Zkrátka nemají na to, což je i Tvůj případ, vzpomínám si, jak jsi měla u nás ve sboru kázání a byly to tenkrát z Tvé strany hodně velké bludy, škoda, že si to už nepamatuji co jsi říkala, ale v tu sobotu po kázání jsme se s jedním starším bratrem shodli, že kam nemůže čert, tam nastrčí ženskouaby kázala bludy.
Lída Rohalová:
Mikim:Tak to potom ve Tvé logice platí i pro EGW.
Podle tohoto přemýšlení byla EGW zřejmě jedinou ženou v historii, které se vyhnul i sám ďábel.Ne neplatí, EGW narozdíl od jiných kazatelů a kazatelek nekázala bludy ale Biblickou Pravdu vč. nových informací od Boha, každý křesťan, který studuje Slovo Boží dobře pozná kdo mluví Boží pravdu a kdo satanský blud.
Ještě k Havířovu: Váš sbor mi neutkvěl v paměti, na své kázání tam si nepamatuji. Nelíbilo-li se vám tam něco, měli jste přijít za kazatelem, a na údajné "nebiblické bludy" poukázat. "Zpětná reflexe" (to je silná nadsázka) za xx let už nemá žádný význam. Zvlášť úsměvné je bavit se o kázání, které si ani jeden z nás nepamatuje. Ale podle typu Tvého přemýšlení bych si spíš tipla, že to co vadí, není fundamentalistický výklad Písma, a velmi vadí poukázání na dobové pozadí, literární styl a kontext + možná vlastní názor k tématu.
Víš, Mikime, Duch Svatý pracuje různě. Mám své oblíbené překlady Bible a neoblíbené. A představ si, že i ty překlady, které já nemám moc ráda, si Duch Svatý používá. Ty překlady promlouvají k lidem a oni "k mému údivu" zažívají Boží oslovení. Nemám teď na mysli překlady, které jsou silně manipulativní a jsou určeny pro jednu denominaci. Ale dokonce i přes ty dokáže Bůh lidi oslovit.
Přesně to samé je při výkladu Písma o ženách

Fundamentalisté se budou do krve bít za nadčasové a vždy platné pravidlo. Jiné věci projdou bez povšimnutí (CASD nemá biskupy, ale podle Písma by je mít měla, "u stolů" dnes posluhují ženy, ale měli by to dělat muži, nemluvě o tom, že malé sbory mohou mít vůbec problém obsadit vedoucí služebnosti muži).
NE, nehlásám, že pravda je relativní a že každý má tu svoji pravdu.
Můj názor v současné chvíli na "ordinaci žen" je takový, že je to úplně zbytečné téma k řešení. Současný model kazatelování totiž není biblický, takže brojit proti "ženám za kazatelnou" nemá z biblického hlediska vůbec smysl, je to úplná ztráta času, energie a možná i nadšení pro Boží věci. Je to zaměření se na detail, který navíc není spasitelný. Dnešní organizační uspořádání církve casd beru jako organizační, ne jako biblické. Stejně tak ve Skotsku by měli muži odložit sukně, jelikož se nesluší muži nositi co nosí žena, není to biblické.
Muž a žena si zasluhují pozornost, protože každý je jedinečný. A muži mají velké přednosti k tomu být vůdci. Muži vůdcovství sluší, a když na to má (ne on, ale Boží milost to způsobuje), nechť vede a vyučuje. Při dalším zkoumání textů pak uvidíš, že být "vepředu" je věc velmi náročná, a na muže to klade až nereálné nároky, které bez Boží milosti a odpuštění nemohou splnit. Protože jsou to oni, kteří představují Krista. Kategorické NE ženám za kazatelnou však odmítám. Píšeš, že ženy na to nemají, tak tedy:
Sypeová založila 10 sborů.
Wightmanová jich založila 17.
Curtisová dovedla při své první evangelizační kampani 80 lidí ke křtu.
Mohla bych zmínit další příklady žen ve službě. Kolik sborů jsi založil a kolik lidí ke křtu dovedl? Protože ženy na to nemají (a bez Boží pomoci opravdu ne), tak to bude jistě větší číslo, než je zde uvedeno
