Učení o otevřených a zavřených dveřích

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Učení o otevřených a zavřených dveřích

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Tomáš Plechatýý napísal: 03 Dec 2017, 22:05
Vidíme tedy, že mezi slovem Bible a svědectvím Ducha prorockého, jak je zaznamenala služebnice Páně sestra Whiteová, není žádného rozporu.
Neboť každý, kdo prosí, dostává, a kdo hledá, nalézá, a kdo tluče, tomu bude otevřeno.
Což je mezi vámi otec, který by dal svému synu hada, když ho prosí o rybu?
Nebo by mu dal štíra, když ho prosí o vejce?
Jestliže tedy vy, ač jste zlí, umíte svým dětem dávat dobré dary, čím spíše váš Otec z nebe dá Ducha svatého těm, kdo ho prosí!
(bible Lukáš 11,10-13)

Poohlédla jsem se po zástupu, který se ještě skláněl před trůnem a nevěděl, že Pán Ježíš jej opustil. Pak se zdálo, že u trůnu stojí satan, aby se pokusil provádět dílo Boží. Viděla jsem ten zástup, hledící k trůnu a modlící se: "Otče, dej nám svého Ducha!" Satan potom na ně dechl nesvatý vliv, v němž bylo světlo a mnoho moci, avšak žádná čistá láska, žádná radost, žádný pokoj. Záměrem satanovým bylo udržovat je v bludu, zaostalosti a klamat dítky Boží.
(,,služebnice Páně" Ellen Whiteová, rané spisy )
https://www.ellenwhiteova.cz/rane-spisy/konec-2300-dni/
Také se to týká tohoto v Písmu:

2 Tesalonickým 2:1  Prosímeť pak vás, bratří, skrze příští Pána našeho Jezukrista a naše shromáždění v něj,
2  Abyste se nedali rychle vyrážeti z mysli, ani kormoutiti, buď skrze ducha, buďto skrze řeč, neb skrze list, jako od nás poslaný, jako by nastával den Kristův.
3  Nesvodiž vás žádný nižádným obyčejem. Neboť nenastane den Páně, než až prve přijde odstoupení, a zjeven bude ten člověk hřícha, syn zatracení,
4  Protivící a povyšující se nade všecko, což slove Bůh, anebo čemuž se děje Božská čest, takže se posadí v chrámě Božím, tak sobě počínaje, jako by byl Bůh.
5  Nepomníte-liž, že ještě byv u vás, o tom jsem vám pravil?
6  A nyní co mešká, víte, totiž aby on teprv zjeven byl časem svým.
7  Nebo již tajemství nepravosti působí, toliko až by ten, jenž jej zdržuje nyní, z prostředku byl vyvržen.
8  A tehdážť zjeven bude ten bezbožník, kteréhož Pán zabije duchem úst svých a zkazí zjevením jasné přítomnosti své,
9  Kteréhožto nešlechetníka příští jest podle mocného díla satanova, se vší mocí a divy i zázraky lživými,
10  A se všelikým podvodem nepravosti v těch, jenž hynou, protože lásky pravdy nepřijali, aby spaseni byli.
11  A protož pošle jim Bůh mocné dílo podvodů, aby věřili lži,
12  A aby odsouzeni byli všickni, kteříž neuvěřili pravdě, ale oblíbili sobě nepravost.
13  Myť pak jsme povinni děkovati Bohu vždycky z vás, bratří Pánu milí, že vyvolil vás Bůh od počátku k spasení, v posvěcení Ducha a u víře pravdy,

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Učení o otevřených a zavřených dveřích

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Hosť napísal: 04 Dec 2017, 22:10
Pán Ježíš ukázal ve vidění svatyni i svatyni svatých vč. truhly smlouvy, to, že tam musel vidět i trůn je 100%.
Mikime, máš můj obdiv, ta vytrvalost, ta víra v EGW, to se hned tak nevidí.
Na druhou stranu mne napadá, zda je to to, co od nás chce Pán. Opravdu od nás chce takové konstrukce bez jasného "tak praví Písmo"?
Proč by musel být na 100% trůn tam, kde je truhla?
Toto jsou všechno verše o trůnu v 1 oddělení svatyně kde Ježíš přebýval po svém vzkříšení až do roku 1844.
Ano, uvedl jsi hodně veršů, dal jsi si s tím práci, ale stejně si nedokázal, že trůn je v 1.oddělení svatyně. Tak je to i někdy v životě, běžném i duchovním - mnoho námahy a výsledek nula.
Když se podíváš jak obrovská musí být nebeská svatyně jako součást chrámu v nebi, když v ní slouží 101 mil. andělů, atd.atd., je jasné, že ji neprojdeš jedním krokem
to je úplně jasné, včetně počtu andělů, očekávám, že brzy ujasníš přesné rozměry této svatyně.
Nevím, zda bych to našel i v Písmu, najdeš to zcela jistě u EGW, což je na stejné úrovni jako Písmo.
Myslím, že jsi papežštější, než papež, já bych docela chtěl nějaké texty z Písma, než citáty od EGW-budou?
Já určitě nepodceňuji Boží milost ani lásku stejně tak nepodceňuji dodržování Desatera, které vede k životu jak potvrdil i sám Ježíš, který Desatero ani 1x neporušil a my máme žít tak jak žil on, to nevíš?
1 Janův 2:6 Kdo říká, že v něm zůstává, musí žít tak, jak žil on.
To jsem rád, že nepodceňuješ Boží milost. Ta pasáž z Janova listu, není to spíše o tom, abychom žili v lásce?
Nepíšu vám, moji milí, nové přikázání, ale přikázání staré, které jste měli od počátku; staré přikázání je to slovo, které jste slyšeli. 8 A přece vám píšu přikázání nové – vždyť se stalo skutečností v něm i ve vás, že tma ustupuje a pravé světlo již svítí. 9 Kdo říká, že je v světle, a přitom nenávidí svého bratra, je dosud ve tmě. 10 Kdo miluje svého bratra, zůstává ve světle a není nikomu kamenem úrazu. 11 Kdo nenávidí svého bratra, je ve tmě a ve tmě chodí; neví, kam jde, neboť tma mu oslepila oči.
Pokud žiješ tak jak Bůh požaduje a plníš vše jak máš na soud jistě přijdeš, ale dostaneš tam odměnu a budeš postaven po pravici, pokud ale žiješ svévolně, hřešíš a nečiníš pokání z hříchů a neplníš Boží vůli, pak obdržíš trest a budeš postaven před Božím trůnem po levici a půjdeš do věčného zatracení. Ale to je již jiné téma.
Nejlépe je odpovědět biblicky:
-Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný. 17 Vždyť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby svět soudil, ale aby skrze něj byl svět spasen. 18 Kdo v něho věří, není souzen.
-Milostí tedy jste spaseni skrze víru.
-Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit.
-Věříme přece, že jsme stejně jako oni spaseni milostí Pána Ježíše.

Spasení není z plnění, zachovávání, nejedení, dávání...ale pouze a pouze z milosti. Proto mám jistotu spasení, protože jsem tuto milost přijal.
...Proč by musel být na 100% trůn tam, kde je truhla?

protože se tam do svatyně svatých Bůh Otec s trůnem od roku 1844 přemístil do svatyně svatých a odtamtud budou padat na nás rány...
Zjevení Janovo 16:17  Tedy sedmý anděl vylil koflík svůj na povětří, i vyšel hlas veliký z chrámu nebeského, od trůnu, řkoucí: Stalo se.
Zjevení Janovo 11:19 I otevřín jest chrám Boží na nebi, a vidína jest truhla smlouvy jeho v chrámě jeho. I stalo se blýskání, a hlasové, a hromobití, a země třesení, i krupobití veliké.

Ano, uvedl jsi hodně veršů, dal jsi si s tím práci, ale stejně si nedokázal, že trůn je v 1.oddělení svatyně. Tak je to i někdy v životě, běžném i duchovním - mnoho námahy a výsledek nula.

Ale dokázal, protože jen v 1 oddělení nebeské svatyně mohl vidět ap. Jan oltář, sedmiramenný svíce či sedm svícnů, a navíc i křišťálové moře a 101 milionů andělů, viz Zjevení.

Nevyrovnatelná nádhera pozemské svatyně znázorňovala pro lidský pohled slávu nebeské svatyně, v níž Ježíš Kristus, náš Vůdce, slouží za nás před Božím trůnem. Velikost a nádheru příbytku Krále králů, kde mu slouží "tisíce tisíců a kde před ním stojí desetkrát tisíckrát sto tisíců" (Da 7,10), onen chrám - naplněný slávou věčného trůnu, kde serafíni, jeho zářící strážci, zakrývají v úctě své tváře - mohla jen matně znázornit nejznamenitější stavba, jakou kdy vybudovaly lidské ruce. Přesto pozemská svatyně a služby, které se v ní konaly, učily důležitým pravdám o nebeské svatyni a velikém díle, které tam probíhá pro záchranu člověka.

Nebeskou svatyni znázorňovala dvě oddělení pozemského svatostánku. Když apoštol Jan směl ve vidění pozorovat Boží chrám v nebi, viděl, že "před trůnem hořelo sedm světel." (Zj 4,5) Viděl anděla "se zlatou kadidelnicí, jak předstoupil před oltář; bylo mu dáno množství vonných věcí, aby je s modlitbami všech posvěcených položil na zlatý oltář před trůnem." (Zj 8,3) Apoštol Jan směl sledovat první oddělení nebeské svatyně. Viděl tam "sedm světel" a "zlatý oltář", které ve svatyni na zemi znázorňoval zlatý svícen a kadidlový oltář. Nebeská svatyně se otevřela znovu (Zj 11,19) a Jan nahlédl za vnitřní oponu svatyně svatých. Tam uviděl "truhlu (schránu) Boží smlouvy", kterou na zemi znázorňovala posvátná truhla, do níž Mojžíš uložil Boží zákon.

http://neuveritelnaodhaleni.cz/knihy/23 ... atyne.html

...To jsem rád, že nepodceňuješ Boží milost. Ta pasáž z Janova listu, není to spíše o tom, abychom žili v lásce?

vynechal jsi prvních sedm důležitých veršů:

1 Janův 2:1  Synáčkové moji, totoť vám píši, abyste nehřešili. Pakliť by kdo zhřešil, přímluvci máme u Otce, Ježíše Krista spravedlivého.
2  A onť jest obět slitování za hříchy naše, a netoliko za naše, ale i za hříchy všeho světa.
3  A po tomť známe, že jsme jej poznali, jestliže přikázání jeho ostříháme.
4  Dí-liť kdo: Znám jej, a přikázání jeho neostříhá, lhářť jest, a pravdy v něm není.
5  Ale kdožť ostříhá slova jeho, v pravděť láska Boží v tom jest dokonalá. Po tomť známe, že jsme v něm.
6  Kdo praví, že v něm zůstává, máť, jakž on chodil, i tento tak choditi.
7  Bratří, ne nějaké nové přikázání vám píši, ale přikázání staré, kteréž jste měli od počátku. A to přikázání staré jestiť slovo to, kteréž jste slyšeli od počátku.

...-Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit.
Ano, ale pokud zároveň nečiníš vůli Boží a nedodržuješ přikázání, což nelze rozhodně považovat za skutkaření, protože je dodržujeme automaticky z lásky, abychom nehřešili, a vlastně i to je ta největší láska, když přikázání dodržujeme..., pak nebudeš spasen!

[KB1613] Jk 2:11 Ten zajisté, kterýž řekl: Nesesmilníš, takéť řekl: Nezabiješ. Pakli bys nesesmilnil, ale zabil bys, učiněn jsi přestupníkem zákona.

[KB1613] Jk 2:12 Tak mluvte, a tak čiňte, jako ti, kteříž podlé zákona svobody souzeni býti máte.

Židům 12:15 Prohlédajíce k tomu bedlivě, aby někdo neodpadl od milosti Boží, a aby nějaký kořen hořkosti nepodrostl, a neučinil překážky, skrze nějž by poškvrněni byli mnozí;

Judův 1:4 Neboť jsou podešli někteří lidé bezbožní, prve již dávno poznamenaní k tomu odsouzení; kteřížto milost Boha našeho přenášejí v chlipnost, a toho, kterýž jest sám Hospodin, Boha a Pána našeho Jezukrista zapírají.

[KB1613] 1 J 5:3 Nebo toť je láska Boží, abychom přikázaní jeho ostříhali; a přikázaní jeho nejsou těžká.

[KB1613] 2 J 1:6 A totoť jest ta láska, abychom chodili podlé přikázaní jeho. Přikázaní pak toto jest, jakž jste slýchali od počátku, abyste v něm chodili.

[KB1613] Zj 14:12 Tuť jest trpělivost svatých, tu jsou ti, kteříž ostříhají přikázaní Božích a víry Ježíšovy.

[KB1613] Zj 22:14 Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázaní jeho, aby měli právo k dřevu života, a aby branami vešli do města.

Jakubův 1:12 Ale blahoslavený muž, kterýž snáší pokušení, nebo když bude zkušen, vezme korunu života, kterouž zaslíbil Pán těm, jenž ho milují.

Jakubův 2:5 Slyšte, bratří moji milí, zdaliž Bůh nevyvolil chudých na tomto světě, aby bohatí byli u víře a dědicové království, kteréž zaslíbil těm, jenž jej milují?

1 Korintským 2:9 Ale kážeme, jakož psáno jest: Čehož oko nevídalo, ani ucho slýchalo, ani na srdce lidské vstoupilo, co jest připravil Bůh těm, kteříž jej milují.

A co znamená milovat? Zachovávat přikázání!

Jan 14:15 Milujete-li mne, přikázání mých ostříhejte.

1 Janův 5:1 Každý, kdož věří, že Ježíš jest Kristus, z Boha se narodil; a každý, kdož miluje toho, kterýž zplodil, milujeť i toho, kterýž zplozen jest z něho.
2 Po tomť poznáváme, že milujeme syny Boží, když Boha milujeme a přikázání jeho ostříháme.

Žalmy 103:18 Kteříž ostříhají smlouvy jeho, a pamatují na přikázaní jeho, aby je činili.

1 Janův 1:7 Pakliť chodíme v světle, jako on jest v světle, obecenství máme vespolek, a krev Ježíše Krista Syna jeho očišťuje nás od všelikého hříchu.

Matouš 19:16 A aj, jeden přistoupiv, řekl jemu: Mistře dobrý, co dobrého budu činiti, abych měl život věčný?

17 A on řekl jemu: Co mne nazýváš dobrým? Žádný není dobrý, než jediný, totiž Bůh. Chceš-li pak vjíti do života, ostříhej přikázání.

Ezechiel 18:24 Pakli by se odvrátil spravedlivý od spravedlnosti své, a činil by nepravost, čině podlé všech ohavností, kteréž činí bezbožný, takový-liž by živ byl? Na žádné spravedlnosti jeho, kteréž činil, nebude pamatováno. Pro přestoupení své, jehož se dopouštěl, a pro hřích svůj, kterýž páchal, pro tyť věci umře.

Marek 13:20 A kdyby Pán nezkrátil ty dny, nebyl by spasen žádný člověk. Ale kvůli svým vyvoleným zkrátí ty dny.

Judův 1:3 Nejmilejší, všecku snažnost vynakládaje na to, abych vám psal o obecném spasení, musil jsem psáti, vás napomínaje, abyste statečně bojovali o víru, kteráž jest jednou dána svatým.

Filipským 2:12 A tak, moji milí, jako jste vždycky byli poslušní - nikoli jen v mé přítomnosti, ale nyní mnohem více v mé nepřítomnosti - s bázní a chvěním uvádějte ve skutek své spasení.

Titovi 2:14 On se za nás obětoval, aby nás vykoupil ze všeho hříchu a posvětil za svůj vlastní lid, horlivý v dobrých skutcích.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Učení o otevřených a zavřených dveřích

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Tomáš Plechatýý napísal: 30 Nov 2017, 17:31 Víš Mikime, spíš bys měl uvést nějaký důvod, proč by Ježíš neměl projít až do nebeské svatyně svatých po svém nanebevstoupení.

Celá kapitola 9. Listu židům mluví o srovnání pozemského velekněze a Ježíše jako nebeského velekněze.

a píše, že zatímco pozemský velekněz musel celý rok dělat každodenní oběti a jednou za rok vešel do druhé části, aby očistil samotnou svatyni, tak Ježíš to v nebi prošel jen jednou provždy a dokonale.

verš 9,21
Vždyť Kristus nevešel do svatyně, kterou lidské ruce udělaly jen jako napodobení té pravé, nýbrž vešel do samého nebe, aby se za nás postavil před Boží tváří.
Není třeba, aby sám sebe obětoval vždy znovu, jako když velekněz rok co rok s cizí krví vchází do svatyně;

U Ježíše není třeba, aby dělal to co pozemský velekněz dělal každý rok (den smíření, očišťování svatyně svatých), protože to Ježíš učinil jednou pro vždy. (Pro méně bystré čtenáře dodávám, že je tam minulý čas a to už v době před 22.10.1844AD )

---------------

Proč by podle bible měl Ježíš čekat na nějaké pozdější datum a proč zrovna do roku 1844?

Vždyť Da 8 vůbec nemluví o nebeské svatyni, ale o pozemské.
Nebeská svatyně přece nikdy nebyla dobyta malým rohem, nebyla zpustošena a nebyla v ní zastavena každodenní/ustavičná oběť, protože v nebesích nikdy původně neobětovali zvířata, alespoň co bible pamatuje.

Tak jaký důvod ti vlastně zbývá, abys Ježíše nechal projít do vnitřku svatyně až na podzim roku 1844?
Ačkoliv se svatyně (pozn. 1 oddělení), v niž Kristus slouží, nazývá nebeskou svatyní, neznamená to ještě, že je to samo nebe. Nebe není svatyně, ale svatyně je v nebi. To je zcela jasné ve Zjevení Janovo 11:19  I otevřín jest chrám Boží na nebi, a vidína jest truhla smlouvy jeho v chrámě jeho. Tento chrám je svatyně, neboť verš říká, že tam bylo vidět truhlu smlouvy. Někteří lidé tvrdí, že celé nebe je svatyní, ale toto učení odporuje zřejmým výrokům Písma.
atd.atd.
Stín a podstata
Toto rozdělení svatyně ma dvě oddělení bylo pro stínovou službu bezpodmínečně nutné, protože měla v každém oddělení zcela jiný význam. Služba v prvním oddělení znázorňovala nejvíce přenesení hříchu z hříšníka na svatyni, zatímco v druhé části má většinou co činit s odstraněním hříchu ze svatyně. Bez služby v první by byla služba v druhé bezvýznamná. Kdyby hříchy lidu nebyly denní službou vnášeny do svatyně, nebylo by bývalo v den Smíření očištění od hříchů nebo jejich odstranění.
Protože byla pozemská svatyně stínem svatyně nebeské a protože v pozemské byla dvě oddělení, musí být i v nebeské dvě oddělení. Nebeská svatyně, v níž byla konána kněžská služba pouze v jednom oddělení, nemohla být nastíněna službou ve svatyni se dvěma odděleními, když měly služby v každém oddělení jiný význam. Tak nemohla svatyně v nebi jen o jednom oddělení vrhat stín dvou oddělení. Nebyla-li by v první části nebeské svatyně vykonávaná služba, pak by měla jen malý význam celá stínová služba v prvním oddělení pozemské svatyně, protože to neodpovídá dílu velekněze na nebesích. Takový názor je nemyslitelný.
Avšak daleko toho, aby porušovala význam stínové služby, vysvětluje Bible, že stín a podstata služby se shodují.

Protože byl nyní zákon pozemského kněžství, který omezoval službu na kmen Lévi a na dům Áronův zrušen a na kříž přibit, měl Kristus volnou cestu, aby nastoupil svoji kněžskou službu na nebesích. Po svém nanebevztoupení se zjevil před Otcem, který mu slavnoství přísahou odevzdal vznešený úřad velekněze, sloužícího nahoře ve svatyni ve prospěch člověka.
Židům 7:21  Nebo onino bez přísahy kněžími učiněni bývali, tento pak s přísahou, skrze toho, kterýž řekl k němu: Přisáhl Pán, a nebudeť toho litovati: Ty jsi kněz na věky podle řádu Melchisedechova.
Že k tomuto ustanovení došlo až po Kristově oběti na kříži vysvítá ze slov Pavlových:
Židům 7:28  Zákon zajisté lidi mající nedostatky ustavoval za nejvyšší kněží, ale slovo přísežné, kteréž se stalo po Zákonu, ustanovilo Syna Božího dokonalého na věky.
Přísaha, která ustanovila Krista knězem, stala se "po zákonu". Zákon, který ustanovoval jen Levity pro kněžskou službu, byl na překážku kněžské službě Kristově, ale když byl zrušen obřadní zákon, mohl být On, "který vyšel z Judy", podle Boží přísahy knězem na věky.
Židům 8:1  Ale summa toho mluvení tato jest, že takového máme nejvyššího kněze, kterýž se posadil na pravici trůnu velebnosti v nebesích.
2  Služebník jsa svatyně, a pravého toho stánku, kterýž Pán vzdělal, a ne člověk.
Na této skutečnosti spočívá naděje všech kajících hříšníků. Tam předkládá svoji drahou krev jako smíření za hříchy. Tam přijímá modlitby svého lidu a tam je nechá vystupovat s libou vůní kadidla před svým Otcem.
Zjevení Janovo 8:3  A jiný anděl přišel a postavil se před oltářem, maje kadidlnici zlatou. I dáni jsou jemu zápalové mnozí, aby je obětoval s modlitbami všechněch svatých na oltáři zlatém, kterýž jest před trůnem.
4  I vstoupil dým zápalů s modlitbami svatých z ruky anděla až před obličej Boží.
Jeho prostředkováním nalézá hříšník zpět cestu k Bohu a denní přímluvou jeho prolité krve dostává se mu odpuštění hříchů a života věčného.
Kristova kněžská služba ve svatyni nahoře nemohla začít dříve než došla áronská kněžská služba svého zakončení, protože obě neprobíhaly společně vedle sebe, nýbrž pravá služba následovala po obrazné. Přenesení kněžství z domu Áronova na Krista vyžadovalo zrušení obřadního zákona, který spravoval kněžskou službu v pozemské svatyni.
Židům 7:12  A poněvadž jest kněžství přeneseno, musiloť také i Zákona přenesení býti.

Musel mít oběť

Než mohl Kristus vykonávat kněžské služby, musel mít obětní dar pro Boha. Tak praví ap. Pavel:
Židům 8:3  Všeliký zajisté nejvyšší kněz k obětování darů a obětí bývá ustanoven, a protož potřebí bylo, aby i tento měl, co by obětoval.
V pozemské svatyni přinesl první oběť Mojžíš (jenž tím zastupoval Boha), než byl Áron pomazán na kněze. Kněžská služba se musela konat s prolitou krví, a tak se musel Kristus nejprve obětovat a prolit svou krev za hříšníky, předstupoval-li před Boha za člověka jako kněz.

Až po ukřižování

Proč toto zdůrazňujeme? Protože toto definitivně dokazuje, že všechnu kněžskou službu v nebeské svatyni bylo možno vykonávat až po ukřižování. Nic takového se nestalo, než přišel na tuto zemi.
Jeho kněžská služba po ukřižování je však pro všechny účinná, kteří žili na té či oné straně kříže. Jako jeho smrt na Golatě měla platnost pro kající před ukřižováním i po něm, tak i jeho kněžská služba.
V pozemské svatyni sloužil kněz nejprve v prvním oddělení, potom v druhém. Jeho služba byla příkladem nebo symbolem služby Kristovy. Proto musel sloužit Kristus v prvním i druhém oddělení nebeské svatyně, a to až po ukřižování. Velekněz započal svoji službu v prvním oddělení. Mají-li tedy mít stínové obrazy vůbec nějaký význam, ukazují, že Ježíš při nastoupení svého úřadu velekněžského musel sloužit nejprve v prvním a později v druhém oddělení.

Když Kristus vstoupil do nebeské svatyně byl v trůnní síni svého Otce:
Židům 8:1  Ale summa toho mluvení tato jest, že takového máme nejvyššího kněze, kterýž se posadil na pravici trůnu velebnosti v nebesích.
U příležitosti služby ve svatyni byl postaven trůn Boží v prvním oddělení svatyně, aby Kristus mohl sloužit před trůnem a společně jej sdílel se svým Otcem.
Zjevení Janovo 4:2  A hned byl jsem u vytržení ducha, a aj, trůn postaven byl na nebi, a na trůnu jeden seděl.
3  A ten, jenž seděl, podoben byl obličejem kameni jaspidu a sardiovi; a vůkol toho trůnu byla duha, na pohledění podobná smaragdu.
4  A okolo toho trůnu bylo stolic čtyřmecítma, a na těch stolicích viděl jsem čtyřmecítma starců sedících, oblečených v roucha bílá. A měli na hlavách svých koruny zlaté.
5  A z toho trůnu pocházelo blýskání, a hromobití, a hlasové. A sedm lamp ohnivých hořících před trůnem, jenž jsou sedm Duchů Božích.

atd.atd.

Tomáš Plechatýý

Re: Učení o otevřených a zavřených dveřích

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatýý »

Od založení vlákna už uběhlo vícero dní a příspěvky a reakce se rozvinuly nejrůznějším směrem, takže pro současné čtenáře vlákna už nemusí být srozumitelné.

Proto zde znovu zopakuji o čem byl zakládající příspěvek, aby se k němu mohli vyjadřovat další čtenáři:

V úvodním příspěvku jsem popsal část věrouky CASD v díle EGW navazující na svatyni a rok 1844 a sice:

Učení O OTEVŘENÝCH A ZAVŘENÝCH DVEŘÍCH.

To učení říká mimo jiné, že cesta k Bohu, která byla otevřena po 18 století se zavřela a otevřela se jiná. (ke změně mělo dojít 22.řijna 1844)

Přijmout toto učení neboli uvěřit mu je podle tohoto učení životně důležité.
Pokud jste mu uvěřili, pak stále můžete mít užitek z Ježíšovy prostřednické služby (odpuštění hříchů) a na vaše prosby o Ducha Svatého bude na vás sesílán Duch Svatý.

Pokud ale ne, tak nemáte žádný užitek z Ježíšovy prostřednické služby a na vaše modlitby o Ducha Svatého odpovídá Satan svým nesvatým vlivem.

----------
Moje otázky na čtenáře fóra adventisty:

Zajímá mne, jak se dnešní adventisté dívají na toto učení a jestli mu věří.

Pro adventisty, co tomu učení a vidění nevěří:
Zajímá mne, co si dnešní adventisté myslí o EGW, když toto napsala a viděla ve vidění.
1a)Vymyslela si to?
2a)Měla vidění, které nebylo od Boha, ale z druhé strany?
Když tomu učení v jejích knihách nevěříte:
3a)Zřeknete se ho/jí veřejně?
4a)Budete usilovat o to, aby se toho učení zřekla i církev a nevydávala dále Velký spor Věků a Rané spisy, ve kterých to učení je?
5a) Nebo je vám to jedno?

Pro ty adventisty, co tomu učení a vidění věří:

1b)Zajímá mne, jestli podle vás a vaší mohl být spasen kdokoliv po 22.řijnu 1844, kdo přijal Krista ,,po staru/přes zavřené dveře" - stejně jako přicházeli ke Kristu lidé 1800 let předtím???

2b)Opravdu věříte, že nikdo, kdo nezná učení o otevřených a zavřených dveřích, nemá v současnosti užitek z odpuštění hříchů a Ježíšovy prostřednické služby???

3b)Opravdu věříte, že na modlitby k Bohu, křesťanům kteří ,,nenásledují Krista vírou do nitra nebeské svatyně" odpovídá Satan a místo Ducha Svatého dostávají ducha ďáblova?

4b)Můžete to ostatním křesťanům říct upřímně nahlas do očí?

5b)Umíte dát do souladu vidění EGW, kde ,,dítky Boží" obdrží satanův dech po prosbě o Ducha Svatého, když obrazně klečí před Božím trůnem a tento výrok Ježíše Krista? :

Což je mezi vámi otec, který by dal svému synu hada, když ho prosí o rybu?
Nebo by mu dal štíra, když ho prosí o vejce?
Jestliže tedy vy, ač jste zlí, umíte svým dětem dávat dobré dary, čím spíše váš Otec z nebe dá Ducha svatého těm, kdo ho prosí!“
(Lukáš 11,11-13)

6b)Není vám divné, že o Ježíši psali narozdíl od EGW už autoři nového zákona, že už vešel až do nitra nebeské svatyně? (dávno před rokem 1844)

A tak tyto dvě nezměnitelné věci, v nichž Bůh přece nemůže lhát, jsou mocným povzbuzením pro nás, kteří jsme nalezli útočiště v naději nám dané.
V ní jsme bezpečně a pevně zakotveni, jí pronikáme až do nitra nebeské svatyně,
kam jako první za nás vstoupil Ježíš, kněz na věky podle řádu Melchisedechova.(List Židům 6,18-20)

-----------------
Prosím o příspěvky k tématu. Příspěvky mimo téma, můžete vložit na vlastní nové/jiné vlákno.

Tomáš Plechatýý

Re: Učení o otevřených a zavřených dveřích

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatýý »

p.s. Zajímají mne vaše vlastní názory vyjádřené vlastními slovy.
Jinak řečeno nekopírujte sem prosím dlouhé a nepřehledné přednášky vašich oblíbených autorů/kazatelů/evangelistů.

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Učení o otevřených a zavřených dveřích

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Tomáš Plechatýý napísal: 28 Nov 2017, 17:49
Zde k přečtení podrobně:
https://www.ellenwhiteova.cz/velky-spor ... i-svatych/

https://www.ellenwhiteova.cz/rane-spisy/konec-2300-dni/

--------------------------------------------
Moje otázky na čtenáře fóra adventisty:

Zajímá mne, jak se dnešní adventisté dívají na toto učení a jestli mu věří.

Neviem ako sa divaju adventisti, ale my ex-adventisti ateisti sa na to divame takto.

Je rozpor medzi ucenim listom Zidom 9 kapitola a vyssie uvedenym textom EGW ? Urcite ano, list Pavla nehovori nic o roku 1844 a o dalsich veciach s tym spojenych.

Je jedno ucenie spravne a druhe vymyslene ? Obidva, list Zidom aj EGW su vymyslene.

Existuje naozaj niekde nejaka svatyna mimo povrch Zeme ? Nepoznam nikoho, kto by ju videl a vedel lokalizovat.

Nie je podozrive ze hladame rozpor medzi EGW a Pavlom a pritom nam unika, ze okrem tychto 2 je tu este tisic dalsich inych uceni inych (nezidovskych) etnik ? Preco by prave ucenie zidovskeho etnika malo byt dobrym zakladom pre pravdivy stav sveta ? Len preto, ze sa zachovalo v kniznej podobe ? Alebo existuje skutocne nejaky dokaz o nejakej nebeskej svatyni ?

Tomáš Plechatýý

Re: Učení o otevřených a zavřených dveřích

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatýý »

log napísal:
Tomáš Plechatýý napísal: 28 Nov 2017, 17:49
Zde k přečtení podrobně:
https://www.ellenwhiteova.cz/velky-spor ... i-svatych/

https://www.ellenwhiteova.cz/rane-spisy/konec-2300-dni/

--------------------------------------------
Moje otázky na čtenáře fóra adventisty:

Zajímá mne, jak se dnešní adventisté dívají na toto učení a jestli mu věří.

Neviem ako sa divaju adventisti, ale my ex-adventisti ateisti sa na to divame takto.

Je rozpor medzi ucenim listom Zidom 9 kapitola a vyssie uvedenym textom EGW ? Urcite ano, list Pavla nehovori nic o roku 1844 a o dalsich veciach s tym spojenych.

Je jedno ucenie spravne a druhe vymyslene ? Obidva, list Zidom aj EGW su vymyslene.

Existuje naozaj niekde nejaka svatyna mimo povrch Zeme ? Nepoznam nikoho, kto by ju videl a vedel lokalizovat.

Nie je podozrive ze hladame rozpor medzi EGW a Pavlom a pritom nam unika, ze okrem tychto 2 je tu este tisic dalsich inych uceni inych (nezidovskych) etnik ? Preco by prave ucenie zidovskeho etnika malo byt dobrym zakladom pre pravdivy stav sveta ? Len preto, ze sa zachovalo v kniznej podobe ? Alebo existuje skutocne nejaky dokaz o nejakej nebeskej svatyni ?
Děkuji za příspěvek.
Zakládám kvůli němu nové obecnější vlákno: ,,Proč věřit, že pravda je právě v Bibli a jen v bibli?"

V další diskusi na toto téma prosím pokračujte na něm.


Dušan Seberíni
Príspevky: 366
Dátum registrácie: 18 Apr 2016, 22:35
Kontaktovať používateľa:

Re: Učení o otevřených a zavřených dveřích

Neprečítaný príspevok od používateľa Dušan Seberíni »

Nedávno som znovu zopakoval otázku:
Existuje niečo - čokoľvek, čo je potrebné k spaseniu - čo sa kresťan z Biblie nedozvie?
Existuje niečo - čokoľvek, čo je potrebné k spaseniu - čo sa dá dozvedieť len zo spisov EGW?

A teraz tú otázku podávam v inej podobe:
Je potrebné zapĺňať stránky tohoto fóra
siahodlhými nefunkčnými úvahami o vyhláseniach EGW,
ktoré drzo odporujú Božiemu Slovu?



Otázku učenia o zatvorených dverách stručne a výstižne opísal George R. Knight v knihe Adventizmus v premenách času (str. 41-42).
Kto pozná Bibliu a nie je choromyseľný bubák, vie, že učenie o zatvorených dverách
je najsmradľavejší výkalový skrat. A kresťanovi sa nepatrí prplať vo výkaloch.

Toto učenie hovorí, že príde chvíľa, keď doba milosti skončí.
Pre jedných to bude začiatok vstupu do večnosti
a pre druhých to bude hrôzostrašná doba očakávania trestu.

Ak tu boli bludári, ktorí tvrdili, že doba milosti už skončila, tak to boli bludári.
Ak sú tu aj dnes takí bludári, tak sú to bludári. A s bludármi sa neradno dohadovať.

John 3:16
Príspevky: 299
Dátum registrácie: 28 Dec 2015, 18:54
Kontaktovať používateľa:

Re: Učení o otevřených a zavřených dveřích

Neprečítaný príspevok od používateľa John 3:16 »

Koľko percent tvoria adventisti z celkového počtu kresťanov celosvetovo? Je to aspoň 1%? Ma vyznam sa zaoberat literatúrou EGW? Každý nech si odpovie.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných