Istota spasenia

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Istota spasenia

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Dušan Seberíni napísal: 14 Apr 2020, 02:19 Môj príbeh

Bolo to pred polstoročím. Býval som vtedy v Bratislave.
Jednu nedeľu som bol na bohoslužobnom zhromaždení v modlitebni baptistov a tam bola mimoriadna zbierka. Už si nepamätám na čo, ale ma to oslovilo a dal som do košíka všetky svoje peniaze. Aj mince. Po skončení bohoslužieb som sa neponáhľal von, lebo bolo tropické teplo a ja som si uvedomil, že som si nenechal ani na trolejbus. Vyšiel som posledný. Ľudia sa už rozišli a ja som stál na okraji chodníka a rozmýšľal, že teraz budem musieť ísť domov poldruhej hodiny peši po rozpálenom asfalte a nemám ani na malinovku.

Zrazu zastavil pri mne ošumelý Wartburg a šofér sa mi prihovoril príjemným hlasom:
„Dušanko, kam máš namierené?“
„Domov.“
„A nechceš ísť s nami do Miloslavova? Bude tam odpoludnia evanjelizácia.“

V tej chvíli som spoznal v šoférovi renomovaného kazateľa Janka Krišku. Nenapadlo mi spýtať sa odkiaľ vie moje meno, ale nasadol som, lebo som sa chcel zviesť na kuse, keďže do Miloslavova sa išlo popri nás. Ibaže Janko sa vybral okľukou uličkami a ja som si zrazu uvedomil, že sme v Prievoze a ja mám domov rovnako ďaleko, ako keď som nastúpil. Ibaže z druhej strany. Tak som ostal sedieť.

„Dušanko a máš ty istotu spasenia?“ spýtal sa ma Janko Kriška.

To ma hrubo urazilo. Predsa ak vie moje meno, tak musí vedieť o mne aj niečo viac.

„Nedávno som sa dal pokrstiť“ odsekol som pohoršený.

„Ale ja som sa nepýtal, či si pokrstený. Pýtal som sa, či máš istotu spasenia!“

Tak to ma dokúrilo. Nielen von, ale aj v aute bolo teplo. Ja som však priam horel pohoršením. „Tak počúvaj,“ začal som rozhorčene, „ak vieš ako sa volám, tak iste vieš o mne aj viac a nemal by si mi dávať takéto hlúpe otázky! Bibliu som už mal celú prečítanú, keď som odovzdal svoj život Bohu. Bolo to moje rozhodnutie a bolo to raz a navždy! Tak prečo sa ma pýtaš na istotu spasenia?“

„Lebo ju nemáš!“ povedal Janko mrazivým hlasom. „Alebo snáď áno?“

„Nóo, povedzme že nemám,“ ťahavo som naťahoval čas, „ale o čo vlastne ide? Som pokrstený, pravidelne chodím na bohoslužby, Božie slovo si čítam denne a úplne som otočil smernicu môjho života. A tebe sa to zdá málo? Nestačí to?“

„Práve si potvrdil, že istotu spasenia nemáš. A KEĎ TO NEMÁŠ, NEMÁŠ NIČ !“
Toto skríkol Janko ľadovým hlasom a mňa to švaclo, ako keby ma bol bodol dýkou.
Boli sme na okraji Miloslavova a až po modlitebňu nepovedal ani slovo. Ani ja.

Pred modlitebňou nás vítali davy, ale vlastne nie mňa, ale Janka, lebo on mal kázať Božie Slovo na tej evanjelizácii. On vošiel do modlitebne, ale ja som modlitebňu obišiel a vzadu som si sadol na zem. Temer som zúril. Domov som nemohol ísť, lebo som nemal ani halier, bol som smädný, ale nemal som sa kde napiť a do modlitebne som vôbec ísť nechcel. Ale najviac ma ťažilo, že ten nafúkanec si dovolil povedať mi také tvrdé slová. Nevedel som to prehltnúť, nie to ešte stráviť.

Akosi som nezbadal, že evanjelizácia skončila a ľudia sa rozchádzali. Len som zrazu uvidel, že práve odchádza autobus, ktorí mali objednaný cirkevníci z Bratislavy. Takže s nimi som sa už nemohol zviezť a civel som pred seba, čo teraz. Tridsať stupňov v tieni, dvadsať kilometrov domov a ani halier vo vrecku.

Zrazu pri mne zastal ošumelý Wartburg a ozval sa láskavý hlas Janka Krišku:
„Dušanko, čakáš na nás?“
Vedľa Janka sedel kazateľ zo susedného zboru a vzadu bolo prázdne.
„Hej,“ a nasadol som rýchlo dozadu. „Poviem, kde chcem vystúpiť!“

Auto vyrazilo vpred a Janko sa mi prihovoril mäkkým láskavým hlasom:
„Ale ťa to škrie, však? Tá istota spasenia. Dobre som ti to naložil, čo?“
A potom mi vysvetlil to, čo som sa potreboval dozvedieť.

„Dušanko, viem všetko o tebe. Ale dnes ma poslal Pán za tebou, aby som ťa vzal do auta a vravel som len to, čo mi Pán nakázal povedať. Viem, že si Božím dietkom a aj ty to predsa vieš. Ale potreboval si si vyskúšať, či to platí naozaj. A stačilo sa ťa spýtať inými slovami ako si zvyknutý a napriek tomu, že poznáš Písmo, ostal si akoby vykoľajený. Nuž a o to išlo, že Pán chce, aby si si nedal spochybniť, že mu patríš!“

„Patríš mu?“
„Áno.“
„A z jeho ruky nás nikto ... ako to pokračuje ... ?“
... a ja im dávam večný život,
a nezahynú na veky,
a nikto ich nevytrhne z mojej ruky.

{J 10:28}

„Veríš tomu?“
„Áno.“
„Tak mu povedz, že veríš, že to platí aj pre teba.“
„Hohó. To tam nie je, že to platí aj pre mňa,“ zaspätkoval som.
„Máš pravdu. Ale v Biblii je to na inom mieste. Pozri 8. kapitolu v liste Rimanom.“ A kazateľ, ktorý sedel vpredu, pohotovo otvoril Bibliu a čítal:

Lebo všetci, ktorí sú vedení Duchom Božím, tí sú synmi Božími.
Lebo ste nevzali ducha služby, aby ste sa zase báli, ale ste vzali ducha synovstva,
v ktorom voláme: Abba, Otče!
Sám ten Duch spolu svedčí s naším duchom, že sme deťmi Božími.

{Rim 8:14-16}

„Platí toto aj pre teba?“
„Samozrejme!“

„Tak si to nikdy nedaj vziať. Lebo prídu nielen zle položené otázky, ale aj ťažké neúnosné chvíle. A práve vtedy, keď sa budeš možno plaziť po bruchu v blate, práve vtedy ťa Svätý Duch ubezpečí, že si Božie dieťa. Aj také zablatené.“

Tak som v tom aute nahlas poďakoval Pánu Bohu za všetko, čo som v tej chvíli vedel povedať, ale menovite za ten úžasný dar Ducha Svätého, ktorý potvrdzuje, že som prijal skrz Ježiša dar synovstva.

Odvtedy otázka istoty spasenia je pre mňa len detinsky milo postavená otázka
ČÍ SOM
...... a ja im dávam večný život,
a nezahynú na veky,
a nikto ich nevytrhne z mojej ruky.
{J 10:28}

Sami sebe špatnými skutky se můžeme vytrhnout z ruky Otce a spasený bude jen ten kdo činí vůli Otce v nebi:

Matouš 7:17  Takť každý strom dobrý ovoce dobré nese, zlý pak strom zlé ovoce nese.
18  Nemůžeť dobrý strom zlého ovoce nésti, ani strom zlý ovoce dobrého vydávati.
19  Všeliký strom, kterýž nenese ovoce dobrého, vyťat a na oheň uvržen bývá.
20  A tak tedy po ovocích jejich poznáte je.
21  Ne každý, kdož mi říká: Pane, Pane, vejde do království nebeského, ale ten, kdož činí vůli Otce mého, kterýž v nebesích jest.
22  Mnozíť mi dějí v onen den: Pane, Pane, zdaliž jsme ve jménu tvém neprorokovali, a ve jménu tvém ďáblů nevymítali, a v tvém jménu zdaliž jsme divů mnohých nečinili?
23  A tehdyť jim vyznám, že jsem vás nikdy neznal. Odejděte ode mne, činitelé nepravosti.(bezzákonnosti).

Židům 12:15  Prohlédajíce k tomu bedlivě, aby někdo neodpadl od milosti Boží, a aby nějaký kořen hořkosti nepodrostl, a neučinil překážky, skrze nějž by poškvrněni byli mnozí;

Ezechiel 18:24 Pakli by se odvrátil spravedlivý od spravedlnosti své, a činil by nepravost, čině podlé všech ohavností, kteréž činí bezbožný, takový-liž by živ byl? Na žádné spravedlnosti jeho, kteréž činil, nebude pamatováno. Pro přestoupení své, jehož se dopouštěl, a pro hřích svůj, kterýž páchal, pro tyť věci umře.

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Istota spasenia

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

mikim napísal: 14 Apr 2020, 14:35
Sami sebe špatnými skutky se můžeme vytrhnout z ruky Otce a spasený bude jen ten kdo činí vůli Otce v nebi
Predpokladajme, že Kristová ovca vlastnou vinou zblúdila.
No a určite povieš o Kristu, ako o dobrom pastierovi, že. Čo si myslìš, nechá dobrý pastier svoju ovcu, aby zahynula, aj keď z vlastnej viny zblúdila?

Ovca sama najde cestu do ovčinca, alebo dobrý pastier nechá všetko tak a ide hĺadať zblúdilú svoju ovcu, nájde ju, berie ju na plecia a odnáša do ovčinca? Ako sa dostala zblúdila ovca naspäť do ovčinca? Sama od seba a pastier len čaká, kedy konečne nájde cestu? To by sa načakal. Ostali by po nej len kostičky.

Čo si myslíš, rovnako sa zachová aj k cudzej ovci?

Tak ako sa zachová dobrý pastier k svojej zblúdilej ovci a k cudzej ovci?

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Istota spasenia

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Vážení

Uvedomovať si Istotu spásy v Kristu, alebo ináč - že vykúpený vie, že je spasený v Kristu, ide súčasne s uznaním zvrchovanosti Božej nad všetkým. Kto potom Otcove dieťa vytrhne z jeho rúk ak Otec dieťaťa je najväčší?

Skalou spasenia je u vykúpeného Kristus, zjavený v jeho srdci Otcom na nebesiach.
Čo znamená skala spasenia je jasné z Písma. Je to Kristus zjavený v srdci človeka Otcom na nebesiach. No a v Kristu je aj istota spásy.

Ján píše k veriacim v meno Syna Božieho, aby vedeli, že majú večný život, čo je veľmi dôležité. Vedieť, že mám večný život v Kristu je to isté, ako mať istotu spásy v Kristu: 1Ján 5:13 To som napísal vám veriacim v meno Syna Božieho nato, aby ste vedeli, že máte večný život a aby ste verili v meno Syna Božieho

Nie je to teda nič umelé a vychádza to jedine z viery v Slovo Božieho zasľúbenia.

Prečo Ján nenapísal, aby sme my – veriaci v meno Syna Božieho pochybovali, že máte večný život a potom sa ukáže na súde? Ono sa síce ukáže všetko, ale podľa slov Ježiša Krista, veriaci už teraz prešiel a nie možno prejde, zo smrti do života a nepríde na súd. A o tom to je!

Ako vidíme, tu je istota spásy potvrdená samotným Ježišom Kristom: Ján 5:24 Ameň, ameň vám hovorím, že ten, kto čuje moje slovo a verí tomu, ktorý ma poslal, má večný život a neprijde na súd, ale prešiel zo smrti do života.

Ježiš hovorí k tým, ktorým Otec zjavil v srdci Krista, že májú večný život, že už nejdú na súd, ale už prešli zo smrti do života a nie možno prejdú. Jan veriacím v meno Ježiša Krista hovorí, aby vedeli, že májú večný život a teda, aby mali istotu spásy v Kristu. Písmo hovorí, že ani jedna jeho ovca nezahynie , teda iba tie ovce, ktoré sú z pohľadu Boha jeho ovcami.

Spása je jedine z milosti a nie je podmienená žiadným skutkom, okrem viery, ktorá nie je skutkom, ale je darom od Boha.

