Argumenty proti dvojité predestinaci a kalvinismu

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Argumenty proti dvojité predestinaci a kalvinismu

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

pro Viktora proti jeho heretickému Kalvinistickému učení o predestinaci:

Argumenty proti dvojité predestinaci a kalvinismu

https://horasion.wordpress.com/2017/03/ ... alvinismu/

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Argumenty proti dvojité predestinaci a kalvinismu

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Kalvinisti alias reformovana cirkev ? Tak odtial Viktor prisiel. Doteraz som o tom nepocul. Asi to bude tym, ze podla wiki ide o cirkev prevazne madarskych Slovakov. To by vysvetlovalo, preco som sa doteraz s tym nestretol, nakolko zijem v inej oblasti. Pritom indikacie tu boli uz davno, vzhladom k tomu ako Viktor narabal so slovencinou, az teraz mi docvaklo, ze to nie je jeho materinsky jazyk.

post9644.html#p9644

Neregistrovaný

Re: Argumenty proti dvojité predestinaci a kalvinismu

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

pro Viktora proti jeho heretickému Kalvinistickému učení o predestinaci:
Argumenty proti dvojité predestinaci a kalvinismu
https://horasion.wordpress.com/2017/03/ ... alvinismu/
A je vymalováno :D
Mikime, dal jsi výborný odkaz!

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Argumenty proti dvojité predestinaci a kalvinismu

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Ja nie som Kalvinov ani Lutherov, ale Kristov. To, čo učili nebolo z nich samotných, ale zjavené v Písme.

Vyzerá to, že už ani neviete, čo je to reformácia a prečo vlastne bola. Nazývate ju herézou, no čo už.

Vykúpený v Kristu dobré skutky nie, že musí robiť, ale chce robiť. Ako som písal, dobré skutky sú samozrejmosťou u vykúpenom a vychádzajú už z nového človeka narodeného z Boha, teda na Božiu chválu a nie vlastnú, lebo sme jeho dielom v Kristu Ježišovi. Vidíte ten rozdiel?

No a teraz si porovnajme to, čo o Kalvinizmu napísal autor a urobíme si obraz o tom o čo autorovi ide. Ako vidíme, tak to jednoducho prekrútil.

Len niečo z toho:
Autor cit:Toto je v kalvinismu hodně podstatný bod, v žádném případě se údajně nesmíme snažit konat dobré skutky, jelikož by to bylo skutkaření a klamali bychom tím sami sebe a nepoznali bychom, zda patříme mezi vyvolené.
Ako vidíme je to úplný nezmysel a autor dezinformuje úmyselne a cielene.

No a vy sa z toho tešíte, lebo píše to, čo chcete počuť.

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Argumenty proti dvojité predestinaci a kalvinismu

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Viktorrealita napísal: 29 Jan 2019, 07:11 Ja nie som Kalvinov ani Lutherov, ale Kristov. To, čo učili nebolo z nich samotných, ale zjavené v Písme.
Vyzerá to, že už ani neviete, čo je to reformácia a prečo vlastne bola. Nazývate ju herézou, no čo už.
Mas pravdu, ze vela ludi uz nevie, co je reformacia a preco vlastne bola, ani ja. Ale mozme si nieco o tom precitat, napriklad na

http://antiquecannabisbook.com/chap2B/C ... Mather.htm

kde su okopirovane Lutherova a Kalvinove myslienky o hubeni diablom posadnutych zien, muzov a deti. Hon hlavne na zeny, oznacovane ako carodejnice, posadnute diablom, ich mucenie a upalovanie. Lutherova a hlavne Kalvinova teologia im prikladala riadne polena na hranicu. Skutocne verni nasledovnici Krista.

Kalvin rovadza Exodus 22:18 takto:

Thou shalt not suffer a witch to live. In these passages the punishment of those is appointed who should in any respect violate the worship of God. We have latelyseen how severely God avenged apostasy from the faith; but now He touches upon certain particular points when religionis not professedly forsaken, but some corruption is introduced, whereby its purity is affected. The first passage denouncescapital punishment upon witches; by which name Moses means enchantresses, or sorceresses, who devote themselves to magic arts,either to injure persons by their fascinations, or to seek revelations from the devil; such as she was whom Saul consulted,although she might be called by a different name 6565 It is said of the woman, (1 Samuel 18:7,) that “she had a familiar spirit,” (אוב See vol. 1, p. 428; the word hereused is מכשפהfrom כשף, praestigiis uti. — Taylor’s Concordance. Since such illusions carry with them a wicked renunciation of God, no wonder that He would have them punished with death.But since this pestilent crime would be no more tolerable in a man than a woman, it has been probably supposed that the lawwas directed against women, because their sex is more disposed to superstition. Certainly the same enactment is made respectingmales in Deuteronomy 18:1, 6666 See ante, vol. 1, p. 426, on Deuteronomy 18:10. only the punishment is not there denounced, but God merely prohibits any of the people from being an enchanter or a witch.Now it is clear that all the kinds which are there recited, are here included under one; so that God would condemn to capital punishment all augurs, and magicians, and consulters with familiar spirits, and necromancers and followers of magic arts,as well as enchanters. And this will appear more plainly from the second and third passages, inwhich God declares that He “will set. His face against all, that shall turn after such as have familiar spirits, and afterwizards,” so as to cut them off from His people; and then commands that they should be destroyed by stoning. Wherefore, sinceit is not just that men should escape with impunity, when the infirmity of women is not spared, nor that dissimilar sentencesshould be pronounced in similar cases, the same punishment which was decreed against witches and enchantresses, is nowextended to either sex, and to all magical superstitions. In the words also “that turneth to go a whoring,” the atrocityof the crime is again expressed, the similitude being taken from immodest women, who seek with wandering glances for the indulgenceof their lust.

A Luther udajne mal povedat o bosorkach kaziacich vajcia, mlieko a maslo:

AUGUST 25th, 1538, the conversation fell upon witches who spoil milk, eggs, and butter in farm-yards. Dr. Luther said:—“I should have no compassion on these witches; I would burn all of them. We read in the old law that the priests threw the first stone at such malefactors. ’Tis said this stolen butter turns rancid and falls to the ground when any one goes to eat it. He who attempts to counteract and chastise these witches is himself corporeally plagued and tormented by their master the Devil. Sundry schoolmasters and ministers have often experienced this. Our ordinary sins offend and anger God. What then must be his wrath against witchcraft, which we may justly designate high treason against divine majesty,—a revolt against the infinite power of God? The jurisconsults who have so learnedly and pertinently treated of rebellion affirm that the subject who rebels against his sovereign is worthy of death. Does not witchcraft, then, merit death, being a revolt of the creature against the Creator,—a denial to God of the authority it accords to the demon?”

Otazka je, preco tito dvaja reformatori sa odvolavali na Mojzisov zvyk kamenovat "bosorky" ? Bolo toto sucastou tej reformacie ?

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Argumenty proti dvojité predestinaci a kalvinismu

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Kristus učí: Mat 12:33 Ale urobte strom dobrým, a urobíte i jeho ovocie dobrým;

Preto ovocie takéhoto stromu nie je len také na oko, aby sa zakryla podstata stromu, ale takýto strom už prirodzene donáša dobré ovocie, lebo takýto strom vyrástol zo semena Ducha – Slova Božieho. Teda to semeno z ktorého vyrástol v sebe nesie informáciu – Slovo evanjelia. Preto aj plody sú v Božíš ústach dobré.

Arminianizmus učí, že hoci je strom zlý, no ešte nejako dokáže donášať dobré ovocie a tak sa týmto sám zmení na dobrý strom. Čo je jasný nezmysel a protirečí to slovám Ježiša Krista, že zlý strom nemôže rodiť dobré ovocie. Mat 7:18 Dobrý strom nemôže rodiť zlé ovocie ani zlý strom rodiť dobré ovocie.

Už samotná záhradkárska logika nepustí. Najprv sa musí vymeniť strom, aby donášal dobré ovocie. Sám od seba sa strom zmeniť nedokáže, tak čo ostáva záhradkárovi? Najprv sa musí vykoreniť starý a zlý strom, lebo aj koreň je zlý, preorať pôdu srdca a zasiať nové semeno a to semeno Svätého Ducha – Slovo evanjelia z ktorého už vyrastie dobrý strom. Teda to všetko robí záhradkár. Takýto strom už podľa očakávania zahradkára donáša dobré ovocie a zahrádkár vie čo zasial a kde zasial to semeno.

Tak kto má teda pravdu - Kristus, alebo Arminiánizmus.
Naposledy upravil/-a Viktorrealita v 29 Jan 2019, 15:09, upravené celkom 2 krát.

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Argumenty proti dvojité predestinaci a kalvinismu

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Log

Dávaš tu nepotvrdené a zaujaté nezmysly.

Reformácia je o Božej milosti a moci a nie ľudskej. Spása nie je zo skutkov, ale jedine z milosti skrze vieru. Ak nie zo skutkov, tak prečo by robili takéto skutky a to ešte proti tomu, čo učil Kristus - neodplácaj zlým za zlé, miluj svojho blížneho a dokonca miluj aj svojho nepriateľa. Sme predsa v Novozákonnej dobe a nie Starozákonnej, že.

Reformácia išla Slovom a nie násilím. To že pod rúškou reformácie si vybavovali svoje mocenské účty neobrátení ľudia je už o inom. Ako iste vieš, tak všetko sa dá v mene reformácie zneužiť.

No a ja nie som Kalvinov ani Lutherov, ale Kristov, tak o čom to točíš.
Naposledy upravil/-a Viktorrealita v 30 Jan 2019, 13:56, upravené celkom 1 krát.

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Argumenty proti dvojité predestinaci a kalvinismu

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Viktorrealita napísal: 29 Jan 2019, 14:57 Reformácia je o Božej milosti a moci a nie ľudskej. Spása nie je zo skutkov, ale jedine z milosti skrze vieru. Ak nie zo skutkov, tak prečo by robili takéto skutky a to ešte proti tomu, čo učil Kristus - neodplácaj zlým za zlé, miluj svojho blížneho a dokonca miluj aj svojho nepriateľa. Sme predsa v Novozákonnej dobe a nie Starozákonnej, že.
Preco teda boli Luther a Kalvin tak fascinovani vykladom Tory v otazkach boja proti carodejniciam ?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných