Vnutí nebo prosadí či utvrdí, upevní, potvrdí jak říkají jiné překlady...Hosť napísal: ↑13 Máj 2020, 15:52 ČEP: Daniel 9:27 Vnutí svou smlouvu mnohým v jednom týdnu a v polovině toho týdne zastaví obětní hod i oběť přídavnou. Hle, pustošitel na křídlech ohyzdné modly, než se naplní čas a na pustošitele bude vylito rozhodnutí."
V tom textu je napsáno, že se jedná o jeden týden a právě v polovině toho týdne zastaví obětní .....
Mám zato, že to není tak jednoduché, jak píšeš. Stane se to v polovině týdne ..... podle tvého výkladu se jedná o Krista
a vzápětí přecházíš na papežství.
Je příliš zjednodušené všechno vsadit na papežství.
Jakou souvislost má s Kristem: vnutí svou smlouvu mnohým v jednom týdnu?
Svatý pomazaný verš 26=Mesiáš
Pustošitel verš 27= papežství, Řím
Po téhodnech (týdnech) pak těch šedesáti a dvou zabit bude Mesiáš... ...Utvrdí však smlouvu mnohým v téhodni (týdnu) posledním, uprostřed pak toho téhodne (týdne) učiní konec oběti zápalné i oběti suché... (Dan 9,26-27)
Uprostřed 70. týdne se děje něco zvláštního. Proroctví oznamuje, že Mesiáš bude zabit, což způsobí konec starozákonního obětního systému. Údaj “uprostřed týdne” znamená 3,5 roku (7/2). Když k podzimu roku 27 přidáme těchto 3,5 roku, dostáváme se do jara roku 31. Co se stalo na jaře roku 31?
Proroctví říká, že Mesiáš v posledním týdnu utvrdí (potvrdí) smlouvu s mnohými. Stalo se něco takového?
Potom vzal kalich, vzdal díky a podal jim ho se slovy: "Pijte z něho všichni, neboť to je má krev nové smlouvy, která se prolévá za mnohé na odpuštění hříchů. (Mt 26,27-28 NBK)
Potvrzení smlouvy s “mnohými” - to je přesně to, co se stalo, když Ježíš na kříži prolil svou krev, “která zpečeťuje smlouvu” (Mt 26,28) a zemřel. Zemřel za všechny, kteří zhřešili, ačkoli on sám se hříchu nikdy nedopustil. Zemřel, aby spasil všechny, kteří PŘIJMOU jeho oběť na odpuštění hříchů.
Starozákonní Izrael přiváděl beránky bez vady jako oběti za své hříchy. Tento obětní systém ukazoval na pravou a dokonalou oběť Božího Syna, který zemřel za tebe a za mě. “Beránek Boží, který snímá hřích světa” zemřel na golgotském kříži. “Chrámová opona se roztrhla v půli odshora až dolů” (Mt 27,51) jako potvrzení toho, že obětování zvířat za hříchy Izraele je u konce. “Učinil konec oběti zápalné i oběti suché”.
Je tu ještě další způsob, jak můžeme ověřit, že Mesiáš byl zabit přesně 3,5 roku po začátku jeho služby. Po Ježíšově pomazání Božím Duchem v řece Jordánu na podzim r. 27 můžeme číst, že “když Ježíš začínal své dílo, bylo mu asi třicet let”. Když budeme od tohoto stanoveného počátku Ježíšovy služby počítat velikonoční svátky, které prožil až do svého ukřižování, zjistíme, že uběhlo přesně 3,5 roku.
http://neuveritelnaodhaleni.cz/clanky/7 ... ravda.html
Ale jak už jsem napsal v předchozím komentáři od br. Veselého:
Ježíš neučinil konec obětem, rozhodně ne v den své smrti. Ježíš přesto oběti ukončil svou smrtí,
není třeba o tom pochybovat. Musíme však hovořit o dvojím ukončení: De iure – právně a ukončení
de facto – skutečně. Smrtí Ježíše Krista je učiněn konec významu obětí a ony ztrácí svou váhu (de
iure). Avšak teprve Řím v roce 70 po Kr. činí konec obětem (de facto).