Karol Schneider napísal: ↑10 Máj 2018, 10:33
mikim napísal: ↑09 Máj 2018, 17:50
Jiří Kupka napísal: ↑09 Máj 2018, 16:31
log napísal: ↑09 Máj 2018, 07:53
Pavol ma noveho Boha a novu atraktivnu teologiu. Ale chce to "predat" niekomu, kto uz Boha I teologiu ma. Musi teda paradoxne hlasat nieco nove ako cosi odpradavna stare.
Možná tak a možná ještě trošku jinak ... . Každopádně mi to připadá tak, jakoby Pavel nakonec popřel Ježíšův výrok

a tedy, že dokázal nalít mladé víno do starých měchů; resp. že se ty měchy už 2000 let všelijak látají.
Mt 9,17 A mladé víno se nedává do starých měchů, jinak se měchy roztrhnou, víno vyteče a měchy přijdou nazmar. Nové víno se dává do nových měchů, a tak se uchová obojí.
Křesťanství (paulismus) má velmi málo společného Ježíšstvím.
Jestli ap. Pavla někdy potkám tak na něj 100% vyleji kýbl vody za ten chaos, který svými dopisy mezi křesťany způsobil...
Nevím jak u koho, ale u mne je JEŽÍŠ určitě na přednějším místě než ap. Pavel.
Zajímalo by mne ke komu se modlí Svědkové Jehovovi a zda vzývají jméno Páně (někdy v Písmu myšleno Pána Ježíše, jindy Otce JHWH).
Zrovna to řeším jinde s někým jiným, který je křesťan a modlí se Pane Ježíši atd. podle toho jak vzývali křesťané toto jméno Ježíšovo v 1 st. a zapomínají přitom na Boha Otce od kterého je všechno i dar spasení. Prostě cpou všude jen JEŽÍŠ, JEŽÍŠ, JEŽÍŠ.
A když jim napíšeš, že se začínám modlit Otče nebeský či Otče náš, tak takto se modlit že prý to je mantra, kterou se oni takto nemodlí ani nezačínají modlit.
Správně by v modlitbě měly zaznít obě jména jak Otce tak Syna ne? Spasení je darem od Jednoho skrze jméno druhého.
ještě, že se v našich sborech začíná většina modlit Otče nebeský ve jménu Pána Ježíše...atd.
SJ spravne podle ucenia a slov samotneho Krista adresuju vsetky svoje modlidby k OTCOVI a na zaver svojich modlitieb prosia OTCA o ich vypocutie SKRZE Jezisa Krista, ktoreho vzyvaju ako svojho PANA.
Co myslis Mikime k akemu Bohu sa modlil a prosil ho o vypocutie aj sam Jezis Kristus ? Akeho Boha uctieval a uctieva Bozi Syn, ktory je PROSTREDNIKOM medzi Bohem a ludmi a sluzi po pravici NAJVYSSIEHO BOHA JHVH ako VELKNAZ a ustanoveny MESIAS.
Bol a je OTEC BOH so svatym menom JHVH i Kristovym Bohom, alebo Jezis Kristus uctieval, klanal sa a modlil sa k inemu Bohu ?
Měli byste se modlit k Ježíšovi?
https://wol.jw.org/cs/wol/d/r29/lp-b/19 ... 6:0-19:395
Nezapomen na FAKT, ze Bozi Syn Jezis Kristus je v Bozim duchovnim chramu VELEKNEZEM prinasejici OBET BOHU JHVH. Myslis si, ze se Izraeliti pri prinaseni svych obeti s modlitbami obraceli na VELEKNEZE a nebo je adresovali primo BOHU i kdyz jejich obet za nich BOHU predkladal VELEKNEZ a nebo jiny na to ustanoveny KNEZ.
KRISTUS je pro nas CESTOU k OTCI a tak cilem je VZDY OTEC, ktery je nasim i Kristovym BOHEM. Navic KRISTUS je PANEM k oslave BOHA OTCE (Fil 2:11).
...SJ spravne podle ucenia a slov samotneho Krista adresuju vsetky svoje modlidby k OTCOVI a na zaver svojich modlitieb prosia OTCA o ich vypocutie SKRZE Jezisa Krista, ktoreho vzyvaju ako svojho PANA.
No vidíš a křesťané to tak běžně nedělají, protože se řídí jen NZ a většina z nich vzývá hlavně jen Krista a začínají se modlit jako ještě i já donedávna "Pane Ježíši"...namísto spíše Otče nebeský nebo Otče náš. Na Otce často zapomínají ve svých modlitbách. To slyším téměř každou sobotu, hlavně od těch mladších řekněme do 50 let věku a naopak ti starší se začínají modlit Otče nebeský...ve jménu Pána Ježíše Krista..., zajímavé, jak jsou tím "jen Kristovstvím" a na Otce zapomínající, někteří zblblí.
A tito, kteří vzývají jméno Páně ti budou ale dnes argumentovat hlavně těmito verši z NZ:
Fil. 2.11 BKR
A každý jazyk aby vyznával, že Ježíš Kristus jest Pánem v slávě Boha Otce.
Skutky apoštolské 2:21 A staneť se, že každý,
kdožkoli vzýval by jméno Páně, spasen bude.
Skutky apoštolské 9:13 Ananiáš odpověděl: "Pane, mnoho lidí mi vyprávělo o tom člověku, kolik zla způsobil bratřím v Jeruzalémě.
14 Také zde má od velekněží plnou moc zatknout každého,
kdo vzývá tvé jméno."
Skutky apoštolské 22:15 Nebo svědkem jemu budeš u všech lidí těch věcí, kteréž jsi viděl a slyšel.
16 A protož nyní co prodléváš? Vstana, pokřti se, a obmej hříchy své,
vzývaje jméno Páně.
1 Korintským 1:1 Pavel, povolaný apoštol Ježíše Krista, skrze vůli Boží, a bratr Sostenes,
2 Církvi Boží, kteráž jest v Korintu, posvěceným v Kristu Ježíši, povolaným svatým,
spolu se všemi, kteříž vzývají jméno Pána našeho Jezukrista na všelikém místě, i jejich i našem:
Římanům 10:13 Každý zajisté,
kdožkoli vzýval by jméno Páně, spasen bude.
2 Timoteovi 2:19 Ale pevný základ Boží stojí, maje znamení toto: Znáť Pán ty, kteříž jsou jeho, a opět:
Odstup od nepravosti každý, kdož vzývá jméno Kristovo.
A Ježíš nás i slyší, když se k němu modlíme:
1 Janův 5:11 A totoť jest svědectví to, že život věčný dal nám Bůh, a ten život v Synu jeho jest.
12 Kdožť má Syna Božího, máť život; kdož nemá Syna Božího, života nemá.
13 Tyto věci psal jsem vám věřícím ve jméno Syna Božího, abyste věděli, že máte věčný život, a abyste věřili ve jméno Syna Božího.
14 A totoť jest to smělé doufání, kteréž máme k němu, že začež bychom koli prosili podle vůle jeho, slyší nás.
15
A kdyžť víme, že nás slyší, prosili-li bychom zač, tedyť víme, že máme některé prosby naplněné, kteréž jsme předkládali jemu.
Tak si říkám, proč nás Ježíš učil modlit se (a jistě správně):
Matouš 6:9 Vy se modlete takto: Otče náš, jenž jsi na nebesích, buď posvěceno tvé jméno...
když se tak skoro nikdo dnes nemodlí a modlí se přímo k Ježíši či dokonce duchu Svatému jako třetí osobě Boha?
A nebo Kornélius žid se modlil správně k Bohu "Otci" a nečtu, že když přijal Pána Ježíše Krista a nechal se pokřít tak se pak začal nově modlit vzývat jméno Páně...
Skutky apoštolské 10:1 V Cesareji žil nějaký muž jménem Kornélius, důstojník pluku zvaného Italský.
2 Byl to člověk zbožný, s celou svou rodinou věřil v jediného Boha, byl velmi štědrý vůči židovskému lidu a pravidelně se modlil k Bohu.
3 Ten měl kolem třetí hodiny odpoledne vidění, v němž jasně spatřil Božího anděla, jak k němu vchází a volá na něj: "Kornélie!"
4 Pohlédl na něj a pln bázně řekl: "Co si přeješ, Pane?" Anděl odpověděl: "Bůh přijal tvé modlitby a almužny a pamatuje na tebe.
a jedna sestra to doplnila nakonec:
A před jehovisty tě varuju. Hlásají jiné evangelium. Nemají Krista, nemají život.
Tak co ty nato? Je špatné se modlit i přímo k Ježíši Kristu, když ho vzývali první křesťané? A nebo se můžeme modlit i tak, že jednou vzýváme Otce a jindy Pána Ježíše Krista.
Já bych řekl, že bychom se měli modlit k oběma, mělo by zaznít a začátku nejdříve jméno Boží Otcovo JHWH skrze jméno Pána Ježíše Krista v každé modlitbě.