Kdo byli ti 3 muži?
Jeden z mnoha názorů se kterým se sá souhlasit. Jeden archanděl a dva andělé. Přelozte si sami.
https://ezekielkimosop.blogspot.com/202 ... o.html?m=1
Jeden zajímavý z mnoha dalších názorů od Mormonů

je tento:
Populární názor mezi LDS je, že tito tři muži byli andělé, ale ve smyslu Božích poslů, a že to byli smrtelní poslové, nikoli božští. Tato myšlenka je dobře vyjádřena zde:
Nejsou označeni jménem, ale je zřejmé, že to byli poslové vyslaní Pánem. Troufám si vyslovit názor – pouze za závěr, za který jsem osobně a sám odpovědný –, že pravděpodobnosti ukazují na velkého velekněze Melchisedeka a dva společníky, kteří s ním mohli stát ve funkci rádců.
Tyto tři bytosti nebyly se vší pravděpodobností „andělé“, ale spravedliví lidé. Hebrejština říká, že místo tří andělů navštívili Abrahama tři muži. Pokud jde o titul Lords, pochází z adhon, což znamená Pán, čestný titul pro muže. Slovo Yhwh nebo Jehova, které se často překládá jako Pán (Bůh), se nepoužívá k označení tří poslů.
„Inspirovaná písma“ uvádí, že Abrahama navštívili „tři muži“ a že je oslovoval „moji bratři“. Prorok Joseph nepochybně napsal anděla do textu s významem posel; protože anděl v angličtině, řečtině nebo hebrejštině znamená posel. To platí zejména v tomto případě. Myšlenka smrtelných poslů je dále podložena v Genesis 18:23. (Inspirovaná revize.)
A andělé, kteří byli svatí muži a byli vysláni podle Božího řádu, [to znamená „Svaté kněžství, podle Božího řádu"] odtamtud obrátili své tváře a šli do Sodomy.
Pokud někdo nahradí slovo posel za anděl v Inspirovaných Písmech, zjistí, že hlavní problém v používání jmen bude objasněn.
Je tedy vysoce pravděpodobné, že ti tři muži, kteří přišli k Abrahamovi a účastnili se jeho pohostinnosti, byli tři Boží služebníci, kterým zjevil svou vůli ohledně lidu. Navíc je možné, že to byl Melchisedech, který byl nazýván velkým „veleknězem“, protože v ten den předsedal Svatému kněžství jako president Církve.2
Zde máme představu, že andělé (alespoň dva ze tří mužů) byli smrtelníci, nositelé kněžství, kteří měli moc a autoritu Boží. Návrh, že posly byli Melchizedek a jeho dva radní, je atraktivní. Že Melchisedech a kolegové kněží mohli být uznáni jako představitelé Jahveho a také jako andělé, je podpořeno nedávným výzkumem učenců, jako jsou Margaret Barker, Crispin Fletcher-Louis, James Davila, C.T.R. Hayward a další. Je dobře známo, že velekněz (král) ve starověkém izraelském náboženství byl považován za představitele Jahveho v chrámových rituálech a že ostatní kněží byli chápáni jako andělé vykonávající nebeskou liturgii.
Dalším důležitým bodem, který přinesly inspirované revize Josepha Smitha, jak bylo diskutováno výše, je myšlenka, že andělé (jak jsou muži nazýváni v Gn 19:1) byli poslové a že „svatí muži“ mohli být „andělé“ stejně jako božské bytosti mohou být. Hebrejština pro posla, malakh (která je přeložena v řečtině aggelos a je základem pro naše slovo „anděl“) by mohla být použita pro smrtelné i nebeské posly.3 Argument, že muži, kteří navštívili Abrahama, byli důležitými lidmi kněžského stavu Bohem poslaní není slabý. Vysvětlovalo by to, jak by mohli být považováni za účastníky fyzických úkonů v kapitole 18 a ve velmi „lidských“ sekvencích kapitoly 19. Vysvětlovalo by to také, proč se o nich mluví jako o „muži“ (ačkoli se někdy označují i božskí andělé). jako „muži“).
Nebyl však jedním z nich Pán Hospodin? Od Gn 18:1 a později v této kapitole jasně říká, že Jahve mluví s Abrahamem. I když to mohl být Melchisedech nebo jiný představitel Jahveho oprávněný mluvit jeho jménem, museli bychom v textu číst něco, co tam není, abychom jej mohli takto interpretovat. Jedním z možných výkladů je říci, že Jahve v této době Abrahama navštívil, ale že nebyl jedním ze tří mužů – buď mluvil z nebe, nebo jeho návštěva u Abrahama nemá být spojována s návštěvou tří mužů vůbec (snad se to odehrálo po odchodu mužů). Ačkoli se zdá, že anglický překlad Gn 18:3 naznačuje, že Abraham oslovuje tři muže (nebo alespoň jednoho z nich) jako „můj pane“, hebrejština nepoužívá jméno Boha (YHWH), které je standardně přeloženo jako „PÁN“ v našich písmech, ale používá adonai, které, i když se často používá k označení Boha, lze téměř stejně často nalézt v Bibli používané jako výraz úcty k lidské bytosti. Překlad Josepha Smitha mění „můj Pane“ na „moji bratři“. Kromě toho se zdá, že JST považuje všechny tři návštěvníky za smrtelné posly, jak vidíme v revizi Gn 19:1 („tři andělé“ místo „dva andělé“). Proto se zdá, že Abrahamův rozhovor s Hospodinem o zničení Sodomy a Gomory na konci 18. kapitoly naznačuje, že se zde Hospodin zjevuje Abrahamovi odděleně, kromě tří poslů.
Pokud to byli nebyli boží andělé z nebe, ale normální lidé Boží poslové, které Bůh poslal pak mohli jíst i připravené tele (maso bylo po potopě povoleno).
Abraham sice mluvil už i předtím s Hospodinem, ale nikde není psáno, že by viděl k jeho tvář. V jaké podobě se mu ukázal případně zda jen slyšel jeho hlas není upřesněno jinak by Ježíš byl lhářem, když řekl, že Boha nikdo nikdy neviděl