Divné praktiky riaditeľa ADRY – súkromná inzercia v Spravodajcovi
Napísané: 03 Júl 2017, 15:13
Možno ste si v Spravodajcovi SZ CASD z marca 2017 všimli, že v sekcii ADRA bol okrem iného uverejnený reklamný inzerát s týmto textom:
„Fair Adventure – cestovať má zmysel! Vedeli ste o tom, že cestovať sa dá aj inak? Fair Adventure je prvá férová cestovka, ktorá podporuje lokálne komunity a navyše 25% zo svojho zisku venuje ADRE na pomoc ľuďom na Slovensku. Sledujte www.fairadventure.sk alebo Fair Adventure na Facebooku – prvý zájazd je už na cestách!“
Svojím umiestnením a textom mohol tento inzerát v čitateľovi vytvoriť klamlivý dojem, že ide o aktivitu Adry. Nie je to však pravda.
Podľa verejne dostupného Výpisu z Obchodného registra bola spoločnosť Fair Adventure, s. r. o. , IČO: 50 612 018, založená celkom nedávno, 7.12.2016 a aktuálne sídli na Sabinovskej 8 v Bratislave. Má dvoch konateľov, ktorými sú Mgr. Daniel Kaba, súčasný riaditeľ Adry, a Ing. Miroslava Badinská, dcéra bývalého predsedu CASD.
Čím to teda je, že inzerát súkromnej s.r.o. sa objavil v Spravodajcovi CASD, ktorý má dosah na asi 2000 členov cirkvi a iných návštevníkov bohoslužieb, a taktiež je dostupný na internete?
Určitou snahou o odpoveď môže byť vyššie uvedené tvrdenie spoločnosti, že „25% zo svojho zisku venuje ADRE“.
V tejto súvislosti sa vynára niekoľko otázok:
- Znamená to, že každá súkromná spoločnosť, ktorá vyhlási, že časť svojho zisku venuje ADRE, môže mať bezplatnú inzerciu v Spravodajcovi? Ak áno, kedy a kde bola zverejnená takáto ponuka? Ak nie, prečo práve Fair Adventure, s. r. o. má takúto výnimočnú možnosť?
- Bude cirkev kontrolovať, či spoločnosť skutočne odviedla sľubovaných 25% zisku? Ak áno, z akých podkladov bude vychádzať?
- Čo sa stane, ak spoločnosť za zdaňovacie obdobie nevykáže žiadny zisk? Bude od nich cirkev spätne vymáhať peniaze za inzerciu v cirkevnom Spravodajcovi? Ak áno, podľa akého cenníku?
- Nedochádza v tomto prípade ku konfliktu záujmov a zneužitiu svojho postavenia zo strany riaditeľa ADRY, ak v cirkevnom informačnom letáku, konkrétne v časti pre informovanie o aktivitách Adry, propaguje svoju vlastnú súkromnú cestovnú kanceláriu?
- Na základe čoho cirkev bezplatne poskytuje reklamný priestor súkromnej spoločnosti, ktorú vlastnia ľudia blízki cirkvi? Nie je to v rozpore s poslaním a určením informačného bulletinu?
P.S. Neviem, nakoľko férové sú ponúkané výlety uvedenej cestovky. Ale spôsob jej prezentácie má od "fair" konania dosť ďaleko.
„Fair Adventure – cestovať má zmysel! Vedeli ste o tom, že cestovať sa dá aj inak? Fair Adventure je prvá férová cestovka, ktorá podporuje lokálne komunity a navyše 25% zo svojho zisku venuje ADRE na pomoc ľuďom na Slovensku. Sledujte www.fairadventure.sk alebo Fair Adventure na Facebooku – prvý zájazd je už na cestách!“
Svojím umiestnením a textom mohol tento inzerát v čitateľovi vytvoriť klamlivý dojem, že ide o aktivitu Adry. Nie je to však pravda.
Podľa verejne dostupného Výpisu z Obchodného registra bola spoločnosť Fair Adventure, s. r. o. , IČO: 50 612 018, založená celkom nedávno, 7.12.2016 a aktuálne sídli na Sabinovskej 8 v Bratislave. Má dvoch konateľov, ktorými sú Mgr. Daniel Kaba, súčasný riaditeľ Adry, a Ing. Miroslava Badinská, dcéra bývalého predsedu CASD.
Čím to teda je, že inzerát súkromnej s.r.o. sa objavil v Spravodajcovi CASD, ktorý má dosah na asi 2000 členov cirkvi a iných návštevníkov bohoslužieb, a taktiež je dostupný na internete?
Určitou snahou o odpoveď môže byť vyššie uvedené tvrdenie spoločnosti, že „25% zo svojho zisku venuje ADRE“.
V tejto súvislosti sa vynára niekoľko otázok:
- Znamená to, že každá súkromná spoločnosť, ktorá vyhlási, že časť svojho zisku venuje ADRE, môže mať bezplatnú inzerciu v Spravodajcovi? Ak áno, kedy a kde bola zverejnená takáto ponuka? Ak nie, prečo práve Fair Adventure, s. r. o. má takúto výnimočnú možnosť?
- Bude cirkev kontrolovať, či spoločnosť skutočne odviedla sľubovaných 25% zisku? Ak áno, z akých podkladov bude vychádzať?
- Čo sa stane, ak spoločnosť za zdaňovacie obdobie nevykáže žiadny zisk? Bude od nich cirkev spätne vymáhať peniaze za inzerciu v cirkevnom Spravodajcovi? Ak áno, podľa akého cenníku?
- Nedochádza v tomto prípade ku konfliktu záujmov a zneužitiu svojho postavenia zo strany riaditeľa ADRY, ak v cirkevnom informačnom letáku, konkrétne v časti pre informovanie o aktivitách Adry, propaguje svoju vlastnú súkromnú cestovnú kanceláriu?
- Na základe čoho cirkev bezplatne poskytuje reklamný priestor súkromnej spoločnosti, ktorú vlastnia ľudia blízki cirkvi? Nie je to v rozpore s poslaním a určením informačného bulletinu?
P.S. Neviem, nakoľko férové sú ponúkané výlety uvedenej cestovky. Ale spôsob jej prezentácie má od "fair" konania dosť ďaleko.