Potopa bola iba epizodka v historii. Nejake smerodatne zavery by som z toho nevyvodzoval. Sam Hospodin to neskor olutoval a priznal, ze mu iba "praskli nervy".Tomáš Plechatýý napísal: ↑13 Aug 2019, 16:09Ano viz výše.log napísal: ↑13 Aug 2019, 14:19Ano niektore pribehy hovoria o tom, ze niekori ludia boli tak skazeni, ze si zasluzili smrt. Ale hovori sa to niekde pausalne o vsetkom ludstve ? Zatial co skoro kazda cirkev ci kazatel tvrdi, ze kazdy clovek zhresil a kazdy clovek si zasluzi smrt, taketo extremne ucenie stale v Biblii nenachadzam. Osobne si myslim, ze ja si smrt nezasluzim. A co Ty ?Tomáš Plechatýý napísal: ↑13 Aug 2019, 13:33 I viděl Hospodin, jak se na zemi rozmnožila zlovůle člověka a že každý výtvor jeho mysli i srdce je v každé chvíli jen zlý.
Litoval, že na zemi učinil člověka, a trápil se ve svém srdci.
Řekl: „Člověka, kterého jsem stvořil, smetu z povrchu země, člověka i zvířata, plazy i nebeské ptactvo, neboť lituji, že jsem je učinil.“
Ptal ses jestli nějaká bibl. kniha říkala, že jsme jako lidstvo zlí a zasloužíme trest smrt atd. a já odpověděl.
Detaily a další teologii těchto knih to tím samozřejmě neruší.
Vina, hanba, strach.
Re: Vina, hanba, strach.
Re: Vina, hanba, strach.
Potom teda ani neveris v teoriu zastupnej smrti? Ta uci, ze ten trest, smrt, odpyka Jezis namiesto nas.Tomáš Plechatýý napísal: ↑13 Aug 2019, 16:09 Ale já nevěřím že smrt v tomto světě je konec, ani že Bůh trestá lidí smrtí. To mi nedává smysl.
Re: Vina, hanba, strach.
Smrt není otázka zásluhy, ale nutnosti. Umírají rostliny, zvířata, lidé, planety, hvězdy a nakonec i celý Vesmír se pravděpodobně "vypaří". Vše hmotné je dočasným jevem, proto je pošetilé se s hmotou identifikovat a zaměřit svůj život na budování hmotných pokladů. Co je nezávislé na hmotě, neměnné, nepodléhající proměnám v čase? Jen s tím je třeba se identifikovat.
Re: Vina, hanba, strach.
Podarilo sa mi najst jedneho biblickeho autora, ktory pise o tom, ze Kristus trpel za nase hriechy. Je to v epistole Petra. O "zastupnej smrti" sa tu vsak nepise, iba o prevzati trestu a to preto, aby nas priviedol k Bohu, teda nie preto, aby sme nezomreli.
Veď aj Kristus raz navždy trpel za hriechy, spravodlivý za nespravodlivých, aby vás priviedol k Bohu. Bol usmrtený v tele, ale Duchom oživený. V ňom odišiel a kázal uväzneným duchom. Oni kedysi veriť odopreli, keď Božia trpezlivosť za Noemových dní vyčkávala, kým sa stavala archa, v ktorej sa zachránili z vody len niekoľkí, celkom osem duší.
Autor nas zasvacuje do pikantnej nauky o tom, ze Jezis po zmrtvychvstani navstivil uvaznenych duchov utopenych, aby aj im kazal.
No naspat k teme. Aj dalsia pasaz hovori o tom ze Kristus niesol nase hriechynie preto, aby umrel zastupnou smrtou ale prosto preto, aby upriamil nasu pozornost na nase hriechy a my sa polepsili.
On sám vyniesol naše hriechy na svojom tele na drevo, aby sme zomreli hriechu a žili pre spravodlivosť. Jeho rany vás uzdravili. Lebo ste zablúdili ako ovce, ale teraz ste sa vrátili k pastierovi a strážcovi svojich duší.
Teda Peter hovori o tom, ze Jezis sa rozhodol trpiet za nase hriechy, ale netvrdi nic ani o tom, ze by si ludstvo zasluhovalo smrt ani nic o tom, ze on smrtou vybavil ci vyuctoval u Boha, aby sme nezomreli. Ucinil tak preto, aby sa otvorili nase oci a my cinili pokanie a napravu.
Veď aj Kristus raz navždy trpel za hriechy, spravodlivý za nespravodlivých, aby vás priviedol k Bohu. Bol usmrtený v tele, ale Duchom oživený. V ňom odišiel a kázal uväzneným duchom. Oni kedysi veriť odopreli, keď Božia trpezlivosť za Noemových dní vyčkávala, kým sa stavala archa, v ktorej sa zachránili z vody len niekoľkí, celkom osem duší.
Autor nas zasvacuje do pikantnej nauky o tom, ze Jezis po zmrtvychvstani navstivil uvaznenych duchov utopenych, aby aj im kazal.
No naspat k teme. Aj dalsia pasaz hovori o tom ze Kristus niesol nase hriechynie preto, aby umrel zastupnou smrtou ale prosto preto, aby upriamil nasu pozornost na nase hriechy a my sa polepsili.
On sám vyniesol naše hriechy na svojom tele na drevo, aby sme zomreli hriechu a žili pre spravodlivosť. Jeho rany vás uzdravili. Lebo ste zablúdili ako ovce, ale teraz ste sa vrátili k pastierovi a strážcovi svojich duší.
Teda Peter hovori o tom, ze Jezis sa rozhodol trpiet za nase hriechy, ale netvrdi nic ani o tom, ze by si ludstvo zasluhovalo smrt ani nic o tom, ze on smrtou vybavil ci vyuctoval u Boha, aby sme nezomreli. Ucinil tak preto, aby sa otvorili nase oci a my cinili pokanie a napravu.
Re: Vina, hanba, strach.
Z Boha je třeba mít respekt, to je jasnéstudent. napísal: ↑05 Aug 2019, 22:13 Vina, hanba, strach. To sú emócie ktoré sa ťahajú celou Bibliou. Nemám z toho dobrý pocit. Adam z Evou napriek Božiemu zákazu zjedli ovocie zo stromu poznania dobrého a začal prvý pocit viny. Chyby a zlyhania z pocitom viny hanby a následného strachu čítam až do konca biblie. Viem že Ježiš Kristus zomrel za naše hriechy preto sa nemusím báť. Aj tak sa bojím.


Doporučuji ani Bibli nečíst jako historický příběh, ale jako jednotlivé příběhy, které mohou mít obraznou praxi i v dnešní době a v našem životě (naše selhání, naše světlejší chvilky, naději, radosti, těžký chvíle)
Re: Vina, hanba, strach.
log napísal: ↑10 Aug 2019, 08:04 Presne tak, to su ti psychopati, co sa narodili bez pocitov strachu, viny a hanby. Potom sa stavaju vrahmi, mafianmi, pravnikmi, lekarmi, politikmi a nabozenskymi vodcami. Napriklad taky Mojzis a Jozue boli asi dost velki psychopati, po nich zostavali vsade lezat mrtvoly, ale zase dostali Zidov do zaslubenej zeme.
Prírodné národy nepoznajú pojem vina.
https://dennikn.sk/3538448/rok-a-pol-zi ... y/?ref=tit
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných