Arminianizmus zbožčil vôľu človeka
Napísané: 21 Jan 2019, 11:41
Arminianizmus , ktorý sa tak rozmohol a ktorý je tak badať u adventistov a nie len u nich je popretie rozhodujúceho, oživujúceho a udržiavajúceho pôsobenia Boha na tých, ktorých si Boh predzvedel, na tých ktorých predurčil, na tých ktorých povolal, na tých ktorých aj ospravedlnil, aby sa to všetko dialo jedine na chválu Boha, ktorý sa oslávil v novom stvorení v Kristu Ježišovi.
Vôľa nikdy nie je slobodná, ale je závislá na charaktere srdca. Nie je možné, aby vôľa vybrala z duchovne mŕtveho srdca to, čo tam nie je, teda život. Počiatok duchovného života je v Božom oživujúcom zásahu, kedy Boh dáva človeku dar počuť a pripraví srdce na zasiatie semena ducha – Slova života. Až vtedy môže vôľa vynášať na povrch ovocie Ducha a to zo stromu, ktorý vyrástol zo semena Ducha – Slova Božieho. Slovo Božie je semeno Svätého Ducha a nesie v sebe informáciu – evanjelium Ježiša Krista a z tohto semena zasiateho v srdci skrze vieru vyrastie už dobrý strom, ktorý donáša dobré ovocie. Boh, ako dobrý hospodár ho aj milosťou udržiava - strihá, chráni, okopáva aj pridáva živiny, aby ovocie bolo vždy dobré.
Arminiánizmus je preto popretím prvotného , rozhodujúceho a oživujúceho zásahu Boha a teda aj popretím zvrchovanosti Boha vo všetkom – teda v celom dokonalom diele milosti. Je to aj popretím moci pravého evanjelia, ktoré pôsobí v srdci človeka milosťou a mocou Božou u tých, ktorí sú jeho deti podľa vyvolenia milosti. Vykúpený je preto Božím novým stvorením v Kristu Ježišovi a na tom čím je, si nemôže pripísať žiadne vlastné zásluhy, ktoré patria jedine Bohu.
Pravé evanjelium vylučuje akúkoľvek chválu a zásluhy človeka na svojej spáse.
Prečo sa tak preferuje ľudská vôľa, ako keby to bol rozhodujúci faktor pri účinnosti spásy? Prečo tak mnohí urputne bojujú proti tomu, aby všetky zásluhy, chvála a vďačnosť na tom, čím sme, sa dali jedine Bohu a teda, aby sa vyzdvihla zvrchovanosť Božia vo všetkom?
Či snáď to nie je práve to ego človeka, ktoré sa bráni sebezapreniu? Lebo nechcú zaprieť svoju vraj slobodnú vôľu a zbožščili ju. Ako môže kraľovať v ich srdci Božie Slovo, ak kraľuje v ich srdci ich vlastné ego? A práve to ego v ich srdci bojuje proti zvrchovanosti Božej a teda odmietajú uznať, že vôľa človeka je zotročená hriechom, neslobodná a závislá na hriešnom stave srdca.
Či snáď poviem - Kristus ma spasil, ale ja a moja vôľa zohrali počiatočnú, oživujúcu a teda rozhodujúcu úlohu pri mojom spasení? A tak sa pýtam, kde je to sebazaprenie , ktoré je podstatné pri nasledovaní Krista?
Tak ako pri Adamovi , bol to predsa živý Boh a jeho prvotný , rozhodujúci oživujúci zásah, keď vdýchol dych života, aby Adam ožil a vnímal svetlo slnka. Tak je to aj pri duchovnej mŕtvole a teda je to živý Boh, ktorý rozhodujúcim a oživujúcim zásahom oživil duchovnú mŕtvolu, aby vnímala svetlo Božieho Slova.
Vôľa nikdy nie je slobodná, ale je závislá na charaktere srdca. Nie je možné, aby vôľa vybrala z duchovne mŕtveho srdca to, čo tam nie je, teda život. Počiatok duchovného života je v Božom oživujúcom zásahu, kedy Boh dáva človeku dar počuť a pripraví srdce na zasiatie semena ducha – Slova života. Až vtedy môže vôľa vynášať na povrch ovocie Ducha a to zo stromu, ktorý vyrástol zo semena Ducha – Slova Božieho. Slovo Božie je semeno Svätého Ducha a nesie v sebe informáciu – evanjelium Ježiša Krista a z tohto semena zasiateho v srdci skrze vieru vyrastie už dobrý strom, ktorý donáša dobré ovocie. Boh, ako dobrý hospodár ho aj milosťou udržiava - strihá, chráni, okopáva aj pridáva živiny, aby ovocie bolo vždy dobré.
Arminiánizmus je preto popretím prvotného , rozhodujúceho a oživujúceho zásahu Boha a teda aj popretím zvrchovanosti Boha vo všetkom – teda v celom dokonalom diele milosti. Je to aj popretím moci pravého evanjelia, ktoré pôsobí v srdci človeka milosťou a mocou Božou u tých, ktorí sú jeho deti podľa vyvolenia milosti. Vykúpený je preto Božím novým stvorením v Kristu Ježišovi a na tom čím je, si nemôže pripísať žiadne vlastné zásluhy, ktoré patria jedine Bohu.
Pravé evanjelium vylučuje akúkoľvek chválu a zásluhy človeka na svojej spáse.
Prečo sa tak preferuje ľudská vôľa, ako keby to bol rozhodujúci faktor pri účinnosti spásy? Prečo tak mnohí urputne bojujú proti tomu, aby všetky zásluhy, chvála a vďačnosť na tom, čím sme, sa dali jedine Bohu a teda, aby sa vyzdvihla zvrchovanosť Božia vo všetkom?
Či snáď to nie je práve to ego človeka, ktoré sa bráni sebezapreniu? Lebo nechcú zaprieť svoju vraj slobodnú vôľu a zbožščili ju. Ako môže kraľovať v ich srdci Božie Slovo, ak kraľuje v ich srdci ich vlastné ego? A práve to ego v ich srdci bojuje proti zvrchovanosti Božej a teda odmietajú uznať, že vôľa človeka je zotročená hriechom, neslobodná a závislá na hriešnom stave srdca.
Či snáď poviem - Kristus ma spasil, ale ja a moja vôľa zohrali počiatočnú, oživujúcu a teda rozhodujúcu úlohu pri mojom spasení? A tak sa pýtam, kde je to sebazaprenie , ktoré je podstatné pri nasledovaní Krista?
Tak ako pri Adamovi , bol to predsa živý Boh a jeho prvotný , rozhodujúci oživujúci zásah, keď vdýchol dych života, aby Adam ožil a vnímal svetlo slnka. Tak je to aj pri duchovnej mŕtvole a teda je to živý Boh, ktorý rozhodujúcim a oživujúcim zásahom oživil duchovnú mŕtvolu, aby vnímala svetlo Božieho Slova.