No mluvení v nových jazycích je také mluvení v jazycích a ne pouze v jazyku. Ale to je poznámka jen na okraj, aby se tu moc nepropagovali "charismatici".Tomáš Plechatýý napísal: ↑04 Feb 2019, 10:14 Už od dob zmatení jazyků u stavby Babylonské věže to vypadá, že Bůh vlastně nechce, aby lidstvo bylo jednotné. Přesto si nemyslím, že se rozhodl obrazně řečeno jim zmást jazyky a potom mluvit k lidem jenom v ,,jednom správném" dialektu. Kdybych tomu tak věřil, tak si ve víře mohu podat ruku s Kalvínem a učením o předurčení k záhubě.
Církev
-
- Príspevky: 911
- Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
- Kontaktovať používateľa:
Re: Církev
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Církev
Takové souvislosti s mým komentářem nerozumím.John 3:16 napísal: ↑04 Feb 2019, 10:37S tým nemôžem súhlasiť. Určite to nebol boží zámer. Kto má záujem na nezhodách a rozdelení?ambassador napísal: ↑04 Feb 2019, 07:25 To, že je více křesťanských církví je jen dobře. Je to jakási zábrana proti totalitě jednotného náboženského systému.
Zlo začíná tehdy, když se moc jedné církve zastřeší státem.
Re: Církev
Ja tomu rozumiem. Ty a ja sa tesime z toho, ze je tolko cirkvi, ktore maju medzi sebou ideologicke rozpory, preto sa na nicom nikdy nedohodnu a nemozu teda "ovladnut svet". John316 to naopak vnima ako dokaz posobenia satana.ambassador napísal: ↑04 Feb 2019, 11:51Takové souvislosti s mým komentářem nerozumím.John 3:16 napísal: ↑04 Feb 2019, 10:37S tým nemôžem súhlasiť. Určite to nebol boží zámer. Kto má záujem na nezhodách a rozdelení?ambassador napísal: ↑04 Feb 2019, 07:25 To, že je více křesťanských církví je jen dobře. Je to jakási zábrana proti totalitě jednotného náboženského systému.
Zlo začíná tehdy, když se moc jedné církve zastřeší státem.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Církev
Netěším se z toho a ani nejsem rád, že jsou tu ideologické rozpory, protože je jen jeden Bůh, jen jeden Pán a jedna víra. Z toho vyplývá, že Bůh, Pán, víra nemohou být majetkem kterékoliv církve. Náboženský systém není Bohem, není Pánem a není vírou.
-
- Príspevky: 911
- Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
- Kontaktovať používateľa:
Re: Církev
Nemám nic proti náboženským denominacím, ale myslím, že dnes nastupuje trend "nenáboženských prostor". Některé sbory už se přizpůsobily a scházejí se např. v kině nebo v nějakých jiných pronajatých prostorách, které jsou ateistům blízké.
Při vstupu "do sboru" odpadá psychologická bariéra "uzavřené budovy/kostela". Lidé v těchto prostorách nejsou k ničemu nuceni, není to vyhrazeno jen pro věřící, nebo věřící jedné církve, ale přístup mají různí lidé. Vím, že i církev v kostele nebo modlitebně je otevřená veřejnosti, ale z psychologického hlediska je pro běžného člověka velmi těžké jen tak se "stavit". Ani pro mě není vždy snadné vstupovat do prostor, kde to neznám a nevím, co od toho čekat. Člověk stojí před dveřmi a rozmýšlí, jestli vstoupí nebo uteče. Natož člověk nevěřící. Někdy lidé hledají jenom nějaké obyčejné popovídání, ale někdy jsou zasaženi evangeliem - i v kině
. Návštěvníci vědí, že se jedná o církev, a tak se nediví duchovnímu poselství.
Na vlastní oči jsem viděla, že překročení "prahu sboru" nenáboženského prostoru je snadnější i pro příslušníky jiných církví. A tak jsem se v jednom takovém sboru bavila s katoličkou. Byla to důchodkyně, ptala jsem se jí, jak se o akci dozvěděla. Ona odpověděla, že z letáku, šla ze mše a tak se stavila
. Pro mě to byl úžasný rozhovor.
V průběhu bohoslužby jsem si říkala, jestli tam není pro paní moc hlasitá hudba. Na konci pobožnosti byla paní nadšená a říkala, že příště půjde zas. Byl to pro ni skvělý duchovní přínos.
Pán může lidi oslovovat různými způsoby.
Při vstupu "do sboru" odpadá psychologická bariéra "uzavřené budovy/kostela". Lidé v těchto prostorách nejsou k ničemu nuceni, není to vyhrazeno jen pro věřící, nebo věřící jedné církve, ale přístup mají různí lidé. Vím, že i církev v kostele nebo modlitebně je otevřená veřejnosti, ale z psychologického hlediska je pro běžného člověka velmi těžké jen tak se "stavit". Ani pro mě není vždy snadné vstupovat do prostor, kde to neznám a nevím, co od toho čekat. Člověk stojí před dveřmi a rozmýšlí, jestli vstoupí nebo uteče. Natož člověk nevěřící. Někdy lidé hledají jenom nějaké obyčejné popovídání, ale někdy jsou zasaženi evangeliem - i v kině

Na vlastní oči jsem viděla, že překročení "prahu sboru" nenáboženského prostoru je snadnější i pro příslušníky jiných církví. A tak jsem se v jednom takovém sboru bavila s katoličkou. Byla to důchodkyně, ptala jsem se jí, jak se o akci dozvěděla. Ona odpověděla, že z letáku, šla ze mše a tak se stavila

V průběhu bohoslužby jsem si říkala, jestli tam není pro paní moc hlasitá hudba. Na konci pobožnosti byla paní nadšená a říkala, že příště půjde zas. Byl to pro ni skvělý duchovní přínos.
Pán může lidi oslovovat různými způsoby.
Re: Církev
Buď človek hľadá Boha alebo len duchovný zážitok. Pokiaľ naozaj hľadá Boha, tak ide do kostola, modlitebne, synagógy. Pokiaľ chce iba duchovný (kultúrny) zážitok, tak môže stačiť aj kino.
-
- Príspevky: 911
- Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
- Kontaktovať používateľa:
Re: Církev
Co když se v např. v kině obrátí víc lidí než v církevní budově?
Já o duchovních zážitcích nemluvím. Jde o něco hlubšího.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Církev
My adventisté jsme dlouhodobě "něco" zasévali prostřednictvím své vlastní věrouky i směrem do vlastních řad , vnímejme
specifickou část naši věrouky. Sklízíme tedy jen to, co jsme zasévali.
Cesta zpátky k základu nebude jednoduchá, ale stojí to za to.
specifickou část naši věrouky. Sklízíme tedy jen to, co jsme zasévali.
Cesta zpátky k základu nebude jednoduchá, ale stojí to za to.
-
- Príspevky: 911
- Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
- Kontaktovať používateľa:
Re: Církev
Společnost, ve které žijeme, nezajímají "adventistická specifika" ani "specifika" jiných církví.
Cesta zpět spočívá v "osobní komůrce" s Pánem, tam On ukazuje cestu. Tou cestou nebude možná primárně hlásání "specifik", ale otevřené oči, uši a nohy obuté do služby potřebným.
Dnes už nehledáme jenom lidi "zvenku". Dnes musíme hledat také lidi "zvnitřku", abychom je pak nemuseli hledat "venku".
Cesta zpět spočívá v "osobní komůrce" s Pánem, tam On ukazuje cestu. Tou cestou nebude možná primárně hlásání "specifik", ale otevřené oči, uši a nohy obuté do služby potřebným.
Dnes už nehledáme jenom lidi "zvenku". Dnes musíme hledat také lidi "zvnitřku", abychom je pak nemuseli hledat "venku".
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Církev
Církev je příliš přeorganizovaná, zatížená různým systémem nařízení.
Hodně času utrácí vzájemným vnitřním bojem různých citátů ze spisů EGW.
Vlastně se bojuje o to, který citát je správný a jak se má používat.
Pár vzpomínek zesnulého kazatele br. Kimlera, který byl zbaven dekretu.
"Tato idylka rodinného života byla však náhle přerušena v první polovině dvacátých let vpádem „reformačního hnutí“. Sbory se počaly otřásat. Klid při probírání Božího slova byl narušen výroky těch, kteří byli uchváceni sestrou EGW a inklinovali k novým směrům, jejich poznámkami: „Služebnice Páně říká“ apod.....
....Jako rodilý a konfirmovaný evangelík jsem přijímal sestru EGW jako spisovatelku, nikoli jako prorokyni rovnocennou Biblickým prorokům......
..... Předseda Moravsko-slezského sdružení bratr K....... byl smělejší, řekl: „Žádám, aby bratr Kimler věřil všemu tomu, co mu církev k věření předkládá!“ Ale nikdo z nich nepodepřel své požadavky Písmem......
......Ve sborovém výboru se setkávaly dvě krajnosti, milovníci sestry EGW, bývali třetináři, kteří ji tak vážně přijímali jako Boží slovo a bratr Novák, který je vždy negoval z obou stran, jsem musel vyslechnout: „Buď je to z Boha, nebo z ďábla.“ a já jsem je musel umírnit, že kromě černé a bílé máme celou škálu odstínů. Milovníci sestry EGW přeháněli zdůrazňováním jejich požadavků, ač nebyly v souladu s Písmem a nejednou dílu Božímu uškodili.......
...... kde jsme měli v roce 1947 kazatelské shromáždění, jsem stále přemýšlel nad slovy bratra Andersona, tajemníka kazatelského sboru při Generální konferenci, že šedesát procent adventistů sedmého dne v USA do deseti let opouští pravdu“. Souhlasil jsem s bratrem Novákem, že příčinou tohoto rozkolu v církvi je sestra EGW.......
...... V Praze svého času kázal bratr Dalefield o sestře EGW v sobotu dopoledne, odpoledne pokračoval v jeho oblíbeném tématu - vždyť on je „expert pro záležitosti sestry EGW“ - a přítelka z církve bratrské, tázala se bratra, který ji pozval: „proč ten Pán nehlásá Krista, proč hovoří o nějaké paní stále?!“...... "
Hodně času utrácí vzájemným vnitřním bojem různých citátů ze spisů EGW.
Vlastně se bojuje o to, který citát je správný a jak se má používat.
Pár vzpomínek zesnulého kazatele br. Kimlera, který byl zbaven dekretu.
"Tato idylka rodinného života byla však náhle přerušena v první polovině dvacátých let vpádem „reformačního hnutí“. Sbory se počaly otřásat. Klid při probírání Božího slova byl narušen výroky těch, kteří byli uchváceni sestrou EGW a inklinovali k novým směrům, jejich poznámkami: „Služebnice Páně říká“ apod.....
....Jako rodilý a konfirmovaný evangelík jsem přijímal sestru EGW jako spisovatelku, nikoli jako prorokyni rovnocennou Biblickým prorokům......
..... Předseda Moravsko-slezského sdružení bratr K....... byl smělejší, řekl: „Žádám, aby bratr Kimler věřil všemu tomu, co mu církev k věření předkládá!“ Ale nikdo z nich nepodepřel své požadavky Písmem......
......Ve sborovém výboru se setkávaly dvě krajnosti, milovníci sestry EGW, bývali třetináři, kteří ji tak vážně přijímali jako Boží slovo a bratr Novák, který je vždy negoval z obou stran, jsem musel vyslechnout: „Buď je to z Boha, nebo z ďábla.“ a já jsem je musel umírnit, že kromě černé a bílé máme celou škálu odstínů. Milovníci sestry EGW přeháněli zdůrazňováním jejich požadavků, ač nebyly v souladu s Písmem a nejednou dílu Božímu uškodili.......
...... kde jsme měli v roce 1947 kazatelské shromáždění, jsem stále přemýšlel nad slovy bratra Andersona, tajemníka kazatelského sboru při Generální konferenci, že šedesát procent adventistů sedmého dne v USA do deseti let opouští pravdu“. Souhlasil jsem s bratrem Novákem, že příčinou tohoto rozkolu v církvi je sestra EGW.......
...... V Praze svého času kázal bratr Dalefield o sestře EGW v sobotu dopoledne, odpoledne pokračoval v jeho oblíbeném tématu - vždyť on je „expert pro záležitosti sestry EGW“ - a přítelka z církve bratrské, tázala se bratra, který ji pozval: „proč ten Pán nehlásá Krista, proč hovoří o nějaké paní stále?!“...... "
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných