Katolická církev

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
Tomáš Plechatýý

Re: Katolická církev

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatýý »

mikim napísal: 15 Máj 2019, 15:23 ...CASD také v knize velký spor věků učí, že všichni, kdo zavrhují CASD ,,poznání(učení)" o roku 1844 a nebeské svatyni svatých, tak nemají od roku 1844 žádný užitek z Ježíšovy služby tedy usmíření za jejich hříchy a tedy vlastně spásu. CASD učí, že dne 22.10.1844 se zavřely dveře naděje a milosti, jimiž lidé po osmnáct staletí přicházeli k Bohu!!!

Pochybuji že CASD (pořád si ji pletu s ČSAD:)) někde dnes ještě učí že dne 22.10.1844 se zavřely dveře naděje a milosti, jimiž lidé po osmnáct staletí přicházeli k Bohu!!!
To učili ještě před vznikem církve jen někteří její zakladatelé několik roků, ale po vzniku církve až to správně pochopili už nic takového neučili a dodnes neučí.
Citát je z knihy Velký spor věků, i v dnešním moderním názvu Vítězství Lásky Boží:

http://knihy.8u.cz/data/vitezstvi-lasky-bozi.pdf
strana 181 poslední odstavec

nebo:
https://www.ellenwhiteova.cz/velky-spor ... i-svatych/
Sedmý odstavec od spod.

Nebo anglicky z webu který spravuje dílo EGW:
https://m.egwwritings.org/en/book/132.1918#1946

Takže ta věta je přímo z knihy, kterou napsala prorokyně CASD, kterou sama nejvíce doporučovala a církev ji dodnes nejvíce Rozšiřuje mezi lidi. A to znění je i v poslední současné verzi, kde mohli představitelé White estate udělat korekci pokud by došli k závěru, že tomu tak EGW nevěřila a že to neučila.

Takže sorry jako tohle CASD učí dodnes, i když to není to hlavní, co by vyvěšovala na Bilboardech v předvolební kampani.

Josef

Re: Katolická církev

Neprečítaný príspevok od používateľa Josef »

Tomáši, pokud chceš svoje tvrzení o věrouce CASD podepřít nějakým zdrojem, pak by bylo fér (to znamená něco jako že ti jde opravdu o objektivní čistotu argumentace a ne o podepření svého předpojetí), abys citoval z oficiálních zdrojů CASD.
Opravdu nemám čas číst ty sáhodlouhé elaboráty z tebou uvedených odkazů, kde si autor někdy pomůže i tím, že si problém dotvoří sám jak se mu to hodí a pak na něj horlivě reaguje.

Přiznávám, že jsem detailně neprostudoval všechny spisy předchůdců a zakladatelů CASD a ani to nepovažuji za důležité. Nemyslím si ale, že by záměrně vytvářeli nějakou věrouku, aby dosáhli nějakých svých nekalých cílů. Hledali a snažili se pochopit bibli. A ano, některé důrazy, které byli opodstatněné před téměř 200 lety mohou dnes znít podivně, protože celá společnost je dnes trochu jinde a vyžaduje jiné důrazy.
V této církvi ale žiji dost dlouho na to, abych mohl posoudit, co a jak tato církev učí. Nemám žádný důvod slepě tuto církev hájit, nejsem od ní finančně ani nijak jinak závislý. Ale to, co se píše na tebou uvedených odkazech jednoduše není čistá pravda, je to předpojaté. Zda záměrně anebo z nevědomosti - to ať soudí Bůh.

Učení ŘKC o spasení jsem si dohledal na jejich stránkách, nikoliv na stránkách jejich odpůrců. A tam je to uvedeno tak, jak jsem napsal.
Tvé tvrzení, že podle CASD je spasení od 1844 pouze přes CASD máš odkud? Tvůj dovětek jednoduše není pravdivý.
Tomáš Plechatýý napísal: 15 Máj 2019, 11:51 Já vím, že CASD do toho ještě přidává spasení z milosti skrze víru, ale ty nauky nejdou dát dohromady a tak je z toho guláš.
Tomáši, ze své víry budeš spasen a ze svých skutků budeš odsouzen. To není žádný guláš, jak píšeš, je to učení bible.

Tomáš Plechatýý

Re: Katolická církev

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatýý »

Josef napísal: 15 Máj 2019, 17:53 Tomáši, pokud chceš svoje tvrzení o věrouce CASD podepřít nějakým zdrojem, pak by bylo fér (to znamená něco jako že ti jde opravdu o objektivní čistotu argumentace a ne o podepření svého předpojetí), abys citoval z oficiálních zdrojů CASD.
Opravdu nemám čas číst ty sáhodlouhé elaboráty z tebou uvedených odkazů, kde si autor někdy pomůže i tím, že si problém dotvoří sám jak se mu to hodí a pak na něj horlivě reaguje.

Přiznávám, že jsem detailně neprostudoval všechny spisy předchůdců a zakladatelů CASD a ani to nepovažuji za důležité. Nemyslím si ale, že by záměrně vytvářeli nějakou věrouku, aby dosáhli nějakých svých nekalých cílů. Hledali a snažili se pochopit bibli. A ano, některé důrazy, které byli opodstatněné před téměř 200 lety mohou dnes znít podivně, protože celá společnost je dnes trochu jinde a vyžaduje jiné důrazy.
V této církvi ale žiji dost dlouho na to, abych mohl posoudit, co a jak tato církev učí. Nemám žádný důvod slepě tuto církev hájit, nejsem od ní finančně ani nijak jinak závislý. Ale to, co se píše na tebou uvedených odkazech jednoduše není čistá pravda, je to předpojaté. Zda záměrně anebo z nevědomosti - to ať soudí Bůh.

Učení ŘKC o spasení jsem si dohledal na jejich stránkách, nikoliv na stránkách jejich odpůrců. A tam je to uvedeno tak, jak jsem napsal.
Tvé tvrzení, že podle CASD je spasení od 1844 pouze přes CASD máš odkud? Tvůj dovětek jednoduše není pravdivý.
Tomáš Plechatýý napísal: 15 Máj 2019, 11:51 Já vím, že CASD do toho ještě přidává spasení z milosti skrze víru, ale ty nauky nejdou dát dohromady a tak je z toho guláš.
Tomáši, ze své víry budeš spasen a ze svých skutků budeš odsouzen. To není žádný guláš, jak píšeš, je to učení bible.
Josefe máš pravdu v tom, že v mém příspěvku nebyla citovaná pouze doslovná znění, ale také mé vlastní logické závěry a shrnutí.

A máš pravdu i v tom, že Já, mé soudy, můj výklad bible i webové stránky nejsou dokonalé a mohou obsahovat chyby.

Přesto si stojím za hlavní myšlenkou svého předchozího příspěvku, že jsi Josefe znalý CASD věrouky, vnitřních poměrů a vyučování a že tvé srovnání ŘKC a CASD nebylo fér.

Já nehodlám ztrácet čas hledáním oficiálních stránek ŘKC o tom co říkají, protože zkoušet hledat obvinění věrouky v ŘKC na adventistickém fóru je jako nosit dříví do lesa, ani nechci ŘKC obhajovat.
Ani nesouhlasím s učením, že spasení je možné jedině v ŘKC jako člen a dodržující jejich svátosti a nařízení.

Ale pokud to tam takto je a tys to citoval z oficiálních zdrojů, tak je to alespoň od počátku transparentní a jasně řečeno - lidé pak aspoň vědí do čeho v té církvi jdou.
A máš Josefe také pravdu, že v CASD nenajdeš nikde takto napřímo oficiální znění - spása je možná pouze v CASD.

To by si člověk oddychl a s úlevou bych chtěl žít z milosti Boží ve svobodě v Kristu a usilovat o lásku mezi všemi bratry.
Ale najednou zjistí, že v CASD existují další vlivy - knihy EGW a ty obsahují spoustu učení.
Učení v knihách EGW považuji za věrouku CASD.

Ty dva zdroje, které jsem uváděl a které uvádím nejčastěji na svém webu jsou - velký spor věků a rané spisy od EGW.
Mám čisté svědomí v tom, že jsem interpretoval ta učení v nich popsaná tak, jak tam byla naspána, ve smyslu jak byla podle mne napsána.

Kritizuješ můj výběr odkazů, ve tvém příspěvku ale nejsou žádné odkazy.

A jako třešničku na závěr přidávám vidění Ellen Whiteové:

https://www.ellenwhiteova.cz/rane-spisy/konec-2300-dni/

V tomto vidění podle Ellen Whiteové se modlí křesťané k Bohu a prosí o Ducha Svatého, Ti kteří přijali ,,světlo" - učení o svatyni tak ,,následují vírou" Ježíše do vnitřní svatyně a on jim odpovídá Duchem Svatým na jejich modlitby.
Bůh Otec se zvedá ze svého trůnu a jde Za Ježíšem do druhé části svatyně.
Na původní místo Božího Trůnu si sedá Satan a ostatní křesťané, kteří se modlí o Ducha Svatého a ,,nevědí, že je už v jiné části svatyně" tak dostávají odpověď od Satana - na svou prosbu ,,Otče dej nám svého Ducha" dostávají Satanův dech - nesvatý vliv, aby zůstávali v bludu, zaostalosti a klamu.

srovnej s biblí:

Jestliže tedy vy, ač jste zlí, umíte svým dětem dávat dobré dary, čím spíše váš Otec z nebe dá Ducha svatého těm, kdo ho o to prosí!"
Lukáš 11,13

Tomáš Plechatýý

Re: Katolická církev

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatýý »

Vážně se omlouvám za neúmyslnou nepřesnost. V tom vidění si Satan pouze stál u Božího trůnu nesedl si na něj. A také tam Ellen Whiteová napsala že se to zdálo, že tam stojí. Ale dál to popisuje jako že tam je a co dělá.

Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: Katolická církev

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

Josef napísal:Na druhou stranu jsem si s politováním přečetl tvoji bakalářskou práci coby studenta Katolické teologické fakulty UK, kde podsouváš adventistům legalismus, "chytání do pasti" apod. Učení CASD hodnotíš ne z pohledu bible, ale z pohledu učení a tradice ŘKC...
Nejsi jediný, kdo odešel z CASD a pak vypracoval studentskou práci, kde "hodnotil" CASD a její historii. Četl jsem již několik takových pracíi a ani při nich, ani při té tvoji se nemohu ubránit dojmu, že jste dělali "užitečné idioty" pro někoho jiného.
Tuto práci jsem také četla, podsouvání jsem tam nenašla.

Váš teolog Roman Mach vidí tuto práci jako polemiku bez zjevné hořkosti a zahrocení.
Legalismus považuje za "již tradiční pochybení" v prostředí adventismu.

Zdroj:
http://mpavlik.casd.cz/wp-content/uploa ... 7-2016.pdf

Vyjádření k Martinově práci je na straně 2-3.
Práci hodnotím jako srozumitelnou a kvalitní.

Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: Katolická církev

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

Tomáš Plechatý napísal:To by si člověk oddychl a s úlevou bych chtěl žít z milosti Boží ve svobodě v Kristu a usilovat o lásku mezi všemi bratry.
Ale najednou zjistí, že v CASD existují další vlivy - knihy EGW a ty obsahují spoustu učení.
Učení v knihách EGW považuji za věrouku CASD.
Vliv knih EGW považuji za oficiální učení, protože ty knihy vydává Advent Orion - oficiální adventistické nakladatelství.
Zatím jsem nezaznamenala, že by se církev oficiálně vyjádřila, že některé věci z těch knih jsou neplatné.
Šíří je kolportéři, a tak se do domovů lidí dostávají i nauky, které již jisté křídlo adventismu neuznává (např. vyšetřující soud).
Argumentuje se tím, že autorka píše pěkně o Kristu. Souhlasím, i toto může přispět k uvěření jedince.
Avšak současně s tímto se do domovů lidí dostává nauka o vyšetřujícím soudu, která bere lidem radost ze spasení.

Ty knihy se stále tisknou. Obsahují toto učení i nové knihy nebo jsou už nějak tyto knihy upravené?

Vliv knih EGW beru jako oficiální. Člověk na akademické úrovni, člen církve dokáže selektovat. Člověk nečlen a nadšený člověk, který poznává Pána Ježíše, zpočátku nerozlišuje a přijímá vše jako oficiální učení. To neznamená, že je ten člověk hloupý. Církev bude těžko vysvětlovat takovému člověku, že knihy z oficiálního vydavatelství neobsahují oficiální pravdy.

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Katolická církev

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Tomáš Plechatýý napísal: 16 Máj 2019, 11:09 Vážně se omlouvám za neúmyslnou nepřesnost. V tom vidění si Satan pouze stál u Božího trůnu nesedl si na něj. A také tam Ellen Whiteová napsala že se to zdálo, že tam stojí. Ale dál to popisuje jako že tam je a co dělá.
Zhrnme si fakty. Traja ludia, Pavol z Tarzu, Jan na Patmose a Ellen z Gorhamu boli vychvateni v roznych dobach do neba a videli postavy sediet ci stat. Ako vedeli, ktora postava je Jezis, ktora Satan, ktora Michal a ktora Gabriel? Mozno si ich len tak pomenovali. Kto kde sedel a kam isiel a kto bol kto? Ak vylucime pravdepodobne varianty, ze si to vymysleli alebo ze mali halucinacie, ostanu nam menej pravdepodobne varianty, ze boli vzati na vesmirnu lod a mimozemskym postavam, ktore videli, prisudili biblicke mena.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Katolická církev

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Tomáš Plechatýý napísal: 15 Máj 2019, 17:39
mikim napísal: 15 Máj 2019, 15:23 ...CASD také v knize velký spor věků učí, že všichni, kdo zavrhují CASD ,,poznání(učení)" o roku 1844 a nebeské svatyni svatých, tak nemají od roku 1844 žádný užitek z Ježíšovy služby tedy usmíření za jejich hříchy a tedy vlastně spásu. CASD učí, že dne 22.10.1844 se zavřely dveře naděje a milosti, jimiž lidé po osmnáct staletí přicházeli k Bohu!!!

Pochybuji že CASD (pořád si ji pletu s ČSAD:)) někde dnes ještě učí že dne 22.10.1844 se zavřely dveře naděje a milosti, jimiž lidé po osmnáct staletí přicházeli k Bohu!!!
To učili ještě před vznikem církve jen někteří její zakladatelé několik roků, ale po vzniku církve až to správně pochopili už nic takového neučili a dodnes neučí.
Citát je z knihy Velký spor věků, i v dnešním moderním názvu Vítězství Lásky Boží:

http://knihy.8u.cz/data/vitezstvi-lasky-bozi.pdf
strana 181 poslední odstavec

nebo:
https://www.ellenwhiteova.cz/velky-spor ... i-svatych/
Sedmý odstavec od spod.

Nebo anglicky z webu který spravuje dílo EGW:
https://m.egwwritings.org/en/book/132.1918#1946

Takže ta věta je přímo z knihy, kterou napsala prorokyně CASD, kterou sama nejvíce doporučovala a církev ji dodnes nejvíce Rozšiřuje mezi lidi. A to znění je i v poslední současné verzi, kde mohli představitelé White estate udělat korekci pokud by došli k závěru, že tomu tak EGW nevěřila a že to neučila.

Takže sorry jako tohle CASD učí dodnes, i když to není to hlavní, co by vyvěšovala na Bilboardech v předvolební kampani.
...Citát je z knihy Velký spor věků, i v dnešním moderním názvu Vítězství Lásky Boží:
http://knihy.8u.cz/data/vitezstvi-lasky-bozi.pdf
strana 181 poslední odstavec

A tady je napsáno toto, str. 181, a zač. 182:
V roce 1844 tomu adventisté neporozuměli. Když uplynula doba očekávaného příchodu
Spasitele, nepřestali věřit, že jeho příchod je blízko. Domnívali se, že nastala rozhodná chvíle a
služba Pána Ježíše jako zástupce lidstva před Bohem skončila. Měli za to, že podle Bible doba
milosti pro lidstvo skončí krátce před příchodem Pána na nebeských oblacích.
Zdálo se jim, že to
jasně vysvítá z textů Písma svatého, v nichž se hovoří o době, kdy lidé budou hledat, klepat a volat
u dveří Boží milosti, nikdo jim však neotevře.
Kladli si otázku, zda doba, kdy očekávali druhý
příchod Ježíše Krista, není spíše začátkem tohoto období, které bezprostředně předchází jeho
příchod. Protože hlásali poselství o přicházejícím soudu, domnívali se, že splnili svůj úkol vůči
světu. Přestali cítit odpovědnost za záchranu hříšníků a zdálo se jim, že nafoukané a rouhavé
posměšky bezbožných jsou dalším důkazem, že Boží Duch už nepůsobí na lidi, kteří odmítli Boží
milost. To všechno je utvrzovalo v přesvědčení, že doba milosti skončila neboli - jak to vyjadřovali
– „dveře milosti se zavřely“.

Studiem otázek svatyně získali jasnější poznání. Pochopili, že správně určili, že konec období
2300 prorockých dnů v roce 1844 označuje rozhodný okamžik. I když se opravdu zavřely dveře
naděje a milosti, jimiž lidé po osmnáct staletí přicházeli k Bohu, otevřely se jiné dveře a Bůh lidem
nabízí odpuštění hříchů díky službě Ježíše Krista ve svatyni svatých.
GC 430 Jedna část služby Pána
Ježíše skončila a začala druhá. Dveře do nebeské svatyně, kde Kristus slouží ve prospěch hříšníků,
jsou stále otevřené.

Teprve nyní pochopili slova Ježíše Krista z knihy Zjevení, určená církvi v jejich době: „Toto
prohlašuje ten Svatý a Pravý, který má klíč Davidův; když on otvírá, nikdo nezavře, a když on
zavírá, nikdo neotevře: Vím o tvých skutcích. Hle, otevřel jsem před tebou dveře, a nikdo je nemůže
zavřít.“ (Zjev. 3,7.8)
Všichni, kdo vírou následují Ježíše Krista ve velkém díle smíření, mají prospěch z jeho
prostřednické služby. Pochopitelně lidé, kteří zavrhují světlo, jež objasňuje tuto Kristovu službu,
nemají z něho žádný užitek. Podobně ani Židé, kteří odmítli světlo při prvním příchodu Ježíše
Krista a neuvěřili v něho jako ve Spasitele světa, nemohli přijmout odpuštění, které nabízí. Když
Pán Ježíš po svém nanebevstoupení vešel se svou krví do nebeské svatyně, aby své následovníky
poctil požehnáním své prostřednické služby, zůstali Židé v naprosté nevědomosti, a dále přinášeli
nepotřebné oběti a dary. Obrazná služba skončila. Dveře, jimiž lidé dříve mohli přicházet k Bohu,
už nebyly otevřené. Židé odmítli hledat Boha jediným způsobem, kterým k němu mohli přijít, totiž
prostřednictvím služby v nebeské svatyni. Proto už dále neměli s Bohem spojení. Pro ně se dveře
zavřely. Nepoznali v Kristu pravou oběť a jediného prostředníka před Bohem, a proto nedostali
požehnání jeho prostřednické služby.


Z těchto odstavců je úplně jasné, proč se podle nich na základě Bible jedny dveře pro nejen židy zavřely a otevřely se jiné dveře do nebeské svatyně kam můžou všichni následovat Ježíše, který stále slouží ve prospěch hříšníků, kteří vyznávají své hříchy a činí pokání.

Co ti na tom není jasné?
Chceš snad popřít službu Pána Ježíše Krista jako Velekněze ve svatyni svatých?

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Katolická církev

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

log napísal: 16 Máj 2019, 12:23
Tomáš Plechatýý napísal: 16 Máj 2019, 11:09 Vážně se omlouvám za neúmyslnou nepřesnost. V tom vidění si Satan pouze stál u Božího trůnu nesedl si na něj. A také tam Ellen Whiteová napsala že se to zdálo, že tam stojí. Ale dál to popisuje jako že tam je a co dělá.
Zhrnme si fakty. Traja ludia, Pavol z Tarzu, Jan na Patmose a Ellen z Gorhamu boli vychvateni v roznych dobach do neba a videli postavy sediet ci stat. Ako vedeli, ktora postava je Jezis, ktora Satan, ktora Michal a ktora Gabriel? Mozno si ich len tak pomenovali. Kto kde sedel a kam isiel a kto bol kto? Ak vylucime pravdepodobne varianty, ze si to vymysleli alebo ze mali halucinacie, ostanu nam menej pravdepodobne varianty, ze boli vzati na vesmirnu lod a mimozemskym postavam, ktore videli, prisudili biblicke mena.
1. Nevěřím, že přímo ap. Pavel byl vychvácen do třetího nebe (On sám říká, že ví o někom kdo byl, ale neví zda v duchu nebo mimo něj)
2. EGW byla v nebi v duchu, resp. její duch tam byl při viděních, nebyla tam tedy fyzicky i s tělem (to nevíme).
3. Ježíš šel do nebe fyzicky, jasně, že to muselo být tak, že přiletěl minimálně létající talíř, který ho paprskem pro transport vytáhl dovnitř talíře se kterým odletěli s anděly do mateřské lodi a odfrčeli do třetího nebe :) někde v souhvězdí Orionu.
4. Kde se píše, že ap. Jan byl vychvácen?

Tomáš Plechatýý

Re: Katolická církev

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatýý »

mikim napísal: 16 Máj 2019, 15:58
Tomáš Plechatýý napísal: 15 Máj 2019, 17:39
mikim napísal: 15 Máj 2019, 15:23 ...CASD také v knize velký spor věků učí, že všichni, kdo zavrhují CASD ,,poznání(učení)" o roku 1844 a nebeské svatyni svatých, tak nemají od roku 1844 žádný užitek z Ježíšovy služby tedy usmíření za jejich hříchy a tedy vlastně spásu. CASD učí, že dne 22.10.1844 se zavřely dveře naděje a milosti, jimiž lidé po osmnáct staletí přicházeli k Bohu!!!

Pochybuji že CASD (pořád si ji pletu s ČSAD:)) někde dnes ještě učí že dne 22.10.1844 se zavřely dveře naděje a milosti, jimiž lidé po osmnáct staletí přicházeli k Bohu!!!
To učili ještě před vznikem církve jen někteří její zakladatelé několik roků, ale po vzniku církve až to správně pochopili už nic takového neučili a dodnes neučí.
Citát je z knihy Velký spor věků, i v dnešním moderním názvu Vítězství Lásky Boží:

http://knihy.8u.cz/data/vitezstvi-lasky-bozi.pdf
strana 181 poslední odstavec

nebo:
https://www.ellenwhiteova.cz/velky-spor ... i-svatych/
Sedmý odstavec od spod.

Nebo anglicky z webu který spravuje dílo EGW:
https://m.egwwritings.org/en/book/132.1918#1946

Takže ta věta je přímo z knihy, kterou napsala prorokyně CASD, kterou sama nejvíce doporučovala a církev ji dodnes nejvíce Rozšiřuje mezi lidi. A to znění je i v poslední současné verzi, kde mohli představitelé White estate udělat korekci pokud by došli k závěru, že tomu tak EGW nevěřila a že to neučila.

Takže sorry jako tohle CASD učí dodnes, i když to není to hlavní, co by vyvěšovala na Bilboardech v předvolební kampani.
...Citát je z knihy Velký spor věků, i v dnešním moderním názvu Vítězství Lásky Boží:
http://knihy.8u.cz/data/vitezstvi-lasky-bozi.pdf
strana 181 poslední odstavec

A tady je napsáno toto, str. 181, a zač. 182:
V roce 1844 tomu adventisté neporozuměli. Když uplynula doba očekávaného příchodu
Spasitele, nepřestali věřit, že jeho příchod je blízko. Domnívali se, že nastala rozhodná chvíle a
služba Pána Ježíše jako zástupce lidstva před Bohem skončila. Měli za to, že podle Bible doba
milosti pro lidstvo skončí krátce před příchodem Pána na nebeských oblacích.
Zdálo se jim, že to
jasně vysvítá z textů Písma svatého, v nichž se hovoří o době, kdy lidé budou hledat, klepat a volat
u dveří Boží milosti, nikdo jim však neotevře.
Kladli si otázku, zda doba, kdy očekávali druhý
příchod Ježíše Krista, není spíše začátkem tohoto období, které bezprostředně předchází jeho
příchod. Protože hlásali poselství o přicházejícím soudu, domnívali se, že splnili svůj úkol vůči
světu. Přestali cítit odpovědnost za záchranu hříšníků a zdálo se jim, že nafoukané a rouhavé
posměšky bezbožných jsou dalším důkazem, že Boží Duch už nepůsobí na lidi, kteří odmítli Boží
milost. To všechno je utvrzovalo v přesvědčení, že doba milosti skončila neboli - jak to vyjadřovali
– „dveře milosti se zavřely“.

Studiem otázek svatyně získali jasnější poznání. Pochopili, že správně určili, že konec období
2300 prorockých dnů v roce 1844 označuje rozhodný okamžik. I když se opravdu zavřely dveře
naděje a milosti, jimiž lidé po osmnáct staletí přicházeli k Bohu, otevřely se jiné dveře a Bůh lidem
nabízí odpuštění hříchů díky službě Ježíše Krista ve svatyni svatých.
GC 430 Jedna část služby Pána
Ježíše skončila a začala druhá. Dveře do nebeské svatyně, kde Kristus slouží ve prospěch hříšníků,
jsou stále otevřené.

Teprve nyní pochopili slova Ježíše Krista z knihy Zjevení, určená církvi v jejich době: „Toto
prohlašuje ten Svatý a Pravý, který má klíč Davidův; když on otvírá, nikdo nezavře, a když on
zavírá, nikdo neotevře: Vím o tvých skutcích. Hle, otevřel jsem před tebou dveře, a nikdo je nemůže
zavřít.“ (Zjev. 3,7.8)
Všichni, kdo vírou následují Ježíše Krista ve velkém díle smíření, mají prospěch z jeho
prostřednické služby. Pochopitelně lidé, kteří zavrhují světlo, jež objasňuje tuto Kristovu službu,
nemají z něho žádný užitek. Podobně ani Židé, kteří odmítli světlo při prvním příchodu Ježíše
Krista a neuvěřili v něho jako ve Spasitele světa, nemohli přijmout odpuštění, které nabízí. Když
Pán Ježíš po svém nanebevstoupení vešel se svou krví do nebeské svatyně, aby své následovníky
poctil požehnáním své prostřednické služby, zůstali Židé v naprosté nevědomosti, a dále přinášeli
nepotřebné oběti a dary. Obrazná služba skončila. Dveře, jimiž lidé dříve mohli přicházet k Bohu,
už nebyly otevřené. Židé odmítli hledat Boha jediným způsobem, kterým k němu mohli přijít, totiž
prostřednictvím služby v nebeské svatyni. Proto už dále neměli s Bohem spojení. Pro ně se dveře
zavřely. Nepoznali v Kristu pravou oběť a jediného prostředníka před Bohem, a proto nedostali
požehnání jeho prostřednické služby.


Z těchto odstavců je úplně jasné, proč se podle nich na základě Bible jedny dveře pro nejen židy zavřely a otevřely se jiné dveře do nebeské svatyně kam můžou všichni následovat Ježíše, který stále slouží ve prospěch hříšníků, kteří vyznávají své hříchy a činí pokání.

Co ti na tom není jasné?
Chceš snad popřít službu Pána Ježíše Krista jako Velekněze ve svatyni svatých?
Mikime Whiteová v této kapitole Velkého sporu věků omlouvá chybu učení adventistů (i svou vlastní) že učili o zavřených dveřích.

A omlouvá to obhajobou, že správně je to podle učení o otevřených a zavřených dveřích. Že se nejenom zavřely jedny dveře, ale současně otevřely druhé.

Problém je, že špatné učení je oboje!

Whiteová reaguje na svou dobu a hájí se, že už nehledali hříšníky už nehlásali evangelium už si mysleli, že jsou obrazně řečeno uvnitř archy, ostatní venku anděl zabouchl a teď se jen čeká na déšť.

Tohle samozřejmě nešlo udržet kvůli dál plynoucímu času.

Ale v jejím výkladu je vítězství už to, že vůbec znovu dál je nějaká šance na záchranu pro další lidi! Protože čas plynul, někteří další by rádi uvěřili a přidali se k adventistům, ale podle adventistů už měli smůlu.

Takže zatímco EGW obhajuje, jak i nyní mohou dále přicházet k Ježíšovy pro odpuštění hříchů další všichni lidé a to uvnitř druhého oddělení svatyně, tak aby si to úplně neshodila, že předtím hlásali nesmysl, tak trvá na tom, že tak jak to dělali křesťané po celá staletí tak to už opravdu teď neplatí.

Aby vůbec byl důvod hledat Boha podle adventistů a za rok 1844 se nemuseli stydět, tak musela zdůraznit, že už Ježíše nyní naleznou jen ti co ho vírou hledají podle adventního výkladu na novém místě.

Chápej Mikime, že většina křesťanů tohle vůbec neřešila a neřeší. Pokud četli knihu židům a orientují se ve starozákonních svátcích izraele a obřadech, tak pochopili, že Ježíš to teď naplnil a že je tedy uvnitř svatyně. Ale že tam je už od doby, co byl vzat na nebesa.

Takže kdyby to mělo hrát roli, tak naopak většina křesťanů asi 1800 let hledala Ježíše uvnitř svatyně svatých a on byl zatím podle EGW pouze v předsíni??? To je přece směšné!

A hlavně ten rok 1844 měsíc 10 i den 22 také plave úplně na vodě.

Zkrátka aby EGW vylepšila obraz adventistů ve své knize vydané až 14 let po zklamání, tak to vysvětlila po novu, ale klidně tím výkladem sebrala ostatním církvím a křesťanům právo na hledání Boha postaru.

Už to vidím jak přichází soudný den, ve velké řadě před branami Nebe je zástup lidí a postupně se Bůh, Ježíš, nebo Nějaký anděl ptá každého:

Nebo by mohl mít i formulář a zaškrtávat si:
1) Uvěřil si v Jediného Boha a uctíval ho? ano - ne (nehodící se škrtněte, správné zakroužkujte)
2) Hledal jsi ho na modlitbách před rokem 1844 nebo po? před - potom (nehodící se škrtněte, správné zakroužkujte)
3) Ve kterém oddělení neb. svatyně jsi věřil, že se zrovna nachází? vnější - vnitřní (nehodící se škrtněte, správné zakroužkujte)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní