Dušan Seberíni napísal:
Lebo ten, kto by zachoval celý zákon a klesol by v jednom prikázaní, previnil sa proti všetkým. {Jak 2:10}
Povedz Izraelitom, aby si všetky budúce pokolenia robili strapce na okraji šiat a nad ne dávali purpurovo-fialovú stuhu. Strapce vám budú na toto: kedykoľvek sa na ne pozriete, pripomenú vám, že máte plniť všetky Hospodinove príkazy, aby ste nepodliehali žiadostiam svojho srdca a svojich očí, ktorým podliehajú smilníci
Ale vždyť JHVH není Jeho jméno ... . Jména mají jen Ti, nad kterými byl někdo, kdo je pojmenoval. Nad Ním není nikdo, kdo by jej pojmenoval, nebo snad an? Jen Mojžíší odpovídá, že Je Ten, Který prostě Je.
My Mu tak akorát můžeme dávat přídavná jména, tituly, přezdívky ... . Jméno nemá - ale z našeho vztahu k Němu pak vychází, jak Jej budeme oslovovat.
Navíc s udělením jména byl ve starověku spojen i akt vlastnictví; tož tak mi to i připadá, že si na Něj někteří dělají monopol. Asi jako se slovem "Bůh", které zřejmě naši předkové Slované používali spíše jako přídavné jméno "bohatství", samostatně je snad asi ani nepoužívali (asi nejvyšší Slovanský Bůh Dažbog = ten, který dává dobré dary). Ale je pravda, že Frankové byli skutečně bohatí, měli skvělé meče, výbornou zbroj, tož tak se to i dobře ujalo ..., stejně jako Velkomoravané ..., no a dnes v podobě evangelia prosperity to také může dávat smysl.
Já Ti to Dušane neberu, klidně si to mysli, ale jméno to není, je to vlastnost = navíc v kontextu tehdejšího světa! "Jsem, který jsem" Je, ostatní bohové pouze existují (starověký svět rozlišoval "existenci" od bytí; dnes většina lidí pouze existuje, žel).
Proč Dušane používáš "argumentum ad hominem"? Ublížil jsem Ti nějak?
Hosť napísal:
23 Stane sa, že pri každom novmesiaci a dni sobotného odpočinku sa každý príde pokloniť predo mňa, hovorí Hospodin. 24 Vyjdú a budú hľadieť na mŕtvoly mužov, ktorí sa postavili proti mne. Áno, ich červ neumrie a oheň nevyhasne. Každému budú odpudzujúci.
S novmesiacmi nič. To nie je verš o Nebi a večnosti. To sa len niektorým hodí do svojich konštrukcií. Pre verš ktorý tomu predchádza. Potom musia písať, že čas tam nebude, dni a týždne tam tiež nebudú ale veria, že Boh tam bude odpočívať vždy v sobotu a v sobotu budú odpočívať s ním aby si odpočinuli od svojho odpočatia od predošlej soboty. Cestou k tomu sobotnému Nebeskému odpočatiu budú každú sobotu vidieť mŕtvoly a červíky čo nikdy nezomrú a ich oheň nikdy neuhasne. Budú na odpor ale oni veria, kvôli sobote, že tam bude fajn aj takto, aj keď tam budú mŕtvoly veď Boh sa im chce iba pochváliť.
Hosť napísal:
23 Stane sa, že pri každom novmesiaci a dni sobotného odpočinku sa každý príde pokloniť predo mňa, hovorí Hospodin. 24 Vyjdú a budú hľadieť na mŕtvoly mužov, ktorí sa postavili proti mne. Áno, ich červ neumrie a oheň nevyhasne. Každému budú odpudzujúci.
S novmesiacmi nič. To nie je verš o Nebi a večnosti. To sa len niektorým hodí do svojich konštrukcií. Pre verš ktorý tomu predchádza. Potom musia písať, že čas tam nebude, dni a týždne tam tiež nebudú ale veria, že Boh tam bude odpočívať vždy v sobotu a v sobotu budú odpočívať s ním aby si odpočinuli od svojho odpočatia od predošlej soboty. Cestou k tomu sobotnému Nebeskému odpočatiu budú každú sobotu vidieť mŕtvoly a červíky čo nikdy nezomrú a ich oheň nikdy neuhasne. Budú na odpor ale oni veria, kvôli sobote, že tam bude fajn aj takto, aj keď tam budú mŕtvoly veď Boh sa im chce iba pochváliť.
Každý novměsíc se budeme v ráji všichni scházet u stromu života, který vydává dvanáctkrát do roka ovoce života, to je ve Zjevení, takže je to velmi jednoduché pochopit a to je zjeveno doslova, zatímco to, že se budeme dívat na mrtvoly a červíky je jen obrazně a nikoliv doslova, v nebi už totiž žádná smrt nebude viz Zjevení, a my do sobotního odpočinutí nebudeme " vcházet" , takže cestou nic nebude, žádná cesta nebude, sobotní odpočinutí prostě nastane v "sedmý" den či den, který Bůh v nebi pro toto odpočinutí určí. Věřím tomu, že Bůh i v nebi zachová 7 denní týden a bude tam i určený měsíc podle stromu života, i když skutečný měsíc tam být nemusí. Ale každá známá planeta má měsíc/e ne?
Jiří Kupka napísal:Já Ti to Dušane neberu, klidně si to mysli, ale jméno to není, je to vlastnost = navíc v kontextu tehdejšího světa! "Jsem, který jsem" Je, ostatní bohové pouze existují (starověký svět rozlišoval "existenci" od bytí; dnes většina lidí pouze existuje, žel).
Proč Dušane používáš "argumentum ad hominem"? Ublížil jsem Ti nějak?
JHWH je jméno Boží, v tom dávám Dušanovi za pravdu, Písmo nelže...
Hosť napísal:
23 Stane sa, že pri každom novmesiaci a dni sobotného odpočinku sa každý príde pokloniť predo mňa, hovorí Hospodin. 24 Vyjdú a budú hľadieť na mŕtvoly mužov, ktorí sa postavili proti mne. Áno, ich červ neumrie a oheň nevyhasne. Každému budú odpudzujúci.
S novmesiacmi nič. To nie je verš o Nebi a večnosti. To sa len niektorým hodí do svojich konštrukcií. Pre verš ktorý tomu predchádza. Potom musia písať, že čas tam nebude, dni a týždne tam tiež nebudú ale veria, že Boh tam bude odpočívať vždy v sobotu a v sobotu budú odpočívať s ním aby si odpočinuli od svojho odpočatia od predošlej soboty. Cestou k tomu sobotnému Nebeskému odpočatiu budú každú sobotu vidieť mŕtvoly a červíky čo nikdy nezomrú a ich oheň nikdy neuhasne. Budú na odpor ale oni veria, kvôli sobote, že tam bude fajn aj takto, aj keď tam budú mŕtvoly veď Boh sa im chce iba pochváliť.
Každý novměsíc se budeme v ráji všichni scházet u stromu života, který vydává dvanáctkrát do roka ovoce života, to je ve Zjevení, takže je to velmi jednoduché pochopit a to je zjeveno doslova, zatímco to, že se budeme dívat na mrtvoly a červíky je jen obrazně a nikoliv doslova, v nebi už totiž žádná smrt nebude viz Zjevení, a my do sobotního odpočinutí nebudeme " vcházet" , takže cestou nic nebude, žádná cesta nebude, sobotní odpočinutí prostě nastane v "sedmý" den či den, který Bůh v nebi pro toto odpočinutí určí. Věřím tomu, že Bůh i v nebi zachová 7 denní týden a bude tam i určený měsíc podle stromu života, i když skutečný měsíc tam být nemusí. Ale každá známá planeta má měsíc/e ne?
To ste celý vy, sobotársky prekrúcači. Jedno slovo doslovne a ďalšie obrazne, len aby to sedelo do vášho pokrúteného výkladu, ktorí potrebujete. My, Zem, máme mesiac, prečo sa adventisti neschádzajú každý nový mesiac? v Nebi už nebude smrť a ten verš nepojednáva o Nebi. To je len obrazne, rovnako ako celý text. Keď sa budete schádzať tak logicky musíte odniekiaľ výjsť a niekam ísť, takže práve touto cestou to vidieť budete. Veriť môžeš čomukoľvek, aj 7 dennému týždňu v nebi aj tomu, že každá planéta má mesiac aj tomu že tam Mesiac bude alebo nebude. Čím tam budú tvorené jeho mesačné fázy aby adventisti vedeli, že už je nový mesiac a treba sa pobrať na stretnutie?
Máme zde tvrzení proti tvrzení. Mikim jen konstatuje svůj pohled (narozdíl od Dušana), jenže já si stojím také za svým (oba jej můžeme zdůvodnit, obě strany to ale nepřesvědčí). Co s tím? Našli bychom i další výklady, pohledy ... . Jedni by se odvolávai na to a jini zase na tohle ... .
Jsou dvě možnosti, jak z toho ven:
1. Zeptat se přímo Toho, který Je, jak to je. (Tedy někteří napíší: "JHVH - je to skutečně Tvé jméno?" No jo, ale jiní použijí dvojité V. Někteří se zeptají: "Jahve, jmenuješ se tak?", další "Jehovo?" a ještě někteří je z úcty raději ani nevysloví. A ještě by z toho mohla vzniknout nějaká válka. Výklad bible zde totiž nepomůže (ostatně od toho tolik církví).
2. Je to věcí Cesty a Hledání každého člověka; pro severoamerické Indiány to bude Kiči Manitu, pro staré Slovany to mohl být správně Dažbog (a né Bůh, Bog). Je to o toleranci, vzájemné úctě... .
Jsou závažnější, důležitější témata, například : Jak si v dnešním světě uchovávat duchovní rozměr života? Co můžeme udělat pro záchranu "rodiny"? ...
Co ma robit brat Barkoci? Teraz uz pisete ze ma rozsudok smrti taky co nehovori JeHoVaH. Brat Sanko ani nesveti sobotu ani som nepocul jeho povedat Jahve iba Hospodin. Co ma robit? Nema uz kazat evanjelium krstit musi ucit sobotu a hovorit JeHoVaH?