Ak by viera bola skutkom, tak by Pavol predsa nenapísal, že spása je skrze vieru a nie zo skutkov: Ef2 8Lebo ste milosťou spasení skrze vieru, a to nie zo seba, je to dar Boží, 9nie zo skutkov, aby sa niekto nechválil. 10Lebo sme jeho dielom, stvorení v Kristu Ježišovi nato, aby sme konali dobré skutky, ktoré Bôh vopred prihotovil, aby sme v nich chodili.

A v tom Slove Božieho zasľúbenia - to že vierou vieme, že máme večný život, dáva človeku nekonečnú vďačnosť, radosť a pokoj v Duchu Svätom! Aby mohol človek žiť duchovným životom musí sa najprv z Ducha narodiť. Duchovne mŕtvy si nemôže povedať – no tak dnes sa idem narodiť znova - z Ducha. Prečo? Nemá žiadnú pohnútku, nemá uši ani oči, aby vnímal svetlo Božieho Slova. Neverí a neverí preto, lebo je duchovne mŕtvy. A duchovne mŕtvy je preto, lebo neverí. Tento kruh smrti dokáže pretrhnúť jedine Boží oživujúci zásah. Ináč to nie je možné! Nove narodenie z Ducha Svätého je jedine aktom Božej vôle a nie našej vôle. Ako sme sa nenarodili telesne z vlastnej vôle, tak sa nemôžeme narodiť ani Duchovne z vlastnej vôle.

Až pri novom narodení nastáva posvätenie, svätosť, dar Ducha, prinášanie ovocie Ducha a skutkov viery. Či snáď povieme, že zase zo skutkov? Nie, no skutky viery a ovocie ducha poukazujú na to, že sa stala v srdci človeka zásadná premena skrze spasiteľnú vieru v Slovo Božie. A to, čo spôsobilo túto premenu – obrátenie -znovuzrodenie v srdci človeka je práve to živé Slovo Božie, ktoré prijal vykúpený vierou. Semeno Svätého Ducha – Slovo Božie sa v srdci človeka darom viery zakorenilo a z neho vyrástol dobrý strom, ktorý už donáša dobré ovocie na Božiu chválu, lebo je to Božie semeno z ktorého ten strom vyrástol. Rastliny, ktoré nezasadil Boh zo svojho semena, tak vytrhá zo svojej záhrady. Vykúpený je teda Božím dielom v Kristu Ježišovi – je z Božieho semena.

Boh nečaká, kedy zlý strom začne už konečne donášať dobré ovocie. To je arminianizmus. Predsa všetky stromy sú zlé a zlý strom nemôže donášať Bohu dobré ovocie. Ježiš hovorí: Mat 12:33 Ale urobte strom dobrým, a urobíte i jeho ovocie dobrým;
To znamená, že niekto ten strom najprv musí urobiť dobrým. Ako sa to dá? Je to dielom Božej milosti a moci znovuzrodiť človeka z Boha a to skrze vieru zasiatím semena Ducha – Slova Božieho do jeho srdca, aby z toho semena už vyrástol dobrý strom, ktorý prirodzene donáša už dobré ovocie na Božiu chválu.

Boh, ako dobrý hospodár pred zasiatím svojho semena aj pripraví pôdu v srdci človeka, aby bola dobrá na sejbu Božieho semena. Úmyslom hospodára nie je siať na cestu, do tŕnia, na skalu atd., ale na dobrú zem. To semeno je Slovo a počujú ho mnohí. No jedným to bude na spasenie a iným kameňom úrazu a skalou pohoršenia.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Istota spasenia

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Viktorrealita napísal: 14 Apr 2020, 21:59 Vážení

Uvedomovať si Istotu spásy v Kristu, alebo ináč - že vykúpený vie, že je spasený v Kristu, ide súčasne s uznaním zvrchovanosti Božej nad všetkým. Kto potom Otcove dieťa vytrhne z jeho rúk ak Otec dieťaťa je najväčší?

Skalou spasenia je u vykúpeného Kristus, zjavený v jeho srdci Otcom na nebesiach.
Čo znamená skala spasenia je jasné z Písma. Je to Kristus zjavený v srdci človeka Otcom na nebesiach. No a v Kristu je aj istota spásy.

Ján píše k veriacim v meno Syna Božieho, aby vedeli, že majú večný život, čo je veľmi dôležité. Vedieť, že mám večný život v Kristu je to isté, ako mať istotu spásy v Kristu: 1Ján 5:13 To som napísal vám veriacim v meno Syna Božieho nato, aby ste vedeli, že máte večný život a aby ste verili v meno Syna Božieho

Nie je to teda nič umelé a vychádza to jedine z viery v Slovo Božieho zasľúbenia.

Prečo Ján nenapísal, aby sme my – veriaci v meno Syna Božieho pochybovali, že máte večný život a potom sa ukáže na súde? Ono sa síce ukáže všetko, ale podľa slov Ježiša Krista, veriaci už teraz prešiel a nie možno prejde, zo smrti do života a nepríde na súd. A o tom to je!

Ako vidíme, tu je istota spásy potvrdená samotným Ježišom Kristom: Ján 5:24 Ameň, ameň vám hovorím, že ten, kto čuje moje slovo a verí tomu, ktorý ma poslal, má večný život a neprijde na súd, ale prešiel zo smrti do života.

Ježiš hovorí k tým, ktorým Otec zjavil v srdci Krista, že májú večný život, že už nejdú na súd, ale už prešli zo smrti do života a nie možno prejdú. Jan veriacím v meno Ježiša Krista hovorí, aby vedeli, že májú večný život a teda, aby mali istotu spásy v Kristu. Písmo hovorí, že ani jedna jeho ovca nezahynie , teda iba tie ovce, ktoré sú z pohľadu Boha jeho ovcami.

Spása je jedine z milosti a nie je podmienená žiadným skutkom, okrem viery, ktorá nie je skutkom, ale je darom od Boha.

Ak by viera bola skutkom, tak by Pavol predsa nenapísal, že spása je skrze vieru a nie zo skutkov: Ef2 8Lebo ste milosťou spasení skrze vieru, a to nie zo seba, je to dar Boží, 9nie zo skutkov, aby sa niekto nechválil. 10Lebo sme jeho dielom, stvorení v Kristu Ježišovi nato, aby sme konali dobré skutky, ktoré Bôh vopred prihotovil, aby sme v nich chodili.

A v tom Slove Božieho zasľúbenia - to že vierou vieme, že máme večný život, dáva človeku nekonečnú vďačnosť, radosť a pokoj v Duchu Svätom! Aby mohol človek žiť duchovným životom musí sa najprv z Ducha narodiť. Duchovne mŕtvy si nemôže povedať – no tak dnes sa idem narodiť znova - z Ducha. Prečo? Nemá žiadnú pohnútku, nemá uši ani oči, aby vnímal svetlo Božieho Slova. Neverí a neverí preto, lebo je duchovne mŕtvy. A duchovne mŕtvy je preto, lebo neverí. Tento kruh smrti dokáže pretrhnúť jedine Boží oživujúci zásah. Ináč to nie je možné! Nove narodenie z Ducha Svätého je jedine aktom Božej vôle a nie našej vôle. Ako sme sa nenarodili telesne z vlastnej vôle, tak sa nemôžeme narodiť ani Duchovne z vlastnej vôle.

Až pri novom narodení nastáva posvätenie, svätosť, dar Ducha, prinášanie ovocie Ducha a skutkov viery. Či snáď povieme, že zase zo skutkov? Nie, no skutky viery a ovocie ducha poukazujú na to, že sa stala v srdci človeka zásadná premena skrze spasiteľnú vieru v Slovo Božie. A to, čo spôsobilo túto premenu – obrátenie -znovuzrodenie v srdci človeka je práve to živé Slovo Božie, ktoré prijal vykúpený vierou. Semeno Svätého Ducha – Slovo Božie sa v srdci človeka darom viery zakorenilo a z neho vyrástol dobrý strom, ktorý už donáša dobré ovocie na Božiu chválu, lebo je to Božie semeno z ktorého ten strom vyrástol. Rastliny, ktoré nezasadil Boh zo svojho semena, tak vytrhá zo svojej záhrady. Vykúpený je teda Božím dielom v Kristu Ježišovi – je z Božieho semena.

Boh nečaká, kedy zlý strom začne už konečne donášať dobré ovocie. To je arminianizmus. Predsa všetky stromy sú zlé a zlý strom nemôže donášať Bohu dobré ovocie. Ježiš hovorí: Mat 12:33 Ale urobte strom dobrým, a urobíte i jeho ovocie dobrým;
To znamená, že niekto ten strom najprv musí urobiť dobrým. Ako sa to dá? Je to dielom Božej milosti a moci znovuzrodiť človeka z Boha a to skrze vieru zasiatím semena Ducha – Slova Božieho do jeho srdca, aby z toho semena už vyrástol dobrý strom, ktorý prirodzene donáša už dobré ovocie na Božiu chválu.

Boh, ako dobrý hospodár pred zasiatím svojho semena aj pripraví pôdu v srdci človeka, aby bola dobrá na sejbu Božieho semena. Úmyslom hospodára nie je siať na cestu, do tŕnia, na skalu atd., ale na dobrú zem. To semeno je Slovo a počujú ho mnohí. No jedným to bude na spasenie a iným kameňom úrazu a skalou pohoršenia.

Vážený Viktor co jsi mimo mísu, pořád dokola a dokolečka se opakuješ ve svých komentářích, pořád dokola a do kolečka to sem kopíruješ, ale lež se nikdy nestane pravdou, ani kdybys ji 1000x zkopíroval:
...Skalou spasenia je u vykúpeného Kristus, zjavený v jeho srdci Otcom na nebesiach.
Čo znamená skala spasenia je jasné z Písma. Je to Kristus zjavený v srdci človeka Otcom na nebesiach. No a v Kristu je aj istota spásy.

Co znamená skála spasení a kdo je skálou spasení je zcela jasné z Písma, Kristus to 100% není, ty ale Písmo v tomto úplně ignoruješ, proto ti zkopíruji pro připomenutí můj komentář na toto téma:

To je jen Tvoje bajka to nemáš z Bible, kde není ani 1x napsáno, že je Kristus naší skálou spasení ani útočištěm, pro Tvou nevědoucnost jen připomenutí, že podle Bible je naší skálou spasení jedině Bůh Otec (Hospodin, JHVH), který je i útočištěm:

1 Samuelova 2:2 Nikdo není svatý mimo Hospodina, není nikoho krom tebe, nikdo není skálou jako náš Bůh.
2 Samuelova 22:32 Kdo je Bůh krom Hospodina, kdo je skála, ne-li Bůh náš!
2 Samuelova 22:47 Živ je Hospodin! Buď požehnána moje skála, vyvýšen buď Bůh, má spásná skála!
Žalmy 18:47 Živ je Hospodin! Buď požehnána moje skála, vyvýšen buď Bůh, má spása!
Žalmy 89:27 On mě bude vzývat: >Tys můj Otec, můj Bůh, moje spásná skála<,
Žalmy 94:22 Ale Hospodin je můj hrad nedobytný, můj Bůh je má útočištná skála.
Izajáš 26:4 Doufejte v Hospodina věčně, neboť Hospodin, jen Hospodin je skála věků.

2 Samuelova 22:3 Bože můj, má skálo, utíkám se k tobě, štíte můj a rohu spásy, nedobytný hrade, moje útočiště, zachránce můj, ty mě před násilím zachraňuješ!
Žalmy 46:2 Bůh je naše útočiště, naše síla, pomoc v soužení vždy velmi osvědčená.
Žalmy 62:8 Má spása a sláva je v Bohu, on je má mocná skála, v Bohu mám útočiště.
Žalmy 62:9 Lide, v každý čas v něho doufej, vylévej před ním své srdce! Bůh je naše útočiště.
Žalmy 73:28 Mně však v Boží blízkosti je dobře, v Panovníku Hospodinu mám své útočiště, proto vyprávím o všech tvých činech.
Žalmy 91:2 Říkám o Hospodinu: "Mé útočiště, má pevná tvrz je můj Bůh, v nějž doufám."

Viktor, pokud nevidíš podle Bible kdo je ve skutečnosti skálou našeho spasení a útočištěm, pak tě doslal Covid 19 a bloudíš.

..."nikdo není skálou jako náš Bůh".

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných