Ukončení diskuse na webu br.Pavlíka
Re: Ukončení diskuse na webu br.Pavlíka
sydney: EGW bola falosny prorok. Ak by bola prorokom od Boha, nie je mozne, aby sa v predpovediach mylila, alebo neskor korigovala svoje vyroky a videnia. Nehovoriac o tom, ze pouzivala/kopirovala texty od inych autorov, o ktorych tvrdila, ze jej to Pan zjavil. V r.1919 bola konferencia teologov a predstavitelov cirkvi, aby vyvodili zaver, ci EGW bola Bozim prorokom. Je vidiet, ze aj po jej smrti zostavali nejasnosti a pochybnosti o nej. Ale pretoze to bola citliva tema a mnohi predstavitelia casd mali obavy o dalsi vyvoj v cirkvi, nehovoriac o majetkoch, o ktore by mohla cirkev prist (skoly, sanatoria, nemocnice), rozhodli sa zapecatit zavery konferencie na 50 rokov. Inymi slovami EGW bola ako sliepka (obrazne), ktora zniesla zlate vajce. Je smutne, ze mnohi kazatelia a predstaviteli cirkvi o tom dlhe roky vedeli, ale bali sa vyjst s pravdou von. Doporucujem stranku formeradventist.com
A k Veithovi sa radsej nebudem vyjadrovat, svoj nazor na jeho aktivity som vyjadril inde.
A k Veithovi sa radsej nebudem vyjadrovat, svoj nazor na jeho aktivity som vyjadril inde.
Re: Ukončení diskuse na webu br.Pavlíka
Povstane mnoho falosnych prorokov a zvedu mnohych. Mat. 24,11
Re: Ukončení diskuse na webu br.Pavlíka
To Sydney:
úvodní stránka otevřeného diáře Mikuláše Pavlíka:
,,Milí návštevníci, rád by som vám otvoril priestor pre informácie o tom, kto som a čím žijem vo svojom vzťahu k Bohu a k cirkvi. Rád sa s vami podelím o zážitky so zaujímavými ľuďmi, názormi a o to, čo ma teší, obohacuje, ale aj znepokojuje a trápi. Rád si tiež prečítam vaše podnety, názory, pripomienky a budem sa snažiť tiež podľa svojich možností odpovedať na vaše otázky.
Teším sa na podnetný dialóg a prajem vám z celého srdca milosť a pokoj nášho Pána Ježiša Krista.
Spolu sa môžeme stretávať aj na facebookových stránkach www.facebook.com/otevrenydiar
Kontakt:
Mikuláš Pavlík
Londýnská 30
120 00 Praha 2
mpavlik(at)casd.cz"
1) Už z názvu je vidět, že je to diář Mikuláše Pavlíka a ne CASD nebo vedoucího unie CASD!!!
2) Z popisu po ,,milí návštěvníci" je opět naprosto jasné, že jde o osobní webovou stránku, nikoliv funkční oficielní PR web předsedy unie.
3) Žádný z předsedů ČS UNIE před Mikulášem Pavlíkem co pamatuji podobnou platformu webu, nebo blogu neměl a neprovozoval. A ani nelze najít konkrétní usnesení výboru ČS UNIE, který by jí navrhl, nebo nařídil předsedovi unie zřídit.
4) Ani nikdo z předsedů jednotlivých 3 sdružení nemá nikde takovýto oficiální blog.
Závěr je tedy naprosto jasný:
Jde o soukromou iniciativu člověka Mikuláše Pavlíka, která je určena pro jakéhokoliv čtenáře webu. Není zde určeno komu není určen.
Protože jako osoba je i veřejně činný je přirozené, že do jeho života patří i veřejné činnosti a že se o nich na webu zmiňuje. Nikdy ale nebyly, myslím, na webu oficielní závazné informace dříve, než na stránkách casd.cz, tedy tento web neslouží jako nový informační kanál církve.
Když se podíváš na obsah webu, tak zde najdeš záložky, kdy se rozděluje:
Diář
Osobní
Církev
Různé
Zrovna články o Valteru Weithovi jsou v rubrice různé!!
A v prvním článku píše MP:
Walter Veith v Brne – osobná reflexia
!!!!!!!!!!!NEPÍŠE OFICIÁLNÍ STANOVISKO!!!!!!!!!!!!!
pod nadpisem :
.................V krátkej reflexii ponúkam nielen odpoveď na túto otázku, ale aj môj pohľad na obsah jeho prednášok a tzv. konšpiračnú evanjelizáciu.....................
Tedy opět jasně řečeno osobní pohled. Zde bych chtěl říct, že já osobně bych jako odpověď na otázku, jestli V.W. dodržel dohodu s EU divizí odpověděl možná jinak: dohodu neporušil, nýbrž vůči EU divizi ji neeticky obešel. Ale to záleží na doslovném znění dohody, které jsem líný si vyhledat (nemyslím si ale že by dohoda zavazovala V.W. nemluvit bez pozvání vůbec nikde po evropě ani mimo sbory)
druhý příspěvek pouze uvádí stanovisko Biblického badatelského institutu, zde proti M.P. asi ani nemůžeš mít námite, neboť tam nejsou jeho vlastní myšlenky.
Poslední příspěvek je tedy o Vatikánských Agentech v Církvi:
A zde je opět OPĚT!!! napsáno v úvodu článku:
Rád by som predstavil svoj hlbší a detailnejší pohľad na problematiku tzv. konšpiračnej evanjelizácie.
Takže čí? Oficiální? NE, SVŮJ!!!
Milý Sydney, doufám, že jsem jasně poukázal proč si myslím, že celý web MP i jednotlivé články jsou zcela osobního charakteru i když je MP předsedou unie. Sám jsi řekl, že na osobní názory má právo.
Prosím přestaň se tedy rozčilovat z toho, že zavřel diskusi. NEZAVŘEL!!!
Jen se sám dobrovolně dříve vystavil na jeviště a teď z něj znovu slezl. Stále si s ním můžeš psát přes jeho web, facebook, email, nebo papírově na jeho adresu a věřím, že ti i odepíše.
Pouze už se nebude pořádat tkzv. ,,hon na lišku" - když se více psů přidá do honičky dvou, začnou podle svých instinktů toho prvního LOVIT a mohlo by to skončit až zakousnutím toho psa.
Když se v diskusi MP sejde více odpůrců najednou, tak povzbuzováni tím, že nejsou sami, mohou opouštět zábrany slušného vychování a lynčovat člověka a křesťana Mikuláše Pavlíka, aniž by existoval důvod ho za něco veřejně soudit. V každém davu se probouzí davové emoce a anonymita jednotlivců jim tlumí osobní svědomí.
Osobně mě také mrzí, že možnost diskuse na jeho webu zmizela, ale má na to právo a nemusí nést svou kůži na trh i tvorům, kteří se po předhozených článcích otočí a chtějí ho roztrhat.
úvodní stránka otevřeného diáře Mikuláše Pavlíka:
,,Milí návštevníci, rád by som vám otvoril priestor pre informácie o tom, kto som a čím žijem vo svojom vzťahu k Bohu a k cirkvi. Rád sa s vami podelím o zážitky so zaujímavými ľuďmi, názormi a o to, čo ma teší, obohacuje, ale aj znepokojuje a trápi. Rád si tiež prečítam vaše podnety, názory, pripomienky a budem sa snažiť tiež podľa svojich možností odpovedať na vaše otázky.
Teším sa na podnetný dialóg a prajem vám z celého srdca milosť a pokoj nášho Pána Ježiša Krista.
Spolu sa môžeme stretávať aj na facebookových stránkach www.facebook.com/otevrenydiar
Kontakt:
Mikuláš Pavlík
Londýnská 30
120 00 Praha 2
mpavlik(at)casd.cz"
1) Už z názvu je vidět, že je to diář Mikuláše Pavlíka a ne CASD nebo vedoucího unie CASD!!!
2) Z popisu po ,,milí návštěvníci" je opět naprosto jasné, že jde o osobní webovou stránku, nikoliv funkční oficielní PR web předsedy unie.
3) Žádný z předsedů ČS UNIE před Mikulášem Pavlíkem co pamatuji podobnou platformu webu, nebo blogu neměl a neprovozoval. A ani nelze najít konkrétní usnesení výboru ČS UNIE, který by jí navrhl, nebo nařídil předsedovi unie zřídit.
4) Ani nikdo z předsedů jednotlivých 3 sdružení nemá nikde takovýto oficiální blog.
Závěr je tedy naprosto jasný:
Jde o soukromou iniciativu člověka Mikuláše Pavlíka, která je určena pro jakéhokoliv čtenáře webu. Není zde určeno komu není určen.
Protože jako osoba je i veřejně činný je přirozené, že do jeho života patří i veřejné činnosti a že se o nich na webu zmiňuje. Nikdy ale nebyly, myslím, na webu oficielní závazné informace dříve, než na stránkách casd.cz, tedy tento web neslouží jako nový informační kanál církve.
Když se podíváš na obsah webu, tak zde najdeš záložky, kdy se rozděluje:
Diář
Osobní
Církev
Různé
Zrovna články o Valteru Weithovi jsou v rubrice různé!!
A v prvním článku píše MP:
Walter Veith v Brne – osobná reflexia
!!!!!!!!!!!NEPÍŠE OFICIÁLNÍ STANOVISKO!!!!!!!!!!!!!
pod nadpisem :
.................V krátkej reflexii ponúkam nielen odpoveď na túto otázku, ale aj môj pohľad na obsah jeho prednášok a tzv. konšpiračnú evanjelizáciu.....................
Tedy opět jasně řečeno osobní pohled. Zde bych chtěl říct, že já osobně bych jako odpověď na otázku, jestli V.W. dodržel dohodu s EU divizí odpověděl možná jinak: dohodu neporušil, nýbrž vůči EU divizi ji neeticky obešel. Ale to záleží na doslovném znění dohody, které jsem líný si vyhledat (nemyslím si ale že by dohoda zavazovala V.W. nemluvit bez pozvání vůbec nikde po evropě ani mimo sbory)
druhý příspěvek pouze uvádí stanovisko Biblického badatelského institutu, zde proti M.P. asi ani nemůžeš mít námite, neboť tam nejsou jeho vlastní myšlenky.
Poslední příspěvek je tedy o Vatikánských Agentech v Církvi:
A zde je opět OPĚT!!! napsáno v úvodu článku:
Rád by som predstavil svoj hlbší a detailnejší pohľad na problematiku tzv. konšpiračnej evanjelizácie.
Takže čí? Oficiální? NE, SVŮJ!!!
Milý Sydney, doufám, že jsem jasně poukázal proč si myslím, že celý web MP i jednotlivé články jsou zcela osobního charakteru i když je MP předsedou unie. Sám jsi řekl, že na osobní názory má právo.
Prosím přestaň se tedy rozčilovat z toho, že zavřel diskusi. NEZAVŘEL!!!
Jen se sám dobrovolně dříve vystavil na jeviště a teď z něj znovu slezl. Stále si s ním můžeš psát přes jeho web, facebook, email, nebo papírově na jeho adresu a věřím, že ti i odepíše.
Pouze už se nebude pořádat tkzv. ,,hon na lišku" - když se více psů přidá do honičky dvou, začnou podle svých instinktů toho prvního LOVIT a mohlo by to skončit až zakousnutím toho psa.
Když se v diskusi MP sejde více odpůrců najednou, tak povzbuzováni tím, že nejsou sami, mohou opouštět zábrany slušného vychování a lynčovat člověka a křesťana Mikuláše Pavlíka, aniž by existoval důvod ho za něco veřejně soudit. V každém davu se probouzí davové emoce a anonymita jednotlivců jim tlumí osobní svědomí.
Osobně mě také mrzí, že možnost diskuse na jeho webu zmizela, ale má na to právo a nemusí nést svou kůži na trh i tvorům, kteří se po předhozených článcích otočí a chtějí ho roztrhat.
Re: Ukončení diskuse na webu br.Pavlíka
Falesneho proroka a falesnou cirkev pozna clovek podle toho, ze neprivadi lidi k Bibli a ke Kristu. EGW privadi lidi k JK a Bibli, ale katolicka cirkev a jine protestantske cirkve ne!!!
K vyjadreni MP k WV se nechci jiz vyhadrovat, protze je to nesmyslne co pise - nejen politicky, ale i teologicky. Jestlize je nekdo zvolen do funkce predsedy, tak reprezentuje svoji funkci na verejnosti. Jeden z duvodu, proc zavrel diskuze byla prave ta verejnost.(....po dlhšom zvažovaní som sa rozhodol, že zruším uverejňovanie diskusných príspevkov pod jednotlivými rubrikami...ktoré čítajú aj ľudia z mimocirkevného prostredia. ) Jeho stranka je taky dana na oficiialni strance CASD - nejakou osobni stranku jineho kazatele jsem tam nenasel. Uz jsem rekl, ze muze mit svuj nazor, ale jestlze ty nazory jsou falesne a neslucuji se s adv. ucenim (Bible, EGW)tak musim odejit - nejen jako kazatel, ale i clen. Je to taky otazka charakteru a cestnosti vuci sebe samemu.
Prave zabrany slusneho chovani bylo porusovano jeho lidmi: Kabrt, jeho syn atd. - byl to casto neuveritelny vulgarismus a nic nebylo smazano!!!)
WV neporusil zadne dohody. On byl pozvan do Cech org. Amaz. Discovery, ve Svycarsku a Rakousku ho pozvala oficialne cirkev, v Nemecku ho zve taky ASI a nebo sbory. Proc by se mnel navic ptat Unie o povoleni kazat, kdyz je kazatelem???. A ptat se tech lidi, kteri sami nerespektuji rozhodnuti GK??? To je pak uz jak za komunistu, kdy cirikev musela zadat cirkevniho tajemnika o povoleni.
Ja se nerozciluji, ze MP uzavrel diskuzi. Mne vnitrne jen rozciluje , jake nesmysly mluvi a zvestuje neadventni poselstvi - nejen kazanim, ale hlavne svym chovanim. Nynenjsi vedeni dokazalo velmi dobre znicit, resp. rozdelit jednotu CASD!!!
K vyjadreni MP k WV se nechci jiz vyhadrovat, protze je to nesmyslne co pise - nejen politicky, ale i teologicky. Jestlize je nekdo zvolen do funkce predsedy, tak reprezentuje svoji funkci na verejnosti. Jeden z duvodu, proc zavrel diskuze byla prave ta verejnost.(....po dlhšom zvažovaní som sa rozhodol, že zruším uverejňovanie diskusných príspevkov pod jednotlivými rubrikami...ktoré čítajú aj ľudia z mimocirkevného prostredia. ) Jeho stranka je taky dana na oficiialni strance CASD - nejakou osobni stranku jineho kazatele jsem tam nenasel. Uz jsem rekl, ze muze mit svuj nazor, ale jestlze ty nazory jsou falesne a neslucuji se s adv. ucenim (Bible, EGW)tak musim odejit - nejen jako kazatel, ale i clen. Je to taky otazka charakteru a cestnosti vuci sebe samemu.
Prave zabrany slusneho chovani bylo porusovano jeho lidmi: Kabrt, jeho syn atd. - byl to casto neuveritelny vulgarismus a nic nebylo smazano!!!)
WV neporusil zadne dohody. On byl pozvan do Cech org. Amaz. Discovery, ve Svycarsku a Rakousku ho pozvala oficialne cirkev, v Nemecku ho zve taky ASI a nebo sbory. Proc by se mnel navic ptat Unie o povoleni kazat, kdyz je kazatelem???. A ptat se tech lidi, kteri sami nerespektuji rozhodnuti GK??? To je pak uz jak za komunistu, kdy cirikev musela zadat cirkevniho tajemnika o povoleni.
Ja se nerozciluji, ze MP uzavrel diskuzi. Mne vnitrne jen rozciluje , jake nesmysly mluvi a zvestuje neadventni poselstvi - nejen kazanim, ale hlavne svym chovanim. Nynenjsi vedeni dokazalo velmi dobre znicit, resp. rozdelit jednotu CASD!!!
Re: Ukončení diskuse na webu br.Pavlíka
K zájmu o víru mne přivedl hodný pan farář z jedné velké církve. Není to pouze má zkušenost, ale tak to vyjádřili i mnozí další v našem církevním prostředí. A co EGW? Nepoznala Pána Boha náhodou mezi metodisty? Kde byli adventisté, když uchovávalii víru k Pánu a věrnost Písmu protestanti v naší historii? Sydney, zklamal jsi mne, připadá mi to od Tebe jako náboženský fanatismus.Myslím, že to teď pěkně schytáš od´jiných!EGW privadi lidi k JK a Bibli, ale katolicka cirkev a jine protestantske cirkve ne!!!

Pro zajímavost zasílám stanovisko církev v Německu k Veithovi, tvrdíš, že nemá zakázáno kázat:
http://mpavlik.casd.cz/wp-content/uploa ... emecko.pdf
Říká Ti něco jednota v rozmanitosti? Určitě se v mnohých otázkách a pohledech neshodneme, ale to neznamená, že nemůžeme být v jedné kostelní lavici. Adventismus je proud a kdysi chtěl být spíše hnutím, než církví s úzce specifikovanými pravidly.Zřejmě to chápeš jinak, možná jako soubor bodů, které je třeba dodržovat.Nynenjsi vedeni dokazalo velmi dobre znicit, resp. rozdelit jednotu CASD!!!
v čem jsi tu duchovnost viděl? musíš-nesmíš, na vše byla odpověď, často zkomolenou citací z děl E.Whiteové, která se ani nedala ověřit, černobílo. Nejvíce lidí přišlo do církve po revoluci, najednou se ukázalo, že mnohé věci byly pouze formální a podmíněné dobou.Pro mne to bylo nadechnutí se čerstvého vzduchu.pred revoluci byla duchovnost cirkve daleko lepsi a prirustek do cirkve byl take vetsi.
Zde je odkaz, tentokrát z oficiálního webu církve:Vysvecovani zen bylo (pokud si pamatuji) na GK jiz 3x projednavano a vzdy se drtiva vetsina vyjadrila proti. Jeste mi nikdo neukazal vers z Bible , kde je podporovana ord. zen!! Ani EGW nebyla kazatelkou a byla proti tomu. Staci se podivat ve svete, jake problemy to prinasi, kdyz zeny jsou ve vedeni.
http://www.casd.cz/wp-content/uploads/o ... dinace.pdf
Jsi si jistý, že s.Whiteová byla proti ordinaci žen nebo si to spíše pouze myslíš? Máš nějaký důkaz z jejího díla?
Re: Ukončení diskuse na webu br.Pavlíka
Prázdné sbory nejsou kvůli Miky Pavlíkovi, ale takovým jako je Wilson,Veith a spol., díky nim propásla církev možnost stát se moderní a atraktivní pro lidi dnešní doby.
Re: Ukončení diskuse na webu br.Pavlíka
sydney: ako si prisiel k zaveru, ze ine cirkvi neprivadzaju ludi ku Kristu??? mam dojem ze si uplne mimo. Ak si ako adventista narokujes ze iba ty a adventisti maju patent na spravnu vieru, tak ja to nazyvam duchovnou pychou a zaroven znevazujes pracu Ducha Svateho, lebo je to On kto obracia srdcia a privadza ludi ku Kristu. Ak si myslis, ze nasim cielom ma byt z neadventistov robit adventistov, tak ti doporucujem navstevu inych krestanskych spolocenstiev, nemusis so vsetkym suhlasit po teologickej stranke, ale zarucene tam stretnes krestanov "neadventistov", ktori prezili skusenosti s Jezisom a maju zivu vieru a je tam pritomny Bozi Duch, narozdiel od mnohych zborov casd, kde je skor duch Laodicey. Modlim sa za teba, aby Ti Pan otvoril srdce, nestaci vieru prezivat iba rozumom.
Re: Ukončení diskuse na webu br.Pavlíka
jeden pribeh rozprava o zivote kuriatka vo vnutri skrupinky vajicka. Ako postupne rastlo a dozrievalo vo vajicku, citilo sa sice viac a viac obmedzovane tou skrupinou, ale hovorilo si, ze tak to ma byt, ze je to v poriadku a vlastne ze je dobre chranene od okoliteho nepriatelskeho sveta. A preto sa radsej nepokusalo dostat sa von z vajicka. A zakratko v tej bezpecnej skrupine uhynulo.
Nas zivot moze byt podobny tomu naivnemu kuriatku. Moze nam byt v tom vajicku dobre, aj ked sa citime byt obmedzeny skrupinou pravidiel, ale citime sa byt v bezpeci. Ale Jezis zomrel za nas, aby sme boli slobodni, nie prezit zivot v "bezpeci" skrupiny vajicka.
Nas zivot moze byt podobny tomu naivnemu kuriatku. Moze nam byt v tom vajicku dobre, aj ked sa citime byt obmedzeny skrupinou pravidiel, ale citime sa byt v bezpeci. Ale Jezis zomrel za nas, aby sme boli slobodni, nie prezit zivot v "bezpeci" skrupiny vajicka.
Re: Ukončení diskuse na webu br.Pavlíka
Poznavam , ze ta diskuze je zde zbytecna. Davat problemy CS-Unie jako vinnu W. Veitha, ktery zde byl paar dnu, je vice jak smesne a posetile!!. Cele roky ma Unie dost casu neco dokazat. Zatim dokazali jenom jedno - minus v prirustku cirkve! Tu modernu delaji vsechny cirkve j a maji jenom upadek. A evangelicka cirkev, ktera ma zeny jako fararky a liberalizuje se, jeste vetsi nez katolicka cirkev. Zajimavy byl komentar byvaleho kazatele M. Drobika, ktrer popsal to nadseni a zboznost pri prednaskach VW ve F.-Mistku.
Ty prohlaseni nemeckeho vedeni znam a jsou lzive. Byla to prave Unie a nekteri vedouci, kteri ho zazalovali - dostali i odpoved, ze nic antisemistickeho nerekl ! Ta odpoved soudu byla i zverejnena! Mezizim mel VW prednasky v Nemecku a jak jsem jiz psal letos i v Rakousku a Svycasrsku. JK nam dal moznost se sami rozhodnout, jak chceme zit. Ale jenom ti co dodrzuji jeho zakony budou zachraneni. Ani Adam a Eva si nemohli delat co chteli a byli okamzite vyhnani se vsemi dusledky. Bible jasne rika, ze cirkev bude silne zatrepana a proseta a ze jenom mala skupina zustane verna. Uz papez Benedikt rekl, jestli chcete zit podle Bible tak musite svetit sobotu, ale kat. cirkev si vzala sama tu autoritu ji zmenit na nedeli. Ja rikam kat. cirkev si vzala tu drzost...
Jednota v rozmanitosti je nesmyslna... to same je i politicky: Miltikulturelni narody jsou mrtve - to rika sama Merkl - prinasi to jenom nepokoje a rozruch.
Ja tady nekritizuji nikoho jako cloveka. Osobne nemam zadny problem si s nejakym vrahem sednout k jednomu stolu.. to ale neznamena, ze bych jeho cin neodsoudil. Kazdy ma svoji moznost se rozhodnout jak chce zit a kde. Jak muj soused, ktery ma rakovinu a pres vsechny rady pije alkohol a ji maso... rekl jsem mu, ze tak urychli svoji smrt a ze mi ho neni lito, protze se tak sam rozhodl. To je jeho problem, ne muj. Jak to vypada, nekteri tu jsou v cirkvi a jini asi byvali adv. Mne udivuji dve veci: proc ti jedni neprejdou do jine cirkve, kde se jim to vice bude libit a ti kteri presli, proc porad pisi proti CASD a ctou jejich clanky ??? To nema logiku.
Apostolum a reformatorum se smali, ze jsou fundamentaliste, fanatici a hloupi. Proto velmi rad bych chtel mezi ne jako fundamentalista patrit. (fundamentalista znamena "Bibli verny" ).
O svec. zen se nechci jiz znovu vyjadrovat, jen tolik. Ti kteri to prosazuji zaspali dobu. To hnuti v zapadnim politickem svete bylo jiz v roce 1968. V dnesni dobe i zeny, ktere tehdy byly aktivni jsou proti tomu. Statistiky rikaji, ze muzi nemaji radi zeny ve vedoucich pozicich - tim nejlepsim prikladem je Merkl - vsiichni dobri politici-muzi odesli.
Na zaver zverejneny dopis kazatele M. Zastery , ktery mohu jenom podepsat!!
Vážení kolegové, rád bych vás poprosil o zdrženlivý postoj k osobě Dr. Waltra Veitha. Jeho působení na našem území přichází v době, kdy se církev ocitá v určité konkrétní situaci. A dříve než zazní reakce na Dr. Veitha, vzpomeňme na proces, který probíhá uvnitř církve.
Počátek adventizmu byl charakteristický zkoumáním prorockých knih a jejich aplikací na tehdy přítomnou dobu. Poselství průkopníků obsahovalo:
1. Aktuální proroctví, které utvrzovalo, budovalo identitu a připomínalo, v jaké době se nacházíme.
2. Proměňující poselství o spasení v J. Kristu i závaznosti Božích přikázání pro člověka.
V průběhu času se aktuální proroctví, odlišné věroučné znaky a tím vyvolané konfrontace staly pro CASD charakteristické. Tato situace byla svým způsobem pochopitelná, protože poselství přicházelo k posluchačům, kteří již měli nějakou zkušenost s křesťanskou vírou a mohli proto být seznamováni s dalšími tématy Božího Slova. V reakci na závažné důrazy naší věrouky si nyní v našich krajinách správně uvědomujeme, že adventistická specifika by neměla zastínit taková témata, jako jsou pokání, znovuzrození, nebo ospravedlnění. Navíc si jistě uvědomujeme, že tato témata nás sjednocují s ostatními denominacemi, na rozdíl od našich specifik, která nás rozdělují. Jsme tedy v pokušení nezdůrazňovat některé naše věroučné body, mlčet o nich a dokonce je i zpochybňovat. Černo-bílé vyjadřování prorockých důrazů se začíná chápat jako pouhý projev historického adventizmu, nebo dokonce jako projev teologické nevzdělanosti. Zvláště na západ od našich hranic můžeme v církvi vnímat relativizaci pilířů adventistické věrouky podobně, jako kdysi církev ve středověku, která reformačním důrazům čelila pretéristickým a futuristickým výkladem právě třeba malého rohu z knihy proroka Daniela. Tato relativizace může být důvodem, proč i v naší církvi zní stále méně kázání s tématem druhého příchodu J. Krista a jeho znamení, vyšetřujícího soudu, role šelem a podobně. Můžeme být vděčni za to, že teologie CASD se svým historickým výkladem stojí pevně na Božím Slově a není proto třeba zneklidňovat se tzv. vyšší biblickou kritikou. Naši přední teologové znovu upevnili základní pilíře adventistické věrouky a my nemusíme prožívat pocity, že tyto základy jsou překonané. (př. odborných studií: Od soboty k neděli, Kniha Daniel a Makabejská teze, Čisté-nečisté, Vyšetřující soud a další). A podobně jako sám Spasitel kladl důraz na poznání znamení doby, aby lidé pochopili, v jaké situaci se nacházejí, spolu s důrazem na osobní přípravu, stejně i členové naší církve očekávají vedle poselství o spasení v J. Kristu i přítomnou prorockou pravdu pro současnost. Lidé jsou prostě hladoví po aktuálním Božím Slově do své osobní i mezinárodní situace. A toto poselství se snaží přinášet vedle dalších řečníků i W. Veith. Je samozřejmé, že zájem o tyto přednášky je o to větší, čím méně zaznívá aktuální poselství o situaci, ve které se svět nachází, v našich sborech.
Otázkou ovšem může být, jakou formou toto poselství W. Veith představuje. Je obvyklé, že silně formující zážitky z dětství i počátku naší duchovní cesty významně ovlivňují naši osobnost. Ne pro každého je rozbor činnosti tajných společností na cestě spasení užitečný. Dokonce může vézt k dojmu, že tomuto světu nekraluje Bůh, ale nepřítel spasení. Protože ale rozmach okultismu i mystiky je v současnosti velký, může upozornění na praktiky těchto společností vézt postižené lidi k uvědomění si svého omylu a posléze k poznání cesty života. Že se v problematice jmenovaný řečník vyzná, je zcela evidentní, jak potvrzují v této oblasti informovaní lidé, kteří opouštějí temnou cestu a obrací se k J. Kristu. My můžeme být vděčni, že tyto zkušenosti W. Veitha nemáme a naopak, si můžeme vážit skutečnosti, že v církvi vystupují řečníci, kteří dokážou uvedenou problematiku zasvěceně představit. (př. kniha „Cesta do nadpřirozeného světa“ J. Morneau)
Často je slyšet námitka v podobě nedostatečného vzdělání pro představovaná témata. V této souvislosti ale lze přemýšlet o náplni práce kazatele, která se dotýká mnoha oborů, o pověření vedoucích oddělení na sdružení, nebo unii v oblastech, které nikdy nestudovali, o vzdělání EGW, Tomáše Štítného, kterému středověká církev vytýkala absenci titulů, nebo o dvanácti apoštolech a nakonec i o samotném Spasiteli, který se pouze vyučil tesařem.
Obsah biblických témat, která W. Veith přednáší, by neměla být předmětem diskuze vůbec, protože tzv. „Trojandělské poselství“, jehož součástí je ospravedlnění z víry i varování před Babylonem, je charakteristické a určující pro Církev adventistů sedmého dne. Naše hledání by se tedy nemělo zabývat otázkami, jestli jej kázat, nebo nekázat, ale mělo by se zaměřit na otazníky: Kdo, kde, kdy, jak a komu, toto poselství předkládá. Vždyť i aktuální biblická témata, citlivá pro spoluvěřící v ostatních denominacích, mohou být představena v pokoře, skromnosti a s odkazem na zdroje výkladu, které jsou starší, než samotná CASD.
A co se týká způsobu organizace plánovaných přednášek, je otázkou: Může kdokoliv z nás vystupovat v tuzemsku, nebo v zahraničí, mimo církevní prostory ve svém volném čase, bez požadavku na honorář bez souhlasu vedení církve? Je jisté, že můžeme být korektní a oznámit církvi v oblasti, za kterou zodpovídá, svou veřejnou činnost.
Pro tyto uvedené důvody vás proto prosím, s ohledem na otázky našich členů, i skutečnost, že hovoříme o člověku, kterého většinou ani osobně neznáme a informace máme nedostatečné, o zdrženlivý postoj. Vyjadřujeme se totiž nejen k osobě člověka, ale vymezujeme se i k nadřízeným, kteří jmenovanému udělili souhlas k duchovenské službě v naší církvi a posuzujeme i rozhodnutí GK, která poskytla společnosti Amazing Discoveries (ve které se angažuje W. Veith), možnost prezentace na celosvětové konferenci GK.
Děkuji, Aleš Zástěra 25.2 2016
Ty prohlaseni nemeckeho vedeni znam a jsou lzive. Byla to prave Unie a nekteri vedouci, kteri ho zazalovali - dostali i odpoved, ze nic antisemistickeho nerekl ! Ta odpoved soudu byla i zverejnena! Mezizim mel VW prednasky v Nemecku a jak jsem jiz psal letos i v Rakousku a Svycasrsku. JK nam dal moznost se sami rozhodnout, jak chceme zit. Ale jenom ti co dodrzuji jeho zakony budou zachraneni. Ani Adam a Eva si nemohli delat co chteli a byli okamzite vyhnani se vsemi dusledky. Bible jasne rika, ze cirkev bude silne zatrepana a proseta a ze jenom mala skupina zustane verna. Uz papez Benedikt rekl, jestli chcete zit podle Bible tak musite svetit sobotu, ale kat. cirkev si vzala sama tu autoritu ji zmenit na nedeli. Ja rikam kat. cirkev si vzala tu drzost...
Jednota v rozmanitosti je nesmyslna... to same je i politicky: Miltikulturelni narody jsou mrtve - to rika sama Merkl - prinasi to jenom nepokoje a rozruch.
Ja tady nekritizuji nikoho jako cloveka. Osobne nemam zadny problem si s nejakym vrahem sednout k jednomu stolu.. to ale neznamena, ze bych jeho cin neodsoudil. Kazdy ma svoji moznost se rozhodnout jak chce zit a kde. Jak muj soused, ktery ma rakovinu a pres vsechny rady pije alkohol a ji maso... rekl jsem mu, ze tak urychli svoji smrt a ze mi ho neni lito, protze se tak sam rozhodl. To je jeho problem, ne muj. Jak to vypada, nekteri tu jsou v cirkvi a jini asi byvali adv. Mne udivuji dve veci: proc ti jedni neprejdou do jine cirkve, kde se jim to vice bude libit a ti kteri presli, proc porad pisi proti CASD a ctou jejich clanky ??? To nema logiku.
Apostolum a reformatorum se smali, ze jsou fundamentaliste, fanatici a hloupi. Proto velmi rad bych chtel mezi ne jako fundamentalista patrit. (fundamentalista znamena "Bibli verny" ).
O svec. zen se nechci jiz znovu vyjadrovat, jen tolik. Ti kteri to prosazuji zaspali dobu. To hnuti v zapadnim politickem svete bylo jiz v roce 1968. V dnesni dobe i zeny, ktere tehdy byly aktivni jsou proti tomu. Statistiky rikaji, ze muzi nemaji radi zeny ve vedoucich pozicich - tim nejlepsim prikladem je Merkl - vsiichni dobri politici-muzi odesli.
Na zaver zverejneny dopis kazatele M. Zastery , ktery mohu jenom podepsat!!
Vážení kolegové, rád bych vás poprosil o zdrženlivý postoj k osobě Dr. Waltra Veitha. Jeho působení na našem území přichází v době, kdy se církev ocitá v určité konkrétní situaci. A dříve než zazní reakce na Dr. Veitha, vzpomeňme na proces, který probíhá uvnitř církve.
Počátek adventizmu byl charakteristický zkoumáním prorockých knih a jejich aplikací na tehdy přítomnou dobu. Poselství průkopníků obsahovalo:
1. Aktuální proroctví, které utvrzovalo, budovalo identitu a připomínalo, v jaké době se nacházíme.
2. Proměňující poselství o spasení v J. Kristu i závaznosti Božích přikázání pro člověka.
V průběhu času se aktuální proroctví, odlišné věroučné znaky a tím vyvolané konfrontace staly pro CASD charakteristické. Tato situace byla svým způsobem pochopitelná, protože poselství přicházelo k posluchačům, kteří již měli nějakou zkušenost s křesťanskou vírou a mohli proto být seznamováni s dalšími tématy Božího Slova. V reakci na závažné důrazy naší věrouky si nyní v našich krajinách správně uvědomujeme, že adventistická specifika by neměla zastínit taková témata, jako jsou pokání, znovuzrození, nebo ospravedlnění. Navíc si jistě uvědomujeme, že tato témata nás sjednocují s ostatními denominacemi, na rozdíl od našich specifik, která nás rozdělují. Jsme tedy v pokušení nezdůrazňovat některé naše věroučné body, mlčet o nich a dokonce je i zpochybňovat. Černo-bílé vyjadřování prorockých důrazů se začíná chápat jako pouhý projev historického adventizmu, nebo dokonce jako projev teologické nevzdělanosti. Zvláště na západ od našich hranic můžeme v církvi vnímat relativizaci pilířů adventistické věrouky podobně, jako kdysi církev ve středověku, která reformačním důrazům čelila pretéristickým a futuristickým výkladem právě třeba malého rohu z knihy proroka Daniela. Tato relativizace může být důvodem, proč i v naší církvi zní stále méně kázání s tématem druhého příchodu J. Krista a jeho znamení, vyšetřujícího soudu, role šelem a podobně. Můžeme být vděčni za to, že teologie CASD se svým historickým výkladem stojí pevně na Božím Slově a není proto třeba zneklidňovat se tzv. vyšší biblickou kritikou. Naši přední teologové znovu upevnili základní pilíře adventistické věrouky a my nemusíme prožívat pocity, že tyto základy jsou překonané. (př. odborných studií: Od soboty k neděli, Kniha Daniel a Makabejská teze, Čisté-nečisté, Vyšetřující soud a další). A podobně jako sám Spasitel kladl důraz na poznání znamení doby, aby lidé pochopili, v jaké situaci se nacházejí, spolu s důrazem na osobní přípravu, stejně i členové naší církve očekávají vedle poselství o spasení v J. Kristu i přítomnou prorockou pravdu pro současnost. Lidé jsou prostě hladoví po aktuálním Božím Slově do své osobní i mezinárodní situace. A toto poselství se snaží přinášet vedle dalších řečníků i W. Veith. Je samozřejmé, že zájem o tyto přednášky je o to větší, čím méně zaznívá aktuální poselství o situaci, ve které se svět nachází, v našich sborech.
Otázkou ovšem může být, jakou formou toto poselství W. Veith představuje. Je obvyklé, že silně formující zážitky z dětství i počátku naší duchovní cesty významně ovlivňují naši osobnost. Ne pro každého je rozbor činnosti tajných společností na cestě spasení užitečný. Dokonce může vézt k dojmu, že tomuto světu nekraluje Bůh, ale nepřítel spasení. Protože ale rozmach okultismu i mystiky je v současnosti velký, může upozornění na praktiky těchto společností vézt postižené lidi k uvědomění si svého omylu a posléze k poznání cesty života. Že se v problematice jmenovaný řečník vyzná, je zcela evidentní, jak potvrzují v této oblasti informovaní lidé, kteří opouštějí temnou cestu a obrací se k J. Kristu. My můžeme být vděčni, že tyto zkušenosti W. Veitha nemáme a naopak, si můžeme vážit skutečnosti, že v církvi vystupují řečníci, kteří dokážou uvedenou problematiku zasvěceně představit. (př. kniha „Cesta do nadpřirozeného světa“ J. Morneau)
Často je slyšet námitka v podobě nedostatečného vzdělání pro představovaná témata. V této souvislosti ale lze přemýšlet o náplni práce kazatele, která se dotýká mnoha oborů, o pověření vedoucích oddělení na sdružení, nebo unii v oblastech, které nikdy nestudovali, o vzdělání EGW, Tomáše Štítného, kterému středověká církev vytýkala absenci titulů, nebo o dvanácti apoštolech a nakonec i o samotném Spasiteli, který se pouze vyučil tesařem.
Obsah biblických témat, která W. Veith přednáší, by neměla být předmětem diskuze vůbec, protože tzv. „Trojandělské poselství“, jehož součástí je ospravedlnění z víry i varování před Babylonem, je charakteristické a určující pro Církev adventistů sedmého dne. Naše hledání by se tedy nemělo zabývat otázkami, jestli jej kázat, nebo nekázat, ale mělo by se zaměřit na otazníky: Kdo, kde, kdy, jak a komu, toto poselství předkládá. Vždyť i aktuální biblická témata, citlivá pro spoluvěřící v ostatních denominacích, mohou být představena v pokoře, skromnosti a s odkazem na zdroje výkladu, které jsou starší, než samotná CASD.
A co se týká způsobu organizace plánovaných přednášek, je otázkou: Může kdokoliv z nás vystupovat v tuzemsku, nebo v zahraničí, mimo církevní prostory ve svém volném čase, bez požadavku na honorář bez souhlasu vedení církve? Je jisté, že můžeme být korektní a oznámit církvi v oblasti, za kterou zodpovídá, svou veřejnou činnost.
Pro tyto uvedené důvody vás proto prosím, s ohledem na otázky našich členů, i skutečnost, že hovoříme o člověku, kterého většinou ani osobně neznáme a informace máme nedostatečné, o zdrženlivý postoj. Vyjadřujeme se totiž nejen k osobě člověka, ale vymezujeme se i k nadřízeným, kteří jmenovanému udělili souhlas k duchovenské službě v naší církvi a posuzujeme i rozhodnutí GK, která poskytla společnosti Amazing Discoveries (ve které se angažuje W. Veith), možnost prezentace na celosvětové konferenci GK.
Děkuji, Aleš Zástěra 25.2 2016
Re: Ukončení diskuse na webu br.Pavlíka
A není to spíše tak, že budou spaseni ti, kteří přijali Krista za Spasitele? O spasení rozhodne Kristus a jeho milost, ne výkon (dodržování).Ale jenom ti co dodrzuji jeho zakony budou zachraneni. Ani Adam a Eva si nemohli delat co chteli a byli okamzite vyhnani se vsemi dusledky.
Původní diskuse byla o tom, že jsi obvinil unii, že rozbila jednotu CASD. Jednota není stejný názor.Nikdy nebudu jednotný s lidmi v církvi, kteří tvrdí, že je správná pouze Kralická bible, neomylné spisy E.W. a svatý účes drdoly na hlavě sester.Mám jiný postoj, ale neberu jim, že mají jiný názor a že věří ve stejného Pána. Proto zde diskutujeme, klademe si otázky, které je běžně zakázáno klást, nebo by způsobovaly pohoršení. Jednu dobu se dokonce naše církev v Čechách jmenovala Jednota adventistů s.d., protože jsme "jedno" s ostatními křesťany ve víře v Krista.Jednota v rozmanitosti je nesmyslna... to same je i politicky
A mně je Sydney, líto Tebe, protože jsi zde ukázal, že jsi vlastně legalista se vším všudy, odsuzující lidi. Naopak, mělo by Ti být líto zmařeného života, tak jako to je líto Bohu.pres vsechny rady pije alkohol a ji maso... rekl jsem mu, ze tak urychli svoji smrt a ze mi ho neni lito, protze se tak sam rozhodl.
Logiku to má, snad porozumíš. Jsem v církvi desetiletí, jsem rád, že jsem uvěřil a mnoho jsem získal. Mám svou církev rád a nedělám si iluze, že jinde je to lepší, všude jsou lidé ve víře vlažní, věrní, fanatičtí, proč měnit?Jak to vypada, nekteri tu jsou v cirkvi a jini asi byvali adv. Mne udivuji dve veci: proc ti jedni neprejdou do jine cirkve, kde se jim to vice bude libit a ti kteri presli, proc porad pisi proti CASD a ctou jejich clanky ??? To nema logiku.
Co mne trápí je zjištění, že některé věci jsou v Písmu jinak, než učí církev, že chceme po lidech věci, o kterých bible nemluví, že vyzdvihujeme záležitosti, které nejsou tak důležité a opomíjíme důležitější.Přišel jsem na to studiem Písma, informacemi na internetu a modlitbami. Uvítal bych otevřenost, opravdovost, přiznání si chyb a určitou modifikaci učení.Pro vyjádření tohoto zjištění, někdy i bolesti a frustrace, bylo, jak věřím, založeno toto fórum.
Zde mohou přispívat lidé, kteří odpovídají na vznesené otázky, předkládat důkazy, polemizovat, obhajovat učení církve.Podle všeho se tak zatím děje velmi málo, navíc zdá se, že nepřesvědčivě. Pokud ale budou argumenty jasné a vysvětlí se mnohé věci, je docela možné, že mnozí pochybující a hledající se znovu s církví plně sjednotí.Kdyby vedoucí církve napsali, že se za diskutující budou modlit, že se pokusí na otázky odpovědět, bral bych to jako skutečný křesťanský postoj.Což dobrý kazatel pochybujícího člena zavrhne?
Nikdo nechce církev zničit, jestli to chápeš jako útoky proti církvi, tak tomu, alespoň v mém případě, není.
Ty by jsi asi chtěl církev bez pochybovačů a uniformitu v názorech a bez hříchu, však?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní