Kristus
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Kristus
Učedníci i učednice byli zvyklí na Ježíšovu fyzickou přítomnost.
Prožívali dilema, co bude, až tu Kristus s nimi nebude.
Kristus do jejich nejistoty vnáší zaslíbení. V těch
zaslíbeních je obraz kým vlastně JE..
Vnímat Krista tak, že ON má všechny atributy božství.
ON prohlásil jsem s vámi až do skonání světa.
Byl to On kdo je ujistil o přítomnosti Někoho Jiného.
Ujistil je o Svém návratu.
Postupně mění rétoriku, už neříká - Otec Mě pošle
pro vás. V textech je možné vnímat jemné slovní
přechody od lidství k Božství.
Prožívali dilema, co bude, až tu Kristus s nimi nebude.
Kristus do jejich nejistoty vnáší zaslíbení. V těch
zaslíbeních je obraz kým vlastně JE..
Vnímat Krista tak, že ON má všechny atributy božství.
ON prohlásil jsem s vámi až do skonání světa.
Byl to On kdo je ujistil o přítomnosti Někoho Jiného.
Ujistil je o Svém návratu.
Postupně mění rétoriku, už neříká - Otec Mě pošle
pro vás. V textech je možné vnímat jemné slovní
přechody od lidství k Božství.
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Kristus
Kto tu tvrdí, že Ježiš Kristus nebol človek? Ale ty tvrdíš, že je len človek a o to tu ide. Nechceš vidieť verše, ktoré potvrdzujú fakt, že Ježiš Kristus nie je len človek, lebo zišiel z hora – z neba.mikim napísal: ↑21 Jan 2020, 14:24 Poznání Krista je jasně daný Biblický fakt, je člověk, druhý Adam, prostředník mezi Bohem a lidmi a Syn Boží jak jej nazval jeho jediný Bůh Otec, který je jeho hlavou. Na potvrzení této pravd stačí 3-4 verše z Bible. To jen vyznávači římsko-katolické trojice, která vychází z pohanství se neustálými skládačkami desítkami veršů snaží dokázat trojici či trojjediného Boha, aniž by se toto jakkoliv dalo poskládat, protože Bible takové zcela smýšlené pojmy jako je trojice či trojjediný Bůh vůbec nezná.
No a k tej KC
RKC to nevymyslela. Je to predsa v Písme a Ježiš svedčí o sebe, že zišiel z neba.
RKC síce vyznáva trojjediného Boha, no súčasne ho ignoruje existenciou pápeža a jeho úradu. U KC pápež nie je len hlavou KC, ale má aj atribúty, ako zástupca Krista – Boha na zemi. Ak na zemi je prítomná osoba Boha – Svätý Duch, ktorý uvádza do každej Pravdy, tak RKC ho ignoruje tým, že si vytvorila úrad pápeža a vyhlasuje, že pápež je zástupca Krista na zemi. Keďže KC vyznáva Krista ako Boha, tak pápež je v ich očiach zástupca Boha na zemi. No katolíci nejako ignorujú fakt, že Boh – Svätý Duch už je prítomný na zemi a preto Boh nepotrebuje žiadneho zástupcu – pápeža a jeho úrad. Akákoľvek prítomná osoba Boha na zemi znamená, že je to Boh , ktorý je prítomný na zemi a aktívne pôsobí a činí. Z tohto dôvodu každý, kto by chcel zastupovať prítomného Boha na zemi je falošný zástupca.
Re: Kristus
...Viktorrealita napísal: ↑23 Jan 2020, 09:30Kto tu tvrdí, že Ježiš Kristus nebol človek? Ale ty tvrdíš, že je len človek a o to tu ide. Nechceš vidieť verše, ktoré potvrdzujú fakt, že Ježiš Kristus nie je len človek, lebo zišiel z hora – z neba.mikim napísal: ↑21 Jan 2020, 14:24 Poznání Krista je jasně daný Biblický fakt, je člověk, druhý Adam, prostředník mezi Bohem a lidmi a Syn Boží jak jej nazval jeho jediný Bůh Otec, který je jeho hlavou. Na potvrzení této pravd stačí 3-4 verše z Bible. To jen vyznávači římsko-katolické trojice, která vychází z pohanství se neustálými skládačkami desítkami veršů snaží dokázat trojici či trojjediného Boha, aniž by se toto jakkoliv dalo poskládat, protože Bible takové zcela smýšlené pojmy jako je trojice či trojjediný Bůh vůbec nezná.
No a k tej KC
RKC to nevymyslela. Je to predsa v Písme a Ježiš svedčí o sebe, že zišiel z neba.
RKC síce vyznáva trojjediného Boha, no súčasne ho ignoruje existenciou pápeža a jeho úradu. U KC pápež nie je len hlavou KC, ale má aj atribúty, ako zástupca Krista – Boha na zemi. Ak na zemi je prítomná osoba Boha – Svätý Duch, ktorý uvádza do každej Pravdy, tak RKC ho ignoruje tým, že si vytvorila úrad pápeža a vyhlasuje, že pápež je zástupca Krista na zemi. Keďže KC vyznáva Krista ako Boha, tak pápež je v ich očiach zástupca Boha na zemi. No katolíci nejako ignorujú fakt, že Boh – Svätý Duch už je prítomný na zemi a preto Boh nepotrebuje žiadneho zástupcu – pápeža a jeho úrad. Akákoľvek prítomná osoba Boha na zemi znamená, že je to Boh , ktorý je prítomný na zemi a aktívne pôsobí a činí. Z tohto dôvodu každý, kto by chcel zastupovať prítomného Boha na zemi je falošný zástupca.
Kto tu tvrdí, že Ježiš Kristus nebol človek? Ale ty tvrdíš, že je len človek a o to tu ide. Nechceš vidieť verše, ktoré potvrdzujú fakt, že Ježiš Kristus nie je len človek, lebo zišiel z hora – z neba.
Samozřejmě, že Ježíš nepřišel fyzicky z nebe, ale narodil se početím Boha Otce skrze ducha Svatého v Marii...
Překlad Opera:
Židé by nepřijali Janova slova, aby znamenali, že Kristus „se inkarnoval“. Bylo běžné, že říkali, že něco „přišlo z nebe“, kdyby byl jeho zdroj Bůh. Například James 1:17 říká, že každý dobrý dar je „shora“ a „přichází“ od Boha. Co Jakub znamená, je jasné. Bůh je autorem a zdrojem dobrých věcí v našich životech.
Bůh pracuje v zákulisí, aby poskytl to, co potřebujeme. Tento verš neznamená, že dobré věci v našich životech přicházejí přímo z nebe. Většina křesťanů prožívá, že jim Pán žehná prostřednictvím jiných lidí nebo událostí, ale uvědomují si, že konečným zdrojem požehnání byl Pán.
Měli bychom použít Janova slova stejným způsobem, jakým rozumíme Jakubovým slovům - že Bůh je zdrojem Ježíše Krista, kterým byl. Kristus byl Boží plán a poté Bůh přímo zplodil Ježíše.
Existují také verše, které říkají, že Ježíš byl „poslán od Boha“, což je věta, která ukazuje Boha jako konečný zdroj toho, co je posláno.
Jan Křtitel byl muž „poslaný od Boha“ (Jan 1: 6) a právě on řekl, že Ježíš „přichází shora“ a „přichází z nebe“ (Jan 3,31). Když Bůh chtěl lidem říci, že jim žehná, kdyby dali své desátky, řekl jim, že otevře okna „nebe“ a vylije požehnání (Mal. 3:10 - KJV). Samozřejmě, všichni chápali použitý idiom a nikdo nevěřil, že Bůh doslova vylévá věci z nebe. Věděli, že tato věta znamená, že Bůh je původem požehnání, která dostali. Ještě dalším příkladem je, když Kristus mluvil a řekl: „Janův křest - odkud to vzešlo? Bylo to z nebe nebo od lidí? “(Mat. 21:25).
Samozřejmě, že Janův křest by byl „z nebe“, byl, kdyby Bůh byl zdrojem zjevení. Jan nedostal tu myšlenku sám, přišel „z nebe“. Verš objasňuje idiom: věci by mohly být „z nebe“, tj.od Boha, nebo by mohly být „od lidí“. totéž, když se použil Ježíše. Ježíš je „od Boha,
„„ Z nebe “nebo„ shora “v tom smyslu, že Bůh je jeho Otec, a tedy jeho původ.
Myšlenka přicházet od Boha nebo být poslána Bohem je také objasněna Ježíšovými slovy v Janovi 17. Jan 17:18 Jako ty jsi mne poslal do světa, tak i já jsem je poslal do světa. (Jan 17:18). Dokonale chápeme, co Kristus myslel, když řekl:
"Poslal jsem je na svět." Myslel tím, že nás pověřil, nebo nás ustanovil. Nikdo si nemyslí, že jsme byli v nebi s Kristem a inkarnovali se do těla. Kristus řekl: Kristus řekl: „Jak jsi mě poslal, poslal jsem je.“ Vezmeme-li však frázi, kterou nám Kristus poslal, měli bychom pochopit frázi, kterou Bůh poslal Krista.
https://www.biblicalunitarian.com/verses/john-3-13
To jen tak Viktor, když si vytrhneš nějaký verš, nic si k tomu neprostuduješ a děláš machra a rychlé závěry, které podporují Tvoje bludy o Ježíši jako Bohu, který existoval kdykoliv dříve s Otcem v nebi, aniž by to Bible jakkoliv dokazovala.
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Kristus
Mikim
Ján8 58Ježiš im povedal: Ameň, ameň vám hovorím, že prv než bol Abrahám, som ja. 59Vtedy zodvihli kamene, aby hodili do neho.
Prečo zodvihli kamene? Kto by dvíhal kamene, ak by to bolo tak, ako to vykladáš ty?
Ján8 14A Ježiš odpovedal a riekol im: I jestli ja svedčím sám o sebe, je moje svedoctvo pravdivé, lebo viem, odkiaľ som prišiel a kam idem. Ale vy neviete, odkiaľ prichádzam alebo kam idem.
Ty vieš Mikim odkiaľ Ježiš prišiel?
Oni predsa vedeli odkiaľ je: Mar 6:3 Či nie je toto ten tesár, syn Máriin, a brat Jakobov, Jozesov, Júdov a Šimonov? A či nie sú aj jeho sestry tu u nás? A pohoršovali sa na ňom.
Tak na čo myslí Ježiš, ak im hovorí, že nevedia odkiaľ prišiel a kam ide? Presne tak ako oni, tak aj ty nechceš vedieť odkiaľ prišiel Ježiš.
Ján8 58Ježiš im povedal: Ameň, ameň vám hovorím, že prv než bol Abrahám, som ja. 59Vtedy zodvihli kamene, aby hodili do neho.
Prečo zodvihli kamene? Kto by dvíhal kamene, ak by to bolo tak, ako to vykladáš ty?
Ján8 14A Ježiš odpovedal a riekol im: I jestli ja svedčím sám o sebe, je moje svedoctvo pravdivé, lebo viem, odkiaľ som prišiel a kam idem. Ale vy neviete, odkiaľ prichádzam alebo kam idem.
Ty vieš Mikim odkiaľ Ježiš prišiel?
Oni predsa vedeli odkiaľ je: Mar 6:3 Či nie je toto ten tesár, syn Máriin, a brat Jakobov, Jozesov, Júdov a Šimonov? A či nie sú aj jeho sestry tu u nás? A pohoršovali sa na ňom.
Tak na čo myslí Ježiš, ak im hovorí, že nevedia odkiaľ prišiel a kam ide? Presne tak ako oni, tak aj ty nechceš vedieť odkiaľ prišiel Ježiš.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Kristus
Víra v Ježíše Krista je činná, vychází to z toho že Boží Slovo není jen nějaký suchý výrok. Je to čin, který vstupuje do našich životů a proměňuje. Žijeme v poměrně klidné zemi, ale tam kde jsou podrobení útlaku, se lidé rychleji
rozhodují pro Krista. Tam také Bůh koná zázraky.
Bylo by dobré zamyslet se nad tím, proč se třeba v Číně rozhodne k následování až 30000 lidí denně.......
Zatím co u nás "obcházíme" moře, abychom ulovili jednoho.....
Tedy neobcházet moře, ale vstoupit do moře........
rozhodují pro Krista. Tam také Bůh koná zázraky.
Bylo by dobré zamyslet se nad tím, proč se třeba v Číně rozhodne k následování až 30000 lidí denně.......
Zatím co u nás "obcházíme" moře, abychom ulovili jednoho.....
Tedy neobcházet moře, ale vstoupit do moře........
Re: Kristus
...Ján8 58Ježiš im povedal: Ameň, ameň vám hovorím, že prv než bol Abrahám, som ja. 59Vtedy zodvihli kamene, aby hodili do neho.Viktorrealita napísal: ↑23 Jan 2020, 19:29 Mikim
Ján8 58Ježiš im povedal: Ameň, ameň vám hovorím, že prv než bol Abrahám, som ja. 59Vtedy zodvihli kamene, aby hodili do neho.
Prečo zodvihli kamene? Kto by dvíhal kamene, ak by to bolo tak, ako to vykladáš ty?
Ján8 14A Ježiš odpovedal a riekol im: I jestli ja svedčím sám o sebe, je moje svedoctvo pravdivé, lebo viem, odkiaľ som prišiel a kam idem. Ale vy neviete, odkiaľ prichádzam alebo kam idem.
Ty vieš Mikim odkiaľ Ježiš prišiel?
Oni predsa vedeli odkiaľ je: Mar 6:3 Či nie je toto ten tesár, syn Máriin, a brat Jakobov, Jozesov, Júdov a Šimonov? A či nie sú aj jeho sestry tu u nás? A pohoršovali sa na ňom.
Tak na čo myslí Ježiš, ak im hovorí, že nevedia odkiaľ prišiel a kam ide? Presne tak ako oni, tak aj ty nechceš vedieť odkiaľ prišiel Ježiš.
Opera překlad:
1. Trinitaristé tvrdí, že tento verš říká, že Ježíš řekl, že jsem „já“ (tj. Hospodin Starého zákona), takže musí být Bohem. Tento argument není správný. Říkat „Já jsem“ nečiní člověka Bohem. Muž, který se narodil slepý, že Ježíš uzdravil, netvrdil, že je Bohem, a řekl: „Já jsem ten muž,
“A řečtina čte přesně jako Ježíšovo prohlášení, tj.„ Já jsem “. Skutečnost, že stejná věta je přeložena dvěma různými způsoby, jeden jako„ já jsem “a druhý jako„ já jsem člověk “, je jeden proto je pro průměrného křesťana tak těžké získat pravdu pouhým čtením Bible, protože byla přeložena do angličtiny.
Většina překladatelů Bible je trojice a jejich předpojatost se objevuje na různých místech jejich překladu, což je běžný překlad. Pavel také použil stejnou frázi, když řekl, že si přál, aby všichni lidé byli jako „Já jsem“ (Skutky 26:29). Docházíme tedy k závěru, že říkáním „Já jsem“ nedělalo Pavla, člověka narozeného slepého nebo Krista do Boha. C. K.
Barrett píše:
Ego eimi [„Já jsem“] neidentifikuje Ježíše s Bohem, ale upozorňuje na něj nejsilnějším možným způsobem. "Já jsem ten - ten, na kterého se musíte podívat, a poslouchat, pokud znáte Boha." [1]
2. Fráze „Já jsem“ se v Novém zákoně objevuje mnohokrát a je často překládána jako „Já jsem on“ nebo jako ekvivalent („Já jsem on“ - Marek 13: 6; Lukáš 21: 8; Jan 13: 19; 18: 5, 6 a 8. "To jsem já" - Mat 14:27; Marek 6:50; Jan 6:20. "Já jsem ten, o kterém tvrdím, že jsem" - Jan 8:24 a 28. ). Je zřejmé, že tyto překlady jsou zcela správné,
a je zajímavé, že věta je přeložena jako „Já jsem“ pouze v Jan 8:58. Pokud by byla věta v John 8:58 přeložena „Já jsem on“ nebo „Já jsem ten“, jako všichni ostatní, bylo by snadnější vidět, že Kristus mluvil o sobě jako o Mesiáši Božímu (jako ve skutečnosti byl ), o nichž se hovoří v celém Starém zákoně.
Na poslední večeři
učedníci se snažili zjistit, kdo by Krista popřel. Doslovně řekli: „Nejsem já, Pane“ (Matouš 26:22 a 25). Nikdo by neřekl, že učedníci se snažili popřít, že jsou Bohem, protože používali větu „Já nejsem.“ Jde o toto: „Já“ byl běžný způsob, jak se označit,
a to neznamenalo, že jsi tvrdil, že jsi Bůh.
3. Tvrdí se, že jelikož Ježíš byl „před“ Abrahamem, musel být Ježíš Bohem. Není pochyb o tom, že Ježíš obrazně „existoval“ za Abrahamova času. Ve skutečnosti však fyzicky neexistoval jako osoba; spíš „existoval“ v Boží mysli jako Boží plán vykoupení člověka.
Pečlivé čtení kontextu verše ukazuje, že Ježíš hovořil o „existenci“ v Boží předpovědi. Verš 56 je přesně přeložen ve verzi King James, která říká: „Tvůj otec Abraham se radoval, že vidí můj den. Viděl to a byl rád.“ Tento verš říká, že Abraham „viděl“ Den Krista,
což je teologové obvykle považováno za den, kdy Kristus dobývá zemi a nastaví své království. To by odpovídalo tomu, co říká kniha Židům o Abrahamovi: „Protože se těšil na město s nadacemi, jejichž architekt a stavitel je Bůh“ (Žd 11:10). Abraham hledal město, které je stále budoucí,
přesto Bible říká, že Abraham to „viděl“. V jakém smyslu mohl Abraham vidět něco, co bude budoucnost? Abraham „viděl“ Den Krista, protože mu Bůh řekl, že to přichází, a Abraham to „viděl“ vírou. Ačkoli Abraham viděl Den Krista vírou, ten den existoval v Boží mysli dlouho před Abrahamem. Tím pádem,
v souvislosti s Božím plánem existujícím od začátku byl Kristus určitě „před“ Abrahamem. Kristus byl Boží plán pro vykoupení člověka dlouho předtím, než Abraham žil. Nejsme jediní, kdo věří, že Ježíšovo prohlášení ho nečiní Bohem:
Chcete-li říci, že Ježíš je „před“, nemá ho zvednout z řad lidstva, ale prosazovat jeho bezpodmínečnou přednost. Aby učinil taková prohlášení na úrovni „těla“, aby z toho usoudil, jako „Židé“, že za méně než padesát Ježíš tvrdí, že žil na této zemi před Abrahamem (8:52 a 57),
má být stejně drsný jako Nicodemus, který chápe znovuzrození jako starý muž, který podruhé vstoupil do matčina lůna (3: 4). [2]
4. Aby bylo možné vyjádřit trojici, že Ježíšovo prohlášení „Já jsem“ v Janovi 8:58 ho činí Bohem, musí být jeho prohlášení rovnocenné Božímu prohlášení „Já jsem“ v Exodu 3:14. Obě prohlášení se však velmi liší. Zatímco řecká věta v Johnovi znamená „Já jsem“, hebrejská věta v Exodusu ve skutečnosti znamená „být“ nebo „stát se.
„Jinými slovy Bůh říká:„ Budu tím, čím budu. “„ Proto jsem “v Exodusu je vlastně chybným překladem hebrejského textu, takže skutečnost, že Ježíš řekl„ Já “, ho neudělala Bohem .
5. Trinitaristé tvrdí, že Židé vyzvedli kameny, aby Ježíše ukamenovali, protože tvrdil, že je Bůh (Jan 8:59), ale to je předpoklad.
Existuje jiné vysvětlení, které je podpořeno lepšími důkazy: Židé vyzvedli kameny, aby Ježíše zabili, protože pochopili, že tvrdí, že je Mesiáš. Při Ježíšově zkoušce se velekněz zeptal: „Obviňuji tě pod přísahou živého Boha: Řekni nám, jestli jsi Kristus, Syn Boží“ (Matouš 26:63). Předně,
měli bychom si všimnout, že se nikdo při soudu neptal Ježíše, jestli je Bůh. Pokud by si však mysleli, že prohlašuje, že je Bůh, byla by to určitě otázka, kterou by položili. Velekněz se zeptal Ježíše velmi jasně, jestli je to Kristus, protože to je to, co Židé věděli, že Ježíš tvrdí, že je. Druhý,
Když Židé slyšeli Ježíšovu jasnou odpověď („Ano, je to, jak říkáte“), obvinili ho z rouhání a řekli: „Je hoden smrti“ (Matouš 26:66). Cítili, že si zaslouží smrt v záznamu v Johnu 8, ale v tom záznamu vyzvedli kameny, aby ho zabili, zatímco poté, co slyšeli jeho „rouhání“ u soudu,
Vzali ho k Pilátovi a nechali Římany popravit Ježíše.
https://www.biblicalunitarian.com/videos/john-8-58b
Re: Kristus
...Ján8 14A Ježiš odpovedal a riekol im: I jestli ja svedčím sám o sebe, je moje svedoctvo pravdivé, lebo viem, odkiaľ som prišiel a kam idem. Ale vy neviete, odkiaľ prichádzam alebo kam idem.Viktorrealita napísal: ↑23 Jan 2020, 19:29 Mikim
Ján8 58Ježiš im povedal: Ameň, ameň vám hovorím, že prv než bol Abrahám, som ja. 59Vtedy zodvihli kamene, aby hodili do neho.
Prečo zodvihli kamene? Kto by dvíhal kamene, ak by to bolo tak, ako to vykladáš ty?
Ján8 14A Ježiš odpovedal a riekol im: I jestli ja svedčím sám o sebe, je moje svedoctvo pravdivé, lebo viem, odkiaľ som prišiel a kam idem. Ale vy neviete, odkiaľ prichádzam alebo kam idem.
Ty vieš Mikim odkiaľ Ježiš prišiel?
Oni predsa vedeli odkiaľ je: Mar 6:3 Či nie je toto ten tesár, syn Máriin, a brat Jakobov, Jozesov, Júdov a Šimonov? A či nie sú aj jeho sestry tu u nás? A pohoršovali sa na ňom.
Tak na čo myslí Ježiš, ak im hovorí, že nevedia odkiaľ prišiel a kam ide? Presne tak ako oni, tak aj ty nechceš vedieť odkiaľ prišiel Ježiš.
Ježíš odnikud z nebe nepřišel, ale narodil se skrze ducha Svatého Marii, neznám nikoho, kdo by tvrdil, že Ježíš fyzicky přišel z nebe a nenarodil se Marii. Slovní obrat "přijít z nebe" neznamená doslovné fyzické přijití z nebe, ale znamená narodit se. Ap. Jan, který byl poslán od Boha, také nepřišel z nebe.
Otec jistě Ježíši sdělil kde Otec ve vesmíru "bydlí" a kde půjde i Ježíš po svém vzkříšení, proto šel, "aby nám připravil místo, aby kde je On i my byli".
...Presne tak ako oni, tak aj ty nechceš vedieť odkiaľ prišiel Ježiš.
Bible neříká že vůbec byl či kde byl Ježíš před narozením v Marii, případně kým byl a co tam dělal. Pokud to neříká, tak si nevymyšlejme bajky o věčném Ježíši, který něco stvořil a podobné nesmysly.
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Kristus
Ježiš to zreteĺne hovorí, len to nechceš vidieť:
Ján 16:28 Vyšiel som od Otca, a prišiel som na svet, a zase opúšťam svet a idem k Otcovi
To, že Ježiš hovorí - prv, ako Abrahám som ja, tak už to naznačuje, kto je to Ježiš. Nie len to, že bol pred narodením, že bol pred Abrahámom, ale hlavne to, že vyšiel od Otca.
No a nikto predsa nepopiera, že sa narodil panne Márii. Ale tu sa jedná o duchovný rozmer toho, kto je to Ježiš a nie len telesný. Ak hovorí, že bol predtým, ako sa telesne narodil, vie odkiaľ prišiel a nemyslí pritom na telesné narodenie, hovorí, že bol predtým, ako Abrahám, že zišiel z hora, Otec ho poslal, vyšiel od Otca, vie kam ide, tak čo s toho vyplýva mikim?
Sam si odpovedz.
Re: Kristus
Hosť napísal: ↑22 Jan 2020, 07:10 18Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Syn, který je v náručí Otcově, nám o něm řekl.
Tak ako teda? Bud ho nikto nikdy nevidel, alebo ho videli vsetci, co videli Jezisa. To su dva protichodne tvrdenia.
Bud si teda samotny Jan vo svojej knizke tazko protireci. Alebo je potrebne jedno z tychto tvrdeni vylozit inak ako na prvy pohlad vyzera. Ale ktore a ako?
Tak aj ho vsetci videli aj ho nikto nevidel. No to je ako od Dobšinského:
Na tretí deň ráno ešte všetok svet spal, bo práve len čo počalo zasvitávať, ale milý pán už stál v otvorenom obloku. A vidí, že dievčina mladá ide oproti jeho palote, a to veru takto ani vo dne ani v noci, lebo bolo na svite; ide si ani pešky ani vezky ani nie na koni, lebo sedela na capkovi a aj sedela aj nohami ešte dostupovala na zem; šla aj po ceste aj nie po ceste, bo cap kráčal koľajou, ani oblečená ani neoblečená, lebo mala sak na sebe, prepásaná len zásterkou; a na lone, mala voľač zakryté — a to akiste dar aj nie dar.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných