BOŽIE MENO

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Karol Schneider napísal: 23 Apr 2018, 12:39
log napísal: 23 Apr 2018, 08:51
Karol Schneider napísal: 23 Apr 2018, 02:02 Kdyz Bozi jmeno JHVH z textu NZ vynechas hromadu textu v Bozim slove nikdy poradne ani pochopit nemuzes.
Nemozeme vynechat nieco, co tam ani nie je.
Pre teba neexistuje ani samotny BOH a tak je asi dalej zbytocne s tebou na danu temu nieco hovorit.
No my vieme, ze ked Pavol zvestoval Atenanom svojho Boha, neprikladal ziaden vyznam tomu, ci ma alebo nema tento boh nejake meno, ale dolezite je, ze je to Boh (Theos) a Pan (Kyrios), lebo Theos a Kyrios su oznacenia Boha v Novom Zakone. Taktiez vieme, ze ked niekto niekomu niekoho noveho predstavuje, vzdy povie - tento clovek sa vola XY. No ked Pavol predstavuje Atenanom svojho Boha, nic take nepovie, hoci by to bola na to idealna prilezitost.

18 A niektorí epikurejskí a stoickí filozofi s ním debatovali. Jedni vraveli: „Čo to chce tento tlčhuba povedať?“ Iní zasa: „Zdá sa, že zvestuje cudzie božstvá.“ Zvestoval totiž Ježiša a zmŕtvychvstanie. 19 I vzali ho, zaviedli ho na areopág a vraveli: „Môžeme vedieť, čo je to za nové učenie, ktoré hlásaš? 20 Veď čosi divné nám donášaš do uší. Preto chceme vedieť, čo to má byť.“ 21 Lebo ani jeden Aténčan, ani cudzinec, čo tam bývali, nemali na nič toľko času ako rozprávať alebo počúvať niečo nové. 22 Pavol si stal doprostred areopágu a hovoril: „Aténčania, podľa všetkého vidím, že ste neobyčajne nábožní. 23 Lebo keď som sa prechádzal a prezeral si vaše svätyne, našiel som aj oltár s nápisom: »Neznámemu bohu.« Čo teda uctievate, hoci to nepoznáte, to vám ja zvestujem. 24 Boh, ktorý stvoril svet a všetko, čo je v ňom, pretože je Pánom neba i zeme, nebýva v chrámoch zhotovených rukou, 25 ani sa mu neslúži ľudskými rukami, akoby niečo potreboval, veď on dáva všetkým život, dych a všetko 26 a z jedného urobil celé ľudské pokolenie, aby obývalo celý povrch zeme; určil im vymedzený čas a hranice ich bývania, 27 aby hľadali Boha, ak by ho dajako nahmatali a našli, hoci od nikoho z nás nie je ďaleko. 28 Lebo v ňom žijeme, hýbeme sa a sme, ako to aj niektorí z vašich básnikov povedali: »Veď aj jeho pokolenie sme.«

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

log napísal: 23 Apr 2018, 13:20
18 A niektorí epikurejskí a stoickí filozofi s ním debatovali. Jedni vraveli: „Čo to chce tento tlčhuba povedať?“ Iní zasa: „Zdá sa, že zvestuje cudzie božstvá.“ Zvestoval totiž Ježiša a zmŕtvychvstanie. 19 I vzali ho, zaviedli ho na areopág a vraveli: „Môžeme vedieť, čo je to za nové učenie, ktoré hlásaš? 20 Veď čosi divné nám donášaš do uší. Preto chceme vedieť, čo to má byť.“ 21 Lebo ani jeden Aténčan, ani cudzinec, čo tam bývali, nemali na nič toľko času ako rozprávať alebo počúvať niečo nové. 22 Pavol si stal doprostred areopágu a hovoril: „Aténčania, podľa všetkého vidím, že ste neobyčajne nábožní. 23 Lebo keď som sa prechádzal a prezeral si vaše svätyne, našiel som aj oltár s nápisom: »Neznámemu bohu.« Čo teda uctievate, hoci to nepoznáte, to vám ja zvestujem. 24 Boh, ktorý stvoril svet a všetko, čo je v ňom, pretože je Pánom neba i zeme, nebýva v chrámoch zhotovených rukou, 25 ani sa mu neslúži ľudskými rukami, akoby niečo potreboval, veď on dáva všetkým život, dych a všetko 26 a z jedného urobil celé ľudské pokolenie, aby obývalo celý povrch zeme; určil im vymedzený čas a hranice ich bývania, 27 aby hľadali Boha, ak by ho dajako nahmatali a našli, hoci od nikoho z nás nie je ďaleko. 28 Lebo v ňom žijeme, hýbeme sa a sme, ako to aj niektorí z vašich básnikov povedali: »Veď aj jeho pokolenie sme.«
Je otazka, ci vobec, Boh, ktoreho Pavol predstavuje ma nieco spolocne s Bohom JHVH. Pavol mozno predstavuje uplne noveho Boha. Len ako ilustraciu pouziva "neznameho Atenskeho Boha" a mozno ako ilustraciu pouziva Zidom aj "znameho JHVH Boha". Obidve ilustracie mozu byt u Pavla len predobrazom, priblizenim, skutocneho Boha, ktoreho zvestuje, to jest sposobom ako skrz zname naviazat na nezname.

My totiz vieme, ze Pavol skutocne zvestoval noveho Boha - Jezisa.

Karol Schneider
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa Karol Schneider »

log napísal: 23 Apr 2018, 13:25
log napísal: 23 Apr 2018, 13:20
18 A niektorí epikurejskí a stoickí filozofi s ním debatovali. Jedni vraveli: „Čo to chce tento tlčhuba povedať?“ Iní zasa: „Zdá sa, že zvestuje cudzie božstvá.“ Zvestoval totiž Ježiša a zmŕtvychvstanie. 19 I vzali ho, zaviedli ho na areopág a vraveli: „Môžeme vedieť, čo je to za nové učenie, ktoré hlásaš? 20 Veď čosi divné nám donášaš do uší. Preto chceme vedieť, čo to má byť.“ 21 Lebo ani jeden Aténčan, ani cudzinec, čo tam bývali, nemali na nič toľko času ako rozprávať alebo počúvať niečo nové. 22 Pavol si stal doprostred areopágu a hovoril: „Aténčania, podľa všetkého vidím, že ste neobyčajne nábožní. 23 Lebo keď som sa prechádzal a prezeral si vaše svätyne, našiel som aj oltár s nápisom: »Neznámemu bohu.« Čo teda uctievate, hoci to nepoznáte, to vám ja zvestujem. 24 Boh, ktorý stvoril svet a všetko, čo je v ňom, pretože je Pánom neba i zeme, nebýva v chrámoch zhotovených rukou, 25 ani sa mu neslúži ľudskými rukami, akoby niečo potreboval, veď on dáva všetkým život, dych a všetko 26 a z jedného urobil celé ľudské pokolenie, aby obývalo celý povrch zeme; určil im vymedzený čas a hranice ich bývania, 27 aby hľadali Boha, ak by ho dajako nahmatali a našli, hoci od nikoho z nás nie je ďaleko. 28 Lebo v ňom žijeme, hýbeme sa a sme, ako to aj niektorí z vašich básnikov povedali: »Veď aj jeho pokolenie sme.«
Je otazka, ci vobec, Boh, ktoreho Pavol predstavuje ma nieco spolocne s Bohom JHVH. Pavol mozno predstavuje uplne noveho Boha. Len ako ilustraciu pouziva "neznameho Atenskeho Boha" a mozno ako ilustraciu pouziva Zidom aj "znameho JHVH Boha". Obidve ilustracie mozu byt u Pavla len predobrazom, priblizenim, skutocneho Boha, ktoreho zvestuje, to jest sposobom ako skrz zname naviazat na nezname.

My totiz vieme, ze Pavol skutocne zvestoval noveho Boha - Jezisa.
Vecsiu hlupost si uz skutocne napisat nemohol :-)

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

log napísal: 23 Apr 2018, 13:25
log napísal: 23 Apr 2018, 13:20
18 A niektorí epikurejskí a stoickí filozofi s ním debatovali. Jedni vraveli: „Čo to chce tento tlčhuba povedať?“ Iní zasa: „Zdá sa, že zvestuje cudzie božstvá.“ Zvestoval totiž Ježiša a zmŕtvychvstanie. 19 I vzali ho, zaviedli ho na areopág a vraveli: „Môžeme vedieť, čo je to za nové učenie, ktoré hlásaš? 20 Veď čosi divné nám donášaš do uší. Preto chceme vedieť, čo to má byť.“ 21 Lebo ani jeden Aténčan, ani cudzinec, čo tam bývali, nemali na nič toľko času ako rozprávať alebo počúvať niečo nové. 22 Pavol si stal doprostred areopágu a hovoril: „Aténčania, podľa všetkého vidím, že ste neobyčajne nábožní. 23 Lebo keď som sa prechádzal a prezeral si vaše svätyne, našiel som aj oltár s nápisom: »Neznámemu bohu.« Čo teda uctievate, hoci to nepoznáte, to vám ja zvestujem. 24 Boh, ktorý stvoril svet a všetko, čo je v ňom, pretože je Pánom neba i zeme, nebýva v chrámoch zhotovených rukou, 25 ani sa mu neslúži ľudskými rukami, akoby niečo potreboval, veď on dáva všetkým život, dych a všetko 26 a z jedného urobil celé ľudské pokolenie, aby obývalo celý povrch zeme; určil im vymedzený čas a hranice ich bývania, 27 aby hľadali Boha, ak by ho dajako nahmatali a našli, hoci od nikoho z nás nie je ďaleko. 28 Lebo v ňom žijeme, hýbeme sa a sme, ako to aj niektorí z vašich básnikov povedali: »Veď aj jeho pokolenie sme.«
Je otazka, ci vobec, Boh, ktoreho Pavol predstavuje ma nieco spolocne s Bohom JHVH. Pavol mozno predstavuje uplne noveho Boha. Len ako ilustraciu pouziva "neznameho Atenskeho Boha" a mozno ako ilustraciu pouziva Zidom aj "znameho JHVH Boha". Obidve ilustracie mozu byt u Pavla len predobrazom, priblizenim, skutocneho Boha, ktoreho zvestuje, to jest sposobom ako skrz zname naviazat na nezname.

My totiz vieme, ze Pavol skutocne zvestoval noveho Boha - Jezisa.
Logu Bůh je Jeden a tu rovnici, že Kristus je také Bůh a Duch Svatý je pro nás dalším tajemstvím, nejsme to schopni vypočítat, vstřebat do našeho malého útvaru v naši hlavě.
V Bohu nevládne hierarchie.

Pro aténské obyvatelstvo to byl skutečně neznámý Bůh. Pavel pouze využil jejich potřebu nevynechat žádného boha, aby se na ně nerozhněval.

Karol Schneider
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa Karol Schneider »

ambassador napísal: 26 Apr 2018, 04:24
log napísal: 23 Apr 2018, 13:25
log napísal: 23 Apr 2018, 13:20
18 A niektorí epikurejskí a stoickí filozofi s ním debatovali. Jedni vraveli: „Čo to chce tento tlčhuba povedať?“ Iní zasa: „Zdá sa, že zvestuje cudzie božstvá.“ Zvestoval totiž Ježiša a zmŕtvychvstanie. 19 I vzali ho, zaviedli ho na areopág a vraveli: „Môžeme vedieť, čo je to za nové učenie, ktoré hlásaš? 20 Veď čosi divné nám donášaš do uší. Preto chceme vedieť, čo to má byť.“ 21 Lebo ani jeden Aténčan, ani cudzinec, čo tam bývali, nemali na nič toľko času ako rozprávať alebo počúvať niečo nové. 22 Pavol si stal doprostred areopágu a hovoril: „Aténčania, podľa všetkého vidím, že ste neobyčajne nábožní. 23 Lebo keď som sa prechádzal a prezeral si vaše svätyne, našiel som aj oltár s nápisom: »Neznámemu bohu.« Čo teda uctievate, hoci to nepoznáte, to vám ja zvestujem. 24 Boh, ktorý stvoril svet a všetko, čo je v ňom, pretože je Pánom neba i zeme, nebýva v chrámoch zhotovených rukou, 25 ani sa mu neslúži ľudskými rukami, akoby niečo potreboval, veď on dáva všetkým život, dych a všetko 26 a z jedného urobil celé ľudské pokolenie, aby obývalo celý povrch zeme; určil im vymedzený čas a hranice ich bývania, 27 aby hľadali Boha, ak by ho dajako nahmatali a našli, hoci od nikoho z nás nie je ďaleko. 28 Lebo v ňom žijeme, hýbeme sa a sme, ako to aj niektorí z vašich básnikov povedali: »Veď aj jeho pokolenie sme.«
Je otazka, ci vobec, Boh, ktoreho Pavol predstavuje ma nieco spolocne s Bohom JHVH. Pavol mozno predstavuje uplne noveho Boha. Len ako ilustraciu pouziva "neznameho Atenskeho Boha" a mozno ako ilustraciu pouziva Zidom aj "znameho JHVH Boha". Obidve ilustracie mozu byt u Pavla len predobrazom, priblizenim, skutocneho Boha, ktoreho zvestuje, to jest sposobom ako skrz zname naviazat na nezname.

My totiz vieme, ze Pavol skutocne zvestoval noveho Boha - Jezisa.
Logu Bůh je Jeden a tu rovnici, že Kristus je také Bůh a Duch Svatý je pro nás dalším tajemstvím, nejsme to schopni vypočítat, vstřebat do našeho malého útvaru v naši hlavě.
V Bohu nevládne hierarchie.

Pro aténské obyvatelstvo to byl skutečně neznámý Bůh. Pavel pouze využil jejich potřebu nevynechat žádného boha, aby se na ně nerozhněval.
"29 Ježíš odpověděl: „První je: ‚Slyš, Izraeli, Jehova (JHVH), náš Bůh, je jeden Jehova (JHVH), 30 a budeš milovat Jehovu(JHVH), svého Boha, celým svým srdcem a celou svou duší a celou svou myslí a celou svou silou.‘ 31 To druhé je: ‚Budeš milovat svého bližního jako sám sebe.‘ Není žádné přikázání větší než tato.“ 32 Znalec Zákona mu řekl: „Učiteli, řekl jsi dobře podle pravdy: ‚Je Jeden, a není žádný jiný než On‘; 33 a tak milovat ho celým svým srdcem a celým svým porozuměním a celou svou silou a milovat svého bližního jako sám sebe je daleko cennější než všechny celé zápalné obětní dary a oběti.“ 34 Ježíš rozpoznal, že odpověděl inteligentně, a řekl mu na to: „Nejsi daleko od Božího království.“ " (ev. Marka 12 kap.)

Jak daleko jsou v tomto zivot zachranujicim poznani o Bohu a Kristovi verici CASD ?

"Ježíš to pronesl, zvedl oči k nebi a řekl: „Otče...3 To znamená věčný život, že přijímají poznání o tobě, jediném pravém Bohu, a o tom, kterého jsi vyslal, Ježíši Kristu. " (ev. Jana 17 kap.)

"Ježíš jí řekl: „Přestaň se mě držet. Ještě jsem totiž nevystoupil k Otci. Jdi však k mým bratrům a řekni jim: ‚Vystupuji ke svému Otci a vašemu Otci a ke svému Bohu a vašemu Bohu.‘"(Ev, Jana 20 kap.)

"5 Ačkoli jsou totiž ti, kdo jsou nazýváni „bohy“, ať v nebi, nebo na zemi, právě jako je mnoho „bohů“ a mnoho „pánů“,pro nás je skutečně jeden Bůh, Otec, z něhož je všechno, a my pro něho; a je jeden Pán, Ježíš Kristus, skrze něhož je všechno, a my skrze něho.
7 Ne všichni ovšem mají toto poznání..." (1 Kor 8 kap.)

"3 To je znamenité a přijatelné před zrakem našeho Zachránce, Boha, 4 jehož vůlí je, aby lidé všeho druhu byli zachráněni a přišli k přesnému poznání pravdy. 5 Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, 6 který dal sám sebe jako odpovídající výkupné za všechny — [to] má být dosvědčeno ve svých zvláštních časech. 7 Pro toto svědectví jsem byl ustanoven kazatelem a apoštolem — říkám pravdu, nelžu —, učitelem národů v záležitosti víry a pravdy." (1 Tim 2 kap.)

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Karol Schneider napísal: 26 Apr 2018, 18:01
"5 Ačkoli jsou totiž ti, kdo jsou nazýváni „bohy“, ať v nebi, nebo na zemi, právě jako je mnoho „bohů“ a mnoho „pánů“,pro nás je skutečně jeden Bůh, Otec, z něhož je všechno, a my pro něho; a je jeden Pán, Ježíš Kristus, skrze něhož je všechno, a my skrze něho.
7 Ne všichni ovšem mají toto poznání..." (1 Kor 8 kap.)
Karol, co znamena, ze je vsetko skrze Pana Jezisa Krista ? To znamena, ze on je pociatkom stvorenia a je pred tym, nez bol stvoreny prvy clovek Adam.
Hoci Pavol nikdy priamo nehovori, ze je Jezis Boh, vzdy hovori, ze je Pan, skrze ktoreho je stvorene vsetko. A tak je tu paradox, ze hoci je Jezis clovek, zaroven nemoze byt clovek. A hoci je Boh, zaroven nemoze byt Boh, lebo Boh je jeden, to jest Otec. Pavol tak hlasa Jezisa ako uplne novy objav, ktoreho podstata je nevysvetlitelna a nepochopitelna. Ak by sme povedali, ze je Jezis Boh, to by nebola pravda, a ak by sme povedali, ze je clovek, to by tiez nebola pravda. Pavol to neriesi, hlasa Jezisa proste ako novy teologicky objav.

13 On nás vytrhol z moci tmy a preniesol do kráľovstva svojho milovaného Syna, 14 v ktorom máme vykúpenie a odpustenie hriechov. 15 On je obraz neviditeľného Boha, prvorodený všetkého stvorenia. 16 Veď v ňom bolo stvorené všetko na nebi i na zemi, viditeľné i neviditeľné, tróny i panstvá, kniežatstvá a mocnosti, všetko je stvorené skrze neho a pre neho17 A on je pred všetkým a všetko pretrváva v ňom. . 8 On je hlavou tela, Cirkvi. On je počiatok, prvorodený z mŕtvych, aby tak mal vo všetkom prvenstvo. 19 Veď Boh chcel, aby v ňom prebývala všetka plnosť 20 a aby skrze neho a v ňom zmieril všetko, čo je na zemi i v nebesiach, keď nastolil pokoj preliatím jeho krvi na kríži

Karol Schneider
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa Karol Schneider »

log napísal: 26 Apr 2018, 18:47
Karol Schneider napísal: 26 Apr 2018, 18:01
"5 Ačkoli jsou totiž ti, kdo jsou nazýváni „bohy“, ať v nebi, nebo na zemi, právě jako je mnoho „bohů“ a mnoho „pánů“,pro nás je skutečně jeden Bůh, Otec, z něhož je všechno, a my pro něho; a je jeden Pán, Ježíš Kristus, skrze něhož je všechno, a my skrze něho.
7 Ne všichni ovšem mají toto poznání..." (1 Kor 8 kap.)
Karol, co znamena, ze je vsetko skrze Pana Jezisa Krista ? To znamena, ze on je pociatkom stvorenia a je pred tym, nez bol stvoreny prvy clovek Adam.
Hoci Pavol nikdy priamo nehovori, ze je Jezis Boh, vzdy hovori, ze je Pan, skrze ktoreho je stvorene vsetko. A tak je tu paradox, ze hoci je Jezis clovek, zaroven nemoze byt clovek. A hoci je Boh, zaroven nemoze byt Boh, lebo Boh je jeden, to jest Otec. Pavol tak hlasa Jezisa ako uplne novy objav, ktoreho podstata je nevysvetlitelna a nepochopitelna. Ak by sme povedali, ze je Jezis Boh, to by nebola pravda, a ak by sme povedali, ze je clovek, to by tiez nebola pravda. Pavol to neriesi, hlasa Jezisa proste ako novy teologicky objav.

13 On nás vytrhol z moci tmy a preniesol do kráľovstva svojho milovaného Syna, 14 v ktorom máme vykúpenie a odpustenie hriechov. 15 On je obraz neviditeľného Boha, prvorodený všetkého stvorenia. 16 Veď v ňom bolo stvorené všetko na nebi i na zemi, viditeľné i neviditeľné, tróny i panstvá, kniežatstvá a mocnosti, všetko je stvorené skrze neho a pre neho17 A on je pred všetkým a všetko pretrváva v ňom. . 8 On je hlavou tela, Cirkvi. On je počiatok, prvorodený z mŕtvych, aby tak mal vo všetkom prvenstvo. 19 Veď Boh chcel, aby v ňom prebývala všetka plnosť 20 a aby skrze neho a v ňom zmieril všetko, čo je na zemi i v nebesiach, keď nastolil pokoj preliatím jeho krvi na kríži
Na Zem bol OTCOM Vecnym a VSEMOHUCIM BOHOM JHVH poslany z neba Bozi Syn Jezis Kristus ako dokonaly clovek podobny Adamovi. Na zemi zomrel a bol 3 dni mrtvy. OTEC ho vzkriesil z mrtvych a Jezis opet ziskal spat svoju slavu vedla OTCA, ktoru mal uz predtym nez zacalo existovat cokolvek, lebo on sam je PRVORODENYM a POCIATKOM Bozieho Stvorenia vsetko ostatne uz OTEC v nebi aj na zemi vytvoril SKRZE tohto svojho prvorodeneho Syna Jezisa Krista a rozhodol se SKRZE neho aj zmierit s celym Stvorenim ako v nebi tak aj na zemi.

(Príslovia 8:22) Sám Jehova ma vytvoril ako začiatok svojej cesty, [ako] najskorší zo svojich dávnych činov.
(Kolosanom 1:15) On je obrazom neviditeľného Boha, prvorodený celého stvorenia;
(Zjavenie 3:14) A anjelovi zboru v Laodicei napíš: Toto hovorí Amen, verný a pravdivý svedok, začiatok Božieho stvorenia:

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Karol Schneider napísal: 26 Apr 2018, 19:57 Na Zem bol OTCOM Vecnym a VSEMOHUCIM BOHOM JHVH poslany z neba Bozi Syn Jezis Kristus ako dokonaly clovek podobny Adamovi. Na zemi zomrel a bol 3 dni mrtvy. OTEC ho vzkriesil z mrtvych a Jezis opet ziskal spat svoju slavu vedla OTCA, ktoru mal uz predtym nez zacalo existovat cokolvek, lebo on sam je PRVORODENYM a POCIATKOM Bozieho Stvorenia vsetko ostatne uz OTEC v nebi aj na zemi vytvoril SKRZE tohto svojho prvorodeneho Syna Jezisa Krista a rozhodol se SKRZE neho aj zmierit s celym Stvorenim ako v nebi tak aj na zemi.
Som rad, ze sme sa zhodli na tom, co tvrdi aj Pavol, ze totiz Jezis je nebeska bytost, ktora existovala davno predtym nez vznikla materia. Iste teda nemozno povedat, ze je clovek, kedze clovek bol stvoreny az siesty den. Jezis je Pan, ktory zostupil z neba a na nebo zase vystupil.

Len by som rad pripomenul, co si aj sam potvrdil tym, ze nie si schopny dolozit jedinu fotografiu papyru so slovom JHVH, kedze taky papyrus neexistuje, ze Pavol o tomto vobec nehovori a tema mena JHVH pre Pavla neexistuje, ani ju nikde neriesi, pretoze on hlasa Jezisa, Pana, co zostupil z neba a na nebo vystupil. Citatel Pavlovych listov sa nikdy nedozvie ci Jezisa zoslal Boh JHVH alebo nejaky iny Boh. Ak teda tvrdis, ze vsetky dochovane preklady NZ boli zfalsovane a bolo z nich vymazane slovo JHVH, pre co nemas dokaz, tak tym samozrejme tvrdis, ze vsetky dochovane preklady NZ su zmanipulovane a nedoveryhodne. Ako potom este vobec veris Pismu, ked pripustas, ze je mozne ho tak lahko zmanipulovat ? Ak niekto prepisal to ci ono, mozno prepisal aj nieco ine a mozno vlastne prepisal vsetko ;)

Karol Schneider
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa Karol Schneider »

log napísal: 26 Apr 2018, 20:21
Karol Schneider napísal: 26 Apr 2018, 19:57 Na Zem bol OTCOM Vecnym a VSEMOHUCIM BOHOM JHVH poslany z neba Bozi Syn Jezis Kristus ako dokonaly clovek podobny Adamovi. Na zemi zomrel a bol 3 dni mrtvy. OTEC ho vzkriesil z mrtvych a Jezis opet ziskal spat svoju slavu vedla OTCA, ktoru mal uz predtym nez zacalo existovat cokolvek, lebo on sam je PRVORODENYM a POCIATKOM Bozieho Stvorenia vsetko ostatne uz OTEC v nebi aj na zemi vytvoril SKRZE tohto svojho prvorodeneho Syna Jezisa Krista a rozhodol se SKRZE neho aj zmierit s celym Stvorenim ako v nebi tak aj na zemi.
Som rad, ze sme sa zhodli na tom, co tvrdi aj Pavol, ze totiz Jezis je nebeska bytost, ktora existovala davno predtym nez vznikla materia. Iste teda nemozno povedat, ze je clovek, kedze clovek bol stvoreny az siesty den. Jezis je Pan, ktory zostupil z neba a na nebo zase vystupil.

Len by som rad pripomenul, co si aj sam potvrdil tym, ze nie si schopny dolozit jedinu fotografiu papyru so slovom JHVH, kedze taky papyrus neexistuje, ze Pavol o tomto vobec nehovori a tema mena JHVH pre Pavla neexistuje, ani ju nikde neriesi, pretoze on hlasa Jezisa, Pana, co zostupil z neba a na nebo vystupil. Citatel Pavlovych listov sa nikdy nedozvie ci Jezisa zoslal Boh JHVH alebo nejaky iny Boh. Ak teda tvrdis, ze vsetky dochovane preklady NZ boli zfalsovane a bolo z nich vymazane slovo JHVH, pre co nemas dokaz, tak tym samozrejme tvrdis, ze vsetky dochovane preklady NZ su zmanipulovane a nedoveryhodne. Ako potom este vobec veris Pismu, ked pripustas, ze je mozne ho tak lahko zmanipulovat ? Ak niekto prepisal to ci ono, mozno prepisal aj nieco ine a mozno vlastne prepisal vsetko ;)
Hoci mal Bozi Syn Jezis Kristus svoju predludsku duchovnu existenciu v nebi tak na Zemi bol len dokonalym clovekem podobny Adamovi a zomrel ako clovek a bol 3 dni mrtvy.

(Rimanom 5:15) Ale s darom to nie je tak, ako to bolo s priestupkom. Lebo ak priestupkom jedného človeka mnohí zomreli, prostredníctvom jedného človeka, Ježiša Krista, sa omnoho viac rozhojnila Božia nezaslúžená láskavosť a s nezaslúženou láskavosťou jeho veľkorysý dar pre mnohých.

(Hebrejom 2:9) ale pozorujeme Ježiša, ktorého urobil máličko nižším, než sú anjeli, korunoval ho slávou a cťou, lebo vytrpel smrť, aby z Božej nezaslúženej láskavosti zakúsil smrť za každého [človeka].

(Ján 1:14) Tak sa stalo Slovo telom a bývalo medzi nami a videli sme jeho slávu, slávu, aká patrí jednosplodenému synovi od otca; a bol plný nezaslúženej láskavosti a pravdy.

(Rimanom 1:3) vzhľadom na svojho Syna, ktorý podľa tela pochádzal z Dávidovho semena,

(Hebrejom 2:14) Pretože sa teda „malé deti“ zúčastňujú na krvi a tele, aj on sa podobne zúčastnil na tých istých veciach, aby svojou smrťou zničil toho, ktorý má prostriedky na spôsobenie smrti, totiž Diabla,

(1. Jána 4:2) Inšpirovaný výrok od Boha poznáte takto: Každý inšpirovaný výrok, ktorý vyznáva, že Ježiš Kristus prišiel v tele, pochádza od Boha,

(2. Jána 7) Lebo do sveta vyšlo mnoho podvodníkov, ktorí nevyznávajú, že Ježiš Kristus prišiel v tele. To je ten podvodník a antikrist.

(Hebrejom 4 kap.) 14 Teda keď vidíme, že máme veľkého veľkňaza, ktorý prešiel nebesami, Ježiša, Božieho Syna, držme sa [svojho] vyznania [o ňom]. 15 Lebo ako veľkňaza nemáme niekoho, kto nemôže mať pochopenie pre naše slabosti, ale [máme] toho, ktorý bol skúšaný vo všetkom ako my sami, ale bez hriechu.

Tych dochovanych rukopisov, kde je priamo v texte Bozieho slova pouzite Bozie svate meno JHVH je vela. Na to uz som ti ale odpovedal v inej debate, kde som ti uviedol aj vela odkazov aj argumentov kde sa z falsovania textu Bozieho slova sami obvinuju ludia, co toto robia vedome uz aj v texte Stareho zakona. Takyto ludia keby aj nasli nejaky rukopis NZ s Bozi menom JHVH by ho nikdy sami nezverejnili, ale aj tak maju smolu v popierani pritomnosti Bozieho mena v NZ, lebo je tam v knihe Zjavenie v slove HALELUJAH.

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Karol Schneider napísal: 26 Apr 2018, 22:07 Takyto ludia keby aj nasli nejaky rukopis NZ s Bozi menom JHVH by ho nikdy sami nezverejnili, ale aj tak maju smolu v popierani pritomnosti Bozieho mena v NZ, lebo je tam v knihe Zjavenie v slove HALELUJAH.
Tak si zase potvrdil, ze taky rukopis neexistuje.
Ak Svedkom ako utecha zostalo citoslovce halelujah, ktore si Jan pozical so Zalmov, a ktore len etymologicky pripomina davnu historiu, tak im ho nechajme, budme velkorysi. Sice to nie je tetragramm, ma len 3 pismenka, a jedno V a jedno H chyba, zato A je navyse, no ak si na tom niekto chce postavit teologiu, ma na to pravo.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní