V čom spočíva zásadný problém cirkvi

Diskusia o všetkom ostatnom.
Karol Schneider
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
Kontaktovať používateľa:

Re: V čom spočíva zásadný problém cirkvi

Neprečítaný príspevok od používateľa Karol Schneider »

Laco napísal: "... sú veci ktoré jednoducho musí prijať tak ako to servírujú. A v každej cirkvi je to rovnaké. Niečo pochopíš a aj ti to sadne a niečo musíš prekusnúť keď nechceš ísť z kola von.
Laco preco by si mal slepo prijimat nazor a pochopenie ineho cloveka ? Nemal by ta na prvom mieste zaujimat nazor nasho milujuceho nebeskeho Otca a nasho Pana Jezisa Krista ?

Vo vztahu k Bohu a Kristovi by sa mal kazdy veriaci krestan usilovat o tento postoj.

"5 Cieľom tohto poverenia je láska z čistého srdca a z dobrého svedomia a z nepokryteckej viery. 6 Tým, že sa niektorí ľudia od toho odchýlili, obrátili sa k bezcenným rečiam 7 a chcú byť učiteľmi zákona, ale nechápu ani to, čo hovoria, ani to, čo tak usilovne tvrdia.
8 Vieme, že Zákon je znamenitý za predpokladu, že sa s ním zákonne zaobchádza 9 s poznaním skutočnosti, že zákon nie je vyhlásený pre spravodlivého, ale pre nezákonných a nepoddajných, bezbožných a hriešnikov, pre tých, ktorým chýba milujúca láskavosť..." (1 Tim. 1 kap.)

Postoj apostolov k spoluveriacim bratom a sestram.

"24 Nie že by sme boli pánmi nad vašou vierou, ale sme spolupracovníkmi na vašu radosť, pretože stojíte [svojou] vierou." (2 Kor. 1 kap.)

"...ani nie ako panujúci nad tými, ktorí sú Božím dedičstvom, ale staňte sa príkladom stádu." (1. Petra 5:3)

Nikdo by od ostatnych spoluveriacich nemal vyzadovat slepu poslusnost, ale vzdy v takej veci ku ktorej inych vedie v sulade s ucenim Krista by sa mal usilovat ist vlastnym prikladom.

ZIADEN CLOVEK NIE JE NEOMYLNOU AUTORITOU a nasa viera teda nemoze stat na nazore a presvedceni ineho cloveka.

"9 Lebo máme čiastočné poznanie a čiastočne prorokujeme..." (1 Kor. 13 kap.)

"Vieme, že všetci máme poznanie. Poznanie nadúva, ale láska buduje. 2 Ak si niekto myslí, že získal poznanie o niečom, ešte [to] nepozná tak, ako by [to] mal poznať. 3 Ale ak niekto miluje Boha, toho [Boh] pozná." (1 Kor. 8 kap.)

"6 Bratia, toto som uplatnil v prenesenom zmysle na seba a na Apolla na vaše dobro, aby ste sa na našom prípade naučili [pravidlo]: „Nechoďte nad to, čo je napísané,“ aby ste neboli jednotlivo nadutí v prospech jedného proti druhému. 7 Lebo kto pôsobí, že sa odlišuješ od iného? Vari máš niečo, čo si nedostal? A ak si [to] skutočne dostal, prečo sa chváliš, ako keby si [to nebol] dostal?" (1 Kor. 4 kap.)

Kazdy by sa mal usilovat dary, ktore dostal vyuzivat na 1 mieste na oslavu Najvyssieho Boha OTCA a rovnako aj Bozieho Syna Krista a mal by to robit, tak aby to prinieslo uzitok aj inym a povzbudilo ich to k laske k Bohu a bliznym.

Karel
Príspevky: 101
Dátum registrácie: 11 Jan 2016, 19:46
Zbor: kdysi Havirov Sucha
Kontaktovať používateľa:

Re: V čom spočíva zásadný problém cirkvi

Neprečítaný príspevok od používateľa Karel »

HosťZ napísal:Som dlhoročným členom CASD, a veľa rozmýšľam nad tým, čo je v cirkvi dobré, ale aj o tom, čo nie je dobré, prečo to tak je a ako by sa to dalo zmeniť. Na tomto fóre je veľa konštatovaní toho, čo v cirkvi by mohlo byť lepšie a niekedy sa poukáže aj na príčiny.

Možno sa to niekomu nebude páčiť, ale skúsim aj ja vyjadriť to, čo si o tom myslím.

Myslím si, že veľká väčšina našich problémov má jeden spoločný dôvod – EGW.
Nechápte ma horšie než to myslím, nechcem sa teraz vyjadrovať ku nej samotnej, ani nechcem posudzovať správnosť jej názorov.
Mám na mysli predovšetkým holý fakt, že jej myšlienky stoja prakticky za všetkým, čo cirkev učí a ako žije. Bola prítomná pri zakladaní cirkvi a autoritatívne sa vyjadrovala ku všetkým dôležitým, ale aj nedôležitým témam. To sa zákonite prejavilo v každej oblasti cirkvi.
Ja to vnímam tak, že sme cirkev podľa EGW, a nie cirkev podľa Biblie.

Je to ale problém veľmi skrytý. Dokonca ani mnohí kazatelia sú si toho vôbec nie vedomí. Môže za to desaťročiami vybudovaná absolútna dôvera v to, že ona je považovaná za Boží hlas práve pre našu dobu. Všetko, čo napísala, sa teda automaticky považuje jasnú za Božiu vôľu, o ktorej nemožno ani trochu pochybovať. A keďže sama o svojom diele hovorí, že pochádza od Boha a že je v súlade s Bibliou, tak aj tomu sa tomu plne verí.
Táto naša viera v biblickosť učenia EGW sa ukazuje aj v tom, že nemáme problém tvrdiť, že vyznávame zásadu Sola scriptura (Jedine Písmo). My totiž ani nevieme, že klameme sami seba aj okolie. My tomu naozaj veríme, že máme čisto biblické učenie.
Členovia cirkvi sú teda úprimne presvedčení, že vierouka cirkvi je plne biblická. Vôbec si pritom neuvedomujú, že vierouku cirkvi považujú za biblickú len preto, že to povedala ona.

Cirkev vynakladá veľké úsilie, aby učenie obsiahnuté v spisoch EGW podložila Bibliou. A myslím, že sa to robí v dobrej viere , že sa to dá, pretože ona sama píše, že jej učenie biblické je.

Tu ale začínajú problémy. To biblické podloženie vieroučných bodov EGW (alebo, ak chcete, učenie zakladateľov cirkvi), je niekedy dosť pochybné. Členovia cirkvi s tým ale obvykle problém nemajú, pretože cirkevné zdôvodnenia vierouky už čítajú cez okuliare absolútnej dôvery v EGW, takže veľmi nad tým neuvažujú. Ale ľudia mimo cirkvi, ktorí k predkladanému učeniu pristupujú skutočne študijne so serióznym záujmom o nájdenie biblickej pravdy, tomu nerozumejú, a naše argumenty považujú nielen za nedostatočné, ale aj za prekrútené a zavádzajúce.
Nedivím sa preto, že ľudia z von sa ku nám nehrnú a považujú nás za sektu. A my ich postoj nechápeme, lebo nám sa to zdá podložené dobre. Ak niekto naše učenie odmieta, myslíme si, že je hlúpy, nechápavý, alebo že satan mu zatemnil myseľ a podobne. Ale ľudia nie sú hlúpi, ani zatemnení. Jednoducho vidia, že naša vierouka je divná a biblicky slabo podložená.

Aby som bol konkrétnejší, jedným z príkladov sú napríklad desiatky. Cirkev svoj názor na túto tému prezentuje ako jasne biblicky podložený a je na to vypracovaných viacero materiálov. Keď ale niekto začne podrobne skúmať predložené „biblické“ dôvody jeden za druhým, tak zistí, že sú nedostatočné. a že cirkev to síce vysvetliť chce, ale nevie. A pritom to je u nás podmienka členstva. Naozaj by bolo serióznejšie povedať len to, že je to pravidlo, ktoré dal Boh Izraelu, a my, ako aj niektoré iné cirkvi, sme sa rozhodli použiť ho aj v dnešnej dobe. No ale keď EGW píše, že je to stále platná povinnosť, tak to tak cirkev učí, aj keď na to nemá dostatočné biblické argumenty. Tým sa pred očami ostatných len strápňuje, lebo oni to (celkom správne) vyhodnocujú ako fanatizmus, sektárstvo a prekrúcanie Biblie.

Podobne to je napr. v požiadavke na úplnú abstinenciu. Je to téma, ktorú do cirkvi jednoznačne priniesla EGW, na základe nejakých skúseností z jej doby. No a keďže ona píše, že to je Božia požiadavka pre dnešnú dobu, naši teológovia sa to snažia nejako biblicky podložiť. Robia to v dobrej viere, že sa to dá, keďže ona tvrdí, že jej názory súlade s Bibliou. No ale skutočnosť je taká, že sa to Bibliou až tak jasne podložiť nedá. Napriek tomu je úplná abstinencia podmienkou členstva cirkvi. My, keďže sme už vychovaní k bezmedznej dôvere v názory EGW, v tom bode učenia nevidíme žiadny problém a považujeme ho za jeden zo znakov pravosti nášho kresťanstva. Vieme sa zaprieť a alkohol úplne odmietať. A nechápeme, prečo s tým iní problém majú. Nedokážeme sa totiž vžiť do myslenia človeka, ktorý je síce obrátený a túži plniť Božiu vôľu, ale naše argumenty sú pre neho nedostatočné.

Ďalší príklad – vegetariánstvo. Ide opäť jednoznačne o príspevok EGW do učenia cirkvi. My to automaticky chápeme tak, že je to Božia jasná požiadavka pre dnešných ľudí. Vynakladáme obrovskú energiu, aby sme toto posolstvo odovzdali svetu a vôbec nepochybujeme o tom, že robíme správne. Ale nejaký biblický dôkaz? Chýba, napriek enormnej snahe našich teológov rôzne verše v tomto zmysle vysvetliť a aplikovať. A my sa naivne divíme, prečo to nik nechápe, keď nám to je tak jasné. No je to preto, lebo my to vieme od EGW, ale si myslíme, že to máme z Biblie.
A mohol by som pokračovať ďalšími a ďalšími témami (dokonca aj takými ako večná platnosť desatora alebo trojanjelské posolstvo, či nedávne stvorenie), ktoré sa do učenia cirkvi dostali predovšetkým od EGW. Faktom je, že akokoľvek obrátený a snaživý kresťan pri štúdiu Biblie jednoducho k našim záverom nemôže prísť. Ale my, a to sa už opakujem, ich prijímame vo falošnom vedomí, že ide o jasné biblické témy.
Pred svetom potom celkom oprávnene vyzeráme ako čudáci.

Riešenie?
Teoreticky by sme sa museli vnútorne úplne oslobodiť od vplyvu EGW a nanovo preformulovať naše vieroučné body len na základe Biblie, tak ako to robia iné kresťanské cirkvi. To by ale znamenalo natoľko zásadnú rekonštrukciu cirkvi, že by šlo prakticky o úplne novú cirkev. Obávam sa, že k ničomu takému sa cirkev nikdy nerozhodne.

K tým iným cirkvám - my si myslíme, že máme pre nich posolstvo, a že máme väčšie poznanie. No nie je to pravda. Práve naopak - výhoda mnohých cirkví oproti nám je v tom, že si nenesú podobný balvan ich vlastnej minulosti, ktorý by ich obmedzoval pri štúdiu Biblie. Lebo, nájdime odvahu si to priznať, EGW je pre nás veľkým obmedzením pri naozajstnom štúdiu Biblie. Máme totiž dovolené prísť len k záverom, ktoré sa zhodujú s jej názormi. A my sme jej tak oddaní, že aj chceme prísť k tomu, čo učí ona. Ak prídeme náhodou k niečomu inému, tak si sebakriticky myslíme, že sme sa buď pomýlili, alebo nás zviedol diabol.

Adventistickí teológovia sa v skutočnosti nesnažia študovať Bibliu. Ich úlohou je hľadať v Biblii dôkazy na podporu učenia EGW. (Česť výnimkám.) Jasné stopy tohto snaženia je vidieť prakticky v každej cirkevnej publikácii, vrátane úloh sobotnej školy, prednášok modlitebného týždňa a podobne. Z tohto dôvodu prakticky všetky naše knihy, príručky a pomôcky nemajú žiadnu skutočnú študijnú hodnotu pre kresťanov z iných cirkví.

Pripomínam, že pre nás ako adventistov ide o skrytý problém, ktorý si neuvedomujeme. Vec sa nám od nepamäti prekladá tak, že výrokmi EGW sa len podporuje učenie Biblie, a že aj bez jej vplyvu by sme ho vedeli obhájiť. Opak je ale pravdou. Kvôli našej bezhraničnej dôvere v dielo EGW sme ako cirkev Bibliu ponížili na materiál, ktorý používame na podporu jej učenia. Viem, že to je drsné, ale ja osobne, po mnohých rokoch strávených v cirkvi, som presvedčený, že je to tak.

V tom spočíva tragédia našej cirkvi a hlavná príčina, prečo je CASD pre uvažujúcich ľudí nezaujímavá. Obávam sa, že ako cirkev nemáme z uvedeného dôvodu v súčasnom svete žiadnu perspektívu.
Když to shrnu, tak problém adventisů je v tom, že jsou a nejde s tím nic dělat :) .

Karol Schneider
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
Kontaktovať používateľa:

Re: V čom spočíva zásadný problém cirkvi

Neprečítaný príspevok od používateľa Karol Schneider »

Dušan Seberíni napísal:
ambassador napísal:Možná je dobré přemýšlet o tom, že citace z Bible nedělá z člověka automaticky "budete moji svědkové".
Výborne Ambi!
Svedkem koho ? Hospodina a nebo trojjedineho smysleneho boha ?

"10 „Jste moji svědkové,“ je Jehovův výrok, „ano můj sluha, kterého jsem vyvolil, abyste poznali a věřili ve mne a abyste rozuměli, že jsem Týž. Přede mnou nebyl vytvořen Bůh a po mně nadále nebyl žádný. 11 Já — já jsem Jehova a kromě mne není zachránce.“" (Izaias 43 kap.)

(Juda 25) jedinému Bohu, našemu Zachránci, prostřednictvím našeho Pána, Ježíše Krista, buď sláva, vznešenost, moc a autorita po celou minulou věčnost, a nyní, a na celou věčnost. Amen.

"...Ježíš Kristus je Pánem ke slávě Boha, Otce." (Filipanum 2:11)

"3 Kéž máte nezaslouženou laskavost a pokoj od Boha, našeho Otce, a Pána Ježíše Krista. 4 Dal sám sebe za naše hříchy, aby nás osvobodil z nynějšího ničemného systému věcí podle vůle našeho Boha a Otce, 5 jemuž buď sláva po celou věčnost. Amen.
6 Podivuji se, že se tak rychle vzdalujete od Toho, kdo vás povolal Kristovou nezaslouženou laskavostí, k jinému druhu dobré zprávy. 7 Ale ta jiná není; pouze tu jsou jistí [lidé], kteří vám působí těžkosti a chtějí překroutit dobrou zprávu o KRISTU. 8 I kdybychom však my nebo anděl z nebe vám snad oznamovali jako dobrou zprávu něco nad to, co jsme vám oznámili jako dobrou zprávu, ať je proklet. 9 Jak jsme výše řekli, nyní také říkám znovu: Kdokoli vám oznamuje jako dobrou zprávu něco nad to, co jste přijali, ať je proklet." (Galatskym 1 kap.)

Laco
Príspevky: 143
Dátum registrácie: 25 Jan 2017, 19:35
Kontaktovať používateľa:

Re: V čom spočíva zásadný problém cirkvi

Neprečítaný príspevok od používateľa Laco »

HosťZ napísal: 15 Máj 2017, 21:27Teoreticky by sme sa museli vnútorne úplne oslobodiť od vplyvu EGW a nanovo preformulovať naše vieroučné body len na základe Biblie, tak ako to robia iné kresťanské cirkvi. To by ale znamenalo natoľko zásadnú rekonštrukciu cirkvi, že by šlo prakticky o úplne novú cirkev. Obávam sa, že k ničomu takému sa cirkev nikdy nerozhodne.
S radosťou sa pripájam, Možno Elenku vidol sám satan aby nám pomotal hlavu a zviedol od Krista.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: V čom spočíva zásadný problém cirkvi

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Z mého pohledu je zásadní problém v tom , že to není problém církve, ale jednotlivců a skupin.
Je to už hodně viditelné, že mezi členy církve jsou dva "idoly". Jeden je Kristus a druhý je EGW.
Kdo je víc!
To že členové šíří její knihy nevnímám až tak zle. Spíše vnímám zlo v tom, že u části členů je důležitější to co řekla EGW více než to co řekl Kristus. To je to co některé odvrací od Krista a také od adventismu.
Tito jednotlivci nejsou schopni diskutovat na jakékoliv téma, aniž by tam nějak protlačovali EGW, bez ladu a skladu. Někdy její myšlenky odporují zprávě v Bibli. Toto je syndrom onemocnění v naši církvi.
Na druhé straně nemůžeme popřít její působení v počátcích církve. Její osobnost potlačuje (skrze jedince) jiné vzácné muže a ženy v dějinách adventismu.
Tak jak se stala v ŘKC osoba Marie dogmatem, tak v naši církvi se stala článkem víry EGW. To je řečeno stejně, jen je to jiná náplň. Zlo je v tom, že dílo EGW se stalo podkladem pro naše dogmata. EGW nebyla vykladačem Písma, spíše upozorňovala na Bibli a na Krista. Jen její postavení "proroka" se stalo idolem.

Tomáš Plechatýý

Re: V čom spočíva zásadný problém cirkvi

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatýý »

ambassador napísal: Z mého pohledu je zásadní problém v tom , že to není problém církve, ale jednotlivců a skupin.
Je to už hodně viditelné, že mezi členy církve jsou dva "idoly". Jeden je Kristus a druhý je EGW.
Kdo je víc!
To že členové šíří její knihy nevnímám až tak zle. Spíše vnímám zlo v tom, že u části členů je důležitější to co řekla EGW více než to co řekl Kristus. To je to co některé odvrací od Krista a také od adventismu.
Tito jednotlivci nejsou schopni diskutovat na jakékoliv téma, aniž by tam nějak protlačovali EGW, bez ladu a skladu. Někdy její myšlenky odporují zprávě v Bibli. Toto je syndrom onemocnění v naši církvi.
Na druhé straně nemůžeme popřít její působení v počátcích církve. Její osobnost potlačuje (skrze jedince) jiné vzácné muže a ženy v dějinách adventismu.
Tak jak se stala v ŘKC osoba Marie dogmatem, tak v naši církvi se stala článkem víry EGW. To je řečeno stejně, jen je to jiná náplň. Zlo je v tom, že dílo EGW se stalo podkladem pro naše dogmata. EGW nebyla vykladačem Písma, spíše upozorňovala na Bibli a na Krista. Jen její postavení "proroka" se stalo idolem.
Dovolím si nesouhlasit.
Zejména mi jde o tyto věty:
že to není problém církve, ale jednotlivců a skupin.
EGW nebyla vykladačem Písma, spíše upozorňovala na Bibli a na Krista. Jen její postavení "proroka" se stalo idolem.
Vnímám podobně projevy, které popisuješ mezi jedinci a jednotlivými členy církve.
Přesto to vidím až jako důsledek a příčina je 1) prohlášení samotné EGW ohledně sebe sama a postavení jejích spisů
2) veřejné učení a prohlášení (celosvětové) církve ohledně postavení EGW a jejích spisů.
3) s tím (body 1 a 2) spojené vyučování členů před křtem, případně na (evangelizačních)
přednáškách, (celosvětovou) církví podporovaných.
V budoucnu se hodlám na stránkách http://adventismus.cz/ tomu tématu věnovat a sepsat na něj článek/ články, kde svá tvrzení důkladněji doložím.

host05

Povedz to svetu - Pravda o E.G.W.

Neprečítaný príspevok od používateľa host05 »

HosťZ napísal: 15 Máj 2017, 21:27 Som dlhoročným členom CASD, a veľa rozmýšľam nad tým, čo je v cirkvi dobré, ale aj o tom, čo nie je dobré, prečo to tak je a ako by sa to dalo zmeniť. Na tomto fóre je veľa konštatovaní toho, čo v cirkvi by mohlo byť lepšie a niekedy sa poukáže aj na príčiny.

Možno sa to niekomu nebude páčiť, ale skúsim aj ja vyjadriť to, čo si o tom myslím.

Myslím si, že veľká väčšina našich problémov má jeden spoločný dôvod – EGW.
Nechápte ma horšie než to myslím, nechcem sa teraz vyjadrovať ku nej samotnej, ani nechcem posudzovať správnosť jej názorov.
Mám na mysli predovšetkým holý fakt, že jej myšlienky stoja prakticky za všetkým, čo cirkev učí a ako žije. Bola prítomná pri zakladaní cirkvi a autoritatívne sa vyjadrovala ku všetkým dôležitým, ale aj nedôležitým témam. To sa zákonite prejavilo v každej oblasti cirkvi.
Ja to vnímam tak, že sme cirkev podľa EGW, a nie cirkev podľa Biblie.

Je to ale problém veľmi skrytý. Dokonca ani mnohí kazatelia sú si toho vôbec nie vedomí. Môže za to desaťročiami vybudovaná absolútna dôvera v to, že ona je považovaná za Boží hlas práve pre našu dobu. Všetko, čo napísala, sa teda automaticky považuje jasnú za Božiu vôľu, o ktorej nemožno ani trochu pochybovať. A keďže sama o svojom diele hovorí, že pochádza od Boha a že je v súlade s Bibliou, tak aj tomu sa tomu plne verí.
Táto naša viera v biblickosť učenia EGW sa ukazuje aj v tom, že nemáme problém tvrdiť, že vyznávame zásadu Sola scriptura (Jedine Písmo). My totiž ani nevieme, že klameme sami seba aj okolie. My tomu naozaj veríme, že máme čisto biblické učenie.
Členovia cirkvi sú teda úprimne presvedčení, že vierouka cirkvi je plne biblická. Vôbec si pritom neuvedomujú, že vierouku cirkvi považujú za biblickú len preto, že to povedala ona.

Cirkev vynakladá veľké úsilie, aby učenie obsiahnuté v spisoch EGW podložila Bibliou. A myslím, že sa to robí v dobrej viere , že sa to dá, pretože ona sama píše, že jej učenie biblické je.

Tu ale začínajú problémy. To biblické podloženie vieroučných bodov EGW (alebo, ak chcete, učenie zakladateľov cirkvi), je niekedy dosť pochybné. Členovia cirkvi s tým ale obvykle problém nemajú, pretože cirkevné zdôvodnenia vierouky už čítajú cez okuliare absolútnej dôvery v EGW, takže veľmi nad tým neuvažujú. Ale ľudia mimo cirkvi, ktorí k predkladanému učeniu pristupujú skutočne študijne so serióznym záujmom o nájdenie biblickej pravdy, tomu nerozumejú, a naše argumenty považujú nielen za nedostatočné, ale aj za prekrútené a zavádzajúce.
Nedivím sa preto, že ľudia z von sa ku nám nehrnú a považujú nás za sektu. A my ich postoj nechápeme, lebo nám sa to zdá podložené dobre. Ak niekto naše učenie odmieta, myslíme si, že je hlúpy, nechápavý, alebo že satan mu zatemnil myseľ a podobne. Ale ľudia nie sú hlúpi, ani zatemnení. Jednoducho vidia, že naša vierouka je divná a biblicky slabo podložená.

Aby som bol konkrétnejší, jedným z príkladov sú napríklad desiatky. Cirkev svoj názor na túto tému prezentuje ako jasne biblicky podložený a je na to vypracovaných viacero materiálov. Keď ale niekto začne podrobne skúmať predložené „biblické“ dôvody jeden za druhým, tak zistí, že sú nedostatočné. a že cirkev to síce vysvetliť chce, ale nevie. A pritom to je u nás podmienka členstva. Naozaj by bolo serióznejšie povedať len to, že je to pravidlo, ktoré dal Boh Izraelu, a my, ako aj niektoré iné cirkvi, sme sa rozhodli použiť ho aj v dnešnej dobe. No ale keď EGW píše, že je to stále platná povinnosť, tak to tak cirkev učí, aj keď na to nemá dostatočné biblické argumenty. Tým sa pred očami ostatných len strápňuje, lebo oni to (celkom správne) vyhodnocujú ako fanatizmus, sektárstvo a prekrúcanie Biblie.

Podobne to je napr. v požiadavke na úplnú abstinenciu. Je to téma, ktorú do cirkvi jednoznačne priniesla EGW, na základe nejakých skúseností z jej doby. No a keďže ona píše, že to je Božia požiadavka pre dnešnú dobu, naši teológovia sa to snažia nejako biblicky podložiť. Robia to v dobrej viere, že sa to dá, keďže ona tvrdí, že jej názory súlade s Bibliou. No ale skutočnosť je taká, že sa to Bibliou až tak jasne podložiť nedá. Napriek tomu je úplná abstinencia podmienkou členstva cirkvi. My, keďže sme už vychovaní k bezmedznej dôvere v názory EGW, v tom bode učenia nevidíme žiadny problém a považujeme ho za jeden zo znakov pravosti nášho kresťanstva. Vieme sa zaprieť a alkohol úplne odmietať. A nechápeme, prečo s tým iní problém majú. Nedokážeme sa totiž vžiť do myslenia človeka, ktorý je síce obrátený a túži plniť Božiu vôľu, ale naše argumenty sú pre neho nedostatočné.

Ďalší príklad – vegetariánstvo. Ide opäť jednoznačne o príspevok EGW do učenia cirkvi. My to automaticky chápeme tak, že je to Božia jasná požiadavka pre dnešných ľudí. Vynakladáme obrovskú energiu, aby sme toto posolstvo odovzdali svetu a vôbec nepochybujeme o tom, že robíme správne. Ale nejaký biblický dôkaz? Chýba, napriek enormnej snahe našich teológov rôzne verše v tomto zmysle vysvetliť a aplikovať. A my sa naivne divíme, prečo to nik nechápe, keď nám to je tak jasné. No je to preto, lebo my to vieme od EGW, ale si myslíme, že to máme z Biblie.
A mohol by som pokračovať ďalšími a ďalšími témami (dokonca aj takými ako večná platnosť desatora alebo trojanjelské posolstvo, či nedávne stvorenie), ktoré sa do učenia cirkvi dostali predovšetkým od EGW. Faktom je, že akokoľvek obrátený a snaživý kresťan pri štúdiu Biblie jednoducho k našim záverom nemôže prísť. Ale my, a to sa už opakujem, ich prijímame vo falošnom vedomí, že ide o jasné biblické témy.
Pred svetom potom celkom oprávnene vyzeráme ako čudáci.

Riešenie?
Teoreticky by sme sa museli vnútorne úplne oslobodiť od vplyvu EGW a nanovo preformulovať naše vieroučné body len na základe Biblie, tak ako to robia iné kresťanské cirkvi. To by ale znamenalo natoľko zásadnú rekonštrukciu cirkvi, že by šlo prakticky o úplne novú cirkev. Obávam sa, že k ničomu takému sa cirkev nikdy nerozhodne.

K tým iným cirkvám - my si myslíme, že máme pre nich posolstvo, a že máme väčšie poznanie. No nie je to pravda. Práve naopak - výhoda mnohých cirkví oproti nám je v tom, že si nenesú podobný balvan ich vlastnej minulosti, ktorý by ich obmedzoval pri štúdiu Biblie. Lebo, nájdime odvahu si to priznať, EGW je pre nás veľkým obmedzením pri naozajstnom štúdiu Biblie. Máme totiž dovolené prísť len k záverom, ktoré sa zhodujú s jej názormi. A my sme jej tak oddaní, že aj chceme prísť k tomu, čo učí ona. Ak prídeme náhodou k niečomu inému, tak si sebakriticky myslíme, že sme sa buď pomýlili, alebo nás zviedol diabol.

Adventistickí teológovia sa v skutočnosti nesnažia študovať Bibliu. Ich úlohou je hľadať v Biblii dôkazy na podporu učenia EGW. (Česť výnimkám.) Jasné stopy tohto snaženia je vidieť prakticky v každej cirkevnej publikácii, vrátane úloh sobotnej školy, prednášok modlitebného týždňa a podobne. Z tohto dôvodu prakticky všetky naše knihy, príručky a pomôcky nemajú žiadnu skutočnú študijnú hodnotu pre kresťanov z iných cirkví.

Pripomínam, že pre nás ako adventistov ide o skrytý problém, ktorý si neuvedomujeme. Vec sa nám od nepamäti prekladá tak, že výrokmi EGW sa len podporuje učenie Biblie, a že aj bez jej vplyvu by sme ho vedeli obhájiť. Opak je ale pravdou. Kvôli našej bezhraničnej dôvere v dielo EGW sme ako cirkev Bibliu ponížili na materiál, ktorý používame na podporu jej učenia. Viem, že to je drsné, ale ja osobne, po mnohých rokoch strávených v cirkvi, som presvedčený, že je to tak.

V tom spočíva tragédia našej cirkvi a hlavná príčina, prečo je CASD pre uvažujúcich ľudí nezaujímavá. Obávam sa, že ako cirkev nemáme z uvedeného dôvodu v súčasnom svete žiadnu perspektívu.

https://www.youtube.com/watch?v=WqU9lW1df70

Host

Re: V čom spočíva zásadný problém cirkvi

Neprečítaný príspevok od používateľa Host »

Nechcel som zakladať ďalšie vlákno, aj tak je tu chaos. Zaujalo ma video Dominika Duka. Cirkev naozaj stráca vplyv. Ale čo je najsmutnejšie o cirkev strácajú ľudia záujem.


https://youtu.be/S20oXmh3Mnw?si=Mzz36ADxgZ4qDGMq


Neregistrovaný

Re: V čom spočíva zásadný problém cirkvi

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Olympijské ceremoniály na západnej pologuli sú prehliadkou okultizmu, kde pri poslednej sa tým vôbec netajili. O žiadne "umenie" tu nejde.
Viac v článku.
https://aeronet.news/zaverecny-ceremoni ... -rece-nil/

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných