Mikime, obětoval jsem nějaký čas, aby zhodnotil "výklad" bratra Hodače. Je divné, že ho neznáš, jste jednoho "ducha".
Bratr se zabývá výkladem Dan 8 a budu se zabývat pouze úvodem (od začátku do 12:30 min.). Podle všeho čte nějaký výklad, nevím zda svůj, ale podle pomalého projevu si dává záležet na tom, aby to správně přečetl.
-minuta 2 tvrdí, že Dan se dělí na 2 části-kapitoly 1-7 a 8-12. Nevím, jak k tomu přišel, klasické dělení je na příběhy 1-6 a vize 7-12
tvrdí, že kniha Dan 12:4 je o zapečetění některých částí knihy (např. Dan 8), text ale říká, že je zapečetěná celá kniha Dan
-4.min. vidění prý začíná MP(Médo-Persií) proto, že začátek proroctví 2300 začíná za MP. Je to logika slabší, nedá se to dokázat
Text Dan 8 ukazuje, že problém se svatyní začal až v době řeckého, ne MO království. Dějiny ale ukazují, že problém byl už v době izraelského království(komentuje text 8:1-13), ale budiž, minulosti se to netýká, ale začíná v řecké době, ne perské
-5:46 kozel se prý používal pouze v Den smíření-není to pravda-viz. Lev9, Num15, 28, Ez 45
-7:36 papežství a pohanský Řím je v Dan 8 prý reprezentován malým rohem, který povstává z řeckého rohu. No, tak to je tvrzení proti klasickým výkladům, které se snaží tvrdit, že malý roh vyrůstá z "větrů". Samozřejmě roh vždy vyrůstá z rohu, ne z větru. To by ale znamenalo, že malý roh vznikl v době řecké, ne římské. Jak pak může malý roh, navazující na řeckou epochu reprezentovat papežství?
Proč má tento malý roh symbolizovat papežství nevysvětluje, zaměřuje se na kritiku préteristů a futuristů.
-8:50 kapitoly 8-12 prý tvoří jednolitý celek s centrálním údajem 2300, nevysvětluje, jak k tomu došel. Kdo někdy četl Dan 8-12 ví,že se jedná o různorodá témata a že 2300 se vyskytuje pouze jednou.
-10:59 porovnání s Dan 7, kdy Řecko zvítězilo nad Persií, což se prý ukazuje v Dan 7 (není o tom ale zmínka) a prý je hlavní spor o nebeskou svatyni. Jak může ale někdo ze Země rozvracet nebeskou svatyni nevysvětluje, lépe řečeno to zduchovňuje.
Podle Dan 7 se spíše zdá, že šelmy existují společně, nejprve je zničena 4.šelma a pak zaniknou první tři Dan 7:11-12 Není žádná zmínka o tom, že by se tyto šelmy mezi sebou rvaly v Dan 7.
-12:17 prý není v Dan 8, jak konflikt skončí-ale je Dan 8:25
Pokud bych to zhodnotil, tak přání je otcem myšlenky. Podle všeho je bratr ve vleku myšlenek jiných, nejde o nějaké "hloubkové" studium. Dále se výkladem zabývat nebudu, už v úvodu je tolik smyšlenek, že budou pokračovat jistě i nadále. Je vidět, jak je těžké vybočit ze schémat.
Mikime, máš toto zhodnocení ode mne jako dárek. Hodače nebrat.
