Ellen Gould White
Re: Ellen Gould White
Děkuji Ambassadore za tvé vidění její role.
Co pozitivního tedy vlastně přináší CASD věroučný bod o daru proroctví, kde se zmiňuje, že se projevil v díle EGW?
Jsou některé části jejího díla, které by se měly brát doslovně?
V čem je tedy ona jako autorka a její díla odlišná a kvalitou ,,lepší" ,,proročtější" než třeba C.S.Lewis, Martin Luther, nebo Walter Trobish, nebo i Morris Wenden?
V čem tkví ta přidaná hodnota jejího uznání za projevení ,,prorockého daru v jejím díle"?
Pokud netkví, tak proč nemá CASD takto ohodnocené i ostatní autory se srovnatelnou literaturou, např. v díle C.S.Lewise se projevil dar proroctví, v díle Johna Wesleyho se objevil dar proroctví - protože si je ctíme ale také nevěříme všemu, co kdy napsali a něco odsouváme do ,,dobového vnímání".
+ narážka na ostatní církve - kde řeší metodisté co všechno je inspirované od Johna Wesleyho? Kde řeší Lutheráni co vše je inspirovaného od Luthera? Kde Husité od Husa, kde Baptisté nevím od koho?
Kdy tito autoři sami o sobě řekli, že vše co napsali je buď od Boha, nebo od ďábla?
Kdy po nich vzniklé denominace napsali do věroučného bodu, že díla zakladatele reformátora jsou prorocky inspirovaná?
Kdy a kde uváděli ostatní velké postavy v čele denominací citáty začínající: ,,viděl(a) jsem, že" ,,Bylo mi ukázáno, že" ,,Anděl mi ukázal"?
Opravdu mne to zajímá - neznám taková srovnání a ty jistě umíš doložit své tvrzení, že se ,,tato problematika objevuje napříč všech cirkví"!
(Já znám jen analogii se svědky jehovovými a jejich traktáty strážné věže a výroky Vedoucího sboru v Brooklynu, mormony a kniha mormon+osoba Josepha Smithe, nebo Islám s hadísami a různými výklady veršů života mohameda, nebo koránu, ŘKC s jednotlivými výroky apoštolského stolce, Bulami papeže a výroky koncilů - neboť jsou myslím prohlášeni za inspirované a neomylné - u ostatních protestantských církví toto neznám)
Co pozitivního tedy vlastně přináší CASD věroučný bod o daru proroctví, kde se zmiňuje, že se projevil v díle EGW?
Jsou některé části jejího díla, které by se měly brát doslovně?
V čem je tedy ona jako autorka a její díla odlišná a kvalitou ,,lepší" ,,proročtější" než třeba C.S.Lewis, Martin Luther, nebo Walter Trobish, nebo i Morris Wenden?
V čem tkví ta přidaná hodnota jejího uznání za projevení ,,prorockého daru v jejím díle"?
Pokud netkví, tak proč nemá CASD takto ohodnocené i ostatní autory se srovnatelnou literaturou, např. v díle C.S.Lewise se projevil dar proroctví, v díle Johna Wesleyho se objevil dar proroctví - protože si je ctíme ale také nevěříme všemu, co kdy napsali a něco odsouváme do ,,dobového vnímání".
+ narážka na ostatní církve - kde řeší metodisté co všechno je inspirované od Johna Wesleyho? Kde řeší Lutheráni co vše je inspirovaného od Luthera? Kde Husité od Husa, kde Baptisté nevím od koho?
Kdy tito autoři sami o sobě řekli, že vše co napsali je buď od Boha, nebo od ďábla?
Kdy po nich vzniklé denominace napsali do věroučného bodu, že díla zakladatele reformátora jsou prorocky inspirovaná?
Kdy a kde uváděli ostatní velké postavy v čele denominací citáty začínající: ,,viděl(a) jsem, že" ,,Bylo mi ukázáno, že" ,,Anděl mi ukázal"?
Opravdu mne to zajímá - neznám taková srovnání a ty jistě umíš doložit své tvrzení, že se ,,tato problematika objevuje napříč všech cirkví"!
(Já znám jen analogii se svědky jehovovými a jejich traktáty strážné věže a výroky Vedoucího sboru v Brooklynu, mormony a kniha mormon+osoba Josepha Smithe, nebo Islám s hadísami a různými výklady veršů života mohameda, nebo koránu, ŘKC s jednotlivými výroky apoštolského stolce, Bulami papeže a výroky koncilů - neboť jsou myslím prohlášeni za inspirované a neomylné - u ostatních protestantských církví toto neznám)
Re: Ellen Gould White
K tomu by jsem přidal, že je ve věroučných bodech formulace o daru proroctví, který se projevil v díle EGW, ale nikdo vám neřekne, zda je to ve všem, co napsala nebo pouze v některých částech.Pro tradiční adventisty je jakékoliv zpochybnění jejího výroku bráno jako útok na "Ducha prorockého", který byl předpovězen.
Pokud se člověk zeptá, zda se od apoštolských dob tento dar projevil i u někoho jiného, než EGW, odpověď je mlčení. Takže Bůh neměl mimo ní své proroky celých 1750 let existence církve...
Neměl bych ani tak problém s tím, že skutečně některé věci, které organizovala a o kterých psala, např.zakládání sanatorií, jsou skutečně nadčasové a přinesly užitek.Dalo by se to i pochopit u některých věcí jako prorocký dar.Ale kde je rozpoznání tohoto daru i jiných lidí, např. reformátorů, jak psal Tomáš, nebo u současníků? Po Ellen už zase 100 let nikdo nic? Zakomponování uznání daru proroctví, jako charakteristického rysu církve ostatků do křestního slibu se mi jeví jako zbytečné a těžko biblicky odůvodnitelné. Kdy se dostaneme k tomu, že budeme chápat její spisy jako vhodnou četbu, ale plně podřízenou Písmu, tj. nedokazovat jimi biblické události, férově vyjádřit, že chápala na úrovni poznání své doby a její dílo nese i omyly a stopy přebírání myšlenek odjinud? Kdy nastane doba, že by člověk mohl být adventistou, tj. čekatelem na blízký příchod a nemusel by uznávat, že její dílo je vlastně neomylné?
Pokud se člověk zeptá, zda se od apoštolských dob tento dar projevil i u někoho jiného, než EGW, odpověď je mlčení. Takže Bůh neměl mimo ní své proroky celých 1750 let existence církve...
Neměl bych ani tak problém s tím, že skutečně některé věci, které organizovala a o kterých psala, např.zakládání sanatorií, jsou skutečně nadčasové a přinesly užitek.Dalo by se to i pochopit u některých věcí jako prorocký dar.Ale kde je rozpoznání tohoto daru i jiných lidí, např. reformátorů, jak psal Tomáš, nebo u současníků? Po Ellen už zase 100 let nikdo nic? Zakomponování uznání daru proroctví, jako charakteristického rysu církve ostatků do křestního slibu se mi jeví jako zbytečné a těžko biblicky odůvodnitelné. Kdy se dostaneme k tomu, že budeme chápat její spisy jako vhodnou četbu, ale plně podřízenou Písmu, tj. nedokazovat jimi biblické události, férově vyjádřit, že chápala na úrovni poznání své doby a její dílo nese i omyly a stopy přebírání myšlenek odjinud? Kdy nastane doba, že by člověk mohl být adventistou, tj. čekatelem na blízký příchod a nemusel by uznávat, že její dílo je vlastně neomylné?
Re: Ellen Gould White
Jen k zakládání sanatorií.Ani v této myšlence neexistuje neposkvrněné početí
Před E.G.W. tyto myšlenky rozvíjelo vícero lidí v její době.Např.: Sylvestra Graham, Johna Wesley a L. M. Shevlová.
Spisy těchto autorů jistě nechyběli v knihovně autorky.
Dále pak na tuto myšlenku nebyla sama-Její manžel James White prožíval léčbu v institutu dr.Jacksona v Dansvillu. Toto sanatorium bylo neadventistické a již na svoji dobu používalo velmi pokrokové metody.Tam ho systém natolik nadchnul, že jej přednesl na adventní půdě ve smyslu toho,že se tato cesta může mimo jiné stát i velikým zdrojem finančních prostředků. Potřeboval k tomu "jen" zaštítění" ve vidění své ženy. To se také "prorocky" stalo.
To vše mimo jiné přineslo nejen veliký věhlas a finanční přínos na svoji dobu až po dnes,ale také mimo jiné to přineslo veliké soupeření o moc,sanatoria,soudní pře s lidmi,kteří nebyli Whiteovým po vůli.Nejznámější je např. případ s Dr. J.H. Kelloggem.
Přes toto vše v tom nevidím,ani špetku prorockého povolání. Nicméně E.G.W., její zastánci a církev se této definici prorokyně bránila a brání.Prorok je limitován povoláním na určitý čas.Limitován počtem vidění.A i v bibli se proroci mýlí a bible nezakrývá jejich zneužití Hospodinova zaštítění ve svůj prospěch.(Např.Nátan). Proto postava Ellen G.Whiteové "musí" mít pro členy větší rozměr.
Před E.G.W. tyto myšlenky rozvíjelo vícero lidí v její době.Např.: Sylvestra Graham, Johna Wesley a L. M. Shevlová.
Spisy těchto autorů jistě nechyběli v knihovně autorky.
Dále pak na tuto myšlenku nebyla sama-Její manžel James White prožíval léčbu v institutu dr.Jacksona v Dansvillu. Toto sanatorium bylo neadventistické a již na svoji dobu používalo velmi pokrokové metody.Tam ho systém natolik nadchnul, že jej přednesl na adventní půdě ve smyslu toho,že se tato cesta může mimo jiné stát i velikým zdrojem finančních prostředků. Potřeboval k tomu "jen" zaštítění" ve vidění své ženy. To se také "prorocky" stalo.
To vše mimo jiné přineslo nejen veliký věhlas a finanční přínos na svoji dobu až po dnes,ale také mimo jiné to přineslo veliké soupeření o moc,sanatoria,soudní pře s lidmi,kteří nebyli Whiteovým po vůli.Nejznámější je např. případ s Dr. J.H. Kelloggem.
Přes toto vše v tom nevidím,ani špetku prorockého povolání. Nicméně E.G.W., její zastánci a církev se této definici prorokyně bránila a brání.Prorok je limitován povoláním na určitý čas.Limitován počtem vidění.A i v bibli se proroci mýlí a bible nezakrývá jejich zneužití Hospodinova zaštítění ve svůj prospěch.(Např.Nátan). Proto postava Ellen G.Whiteové "musí" mít pro členy větší rozměr.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ellen Gould White
Nejsem si jistý, že v případě proroka Nátana jde o zneužití. I v dnešní době používáme přání ve spojitosti s Božím jménem. V případě Davida byl Bohem převeden přesun na Šalamouna. Bůh pouze upřesnil a zdůvodnil změnu. Bůh tak potvrdil svrchovanost nad rozhodnutím člověka.Petr napísal:Jen k zakládání sanatorií.Ani v této myšlence neexistuje neposkvrněné početí
Před E.G.W. tyto myšlenky rozvíjelo vícero lidí v její době.Např.: Sylvestra Graham, Johna Wesley a L. M. Shevlová.
Spisy těchto autorů jistě nechyběli v knihovně autorky.
Dále pak na tuto myšlenku nebyla sama-Její manžel James White prožíval léčbu v institutu dr.Jacksona v Dansvillu. Toto sanatorium bylo neadventistické a již na svoji dobu používalo velmi pokrokové metody.Tam ho systém natolik nadchnul, že jej přednesl na adventní půdě ve smyslu toho,že se tato cesta může mimo jiné stát i velikým zdrojem finančních prostředků. Potřeboval k tomu "jen" zaštítění" ve vidění své ženy. To se také "prorocky" stalo.
To vše mimo jiné přineslo nejen veliký věhlas a finanční přínos na svoji dobu až po dnes,ale také mimo jiné to přineslo veliké soupeření o moc,sanatoria,soudní pře s lidmi,kteří nebyli Whiteovým po vůli.Nejznámější je např. případ s Dr. J.H. Kelloggem.
Přes toto vše v tom nevidím,ani špetku prorockého povolání. Nicméně E.G.W., její zastánci a církev se této definici prorokyně bránila a brání.Prorok je limitován povoláním na určitý čas.Limitován počtem vidění.A i v bibli se proroci mýlí a bible nezakrývá jejich zneužití Hospodinova zaštítění ve svůj prospěch.(Např.Nátan). Proto postava Ellen G.Whiteové "musí" mít pro členy větší rozměr.
Re: Ellen Gould White
Nepřekvapuje mně odvádění od tématu a problému samotného...,ale budiž.
Ano "o přesunu" vlády na Šalamouna" píše E.G.W.
Opak je pravdou.
1. Nátan požehnává Davidovi stavbu chrámu se slovy Hospodin je s tebou.2 Sam 7,3
Pak jeho "proroctví" musí Hospodin sám napravovat,když mu vstoupí v noci do jeho výkladu,že s tím nesouhlasí.
2. Jitřenka CASD 2011 Momentky Boha R.W.Coffen str.82.: "Proroci mohou mít za to,že jsou vždy Božími mluvčími,neboť jsou přesvědčeni,že díky častému kontaktu s Bohem znají Boží vůli.Ale tento předpoklad není oprávněný."
3. Např.malá ukázka z celé přednášky,kde je zmiňováno další Nátanovo zaštiťování se Hospodinem:
https://www.youtube.com/watch?v=8peJ5bK_Eng
Ano "o přesunu" vlády na Šalamouna" píše E.G.W.
Opak je pravdou.
1. Nátan požehnává Davidovi stavbu chrámu se slovy Hospodin je s tebou.2 Sam 7,3
Pak jeho "proroctví" musí Hospodin sám napravovat,když mu vstoupí v noci do jeho výkladu,že s tím nesouhlasí.
2. Jitřenka CASD 2011 Momentky Boha R.W.Coffen str.82.: "Proroci mohou mít za to,že jsou vždy Božími mluvčími,neboť jsou přesvědčeni,že díky častému kontaktu s Bohem znají Boží vůli.Ale tento předpoklad není oprávněný."
3. Např.malá ukázka z celé přednášky,kde je zmiňováno další Nátanovo zaštiťování se Hospodinem:
https://www.youtube.com/watch?v=8peJ5bK_Eng
Re: Ellen Gould White
Petr napísal:Jen k zakládání sanatorií.Ani v této myšlence neexistuje neposkvrněné početí
Před E.G.W. tyto myšlenky rozvíjelo vícero lidí v její době.Např.: Sylvestra Graham, Johna Wesley a L. M. Shevlová.
Spisy těchto autorů jistě nechyběli v knihovně autorky.
Dále pak na tuto myšlenku nebyla sama-Její manžel James White prožíval léčbu v institutu dr.Jacksona v Dansvillu. Toto sanatorium bylo neadventistické a již na svoji dobu používalo velmi pokrokové metody.Tam ho systém natolik nadchnul, že jej přednesl na adventní půdě ve smyslu toho,že se tato cesta může mimo jiné stát i velikým zdrojem finančních prostředků. Potřeboval k tomu "jen" zaštítění" ve vidění své ženy. To se také "prorocky" stalo.
To vše mimo jiné přineslo nejen veliký věhlas a finanční přínos na svoji dobu až po dnes,ale také mimo jiné to přineslo veliké soupeření o moc,sanatoria,soudní pře s lidmi,kteří nebyli Whiteovým po vůli.Nejznámější je např. případ s Dr. J.H. Kelloggem.
Přes toto vše v tom nevidím,ani špetku prorockého povolání. Nicméně E.G.W., její zastánci a církev se této definici prorokyně bránila a brání.Prorok je limitován povoláním na určitý čas.Limitován počtem vidění.A i v bibli se proroci mýlí a bible nezakrývá jejich zneužití Hospodinova zaštítění ve svůj prospěch.(Např.Nátan). Proto postava Ellen G.Whiteové "musí" mít pro členy větší rozměr.
Petře myšlenku, že by zdravotní reforma byla převzaté z neadventistického sanatoria popřela sama Ellen Whiteová, např. v časopisu The Review and Herald z 8. října, kde přímo na tuto otázku odpovídala:
český překlad tohoto článku
odkaz na stejný článek v angličtině
Re: Ellen Gould White
Lukáš, dík za článok.
Ale ak by to aj bola pravda, že to nikde nečítala, otázkou je, že prečo by jej Hospodin zjavoval niečo, čo ostatní už dávno vedeli ...
Ale ak by to aj bola pravda, že to nikde nečítala, otázkou je, že prečo by jej Hospodin zjavoval niečo, čo ostatní už dávno vedeli ...
