ambassador napísal: ↑10 Apr 2018, 08:22
log napísal: ↑08 Apr 2018, 15:42
Priznam sa, ze na toto uz neviem odpovedat. Dokazem cerpat zo zmysloveho poznania I z biblickeho poznania, ale na poli cistej mystiky som strateny.
[/i]
Nejsem mystik, jen představuji, jak jsem pochopil jazyk Bible a tím jsem se přiblížil Bohu nebo spíše je Bůh blízký ke mě.
Mystifikace může být klamání skutečného stavu. Vzhledem k tomu, že nikdo z nás neví, jak to v "nebi" je, tak je klamání tvrdit, že v nebi je trůn na kterém sedí Bůh. Pointa je v tom, že když chceme říci, že věříme v Boží vládu, tak použijeme pozemské přirovnání. Je to použito z literární pohádkové oblasti. Král zasedl na trůn do ruky vzal žezlo a jablko, pak pronesl rozhodnutí - královský výnos.
Je to tedy opačně. Klamání je tvrdit, že doslovné je vždy identické.
Inspirace spočívá v tom, že Bůh inspiruje pisatele, který zvolí vhodný literární jazyk a představí "něco" o Bohu.
Např. Kristus použil podobenství, jinými slovy: podobno jest Království Boží, jako když...... ale není to totožné, stejné. Jsou však lidé, kteří to berou doslovně. Zlaté ulice.... věří tedy, že v nebi budou ulice dlážděné zlatýma kostkama. Ve skutečnosti je zde vyjádřena rozdílnost pozemských hodnot od hodnot Božího Království.
Ježíš taktéž řekl: "Kdo vidí mne vidí Otce...." Nejde zde o fyzickou podobu, ale o přístup k člověku v projevu lásky.
Obětní systém představuje cenu a cestu záchrany, která se kompletně naplnila v Kristu. Není to nic složité, jen někteří lidé to natahují a dělají z toho diskuzní problém.
...Mystifikace může být klamání skutečného stavu. Vzhledem k tomu, že nikdo z nás neví, jak to v "nebi" je,
tak je klamání tvrdit, že v nebi je trůn na kterém sedí Bůh.
Když tomu nerozumíš tak nemystifikuj a nepiš raději nic, jen se zase zbytečně ztrapňuješ?
Víme to docela přesně:
Trůn je i pohyblivý (nejspíše kosmická loď), trůnů je více:
Žalmy 9:8 Ale Hospodin na věky kraluje,
připravil k soudu trůn svůj.
Žalmy 11:4
Hospodin jest v chrámě svatém svém, trůn Hospodinův v nebi jest; oči jeho hledí, víčka jeho zkušují synů lidských.
Daniel 7:9 Hleděl jsem, až trůnové ti svrženi byli,
a Starý dnů posadil se, jehož roucho jako sníh bílé, a vlasové hlavy jeho jako vlna čistá,
trůn jako jiskry ohně, kola jeho jako oheň hořící.
Matouš 23:22 A kdož přisahá skrze nebe,
přisahá skrze trůn Boží, i skrze toho, kterýž na něm sedí.
Zjevení Janovo 4:2 A hned byl jsem u vytržení ducha, a aj,
trůn postaven byl na nebi, a na trůnu jeden seděl.
Zjevení Janovo 20:11 I viděl jsem
trůn veliký bílý, a sedícího na něm, před jehož tváří utekla země i nebe, a místo jim není nalezeno.
Zjevení Janovo 22:3 A ničeho zlořečeného již více nebude, ale
trůn Boží a Beránkův bude v něm, a služebníci jeho sloužiti jemu budou.
Několik století potom, z přibližujícího se zářícího oblaku spatřil Ezechiel nejprve vyšlehnout malé, avšak velmi prudké blesky. Když se pak vůz přiblížil, vypadal jako obrovitá otevřená mušle, jejíž horní část – horní víko vypadalo jako miniaturní nebeská klenba. Pod tím stáli okolo prudkého jasného ohně čtyři cherubové, kteří měli každý po čtyřech křídlech a čtyřech obličejích. A když stáli na místě jim určeném, zády k onomu ohni, dotýkali se navzájem horními špičkami křídel, která měli vodorovně roztažena. Spodními křídly pak zakrývali svá těla. Křídla těchto Božích andělů byla stále v pohybu a zdálo se, jakoby jimi řídili nebeské vozidlo. Vedle každého cherubína se nacházelo také dvojité kolo („kolo v kole“), jež se při letu pohybovala a působila velmi silný a prudký vichr (rotovala).
Podstatné, co lze ještě dodat k těmto ohnivým vozům je, že Ezechiel viděl nad „nebeskou klenbou“ tohoto vozu trůn, a na něm sedící postavu živého a pravého Boha, podobného Synu člověka. Krátce řečeno, Ezechiel ve svém vidění, jako kdysi Mojžíš a apoštol Jan, uzřel majestát Boží na jeho trunním, resp. na Jeho cestovním voze. Proč by tedy nemohla i sestra Whiteová ve svých viděních, týkajících se nebeské svatyně vidět podobné obrazy? Také všichni ti, kteří se nyní posvěcují a připravují pro Novou zem, budou smět po svém proměnění spolu se vzkříšenými spravedlivými nastoupit do pro nás možná dnes nepředstavitelného obrovského létajícího nebeského „vozu“ (vesmírného plavidla) a podniknout cestu ke křišťálovému moři.
Abychom se nyní ještě více přiblížili probírané tématice, je třeba vědět, že Písmo svaté hovoří o třech různých trůnech Božích:
1. Veliký bílý trůn na křišťálovém moři, který viděl Daniel, Jan a EGW ve svých viděních. (Dan. 7x9.10.13, Zj. 4x2.9, 20x11, EW 55).
2. Trunní vůz Pána Ježíše pozorovaný Ezechielem, Danielem, Janem a jinými svědky (Ez 1x10, Zj. 14x14, Dan. 7x13, Mat. 19x28, 25x31, Žid. 1x8). Mezi trunním vozem Všemohoucího a mezi trunním vozem přicházejícího Pána Ježíše, jakožto Krále králů, je zřetelný rozdíl. Zatímco o trůnu Pána Ježíše se dovídáme, že je obsluhován čtyřmi cherubíny, z nichž každý má čtyři křídla, a síla tohoto vozu spočívá v kolech o jejichž energii Ezechiel hovoří jakožto o „vichru“, apoštol Jan mluví o trůnu Nejvyššího jako o mnohem větším, obsluhovaném čtyřmi cherubíny se šesti křídly (tedy serafíny). Energie kol tohoto vozu je definována jako „planoucí oheň“. (Ez. 1x6.10.13, Dan. 7x9b, Zj. 4x6)
3. V nebeské svatyni existuje kromě právě popsaného velikého bělostného konferenčního trůnu prvního oddělení svatyně, odkud vycházejí úradky Boží, Jeho pokyny a příkazy andělům, ještě mnohem slavnější a krásnější trůn milosti nad deskami Desatera ve svatyni svatých. (Žid. 9x4.5, 4x16). V pozemské svatyni byl tento trůn milosti nazván „kapporat“ – slitovnicí se zlatými cherubíny. Podle židovské tradice se v této pozemské svatyni nad „kapporatem“ občas zjevovala přítomnost Boží v podobě mocného jasného světla „Šekinah“. Tato skutečnost poukazuje mimo jiné i na to, že Všemohoucí v nebeské svatyni svatých není vázán na svůj trůn milosti, po nepřetržité věky, jak si to občas mnozí představují (1 Sam. 4x4, 2 Sam. 6x2, Žalm 80x2).
Plnější poznání skutečnosti o dvou trůnech v nebeském chrámu nás vede ke dvěma důležitým závěrům:
A) Nepolepšitelní, kteří nechtějí nic vědět o Bohu a Jeho smyslu pro spravedlnost a Jeho lásce, kteří přehlížejí a nedbají Desatera, nemohou být souzeni před trůnem milosti Nejvyššího ve druhém oddělení – svatyně svatých. To je totiž místo naprostého omilostnění, a toto omilostnění nepřichází v úvahu pro nekající hříšníky. Oni odmítají jakékoliv pokání a nápravu a jednou provždy se rozhodli pro neposlušnost vůči Bohu. Od dob Adamových je před velkým bělostným trůnem prvního oddělení v přítomnosti Božího majestátu pověřenými anděly veden záznam o jednom každém člověku na zemi, o jeho činech a chování. Ti, kteří vítězí nad hříšnou přirozeností a překonávají sklony ke zlému, kteří si pokáním získávají plnou milost Boží a nakonec překonají i temnosti satana, jsou zaznamenáni Pánem Ježíšem a Jeho anděly do knihy života.
B) V průběhu vyšetřujícího soudu jsou od roku 1844 jména, která se ještě nacházejí v knize života, naším Přímluvcem, Pánem Ježíšem přinášena před nejvyššího Soudce, který dlí ve svatyni svatých na trůnu milosti. K přímluvě Pána Ježíše se připojuje „lkaními nevypravitelnými“ Duch svatý. Tento soud spojený dosud s milostí Boží dojde v nejbližší době i na nás a na naše milé. Ale také i my můžeme plným posvěcením se a s nejvroucnější motlitbou dotknout se této pro nás tak osudové události. Pak nebudeme muset, tak jako přestupníci zákona lásky a Božího Dekalogu (Žid. 8x10) během milénia stanout před bělostnou soudcovskou stolicí Nejvyššího (Jan 5x24, Jak. 2x13, 1 Petr. 4x17). Před touto stolicí už potom nebude milosti pro zkroušené hříšníky a opožděné kajícníky.
Nepolepšitelní budou souzeni z bílého majestátního trůnu Božího, který se nachází v prvním oddělení svatyně, na který Bůh opět usedne po uplynutí doby milosti a milénia. S úděsem budou sledovat na obloze živé panorama ve kterém poznají své vlastní hříchy a viny. Zatímco Pán Ježíš bude v klidu se svými věrnými v Novém Jeruzalémě, nevěrní budou s úzkostí a děsem sledovat svoji sebejistou a neplodnou minulost a všechno to, co ve svém životě zapříčinili, v živém panoramatu na obloze, jakoby na „obrazovce nebeské televize“. Potom spadne od bílého trůnu Nejvyššího oheň a síra. To bude odměna za bezbožnost – druhá smrt.