Viktorrealita napísal: ↑24 Mar 2019, 07:09
No, Karol a Mikim
Otázka:
Ak milujem a uctievam nado všetko to Otcové Slovo, ktoré sa stali telom - Ježiša Krista, tak budem zatratený?
Ak poviete, že budem zatratený, tak prečo, ak jedine skrz Krista sme spasení a voláme na neho náš Pán a Spasiteľ. Kde je potom miera lásky a uctievania Krista, kedy by to už bolo na zatratenie? Chcem počuť od Vás tu mieru! Čakám na odpoveď.
Ak poviete, že nebudem zatratený, tak prečo by som to Otcové Slovo nemal milovať a uctievať nado všetko? Čakám na odpoveď.
No tak mi odpovedzte.
http://www.focusonthekingdom.org/Who_Is_Jesus-cz.pdf
Vybírám:
Slovo v Janovi 1:1
Neexistuje žádný důvod, jiný než síla zvyku, chápat "slovo" u Jana 1:1 tak, že znamená druhou božskou
osobu před Ježíšovým narozením.
13 Podobná personifikace moudrosti v Přísloví 8:22, 30 a v Lukáši 11:49
neznamená, že "ona" je druhá osoba. Neexistuje žádný možný způsob, jak umístit "druhou božskou osobu"
do zjeveného Božstva, jak je chápali Jan a Ježíš. Otec zůstává, jak On vždy byl, "jediným pravým Bohem"
(17:3), "tím jediným, kdo je Bůh" (5:44).
Když čteme termín logos ("slovo") ze starozákonní perspektivy, pochopíme, že je Boží aktivitou při stvoření, Jeho mocným životodárným příkazem, kterým vše vstoupilo do existence (Ž 33:6-12). Boží slovo je
c KB, Sýkora, Český studijní překlad, pozn.p.č. jako varianta překladu (pozn.překl.)
Kdo je Ježíš?
moc, kterou jsou prosazovány Jeho záměry (Iz 55:11). Pokud čerpáme odjinud z Nového zákona, položíme
rovnítko mezi slovo a tvořivé záchranné poselství, evangelium. To je význam v celém Novém zákoně (Mat
13:19; Gal 6:6, atd.).
Právě tento komplex myšlenek vystihuje význam logu, "slova". "Jeho prostřednictvím bylo uděláno vše a
bez něj nebylo uděláno nic" (Jan 1:3). V Janovi 1:14 se toto slovo zhmotňuje ve skutečné lidské bytosti,
která má božský původ v jejím nadpřirozeném početí.
14 Od tohoto okamžiku, v "plnosti času" (Gal 4:4),
ten jediný Bůh vyjadřuje sebe v novém stvoření, protějšku původního stvoření v Adamovi. Ježíšovo početí
a narození znamenají novou bezprecedentní fázi Božího záměru v dějinách. Ježíš, jako druhý Adam, vytváří
scénu pro celý program záchrany. Razí cestu k nesmrtelnosti. V něm, v lidské bytosti, je konečně odhalen
Boží záměr (Heb 1:1).
To vše však neznamená, že se Ježíš vzdal jednoho života kvůli dalšímu. To by vážně narušilo paralelu s
Adamem, který byl také "Synem Božím" díky přímému stvoření (Luk 3:38). To by také překáželo čistému
monoteismu zjevenému v celém textu Písma, které "nemůže být zrušeno" (Jan 10:35). Spíše Bůh s námi
začíná v prvním století n.l. mluvit v novém Synovi, v Jeho posledním slovu světu (Heb 1:1). Právě pojem
věčně existujícího Syna tak násilně narušuje biblický plán, zpochybňuje monoteismus a ohrožuje skutečnou
lidskost Ježíše (1 Jan 4:2; 2 Jan 7).
Toto chápání Ježíše v Janově evangeliu přivádí Jana v soulad s jeho spoluapoštoly a monoteismus Starého
zákona se uchová neporušený. Fakta o historii církve ukazují, že neomezený monoteismus hebrejských spisů Písma byl brzy po době Nového zákona opuštěn vlivem cizích řeckých myšlenek. Zároveň byl zapomenut předurčený rámec mesiášství a spolu s tím skutečnost budoucího mesiášského Království. Výsledkem
byla léta sporu, dosud nevyřešeného, ohledně toho, jak by mohla být již existující druhá božská Osoba
spojena s plně lidskou bytostí v jediném jednotlivci. Pojem doslovné předexistence pro Mesiáše je vtíravým
nápadem, částí kristologické hádanky, která není k ničemu dobrá. Bez ní se vynořuje jasný obraz Ježíše v
rámci hebrejského zjevení a učení apoštolů. Bůh, Otec, zůstává vskutku jako jediný pravý Bůh, jediný, kdo
je sám Bůh (Jan 17:3; 5:44) a jednota Ježíše s Otcem se nalézá v jednotě poslání vykonávaného tím, kdo je
skutečně Syn, jak Bible všude jinde tomuto termínu rozumí (Jan 10:36). Má-li být křesťanství oživeno a
sjednoceno, musí se to stát na základě víry v Ježíše, Mesiáše Bible, nezkaženého klamnými spekulacemi
Řeků, kteří projevili velmi málo sympatií pro hebrejský svět, v němž se křesťanství zrodilo.
“Božství” Ježíše
Říci, že Ježíš není Bůh, nemá popírat, že je jedinečně obdařen božskou přirozeností. Božství je, tak říkaje,
do něj "zabudováno" z moci jeho jedinečného početí pod vlivem svatého Ducha, jakož i Duchem, který v
něm přebývá v plné míře (Jan 3:34). Pavel uznává, že "v něm přebývá plnost Božství" (Kol 1:19; 2:9).
Když vidíme člověka Ježíše, vidíme slávu jeho Otce (Jan 1:14). Vnímáme, že sám Bůh "v Mesiášovi usmířil
svět se sebou" (2 Kor 5:19). Boží Syn je tedy vrcholem Božího stvoření, plným vyjádřením božského charakteru v lidské bytosti. Ačkoli se sláva Otce projevila v mnohem menším rozsahu v Adamovi (Ž 8:5, srov.
Gen 1:26), v Ježíši je plně vysvětlena Otcova vůle (Jan 1:18, NASB).
Nic z toho, co Pavel říká o Ježíši, jej nevyřazuje z kategorie lidské bytosti. Boží přítomnost, která přebývala
v chrámu, nezměnila chrám v Boha! Zřídkakdy je respektováno, že vysoký stupeň "božství" je připisován
Pavlem také křesťanovi15
, v němž přebývá duch Mesiáše (Ef 3:19). Jako "Bůh byl v Kristu" (2 Kor 5:19),
tak byl Kristus "v Pavlovi" (Gal 2:20) a ten se modlí, aby křesťané mohli být "naplněni ve všem plností
Kdo je Ježíš?
Boha" (Ef 1:23; 3:19). Petr mluví o věřících majících "božskou přirozenost" (2 Pet 1:4). Co je pravdivé o
křesťanovi, je pravdivé v mnohem vyšším stupni o Ježíšovi, který je "průkopníkem", vedoucím ostatní
prostřednictvím procesu spásy, když sám úspěšně "dokončil běh" (Heb 2:10).
Doporučuji přečíst celé je to jen na 34 stran A4.
...
Ak poviete, že budem zatratený, tak prečo, ak jedine skrz Krista sme spasení a voláme na neho náš Pán a Spasiteľ. Kde je potom miera lásky a uctievania Krista, kedy by to už bolo na zatratenie? Chcem počuť od Vás tu mieru! Čakám na odpoveď.
Já jsem nic o zatracení nenapsal. Možná Karol. Jinak NZ nás nikde neučí o uctívání Krista, ani Kristus, ani jediný Bůh Otec ani apoštolové, nikdo nás neučí o uctívání Krista v Písmu, naopak On sám nás učí, že máme uctívat jediného Boha Otce, kterému jedinému náleží úcta.
To, že křesťané uctívají Krista není je snad jen podle tradice těch, kteří vzývali jeho jméno v NZ.
Chvála a uctívání:
https://www.google.cz/search?client=ope ... 8&oe=UTF-8