Re: Ellen Gould White
z výše zmíněného dokumentu českého překladu zní tyto poslední řádky:
EGW:
... Když jsem napsala svých šest článků pro práci Jak žít, potom jsem si pročetla
různá pojednání o Hygieně a byla jsem překvapena, když jsem zjistila, že se tolik blíží
co mi zjevil Hospodin. Abychom poukázala na tento soulad a abych bratrům a sestrám
ukázala toto téma, jak je přinášejí schopní pisatelé, rozhodla jsem se vydat „Jak žít”. V tomto
díle hodně cituji ze jmenovaných prací.
shrnutí podle EGW:
1) Napsala své dílo Bohem inspirované: ,,Jak žít"
2) Potom si pročetla různá pojednání o hygieně od jiných autorů - lidí (neinspirovaných) a byla překvapena, jak jsou v souladu.
3) Aby poukázala na tento soulad, tak vydala svou Bohem inspirovanou knihu ,,Jak žít" s citacemi ze jmenovaných prací (výše uvedené pojednání o hygieně?)
Nepřijde vám to divné!!!???
Když už jste prorok(yně) a Bůh vám vnukne téma, které máte napsat. A vy sami víte, že máte na stole nezabalené knihy na toto téma, které raději ani nerozbalíte, aby vás předem neovlivnili a lidé aby vám nevytkli opisování a tím upřeli Bohu jeho slávu z inspirace.
Tak proč potom pro pána Krále v té vydané inspirované knize pro Boží slávu najednou CITUJETE!!! z těchto pojednání.
To jako fakt proto abyste ukázali ten soulad?
Nebo, abyste se zaštítili jejich autoritou?
Neměla by snad stačit právě ta Boží autorita, která vás držela v odhodlání nečíst nic jiného a vydat jen to co Bůh řekl?
K čí slávě byste nakonec vlastně vydali ten článek s citacemi a poukázáním na soulad?
Zkrátka : Proč EGW citovala z článků od lidí, když s nimi nechtěla být spojována a nechtěla kvůli tomu ani rozbalit a číst knihy na toto téma?
To tedy hotový text inspirovaný Bohem přepracovala, aby tam vložila citace lidí? A to jí šlechtí?
PS. Je ta citace v knize vůbec patrná, nebo se k ní přiznává až v Review and Herald když se bratří a sestry vyptávají na podobnost?
Mílí spoludiskutující na fóře nepřijde vám to nějak podivné?
EGW:
... Když jsem napsala svých šest článků pro práci Jak žít, potom jsem si pročetla
různá pojednání o Hygieně a byla jsem překvapena, když jsem zjistila, že se tolik blíží
co mi zjevil Hospodin. Abychom poukázala na tento soulad a abych bratrům a sestrám
ukázala toto téma, jak je přinášejí schopní pisatelé, rozhodla jsem se vydat „Jak žít”. V tomto
díle hodně cituji ze jmenovaných prací.
shrnutí podle EGW:
1) Napsala své dílo Bohem inspirované: ,,Jak žít"
2) Potom si pročetla různá pojednání o hygieně od jiných autorů - lidí (neinspirovaných) a byla překvapena, jak jsou v souladu.
3) Aby poukázala na tento soulad, tak vydala svou Bohem inspirovanou knihu ,,Jak žít" s citacemi ze jmenovaných prací (výše uvedené pojednání o hygieně?)
Nepřijde vám to divné!!!???
Když už jste prorok(yně) a Bůh vám vnukne téma, které máte napsat. A vy sami víte, že máte na stole nezabalené knihy na toto téma, které raději ani nerozbalíte, aby vás předem neovlivnili a lidé aby vám nevytkli opisování a tím upřeli Bohu jeho slávu z inspirace.
Tak proč potom pro pána Krále v té vydané inspirované knize pro Boží slávu najednou CITUJETE!!! z těchto pojednání.
To jako fakt proto abyste ukázali ten soulad?
Nebo, abyste se zaštítili jejich autoritou?
Neměla by snad stačit právě ta Boží autorita, která vás držela v odhodlání nečíst nic jiného a vydat jen to co Bůh řekl?
K čí slávě byste nakonec vlastně vydali ten článek s citacemi a poukázáním na soulad?
Zkrátka : Proč EGW citovala z článků od lidí, když s nimi nechtěla být spojována a nechtěla kvůli tomu ani rozbalit a číst knihy na toto téma?
To tedy hotový text inspirovaný Bohem přepracovala, aby tam vložila citace lidí? A to jí šlechtí?
PS. Je ta citace v knize vůbec patrná, nebo se k ní přiznává až v Review and Herald když se bratří a sestry vyptávají na podobnost?
Mílí spoludiskutující na fóře nepřijde vám to nějak podivné?
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ellen Gould White
Od tématu by to bylo odvedeno jen tehdy, pokud by autor komentáře sám nebyl vzpomněl proroka Nátana. Pouze jsem na to reagoval.Petr napísal:Nepřekvapuje mně odvádění od tématu a problému samotného...,ale budiž.
Ano "o přesunu" vlády na Šalamouna" píše E.G.W.
Opak je pravdou.
1. Nátan požehnává Davidovi stavbu chrámu se slovy Hospodin je s tebou.2 Sam 7,3
Pak jeho "proroctví" musí Hospodin sám napravovat,když mu vstoupí v noci do jeho výkladu,že s tím nesouhlasí.
2. Jitřenka CASD 2011 Momentky Boha R.W.Coffen str.82.: "Proroci mohou mít za to,že jsou vždy Božími mluvčími,neboť jsou přesvědčeni,že díky častému kontaktu s Bohem znají Boží vůli.Ale tento předpoklad není oprávněný."
3. Např.malá ukázka z celé přednášky,kde je zmiňováno další Nátanovo zaštiťování se Hospodinem:
https://www.youtube.com/watch?v=8peJ5bK_Eng
Pokud to vykladači Bible vykládají jinak, tak si to rád přečtu. Zajímal by mě ten rozdíl mezi tím co jsem psal já a co jsi psal ty. Je ten problém jen v tom, že jsem to nenapsal přesně stejnými slovy?
Dvacet vykladačú Bible napíše komentář přesně přes kopírak??
Nepsal jsem o "přesunu vlády" , psal jsem o přesunu na Šalamouna a možná jsem měl podotknout stavební činnost!
Psal jsem vždy o EGW tak, že nikde jsem ji nestavěl do pozice dokonalosti.
Re: Ellen Gould White
Nedávno som v kázni (opäť) počul vetu: „Naše učenie je založené iba na Biblii. A na EGW.“
A vtedy som pochopil, v čom je náš problém. V axiómach.
(Pripomienka pre tých, čo už zabudli čo to je - Axióma je základné tvrdenie, ktoré považujeme za pravdivé a nedokazujeme ho. Z nej sa odvodzujú ostatné tvrdenia. Napríklad v matematike je axiómou tvrdenie, že 1+1=2)
Normálnej cirkvi stačí jedna axióma, a to že Biblia je pravdivá. My sme však k tomu pridali ešte jednu, a to že spisy EGW sú pravdivé. A tak na mieste, kde má byť axióma len jedna, máme dve. A tieto sú neustále v kontakte a niekedy z toho vznikajú protirečenia. Ak je len jedna axióma, protirečenie sa dá vyriešiť, lebo axióma má vždy navrch. U nás to ale žiaľ nie je možné. Preto si to vždy odnesieme my ľudia, napríklad takým schizofrenickým tvrdením, ako bolo uvedené na začiatku. Robíme sami zo seba bláznov, a tvárime sa, že to je normálne. Sme obeťou vlastnej neschopnosti urobiť si poriadok v axiómach, ktoré sme si sami zadefinovali.
A vtedy som pochopil, v čom je náš problém. V axiómach.
(Pripomienka pre tých, čo už zabudli čo to je - Axióma je základné tvrdenie, ktoré považujeme za pravdivé a nedokazujeme ho. Z nej sa odvodzujú ostatné tvrdenia. Napríklad v matematike je axiómou tvrdenie, že 1+1=2)
Normálnej cirkvi stačí jedna axióma, a to že Biblia je pravdivá. My sme však k tomu pridali ešte jednu, a to že spisy EGW sú pravdivé. A tak na mieste, kde má byť axióma len jedna, máme dve. A tieto sú neustále v kontakte a niekedy z toho vznikajú protirečenia. Ak je len jedna axióma, protirečenie sa dá vyriešiť, lebo axióma má vždy navrch. U nás to ale žiaľ nie je možné. Preto si to vždy odnesieme my ľudia, napríklad takým schizofrenickým tvrdením, ako bolo uvedené na začiatku. Robíme sami zo seba bláznov, a tvárime sa, že to je normálne. Sme obeťou vlastnej neschopnosti urobiť si poriadok v axiómach, ktoré sme si sami zadefinovali.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných