Jakub a Pavol si neprotirečia!

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Jakub a Pavol si neprotirečia!

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Je mŕtva viera taktiež vierou?

Tak sa na to pozrime bližšie, lebo často tu vidím u adventistov spochybňovanie niektorých častí Biblie
Jak2 14Čo to prospeje, moji bratia, keď niekto hovorí, že má vieru, a nemá skutkov? Či ho azda tá viera môže spasiť?
Ako vidíme cit: “keď niekto hovorí, že má vieru“ no neprejavuje sa navonok skutkami – na novom živote v Kristu. Je jasné, že sa tu hovorí z pohľadu človeka, ktorý o sebe tvrdí, že je veriaci.

Sú dva pohľady v Písme na vieru v srdci človeka a je potrebné ich rozlišovať .Je to pohľad Boží, ktorý je dokonalý a pohľad človeka. Tu vidíme, že Jakub hovorí o viere, ako keď niekto len hovorí, že má vieru. Teda sú dve možnosti – buď ju skutočne má, alebo len hovorí že ju má. Ak sa neprejavuje na jeho novom živote v Kristu, tak to znamená práve tú druhú možnosť – že teda len hovorí, že má vieru. No a fiktívna viera naozaj nikoho nespasí!

Takáto viera naozaj nikoho nespasí, lebo nie je skutočná, ale fiktívna – neexistuje v srdci človeka. Takýto človek sa tvári, že prijal Krista – že je kresťanom, že je veriaci, no vierou neprijal Slovo života – Božie Slovo do svojho srdca, aby vypôsobilo nový život v Kristu. Teda na jeho živote sa nič neprejavuje , pretože sa ani nemá z čoho prejaviť, lebo v skutočnosti neprijal vierou do svojho srdca Slovo života.

Ak sa neberie do úvahy pohľad Boží na srdce človeka, tak to vyzerá, že skutočná viera je niečo, čo sa neprejavuje, čo je nezmysel.
Jak2 18 niekto povie: Ty máš vieru a ja mám skutky. Ukáž mi svoju vieru bez skutkov, a ja ti ukážem svoju vieru zo svojich skutkov.
Zase je tu pohľad človeka na vieru v srdci. Skúsim to rozobrať a namiesto skutky, tam dám - skutky viery, lebo je to presnejšia argumentácia.
Tak teda ty hovoríš, že máš vieru, no nemáš skutky viery a ja hovorím, že mám vieru, ale aj skutky viery. Ak nemáš skutky viery, tak kde je viera, ktorá predsa vždy spoluúčinkuje so skutkami viery?
Jak2 19 že veríš, že je jeden Bôh? Dobre robíš. Aj démoni veria a trasú sa.
Ak niekto tvrdí, že verí v existenciu Boha, no ako démoni opovrhuje jeho Slovom , tak to nie je spasiteľná viera

No a veriť, že existuje Boh a vierou prijať do svojho srdca Božie Slovo je vec druhá. Takáto spasiteľná viera sa vždy prejaví na skutkoch viery a ovocí ducha.
Jak2 20Ale či chceš zvedieť, ó, prázdny človeče, že viera bez skutkov je mŕtva?
Ak niekto tvrdí, že má vieru, ktorá sa ale neprejavuje, tak je iba fiktívna – mŕtva – nie je prítomná v srdci človeka. Lebo ak by existovala, tak človek by mal skrze vieru vo svojom srdci živé Slovo Božie, ktoré vždy vypôsobí nový život v Kristu – skutky viery a ovocie Ducha.
Jak2 21Či nebol Abrahám, náš otec, ospravedlnený zo skutkov donesúc obeťou svojho syna Izáka na oltár? 22Tedy vidíš, že viera spoluúčinkovala s jeho skutkami a že viera bola dokonaná zo skutkov.
No a teraz by niekto namietal. Vidíte, Jakub učí o ospravedlnení zo samotných skutkov. No ja sa pýtam, bol by Abrahám ospravedlnený zo samotných skutkov a to bez viery v Božie Slovo, ktorá by tomu predchádzala? Nebol, lebo neboli by u Abraháma ani skutky viery! Tie skutky viery u Abraháma boli predsa prejavom jeho skutočnej viery v Božie Slovo. Teda ako aj píše: “viera bola dokonaná zo skutkov.“ Viera ak je skutočná, tak vždy spolu účinkuje so skutkami viery a skutky viery poukazujú na to, že existuje viera v srdci človeka.
Jak2 23A naplnilo sa písmo, ktoré hovorí: Abrahám uveril Bohu, a počítalo sa mu to za spravedlivosť, a bol nazvaný priateľom Božím.
Takže ako vidíme, Jakub nepopiera ospravedlnenie zo skutočnej viery, ktorá vždy spoluúčinkuje so skutkami viery. U Abraháma sa viera prejavila na skutkoch viery, lebo bola skutočná a tak sa mu viera počítala za spravedlivosť.
Jak2 24Tak teda vidíte, že sa človek ospravedlňuje zo skutkov a nie samo z viery.
Nie je tu predsa povedané, že sa človek ospravedlňuje so samotných skutkov , teda bez viery, lebo to, čo má na mysli Jakub sú skutky viery, ktoré vždy spoluúčinkujú s vierou. Ak niekto povie, že sa človek ospravedňuje zo skutkov, teda skutkov viery, tak je jasné, že tie skutky viery poukazujú na skutočnú vieru, ktorá tomu predchádzala. Skutky viery a viera sú jeden celok, ako keď následok svedčí, že existuje príčina. No dôležitá je predsa príčina, aby bol aj následok. Ak niet príčiny, tak niet ani následku.

Ďalej Jakub píše : “a nie samo z viery“ myslí pritom nie na skutočnú vieru, ale na fiktívnu vieru, ako uviedol vyššie, ako keď človek len hovorí, že verí, no nič sa na jeho živote neprejavuje.
Jak2 26Lebo jako je telo bez ducha mŕtve, tak je i viera bez skutkov mŕtva.
Je to v tom istom zmysle. Ak nieto len hovorí, že má vieru v srdci, no toto jeho tvrdenie sa nijako neprejavuje navonok na skutkoch viery, tak skutočnú vieru v srdci nemá – je fiktívna – mŕtva. Viera a skutky viery tvoria jeden celok. Ak niečo z toho chýba, tak je to iba fikcia.

Keď si to zhrnieme, tak Jakub a Pavol si neprotirečia

Jakub zdôrazňuje skutky viery, ktoré ako tvrdí spoluúčinkujú so skutočnou vierou a píše:“Abrahám uveril Bohu, a počítalo sa mu to za spravedlivosť “.

No a Pavol hovorí o tej istej spasiteľnej viere, no na rozdiel od Jakuba nezdôrazňuje skutky viery a to z dôvodu, aby sa nikto nimi nechválil, lebo viera je darom od Boha a skutky viery sú toho následkom. Potom Jakub a Pavol hovoria o tom istom o skutočnej viere no z iného pohľadu. Jakub z pohľadu človeka a Pavol z pohľadu Boha o viere, ktorá vždy spolu účinkuje so skutkami viery a je jedným celkom. Tak ako keď skutočná láska, ak je v srdci človeka, tak sa vždy prejaví na skutkoch lásky. No vždy je to len láska, ktorá sa vždy prejavuje v sebazaprení.

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Jakub a Pavol si neprotirečia!

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Viktorrealita napísal: 19 Jan 2019, 11:47 Tu vidíme, že Jakub hovorí o viere, ako keď niekto len hovorí, že má vieru. Teda sú dve možnosti – buď ju skutočne má, alebo len hovorí že ju má. Ak sa neprejavuje na jeho novom živote v Kristu, tak to znamená práve tú druhú možnosť – že teda len hovorí, že má vieru. No a fiktívna viera naozaj nikoho nespasí! Takáto viera naozaj nikoho nespasí, lebo nie je skutočná, ale fiktívna – neexistuje v srdci človeka.
Pojem “fiktivny“ znamena “vymysleny“. Pouzivas to slovo v tomto znamom zmysle alebo si si vytvoril vlastny slovnik ? Ak niekto vieru pocituje tak je to skutocny pocit, nie vymysleny, teda nie fiktivny. Fiktivny moze byt Boh a predsa je viera v neho skutocna. Mnohi krestania so vytvaraju vlastne slovniky a pouzivaju slova inak ako bezni ludia. Potom sa cuduju, ze im nikto nerozumie. Kedze Jakub nebol lingvisticky ignorant, tak hovoril spravne o “mrtvej“ viere a o ziadnej fiktivnej. Fiktivna viera je len Tvoja nebiblicka fikcia.

Jazykove prehresky a ignoracia vyznamu slov a ich prevracanie je varovnym signalom, ze vierouka jednotlivca, sekty ci cirkvi nedava ziaden zmysel. Nie je to aj Tvoj pripad ?

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Jakub a Pavol si neprotirečia!

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

log napísal: 19 Jan 2019, 14:16
Viktorrealita napísal: 19 Jan 2019, 11:47 Tu vidíme, že Jakub hovorí o viere, ako keď niekto len hovorí, že má vieru. Teda sú dve možnosti – buď ju skutočne má, alebo len hovorí že ju má. Ak sa neprejavuje na jeho novom živote v Kristu, tak to znamená práve tú druhú možnosť – že teda len hovorí, že má vieru. No a fiktívna viera naozaj nikoho nespasí! Takáto viera naozaj nikoho nespasí, lebo nie je skutočná, ale fiktívna – neexistuje v srdci človeka.
Pojem “fiktivny“ znamena “vymysleny“. Pouzivas to slovo v tomto znamom zmysle alebo si si vytvoril vlastny slovnik ? Ak niekto vieru pocituje tak je to skutocny pocit, nie vymysleny, teda nie fiktivny. Fiktivny moze byt Boh a predsa je viera v neho skutocna. Mnohi krestania so vytvaraju vlastne slovniky a pouzivaju slova inak ako bezni ludia. Potom sa cuduju, ze im nikto nerozumie. Kedze Jakub nebol lingvisticky ignorant, tak hovoril spravne o “mrtvej“ viere a o ziadnej fiktivnej. Fiktivna viera je len Tvoja nebiblicka fikcia.
Mŕtva láska je láskou? Nie je, lebo povieš, že ten človek nemá lásku v srdci, ak sa teda žiadnym spôsobom neprejavuje!
Mŕtva viera je vierou? Nie je, lebo povieš, že ten človek nemá vieru v srdci, ak sa teda žiadnym spôsobom neprejavuje!

Preto mŕtvu vieru môžem nazvať - fiktívnou vierou. Ak sa lepšie pozrieš na synonymá, tak fiktívny: nezodpovedajúci skutočnosti. Teda ak niekto len hovorí, že má vieru - že je teda veriaci, no navonok sa to neprejavuje na novom živote v Kristu.

No vždy je to pohľad človeka a nie Boha, ktorý vidí do srdca človeka a vie, v ktorom srdci kraľuje svojím Slovom - Duchom.

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Jakub a Pavol si neprotirečia!

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Viktorrealita napísal: 19 Jan 2019, 14:40 Mŕtva láska je láskou? Nie je, lebo povieš, že ten človek nemá lásku v srdci, ak sa teda žiadnym spôsobom neprejavuje!
Mŕtva viera je vierou? Nie je, lebo povieš, že ten človek nemá vieru v srdci, ak sa teda žiadnym spôsobom neprejavuje!
Ved ani nikto nikdy o ziadnej mrtvej laske nehovoril. To je dalsia Tvoja nebiblicka fikcia. Jakub uci o mrtvej viere, pretoze vieru ma kdekto ale nie kazdy je ochotny nieco si odopriet ak to prorok ci nauka vyzaduje.

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Jakub a Pavol si neprotirečia!

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

log napísal: 19 Jan 2019, 15:07
Viktorrealita napísal: 19 Jan 2019, 14:40 Mŕtva láska je láskou? Nie je, lebo povieš, že ten človek nemá lásku v srdci, ak sa teda žiadnym spôsobom neprejavuje!
Mŕtva viera je vierou? Nie je, lebo povieš, že ten človek nemá vieru v srdci, ak sa teda žiadnym spôsobom neprejavuje!
Ved ani nikto nikdy o ziadnej mrtvej laske nehovoril. To je dalsia Tvoja nebiblicka fikcia. Jakub uci o mrtvej viere, pretoze vieru ma kdekto ale nie kazdy je ochotny nieco si odopriet ak to prorok ci nauka vyzaduje.
Nezmysel. Odpoveďou skutočnej lásky je sebazaprenie. Takáto láska sa sama dokazuje a nie je potrebné ju nejako umelo dokazovať. Práve pokrytci , ktorí lasku nemajú, ju umelo dokazujú.

Ak môže byť mŕtva viera, tak može byť aj mŕtva láska. V oboch prípadoch je to fiktívne, ako keď niekto len hovorí, že má vieru, alebo lásku.

Na vzťahu napr. medzi mužom a ženou je to krásne vidieť. Muž vyznáva svojú lasku k svojej žene, no súčasne je jej neverný s inou. Určite povieš, že len hovorí o láske k svojej žene, no žiadnu lásku k svojej žene nemá, lebo prejavom skutočnej lásky je vernosť.

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Jakub a Pavol si neprotirečia!

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Viktorrealita napísal: 19 Jan 2019, 16:15 Muž vyznáva svojú lasku k svojej žene, no súčasne je jej neverný s inou. Určite povieš, že len hovorí o láske k svojej žene, no žiadnu lásku k svojej žene nemá, lebo prejavom lásky je vernosť.
Urcite nepoviem. Co ak miluje obe rovnako ? Ale uz to nema vobec nic spolocne s temou. Zda sa ze Jakub je dalsi autor, ktory nezapada do kontextu Tvojej vierouky a Ty len chces odvratit pozornost inam. Ked sa pytam ludi okolo, ci veria v Boha, vacsina este stale povie ano. Ich viera je skutocna, nie vymyslena. Ale ked viera vyzaduje od cloveka cas alebo peniaze ci energiu, len malo z nich je ochotnych. To je ta mrtva viera. Preto dnes vacsina ludi povie - verim v Boha - ale neverim v Bibliu ani cirkev.

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Jakub a Pavol si neprotirečia!

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

log napísal: 19 Jan 2019, 16:24
Viktorrealita napísal: 19 Jan 2019, 16:15 Muž vyznáva svojú lasku k svojej žene, no súčasne je jej neverný s inou. Určite povieš, že len hovorí o láske k svojej žene, no žiadnu lásku k svojej žene nemá, lebo prejavom lásky je vernosť.
Urcite nepoviem. Co ak miluje obe rovnako ? Ale uz to nema vobec nic spolocne s temou. Zda sa ze Jakub je dalsi autor, ktory nezapada do kontextu Tvojej vierouky a Ty len chces odvratit pozornost inam. Ked sa pytam ludi okolo, ci veria v Boha, vacsina este stale povie ano. Ich viera je skutocna, nie vymyslena. Ale ked viera vyzaduje od cloveka cas alebo peniaze ci energiu, len malo z nich je ochotnych. To je ta mrtva viera. Preto dnes vacsina ludi povie - verim v Boha - ale neverim v Bibliu ani cirkev.
Z pohľadu človeka, tak áno, mnohí hovoria, že veria v Boha, no veriť v Boha to nie je len veriť, že Boh existuje, ale vierou prijať jeho Slovo života - evanjelium Ježiša Krista a to je práve tá spasiteľná viera, lebo to Slovo evanjelia, ktoré človek prijal do svojho srdca samo vypôsobí nový život v Kristu, teda to Slovo života sa vždy prejaví na skutkoch viery a ovocí Ducha.

Viera a skutky viery sú ako príčina a následok. Navzájom spoluúčinkujú!
Presvedčenie, že Božie Slovo je pravdou sa vždy prejavuje aj navonok – na správaní – v skutkoch, ktoré poukazujú na to, čo sa stalo v srdci človeka. Teda je to viera, ktorá sa takto prejavuje – teda to presvedčenie v srdci človeka, že Božie Slovo je pravdou a práve to Božie Slovo skrze vieru pôsobí v srdci tak, že sa zrodí nový človek – z Boha – z Ducha, ktorý už donáša skutky viery a ovocie Ducha.

Kto oddeľuje skutky viery od viery, tak nikdy nepochopí, že Jakub a Pavol sa vo svojom učení nerozchádzajú. V podstate takýto človek ani nechápe, čo to je skutočná spasiteľná viera a prečo sa tak volá. Ako vieme, viera pozostáva z vnútorného presvedčenia o veciach, ktoré sa nevidia a z jej vonkajšieho prejavu. Tie dve “časti“ sú v podstate jedna časť a volá sa to viera, ktorá ak existuje v srdci človeka, tak sa prejaví aj navonok. Je to ako príčina a následok. No dôležitá je predsa príčina. Ak je príčina, tak následok sa vždy dostaví. Ak oddelím príčinu od následku a poviem, že príčina nestačí, tak poviem hlúposť.

Jakub zdôrazňuje prejav viery a to skutky viery no nepopiera ospravedlnenie z viery a cituje Písmo „23A naplnilo sa písmo, ktoré hovorí: Abrahám uveril Bohu, a počítalo sa mu to za spravedlivosť, a bol nazvaný priateľom Božím.“ A ďalej „Tedy vidíš, že viera spoluúčinkovala s jeho skutkami a že viera bola dokonaná zo skutkov“

Kto skutočne uveril Božiemu Slovu, tak už nezmýšľa, ako keby neveril a ani už nežije ako keby neveril. Je už novým stvorením v Kristu Ježišovi vyučovaný a zdokonaľovaný tou istou milosťou Božou. To znamená znovuzrodenie, nový život, nové stvorenie, posvätenie, svätosť, dar Ducha, prinášanie ovocie Ducha.

Čo teda povieme, že zase zo skutkov? Nie, no skutky viery poukazujú na to, že sa stala zásadná premena v srdci človeka skrze skutočnú vieru v Slovo Božie a že skutky viery spoluúčinkujú s vierou.

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Jakub a Pavol si neprotirečia!

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Môžu byť skutky aj bez viery? Môžu!

Ako som už písal:

Môže to byť výraz čiste ľudského, prirodzeného života, nejakých morálnych zásad, aby získal priazeň iných, vidí v tom zmysel pre povinnosť, alebo dokonca z radosti, akú takáto činnosť prináša.

No skutky vychádzajúce z viery sú dôsledom lásky Božej, vyliatej v srdci, ako dôsledok spasiteľnej viery, ktorou prijal Slovo života do svojho srdca plného lásky Božej v milosti.

V oboch prípadoch je vonkajší výsledok podobný a z pohľadu človeka často nepostrehnuteľný. No z Božieho pohľadu je to priepastný rozdiel.

No dôležitý je predsa Boží pohľad.

Prvý život je životom sebaurčenia a osobného zisku a to bez závislosti a teda bez vďačnosti za všetko Bohu a jeho milosti.

Druhý, je životom závislosti na Bohu a teda je dôsledok pôsobenia Božieho Slova v srdci človeka vyučovaným milosťou a teda jedine na Božiu chválu.

Z Božieho pohľadu je to priepastný rozdiel.

Ďalej skutky môžu byť aj bez viery a to pokrytecké, no tie, ktoré vychádzajú z viery v Pravdu Božieho Slova nie sú pokrytecké, lebo je to prejav lásky Božej v Pravde. Vychádzajú priamo z novej podstaty človeka, narodeného z Ducha - z Boha a to jedine na Božiu chválu a nie vlastnú.

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Jakub a Pavol si neprotirečia!

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Zase papagajujes svoje nezmysly ? Myslel som , ze sa chces zamysliet nad epistolou Jakuba. On pise, ze na viere nie je nic zazracne ani spasitelne. Veri kazdy, aj diabol, aj hocijaki blazni, ezoterici, sektari, a vacsina beznych ludi u nas. A co ma byt ? Nic.

Aj si si precital list Jakubov ale to Ta nezastavi stale opakovat svoje mantry o zazracnej spasitelnej viere, ktore s tym nemaju nic spolocne.

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Jakub a Pavol si neprotirečia!

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

log

Človek verí v hocičo, no jedine viera v pravdu Slova Božieho je nám na spasenie, lebo to slovo, ktoré sme prijali vierou je Duch a je život.

Žid 11:3 Vierou rozumieme, že sú veky ustrojené slovom Božím, áno i tomu, že nie z viditeľných vecí povstalo to, čo sa vidí.
Žid 11:4 Vierou doniesol Ábel Bohu väčšiu obeť než Kain, ktorou to vierou dostal svedoctvo, že je spravedlivý, keď svedčí Bôh pri jeho daroch, a ňou, zomrúc, ešte hovorí.
Žid 11:5 Vierou bol Enoch prenesený, aby nevidel smrti. A nenašli ho, pretože ho preniesol Bôh. Lebo pred svojím prenesením dostal svedoctvo, že sa ľúbi Bohu.
Žid 11:7 Vierou Noe, keď mu bolo zjavené od Boha o tom, čo sa ešte nevidelo, bojac sa Boha, pripravil koráb na záchranu svojho domu, ktorou to vierou odsúdil svet a stal sa dedičom spravedlivosti, spravedlivosti vo viere.
Žid 11:8 Vierou Abrahám súc volaný poslúchol, keď mu kázal Bôh, aby vyšiel zo svojej vlasti a išiel na miesto, ktoré mal dostať za dedičstvo. A vyšiel bez toho, že by bol vedel, kam ide.
Žid 11:9 Vierou pohostínil v zemi zasľúbenia ako v cudzej a býval v stánoch s Izákom a Jakobom, so spoludedičmi toho istého zasľúbenia.
Žid 11:11 Vierou i sama Sára dostala moc založiť semeno a porodila mimo času veku, keďže mala za verného toho, ktorý zasľúbil.
Žid 11:17 Vierou obetoval Abrahám Izáka zkúšaný súc a obetoval jednorodeného ten, ktorý prevzal zasľúbenia,
Žid 11:20 Vierou (tiež) o budúcich veciach požehnal Izák Jakoba a Ezava.
Žid 11:21 Vierou Jakob zomierajúc požehnal každého zo synov Jozefových a poklonil sa na vrch svojej palice.
Žid 11:22 Vierou Jozef dokonávajúc zmienil sa o vyjdení synov Izraelových z Egypta a prikázal o svojich kostiach.
Žid 11:23 Vierou Mojžiš, keď sa narodil, ukrytý bol tri mesiace, od svojich rodičov, pretože videli dieťa, že je krásne, a nebáli sa rozkazu kráľovho.
Žid 11:24 Vierou Mojžiš, keď už bol veľký, odoprel volať sa synom dcéry faraonovej
Žid 11:27 Vierou opustil Egypt nebojac sa zúrivého hnevu kráľovho, lebo jako čo by bol videl neviditeľného, zotrval.
Žid 11:28 Vierou učinil slávnosť baránka a nákrop krvi, aby sa ich nedotknul ten, ktorý hubil prvorodené.
Žid 11:29 Vierou prešli Červené more jako po suchej zemi, o čo sa pokúšali aj Egypťania a boli pohltení.
Žid 11:30 Vierou padly múry Jericha, keď ich obchádzali za sedem dní.
Žid 11:31 Vierou nezahynula smilnica Rachab s tými, ktorí neposlúchali vo viere, prijmúc vyzvedačov s pokojom.
Žid 11:33 ktorí vierou zdolali kráľovstvá, robili spravedlivosť, dosiahli zasľúbenia, zapchali ústa ľvom,
1Pet 1:5 ktorí ste mocou Božou strážení vierou cieľom spasenia, ktoré je hotové, aby bolo zjavené v poslednom čase,

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných