
Role a pravomoce žen v církvi.
Re: Role a pravomoce žen v církvi.
Ordinácia nových absolventov Evanjelickej Bohosloveckej fakulty Univerzity Komenského. 16.09.2017 v Skalici


Re: Role a pravomoce žen v církvi.
Pekna tema
Apostol Pavol je v tomto prisnejsi ako stary zakon. Jasne zakazuje zenam ucit a hovorit na verejnosti, lebo zeny su nachylne nechat sa zviest ako dokazuje Pavol pribehom z raja. Nie velmi povzbudive verse
mohloby sa stat ze zena za kazatelnicou by sa zase nechala zviest a potom zase zviedla aj chudakov muzov. Takze radsej uz nie 
Samozrejme ani toto pravidlo dnes ziadna cirkev nedodrzuje a adventisti uz vobec nie. Je nepochopitelne ze zeny kazatelky nie su ale v kazdej kazni je citovana zena EGW. Tak ako to teda je ?



Samozrejme ani toto pravidlo dnes ziadna cirkev nedodrzuje a adventisti uz vobec nie. Je nepochopitelne ze zeny kazatelky nie su ale v kazdej kazni je citovana zena EGW. Tak ako to teda je ?
Re: Role a pravomoce žen v církvi.
Ženy by se neměly plést do kazatelování, to není jejich práce, Bůh jim určil jinou úlohu v životě církve, ani EGW nebyla kazatelkou se vším všudy (křty, svatby, pohřby apod.) a nebrala za kazatelování plat.log napísal:Pekna temaApostol Pavol je v tomto prisnejsi ako stary zakon. Jasne zakazuje zenam ucit a hovorit na verejnosti, lebo zeny su nachylne nechat sa zviest ako dokazuje Pavol pribehom z raja. Nie velmi povzbudive verse
mohloby sa stat ze zena za kazatelnicou by sa zase nechala zviest a potom zase zviedla aj chudakov muzov. Takze radsej uz nie
Samozrejme ani toto pravidlo dnes ziadna cirkev nedodrzuje a adventisti uz vobec nie. Je nepochopitelne ze zeny kazatelky nie su ale v kazdej kazni je citovana zena EGW. Tak ako to teda je ?
Proč by nemohla být EGW citována v kázáních jako doplnění Písma?
Re: Role a pravomoce žen v církvi.
Preto ze by podla Pavla zeny nemali ucit ani vladnut nad muzmi. Zeny by sa naopak mali v tichosti nechat poucovat.mikim napísal: Proč by nemohla být EGW citována v kázáních jako doplnění Písma?
To ze EGW ucila je bez debaty, ved napisala stovky instruktazi a navodov a knih a urcite mala stovky vystupeni a kazni. Ani v najmensom sa neda povedat o EGW ze by "prijimala poucenie v tichosti so vsetkou podriadenostou"


11 Žena nech prijíma poučenie v tichosti so všetkou podriadenosťou. 12 Žene však nedovoľujem učiť, ani vládnuť nad mužom, ale nech si počína v tichosti. 13 Adam bol totiž stvorený ako prvý, potom Eva. 14 A nie Adam bol zvedený, ale žena sa dala zviesť a dopustila sa hriechu. 15 Bude však spasená tým, že rodí deti, ak zotrvajú vo viere, láske, svätosti a zdržanlivosti.
-
- Príspevky: 911
- Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
- Kontaktovať používateľa:
Re: Role a pravomoce žen v církvi.
Zůstávám ještě u Foibé, ale tomuto textu se nevyhnu (ze zběžného pročtení obsahuje několik zajímavostí).log napísal:11 Žena nech prijíma poučenie v tichosti so všetkou podriadenosťou. 12 Žene však nedovoľujem učiť, ani vládnuť nad mužom, ale nech si počína v tichosti. 13 Adam bol totiž stvorený ako prvý, potom Eva. 14 A nie Adam bol zvedený, ale žena sa dala zviesť a dopustila sa hriechu. 15 Bude však spasená tým, že rodí deti, ak zotrvajú vo viere, láske, svätosti a zdržanlivosti.
Zatím k tomu tolik - ve verši 8 se píše:
Chci tedy, aby se muži modlili na každém místě, pozvedajíce svaté ruce bez hněvu a sváru. (1 Tim. 2:8 CSP)
Nejsou-li podle "odpůrců ordinace žen" verše 11-12 dobově podmíněné, pak to jistě platí i pro verš 8 podle "logiky doslovnosti". V CASD jsem se s pozvedáním rukou u mužů nesetkala. Setkala jsem se s tím jen v charismatických kruzích, ale ani charismatici nepozvedají ruce na "každém místě".
Ale to len tak na okraj

Re: Role a pravomoce žen v církvi.
Iste, ved ja som len poukazal na to, ze tieto body Pavlovej supisky ani casd ani vacsina inych cirkvi nedodrzuje.Lída Rohalová napísal: Nejsou-li podle "odpůrců ordinace žen" verše 11-12 dobově podmíněné, pak to jistě platí i pro verš 8 podle "logiky doslovnosti". V CASD jsem se s pozvedáním rukou u mužů nesetkala. Setkala jsem se s tím jen v charismatických kruzích, ale ani charismatici nepozvedají ruce na "každém místě".
Potvrdzuju tak, ze Pavlove instrukcie v dnesnej dobe uz neplatia.
V sirsom zmysle to znamena, ze kazdy moze hocijaku cast Biblie povazovat za neplatnu, ak to uzna za vhodne. Co sa javi ako problem.
Re: Role a pravomoce žen v církvi.
Nie je tu ziadna zmienka o dobovej podmienenosti. Pavol argumentuje dejinami raja, nie dobovymi realiami.Lída Rohalová napísal:
Nejsou-li podle "odpůrců ordinace žen" verše 11-12 dobově podmíněné,
Re: Role a pravomoce žen v církvi.
Taky maly oblucik ku vlaknu "Sedem najpodivnejsich argumentov", kde resime argument raja. Zvlastne vidiet, ze argument raja nepouzivaju len adventisti (vegetarianstvo), ale u Matusa aj Jezis (zakaz rozvodu) a teraz Pavol (zakaz zenam ucit). Vsetci chybne vychadzaju z doslovnej interpretacie stvorenia a pouzivaju to na obhajobu svojich uceni. Pritom dnes uz vieme, ze argument raja je slaby z 2 dovodov:log napísal:13 Adam bol totiž stvorený ako prvý, potom Eva. 14 A nie Adam bol zvedený, ale žena sa dala zviesť a dopustila sa hriechu.
- predpoklada doslovne stvorenie za 6 dni a stvorenie zeny z casti tela muza
- ignoruje fakt, ze nas zivot sa uz davno neodohrava v raji
Pavlov argument ma este tu slabinu, ze priklada primarnu vine zene, pricom takato interpretacia je dost svojvolna. Ved Boh zlorecil vsetkym trom - hadovi, zene aj muzovi a kto bol hlavny vinik je tazko povedat (viac vo vlakne o povode fyzickeho zla)
A to nehovorim o tom, ci zeny maju ucit - osobne to vidim ako problematicke jednak preto, ze muzi su rozruseni a to predovsetkym sexualne ak maju upriamit pozornost na zenu, druhy dovod je ze zeny na filozoficky ci teologicky rozbor casto nemaju bunky.
Ale Pavlov argument sa mi zda neferovy. Mozno chcel dosiahnut dobru vec, ale podlozil ju zvlastnym argumentom.
-
- Príspevky: 911
- Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
- Kontaktovať používateľa:
Re: Role a pravomoce žen v církvi.
Já zas poukazuji na to, že pro výklad veršů bezprostředně následujících za sebou je dobré použít stejnou metodu. "Odpůrci ordinace žen" říkají, že verše o "mlčení žen" nejsou dobově podmíněné, ale verše nespadající do jejich názorového spektra opomíjejí, nebo na ně používají jiný systém výkladu.log napísal:Iste, ved ja som len poukazal na to, ze tieto body Pavlovej supisky ani casd ani vacsina inych cirkvi nedodrzuje.Lída Rohalová napísal: Nejsou-li podle "odpůrců ordinace žen" verše 11-12 dobově podmíněné, pak to jistě platí i pro verš 8 podle "logiky doslovnosti". V CASD jsem se s pozvedáním rukou u mužů nesetkala. Setkala jsem se s tím jen v charismatických kruzích, ale ani charismatici nepozvedají ruce na "každém místě".
Potvrdzuju tak, ze Pavlove instrukcie v dnesnej dobe uz neplatia.
V sirsom zmysle to znamena, ze kazdy moze hocijaku cast Biblie povazovat za neplatnu, ak to uzna za vhodne. Co sa javi ako problem.
Mně je otázka "ordinace žen" celkem jedno, ale nejsem proti ní. Prvotní církev byla ohledně "ženské otázky" poměrně pokroková. S pozdější institucionalizací církve se "otázka žen" zhoršovala. Skoro to vypadá, jakoby Duch Svatý, která dává dary, jak chce, stál instituciolizované církvi v cestě.
Zdravý rozum jsme dostali, abychom ho používali i při výkladu Bible. Například my doma nemáme žádného otroka, i když Bible popisuje, jak se mají chovat otroci a jejich páni. Bylo by také vhodnější jezdit (např. do práce) na oslu nebo na koni, abychom se drželi biblických dob. Možná by ještě nebylo od věci zamítnout počítače a chytré telefony, to Bible nezná. Takových absurdit by se dalo vymyslet ještě dost. Ale proč tím ztrácet čas. Prvotní církev neřešila "nesmysly", ale hlásala evangelium, lidé se obraceli a Boží království se rozšiřovalo. Myslím, že je načase probrat se a dělat to samé.
-
- Príspevky: 911
- Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
- Kontaktovať používateľa:
Re: Role a pravomoce žen v církvi.
Však já také nepíšu, že autor listu píše o dobových reáliích. O dobové podmíněnosti píšu já v souvislosti s "odpůrci ordinace žen".log napísal:Nie je tu ziadna zmienka o dobovej podmienenosti. Pavol argumentuje dejinami raja, nie dobovymi realiami.Lída Rohalová napísal:
Nejsou-li podle "odpůrců ordinace žen" verše 11-12 dobově podmíněné,
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní