Mocou Božou
Napísané: 27 Dec 2019, 13:49
Ježiš nie len že prišiel spasiť svet a teda vo zmysle jeho pokračovania a to až do jeho príchodu, ale prišiel spasiť svoj ľud, ktorý je na tomto svete. Teda každého z jeho detí, ktorí síce sú na tomto svete, no nie sú z tohto sveta. Otec ich dáva zo sveta Kristu.
Svet, to sú rôzni ľudia. Otec dáva zo sveta tých, ktorí mu patria Kristovi a skrz Krista sa rodia znova zo semena Ducha – Slova Božieho a takto očistení v Kristu prichádzajú k Otcu. Znovuzrodení – vykúpení v Kristu, už nie sú z tohto sveta, lebo sa už narodili skrze vieru v Božie slovo z Boha – zo Svätého Ducha. Srdcom sú v kráľovstve pokoja a radosti v Duchu Svätom. To znamená len jedno a to, že to Boh kraľuje v ich srdciach svojím Slovom – Duchom a vypôsobí nový život a teda jedine na Božiu chválu.
To, že z nášho pohľadu nevieme, kto je z pohľadu Otca jeho dieťa, tak sa zvestuje - rozosieva evanjelium všetkým naokolo. Zvestovať Krista, je zvestovať jeho Slovo – evanjelium života. Teda šíriť to, čo je zmyslom tejto zvesti a teda prečo, je to najradostnejšia správa od Boha, ktorú človek kedy počul. Aby táto zvesť nestrácala svoju radosť a teda dokonalé dielo milosti svoju dokonalosť, nemôže sa pridať k tomuto dokonalému dielu milosti nič, čo by ho poznačilo nedokonalosťou - žiadna ľudská zásluha.
Žid 10:14 Lebo jednou obeťou zdokonalil navždy tých, ktorí sa posväcujú.
Cesta dokonalosti je cestou istoty spásy v Kristu a teda vyučovaní milosťou Božou pôsobením Boha.
Teda šíriť hotové spasenie vybojované samotným Bohom a to bez zásluh a zdarma, ako dar pre človeka. Aby život vykúpeného bol jedine z Boha a nie z nás samotných. A to je ten princíp na ktorom stojí skutočné kresťanstvo.
Ak sa k evanjeliu pridávajú ľudské zásluhy, tak evanjelium stráca to podstatné a to moc a radosť. Teda ide predovšetkým o zvestovanie pravého evanjelia. No a komu sú dané uši od Otca na to, aby to počul, tak počuje porozumí a uverí. To sú tie uši a oči srdca. Uveriť v pravé evanjelium je teda dané tým, ktorým Otec zjavuje v ich srdciach túto pravdu. Jedine tí dokážu zaprieť seba – svoje ego, neprivlastnia si žiadnu svoju zásluhu k dielu Božej milosti a tak celí sa odovzdajú Kristu. Sú ochotní znášať všetko to, čo sebazaprenie prináša. Až vtedy sa môže vytvoriť priestor na pôsobenie Boha v srdci človeka.
Teda všetko, čím vykúpený je a všetka práca, ktorú v láske koná, je výsledkom pôsobenia milosti Božej. Oddelene od Jeho milosti sa pre Boha nemôže konať nič – Boh to neprijíma.
Mnohým ich vlastné ego bráni prijať pravdu, že spasenie spod trestu za hriech je výlučne dielom Boha. Potom všetko, čo Boh koná pri vykúpení, zmierení a ospravedlnení človeka a pri darovaní večného života, je iba z Boha samého.
Človek k tomu ničím nemôže prispieť! O to ťažšie je mnohým prijať fakt, že nový život u vykúpených, už nie je z nich samých, ale z Božej milosti a moci. Často je apel na vlastné úsilie na dosiahnutie vysokých ideálov morálneho chovania, namiesto toho, aby sa poddali moci Božej – zapreli svoje ego, aby táto moc Božia ich učinila schopnými žiť životom na rovine Božej a to vyučovaní Božou milosťou. Iba moc Božia môže v človeku vyspôsobiť nový život, ktorý bude niesť pečať Božej prirodzenosti.
Preto pravý život v milosti je životom plnej závislosti na Bohu a je dôkazom, že tento život je žitý v moci Božej. Ak by bol apel žiť takýto život z vlastnej sily, stal by sa takýto život životom závislosti na sebe samom a nie na Bohu. No milosť vyučuje a kladie veľký dôraz na to, že je to Boh, ktorý pôsobí; ,,lebo je to Boh, ktorý vo vás pôsobí i chcenie i činenie pre záľubu" (Fil. 2 : 13). „A Boh pokoja... nech vás učiní dokonalými v každom skutku dobrom, aby ste robili jeho vôľu, pôsobiac vo vás to, čo je ľúbe pred jeho tvárou" (Zid. 13 : 20-21). „... tak, že nie je ničím ani ten kto sadí, ani kto polieva, ale Boh, ktorý dáva vzrast"(1Kor3:7).
Pavol o duchovných daroch a pravej službe hovorí: „A sú rozličné dejstvá, ale Boh je ten istý, ktorý pôsobí všetko vo všetkých" (1Kor12:6). Písmo zdôrazňuje slabosť človeka, aby vynikla pravda, že moc života v milosti je jedine z Boha samého: „No ten poklad máme v hlinených nádobách, aby zvrchovanosť moci bola Božia a nie z nás" (2Kor4:7). „Ale sami v sebe boli sme dostali odvetu smrti nato, aby sme nedúfali sami v sebe, ale v Bohu, ktorý kriesi mŕtvych" „Nie že by sme bolí dostatoční sami od seba niečo pomyslieť, ako sami zo seba, ale naša dostatočnosť je z Boha"(2Kor3:5)
Vykúpených, ktorých Boh vzkriesil k novému životu v Kristu, ukazuje, že moc je z Boha a nie z človeka, pretože nástroj je bez moci, ak nie je v rukách majstra. „oddajte sa Bohu ako živí, vzkriesení z mŕtvych, a svoje údy za nástroje spravodlivosti Bohu" (Rim. 6 : 13)
Tu je vidieť, ako je dôležité rozlišovať medzi pokusom slúžiť Bohu a medzi tým, keď je človek v Božích rukách, aby ho Boh sám mohol používať.
Z toho vychádza, že je nanajvýš potrebné si uvedomiť fakt, že Boh nepomáha vykúpeným, aby niečo pre neho konali z vlastnej moci, ale to on sám chce koná dielo v nich a skrze nich, aby to bolo všetko jedine na jeho slávu. Pravý život v milosti u vykúpeného má všetky zdroje tohto života z Boha, lebo iba Boh sám činí s človekom milosť.
Svet, to sú rôzni ľudia. Otec dáva zo sveta tých, ktorí mu patria Kristovi a skrz Krista sa rodia znova zo semena Ducha – Slova Božieho a takto očistení v Kristu prichádzajú k Otcu. Znovuzrodení – vykúpení v Kristu, už nie sú z tohto sveta, lebo sa už narodili skrze vieru v Božie slovo z Boha – zo Svätého Ducha. Srdcom sú v kráľovstve pokoja a radosti v Duchu Svätom. To znamená len jedno a to, že to Boh kraľuje v ich srdciach svojím Slovom – Duchom a vypôsobí nový život a teda jedine na Božiu chválu.
To, že z nášho pohľadu nevieme, kto je z pohľadu Otca jeho dieťa, tak sa zvestuje - rozosieva evanjelium všetkým naokolo. Zvestovať Krista, je zvestovať jeho Slovo – evanjelium života. Teda šíriť to, čo je zmyslom tejto zvesti a teda prečo, je to najradostnejšia správa od Boha, ktorú človek kedy počul. Aby táto zvesť nestrácala svoju radosť a teda dokonalé dielo milosti svoju dokonalosť, nemôže sa pridať k tomuto dokonalému dielu milosti nič, čo by ho poznačilo nedokonalosťou - žiadna ľudská zásluha.
Žid 10:14 Lebo jednou obeťou zdokonalil navždy tých, ktorí sa posväcujú.
Cesta dokonalosti je cestou istoty spásy v Kristu a teda vyučovaní milosťou Božou pôsobením Boha.
Teda šíriť hotové spasenie vybojované samotným Bohom a to bez zásluh a zdarma, ako dar pre človeka. Aby život vykúpeného bol jedine z Boha a nie z nás samotných. A to je ten princíp na ktorom stojí skutočné kresťanstvo.
Ak sa k evanjeliu pridávajú ľudské zásluhy, tak evanjelium stráca to podstatné a to moc a radosť. Teda ide predovšetkým o zvestovanie pravého evanjelia. No a komu sú dané uši od Otca na to, aby to počul, tak počuje porozumí a uverí. To sú tie uši a oči srdca. Uveriť v pravé evanjelium je teda dané tým, ktorým Otec zjavuje v ich srdciach túto pravdu. Jedine tí dokážu zaprieť seba – svoje ego, neprivlastnia si žiadnu svoju zásluhu k dielu Božej milosti a tak celí sa odovzdajú Kristu. Sú ochotní znášať všetko to, čo sebazaprenie prináša. Až vtedy sa môže vytvoriť priestor na pôsobenie Boha v srdci človeka.
Teda všetko, čím vykúpený je a všetka práca, ktorú v láske koná, je výsledkom pôsobenia milosti Božej. Oddelene od Jeho milosti sa pre Boha nemôže konať nič – Boh to neprijíma.
Mnohým ich vlastné ego bráni prijať pravdu, že spasenie spod trestu za hriech je výlučne dielom Boha. Potom všetko, čo Boh koná pri vykúpení, zmierení a ospravedlnení človeka a pri darovaní večného života, je iba z Boha samého.
Človek k tomu ničím nemôže prispieť! O to ťažšie je mnohým prijať fakt, že nový život u vykúpených, už nie je z nich samých, ale z Božej milosti a moci. Často je apel na vlastné úsilie na dosiahnutie vysokých ideálov morálneho chovania, namiesto toho, aby sa poddali moci Božej – zapreli svoje ego, aby táto moc Božia ich učinila schopnými žiť životom na rovine Božej a to vyučovaní Božou milosťou. Iba moc Božia môže v človeku vyspôsobiť nový život, ktorý bude niesť pečať Božej prirodzenosti.
Preto pravý život v milosti je životom plnej závislosti na Bohu a je dôkazom, že tento život je žitý v moci Božej. Ak by bol apel žiť takýto život z vlastnej sily, stal by sa takýto život životom závislosti na sebe samom a nie na Bohu. No milosť vyučuje a kladie veľký dôraz na to, že je to Boh, ktorý pôsobí; ,,lebo je to Boh, ktorý vo vás pôsobí i chcenie i činenie pre záľubu" (Fil. 2 : 13). „A Boh pokoja... nech vás učiní dokonalými v každom skutku dobrom, aby ste robili jeho vôľu, pôsobiac vo vás to, čo je ľúbe pred jeho tvárou" (Zid. 13 : 20-21). „... tak, že nie je ničím ani ten kto sadí, ani kto polieva, ale Boh, ktorý dáva vzrast"(1Kor3:7).
Pavol o duchovných daroch a pravej službe hovorí: „A sú rozličné dejstvá, ale Boh je ten istý, ktorý pôsobí všetko vo všetkých" (1Kor12:6). Písmo zdôrazňuje slabosť človeka, aby vynikla pravda, že moc života v milosti je jedine z Boha samého: „No ten poklad máme v hlinených nádobách, aby zvrchovanosť moci bola Božia a nie z nás" (2Kor4:7). „Ale sami v sebe boli sme dostali odvetu smrti nato, aby sme nedúfali sami v sebe, ale v Bohu, ktorý kriesi mŕtvych" „Nie že by sme bolí dostatoční sami od seba niečo pomyslieť, ako sami zo seba, ale naša dostatočnosť je z Boha"(2Kor3:5)
Vykúpených, ktorých Boh vzkriesil k novému životu v Kristu, ukazuje, že moc je z Boha a nie z človeka, pretože nástroj je bez moci, ak nie je v rukách majstra. „oddajte sa Bohu ako živí, vzkriesení z mŕtvych, a svoje údy za nástroje spravodlivosti Bohu" (Rim. 6 : 13)
Tu je vidieť, ako je dôležité rozlišovať medzi pokusom slúžiť Bohu a medzi tým, keď je človek v Božích rukách, aby ho Boh sám mohol používať.
Z toho vychádza, že je nanajvýš potrebné si uvedomiť fakt, že Boh nepomáha vykúpeným, aby niečo pre neho konali z vlastnej moci, ale to on sám chce koná dielo v nich a skrze nich, aby to bolo všetko jedine na jeho slávu. Pravý život v milosti u vykúpeného má všetky zdroje tohto života z Boha, lebo iba Boh sám činí s človekom milosť.