekomu spraví dobre a pomáha mu to nech tomu verí.Tvrdenie "vzajomne si vykradaju" je trochu nespravodlive. Ukradol to jeden druhemu, jeden je vinnik a druhy poskodeny. Treba len zistit kto je kto.
Moja skúsenosť je úplne iná, zo základky tí čo mali jednotky a končili z vyznamenaním tak vela vody nenamútilize rozpravka o hlupom Janovi je naozaj antivychovnym nastrojom a zkazila cele generacie Slovakov (!) , vystavuje hodnoty ako hlupost a lenivost a spaja ich s uspechom, majetkom a rodinnym stastim.
Zato tí čo mali trojky a štvorky sú vcelku úspešný. Netvrdím že všetci ale dobrá polovica má veľmi slušný príjem.
A ten hlúpi Jano čo je na peci on totiž neni hlúpi je len považovaný tými jednotkármi za hlúpeho. Ale on si tam pozoruje svet, neintervenuje do okolia, nikoho nepresviedča, nezapája sa do diskusie, netrénuje svoju silu a neštuduje bibliu. Sedí, medituje, počúva čo hovorí okolie a čaká, a ked príde príležitosť tak ju chytí pod krk a už ju nepustí.
Re: Harmonie Slova Božího
Obavam sa ze deti si to takto nevykladaju.Rastislav napísal: ↑15 Apr 2020, 21:55 A ten hlúpi Jano čo je na peci on totiž neni hlúpi je len považovaný tými jednotkármi za hlúpeho. Ale on si tam pozoruje svet, neintervenuje do okolia, nikoho nepresviedča, nezapája sa do diskusie, netrénuje svoju silu a neštuduje bibliu. Sedí, medituje, počúva čo hovorí okolie a čaká, a ked príde príležitosť tak ju chytí pod krk a už ju nepustí.
Re: Harmonie Slova Božího
Ako si to vykladajú deti prenechame detom. Su to ešte čisté mozgy málo ovplyvnené názormi svojich rodičov. Čo je dobré a čo je zlé, čo sa smie a čo už nie, kto je hlúpi a kto múdry atd.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní