Strana 1 z 2

Hľa, panna počne a porodí syna

Napísané: 11 Dec 2023, 11:17
od používateľa Viktorrealita
Neregistrovaný napísal: 01 Dec 2023, 16:48 Najznámejším nesprávnym prekladom je Izaiášovo hebrejské slovo označujúce mladú ženu (almah), ktoré bolo do gréčtiny preložené ako panna (parthenos). Takáto chyba prekĺzne do prekladu ľahko a konkrétne tento prešľap nadobudol také obrovské rozmery, že viedol k vzniku legendy, že Ježišova matka bola panna.
Niečo tu poriadne nesedí a argumentácia ide mimo.

Kniha proroka Izaiáša 7:14 Preto vám dá sám Pán znamenie: Hľa, panna počne a porodí syna a nazve jeho meno Immanuel.

Tu napíšem o význame pojmu - panna v Iz 7:14 a nebudem sa zmieňovať v akých rôznych súvislostiach sa ešte tento pojem v Biblii používa.

Stačí obyčajná logika, aby sa došlo k správnemu záveru

Ak pojem – panna, by myslel Iz7:14 len mladú ženu a nie pannu - v panenstve, tak ak mladá žena počne a porodí, tak čo je na takej udalosti zvláštne? Mladá žena - panna počne po sexuálnom akte s mužom je predsa bežné. No po tomto akte, už nie je pannou, že.

Tak v čom je to znamenie o ktorom hovorí prorok, ak mladá žena počne a porodí rovnako, ako sa to deje mnohým iný mladým ženám? To, že prorok hovorí o znamení predpokladá, že počatie musí byť jedinečné a zázračné. Potom to, že panna počne a je pannou do pôrodu syna a jeho meno je Immanuel, ukazuje na pravý zmysel pojmu - panna použitý prorokom Iz 7:14.

Kniha proroka Izaiáša 7:14 Preto vám dá sám Pán znamenie: Hľa, panna počne a porodí syna a nazve jeho meno Immanuel.

Ak by prorok Izaiáš prorokoval o mladej žene, ktorá bola oplodnená iným mužom mimo manželstva a teda nebola pannou, tak kde je to znamenie? Čo je zvláštne na počatí dieťaťa mimo manželstva po sexuálnom kontakte s iným mužom a teda v hriechu? No prorok nehovorí len to, že panna počne, ale aj to, že ako panna aj porodí.

Ak niektorí tvrdia, že Mária, ako mladá žena sa našla tehotná a nebola pannou, tak nepriamo tvrdia, že Ježiš je počatý z hriechu. Otázka ale stojí, prečo by prorok prorokoval takú bezvýznamnú udalosť, ktorá sa stane žene, ktorá by sa našla tehotná mimo manželstva a teda by bolo dieťa počaté iným mužom? Čo by malo byť nezvyčajné na dieťati počatého mimo manželstva? Teda je jasné, že prorok prorokuje o počatí - mladej ženy – panny – v panenstve, teda ktorá neznala muža a stále bola pannou do pôrodu. Iba také znamenie je znamením a iba také dieťa môže mať meno - Immanuél, Predivný, Radca, Silný Bôh, Udatný Hrdina, Otec Večnosti, Knieža Pokoja.

Mária totiž bola zasnúbená Jozefovi a neboli ešte spolu. Taktiež Mária anjelovi hovorí, že ako sa to stane, ak nezná muža – teda nebola ešte s Jozefom a bola teda pannou. Anjelovi Božiemu, by predsa neklamala a anjel predsa vedel, že ešte nepoznala muža. To naznačuje, že je mladou ženou a súčasne pannou – neznala muža. Prorok teda prorokuje práve o takej panne, ktorá zázračne počne.

Mat1 18 A narodenie Ježiša Krista bolo takto. Keď bola jeho matka, Mária, zasnúbená Jozefovi, prv ako sa sišli, bola najdená tehotná zo Svätého Ducha. 19 Ale Jozef, jej muž, súc spravedlivý a nechcúc jej urobiť potupu chcel ju tajne prepustiť.

Písmo nezamlčuje to, že aj Jozef, ako jej muž mal samozrejme pochybnosti, ak mu povedala, že je tehotná a spolu ešte neboli. To je logické. No anjel mu to vo sne vysvetlil a Jozef prijal Máriu svoju manželku, lebo to, čo bolo v nej počaté bolo zo Svätého Ducha.

To, že osoba Ježiša Krista bola pred jeho narodením v nebi , tak je logické, že jeho počatie muselo prebehnúť bez účasti muža - semena muža a teda muselo byť zázračne. Mária bola vždy pannou, až pokým neporodila. Teda panna počne a je stále pannou do pôrodu – má panenstvo. Ako sa to teda stane a z akého semena, ak Mária neznala muža a sama anjelovi hovorí, že je pannou – neznám muža : Luk1 34 A Mária povedala anjelovi: Jako sa to stane, keď neznám muža?

Písmo jasne hovorí o semene ženy. Fyzická žena nemá semeno. “Žena“, ktorá má semeno je Svätý Duch a to semeno je Otcove Slovo. Splodenie zo Svätého Ducha. To je to semeno, ktoré oplodnilo Máriu – pannu a to Slovo sa stalo telom – Ježišom Kristom. Takto Boh zišiel k nám v smrteľnom tele a má meno Immanuel – s nami Boh. Iba Ježiš Kristus sa takto narodil a prišiel v tele, ako syn živého Boha. Ostatné deti Božie sú znovuzrodení v srdci a teda zo Svätého Ducha - splodení semenom Ducha - Slovom živého Boha. Vierou v Krista vykúpený prijíma do srdca Slovo života a tak sa rodí nové večné vedomie života v Kristu.

Tak načo je potom spochybňovať význam pojmu – panna v Iz7:14? V žiadnom prípade Písmo nikdy nepoužíva tento pojem v súvislosti s promiskuitnými a cudzoložnými ženami.

Luk1 35 A anjel odpovedal a riekol jej: Svätý Duch prijde na teba, a moc Najvyššieho ti zatôni, a preto aj to splodené sväté bude sa volať Syn Boží. 36 A hľa, Alžbeta, tvoja pokrevná, aj ona počala syna vo svojej starobe, a toto jej je už šiesty mesiac, tej, ktorú volajú neplodnou, 37 lebo u Boha nebude nemožným niktoré slovo. 38 Vtedy povedala Mária: Hľa, som dievka Pánova; nech sa mi tedy stane podľa tvojho slova. A anjel odišiel od nej.

Re: Hľa, panna počne a porodí syna

Napísané: 11 Dec 2023, 13:48
od používateľa Neregistrovaný
Panna sa v hebrejčine povie "betulah" a toto slovo sa v týchto veršoch nevyskytuje.
https://blog.sme.sk/ivanbella/spolocnos ... ila-dejiny

Re: Hľa, panna počne a porodí syna

Napísané: 11 Dec 2023, 18:53
od používateľa Ro ert
Škoda že tam už neni diskusné vlákno. Bolo tam vyše 500 príspevkov ktoré mohli tiež podať svoju výpoveď.

Re: Hľa, panna počne a porodí syna

Napísané: 13 Dec 2023, 10:13
od používateľa Viktorrealita
Kniha proroka Izaiáša 7:14 Preto vám dá sám Pán znamenie: Hľa, panna počne a porodí syna a nazve jeho meno Immanuel.

Mária bola zasnúbená Jozefovi. Je logické, že pojem - panna – jeho význam, sa nikde v Biblii nepoužíva v súvislosti s - vydatou mladou ženou. Tento pojem vychádza z predpokladu, že každá nevydatá žena je pannou, pokiaľ sa nepreukáže opak toho.

Ďalšia vec je tá, že panna počne – mladá žena počne. To nie je nič nezvyčajné, keď mladá žena počne. Nezvyčajné je a samozrejme, je to jednoznačne znamením , že ako panna aj porodí – “Hľa, panna počne a porodí syna“. To nasvedčuje, že počatie bolo bez účasti muža - zázračné, lebo pannou ostala až do pôrodu. Pri bežnom prirodzenom počatí mladej ženy - panny, takáto žena prestáva byť pannou. Ale to nie je prípad Márie, ktorá ostala pannou do pôrodu. Jozef prijal Máriu, ale ju nepoznal, až pokým neporodila a mali ďalšie deti.

Prorok o ňom hovorí: Iz 53:1 Kto uveril našej zvesti? A komu bolo zjavené rameno Hospodinovo? 2 Lebo vyrástol pred ním ako nežný prútok a jako koreň z vypráhlej zeme; nemal podoby ani krásy; videli sme ho, ale nebolo na ňom vidieť toho, pre čo by sme ho boli bývali žiadostiví. 3 Opovrhnutý bol a opustený od ľudí, muž bolestí, a oboznámený s nemocou, a jako ten, pred ktorým skrývajú tvár, opovrhnutý, a preto sme si ho nevážili, 4 kým on vzal na seba naše nemoci a niesol naše bolesti, a my sme sa domnievali o ňom, že je ranený a zbitý od Boha a strápený. 5 A on bol smrteľne ranený pre naše prestúpenia, zdrtený pre naše neprávosti; kázeň nášho pokoja bola vzložená na neho, a jeho sinavicou sme uzdravení. 6 My všetci sme zblúdili jako ovce; každý z nás sme sa obrátili na svoju vlastnú cestu, a Hospodin uvalil na neho neprávosť všetkých nás. 7 Mučili ho, a on ponižujúc sa znášal dobrovoľne a neotvoril svojich úst; vedený bol ako baránok na zabitie a zanemel ako ovca, ktorá zanemie pred tými, ktorí ju strihajú, a neotvoril svojich úst.

Re: Hľa, panna počne a porodí syna

Napísané: 13 Dec 2023, 10:56
od používateľa Neregistrovaný
V evangeliích není známo, že by kdykoliv během života Ježíš vypadal nemocně.

Není známo, že by vypadal ošklivě tak že by od něj lidé odvraceli/skrývali tvář - naopak k němu přicházeli a to jak dospělí tak i děti.

Nikde v evangeliích není napsáno že by si lidé mysleli, že Ježíše bije Bůh, že si zasloužil trest mučení a další věcí které zažívá.
Bylo z evangelií jasné, že Ježíše trestají pouze lidé - velekněží a zákoníci, i Pilát nevěděl čeho se dopustil, že by si to zasloužil.


V evangeliích stojí o Ježíši, že byl ,,milý Bohu i lidem". Také že již v dětství ho obklopovali lidé a zajímali se o jeho slova. Měl okolo 12 učedníků 70 dalších a pak ještě dalších. Když si pro něj přišli tak ho Petr bránil nožem, ale Ježíš ho za to napomenul. I během jeho cesty na kříž ho neustále sledoval nějaký učedník (jinak bychom o tom nečetli v evangeliích). Ještě pod křížem byla jeho matka a Jan.

Zde se však píše opovržený a opuštěný od lidí.

Něco z toho se dá napasovat ale něco ne.

Jako vždy to co se nehodí ignoruješ a vykládáš tak to, aby ti to sedělo.

Když se u Matouše píše - jak je psáno proroka Jeremjáše. Ale přitom cituje ze Zacharjáše, tak to je taky v pohodě protože je to pořád z bible.
Když v listu Judově se píše prorokoval o nich také Enoch sedmý od adama - tak se cituje kniha Enochova, která vznikla až po Kristu a nepsal jí Enoch a není ani v bibli, ale ani to nevadí protože když to citoval Juda a ten je v bibli tak je to přece v pořádku.
Když Izajáš řekne Imanuel ale Anděl řekne ve snu Josefovi Ježíš - tak to je v pořádku asi se ti dva úplně nedohodli.
Když Izajáš řekne že byl nemocný a evangelia řeknou, že všechny nemoci uzdravoval tak v poho - Ten Izajáš to ale přesně předpověděl.

Když 3 evangelia řeknou, že nejprve Ježíš byl pokřtěn pak 40 dní chodil bez jídla a vody po poušti a pak až si vybral učedníky včetně rybářů Petra atd.
Tak Janovo evnagelium řekne, že prvního dne o Ježíši svědčil Jan Křtitel, druhého dne ho pokřtil a sestoupila na něj holubice a kvůli Janovi ho začali sledovat učedníci a sám Petr přišel za ním a třetího dne už byla svatba v Káni Galilejské kde už byl Ježíš i jeho učedníci a vodu proměnil ve víno a hodovalo se, ale 40dní na poušti a ďábel zmizli.

To nám ta evangelia ale krásně sedí že.

Re: Hľa, panna počne a porodí syna

Napísané: 13 Dec 2023, 12:17
od používateľa Neregistrovaný
Vo svojom proroctve Izaiáš predpovedal mier v Judei, skôr ako syn kráľa Achaza dospeje a meno mesiáša Imanuel (boh s nami) malo znamenať, že boh je na strane osamotenej Judei, ktorá v dobe narodenia mesiáša mala spory so severným kráľovstvom Izraela a Asýriou. Mesiáš, ktorého mal Izaiáš na mysli bol syn kráľa Achaza - Chizkiáš. Pri písaní 8. kapitoly už píše, že "žena je tehotná", čo je mylne prekložené "panna počne" alebo "panna bude mať dieťa" a došli sme aj k najpodstatnejšej chybe, ktorej sa evanjelisti dopustili. Mesiáš, ktorého mal Izaiáš na mysli sa narodil ešte za života proroka.

Na Izaiášove proroctvo sa odvoláva aj Matúš:
21Porodí syna a dáš Mu meno Ježiš; lebo On vyslobodí svoj ľud z ich hriechov.
22Toto všetko sa stalo, aby sa naplnilo, čo Pán riekol ústami proroka:
23Ajhľa, panna počne a porodí syna a dajú Mu meno Emanuel; to v preklade znamená: Boh s nami.

Máme tu dôkaz, že sa evanjelisti snažili prispôsobiť životopis Ježiša Krista tak, aby bol v súlade so starozákonnými proroctvami. Dopustili sa ale pritom mnohých chýb. Napr. miesto jeho narodenia dosadili do Betlehema, alebo to, že mladé roky prežil v Nazarete. Aj v týchto prípadoch šlo buď o mylne pochopené proroctvo alebo prekladateľskú chybu.

Evanjelista tiež prehliadol Izaiášovu zmienku o tom, že chlapec sa bude musieť naučiť rozoznávať dobro od zla, čo zase spochybňuje Ježišove božstvo.

Je načase, aby aj v slovenskej verzii biblie, tak ako je tomu v iných jazykoch, bola táto chyba odstránená a v Izaiášovi nahradila mladá žena pannu. Dokonca ani výraz "...mladá žena bude tehotná a porodí syna..." nie je celkom správny a správne preložené by to malo znieť takto: "...táto mladá žena je tehotná a porodí syna...", čo znamená, že v čase písania proroctva išlo skutočne o ženu kráľa Achaza, ktorá čakala potomka.

Zdroj: https://blog.sme.sk/ivanbella/spolocnos ... ila-dejiny

Re: Hľa, panna počne a porodí syna

Napísané: 14 Dec 2023, 20:12
od používateľa Sasko Jasko
Tvrdím, že neexistuje žiadna možnosť ako by Matúš mohol vedieť či Mária bola pannou alebo nie. Nemohol. Sú iba dvaja ktorí vedia či Mária bola alebo nebola panna. Ona sama a otec Ježiša. Ak by existovalo nejaké proroctvo o nejakej panne - a ono neexistoval - nikto by aj tak nedokázal posúdiť či bolo alebo nebolo naplnené. Okrem Márie a otca Ježiša.

Re: Hľa, panna počne a porodí syna

Napísané: 14 Dec 2023, 21:59
od používateľa Sasko Jasko
Neregistrovaný napísal: 13 Dec 2023, 10:56 Když v listu Judově se píše prorokoval o nich také Enoch sedmý od adama - tak se cituje kniha Enochova, která vznikla až po Kristu a nepsal jí Enoch a není ani v bibli, ale ani to nevadí protože když to citoval Juda a ten je v bibli tak je to přece v pořádku.
Vyzera to akoby Duch Svaty zabudol Judu informovat ze vyradil knihu Enocha z Biblie.

Re: Hľa, panna počne a porodí syna

Napísané: 14 Dec 2023, 22:02
od používateľa Sasko Jasko
Sasko Jasko napísal: 14 Dec 2023, 21:59 Vyzera to akoby Duch Svaty zabudol Judu informovat ze vyradil knihu Enocha z Biblie.
Iba akby kanon vytvorili naozaj papezi. A nie Duch.

Re: Hľa, panna počne a porodí syna

Napísané: 15 Dec 2023, 09:17
od používateľa Neregistrovaný
Lepšie znie, že Duch sv. inšpiroval ako tvrdiť, že je to ľudské dielo. Ľudia chcú veriť, že Biblia je kniha inšpirovaná Bohom, že Boh posielal prorokov, že prehováral k ľuďom. V Starom Zákone sa mu takmer nezavreli ústa.
Len chýba vysvetlenie, prečo posledné stáročia mlčí.