Hľa, panna počne a porodí syna
Napísané: 11 Dec 2023, 11:17
Niečo tu poriadne nesedí a argumentácia ide mimo.Neregistrovaný napísal: ↑01 Dec 2023, 16:48 Najznámejším nesprávnym prekladom je Izaiášovo hebrejské slovo označujúce mladú ženu (almah), ktoré bolo do gréčtiny preložené ako panna (parthenos). Takáto chyba prekĺzne do prekladu ľahko a konkrétne tento prešľap nadobudol také obrovské rozmery, že viedol k vzniku legendy, že Ježišova matka bola panna.
Kniha proroka Izaiáša 7:14 Preto vám dá sám Pán znamenie: Hľa, panna počne a porodí syna a nazve jeho meno Immanuel.
Tu napíšem o význame pojmu - panna v Iz 7:14 a nebudem sa zmieňovať v akých rôznych súvislostiach sa ešte tento pojem v Biblii používa.
Stačí obyčajná logika, aby sa došlo k správnemu záveru
Ak pojem – panna, by myslel Iz7:14 len mladú ženu a nie pannu - v panenstve, tak ak mladá žena počne a porodí, tak čo je na takej udalosti zvláštne? Mladá žena - panna počne po sexuálnom akte s mužom je predsa bežné. No po tomto akte, už nie je pannou, že.
Tak v čom je to znamenie o ktorom hovorí prorok, ak mladá žena počne a porodí rovnako, ako sa to deje mnohým iný mladým ženám? To, že prorok hovorí o znamení predpokladá, že počatie musí byť jedinečné a zázračné. Potom to, že panna počne a je pannou do pôrodu syna a jeho meno je Immanuel, ukazuje na pravý zmysel pojmu - panna použitý prorokom Iz 7:14.
Kniha proroka Izaiáša 7:14 Preto vám dá sám Pán znamenie: Hľa, panna počne a porodí syna a nazve jeho meno Immanuel.
Ak by prorok Izaiáš prorokoval o mladej žene, ktorá bola oplodnená iným mužom mimo manželstva a teda nebola pannou, tak kde je to znamenie? Čo je zvláštne na počatí dieťaťa mimo manželstva po sexuálnom kontakte s iným mužom a teda v hriechu? No prorok nehovorí len to, že panna počne, ale aj to, že ako panna aj porodí.
Ak niektorí tvrdia, že Mária, ako mladá žena sa našla tehotná a nebola pannou, tak nepriamo tvrdia, že Ježiš je počatý z hriechu. Otázka ale stojí, prečo by prorok prorokoval takú bezvýznamnú udalosť, ktorá sa stane žene, ktorá by sa našla tehotná mimo manželstva a teda by bolo dieťa počaté iným mužom? Čo by malo byť nezvyčajné na dieťati počatého mimo manželstva? Teda je jasné, že prorok prorokuje o počatí - mladej ženy – panny – v panenstve, teda ktorá neznala muža a stále bola pannou do pôrodu. Iba také znamenie je znamením a iba také dieťa môže mať meno - Immanuél, Predivný, Radca, Silný Bôh, Udatný Hrdina, Otec Večnosti, Knieža Pokoja.
Mária totiž bola zasnúbená Jozefovi a neboli ešte spolu. Taktiež Mária anjelovi hovorí, že ako sa to stane, ak nezná muža – teda nebola ešte s Jozefom a bola teda pannou. Anjelovi Božiemu, by predsa neklamala a anjel predsa vedel, že ešte nepoznala muža. To naznačuje, že je mladou ženou a súčasne pannou – neznala muža. Prorok teda prorokuje práve o takej panne, ktorá zázračne počne.
Mat1 18 A narodenie Ježiša Krista bolo takto. Keď bola jeho matka, Mária, zasnúbená Jozefovi, prv ako sa sišli, bola najdená tehotná zo Svätého Ducha. 19 Ale Jozef, jej muž, súc spravedlivý a nechcúc jej urobiť potupu chcel ju tajne prepustiť.
Písmo nezamlčuje to, že aj Jozef, ako jej muž mal samozrejme pochybnosti, ak mu povedala, že je tehotná a spolu ešte neboli. To je logické. No anjel mu to vo sne vysvetlil a Jozef prijal Máriu svoju manželku, lebo to, čo bolo v nej počaté bolo zo Svätého Ducha.
To, že osoba Ježiša Krista bola pred jeho narodením v nebi , tak je logické, že jeho počatie muselo prebehnúť bez účasti muža - semena muža a teda muselo byť zázračne. Mária bola vždy pannou, až pokým neporodila. Teda panna počne a je stále pannou do pôrodu – má panenstvo. Ako sa to teda stane a z akého semena, ak Mária neznala muža a sama anjelovi hovorí, že je pannou – neznám muža : Luk1 34 A Mária povedala anjelovi: Jako sa to stane, keď neznám muža?
Písmo jasne hovorí o semene ženy. Fyzická žena nemá semeno. “Žena“, ktorá má semeno je Svätý Duch a to semeno je Otcove Slovo. Splodenie zo Svätého Ducha. To je to semeno, ktoré oplodnilo Máriu – pannu a to Slovo sa stalo telom – Ježišom Kristom. Takto Boh zišiel k nám v smrteľnom tele a má meno Immanuel – s nami Boh. Iba Ježiš Kristus sa takto narodil a prišiel v tele, ako syn živého Boha. Ostatné deti Božie sú znovuzrodení v srdci a teda zo Svätého Ducha - splodení semenom Ducha - Slovom živého Boha. Vierou v Krista vykúpený prijíma do srdca Slovo života a tak sa rodí nové večné vedomie života v Kristu.
Tak načo je potom spochybňovať význam pojmu – panna v Iz7:14? V žiadnom prípade Písmo nikdy nepoužíva tento pojem v súvislosti s promiskuitnými a cudzoložnými ženami.
Luk1 35 A anjel odpovedal a riekol jej: Svätý Duch prijde na teba, a moc Najvyššieho ti zatôni, a preto aj to splodené sväté bude sa volať Syn Boží. 36 A hľa, Alžbeta, tvoja pokrevná, aj ona počala syna vo svojej starobe, a toto jej je už šiesty mesiac, tej, ktorú volajú neplodnou, 37 lebo u Boha nebude nemožným niktoré slovo. 38 Vtedy povedala Mária: Hľa, som dievka Pánova; nech sa mi tedy stane podľa tvojho slova. A anjel odišiel od nej.