Taky bych to tak viděla.Hosť napísal: ↑14 Nov 2019, 07:56 Jedna věc je co na to jeden kazatel a dát si práci vyhledat jeho pojetí, druhou je souvislost celého Písma. Čtení Písma není o tom vyhledávání pro vlastní konstrukci vlastního pochopení. Milost natolik převyšuje lidské chápání, že ve snaze to nějak ohraničit se můžeme dopouštět násilí na zvěsti evangelia.
Paula Washera jsem nijak nestudovala ani na to nekoukala, ale myslím, že je to kalvinista. To určuje způsob přemýšlení a následné zvěstování evangelia stejně tak, jako u každého jiného zastánce dalšího hnutí.
Když slyším od kohokoliv, že on (ten jakýkoli člověk) má biblické pojetí pravdy, zatímco ostatní to kážou špatně, jsem již preventivně nevěřícím Tomášem

Asi největším problémem obecně v evangelizaci je, že "evangelizátor" si nedá práci zjistit, jak přemýšlejí lidé, které chce evangelizovat. A tak pořád jedou to svoje a nikdo jim nerozumí, co vlastně chtějí a co říkají. Chceme-li přinést zvěst evangelia nevěřícím, není úplně od věci seznámit se s jejich způsobem uvažování. Když mluvíme o Pánu Ježíši, je to pro ně něco jak pan Novák (teď jsem použila slova jednoho misionáře v Čechách). Když mluvíme o spasení, část lidí ví, že se jedná o nějakou záchranu, a část lidí si představí ovci či krávu na zelené louce, jak spásá trávu. A tak dále.
Milost je neohraničená a úžasná, stejně jako je úžasný náš Pán. Na minulé skupince jsme mluvili celou dobu o Milosti, čím pro nás je a jak ji prožíváme. Vyplývalo to z biblického verše. Myslím si, že člověk oslovený Milostí se pozná tak, že sám tuto Milost (v omezené míře, neboť je jen člověk) předává dál v osobních setkáních s lidmi. To neznamená, že by se ten člověk vyhýbal konfrontaci, když označí hřích jako hřích, ale znamená to, že toho hřešícího neuduše, nezadupe do hlíny a nenavrší na něj ještě kupu hnoje (tak "evangelizuje" člověk nezasažený Milostí).
Každý z nás musí zvěst evangelia nějak uchopit a předat dál, od toho tu jsme. Ale sestavování veršíků bez kontextu se míjí účinkem. V Písmu se dají sestavit verše na cokoli si vzpomeneme a budou mít vypovídající hodnotu takovou, jakou chceme. To není chyba Písma, to je věc mezi židlí a klávesnicí (na nikoho nenarážím, myslím, že řada z nás si tím prošla). Písmo je věc úžasná a Duch Svatý může skrze něj oslovovat (a oslovuje). Doporučuji učit se části Písma zpaměti a vyhledávání veršíků pro podpoření naší konstrukce vynechat.